Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rocymax

Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 12:31

Ik heb dit topic aangemaakt omdat ik bang ben dat ik mijn andere hond ook ga verliezen. Ik heb 2 honden, Max een yorkshire terrier van bijna 17 en Roc een langharige duitse herder van 10 jaar. Max ging het afgelopen jaar behoorlijk achteruit, door zijn leeftijd, en we hielden er al rekening mee dat we hem dit jaar zouden gaan verliezen. Helaas is dat deze morgen gebeurd, Maxi is vredig ingeslapen in zijn eigen mandje. Maar met Roc lopen we al een paar weken te tobben. Hij heeft iedere dag koorts, en proeven bij de DA hebben uitgewezen dta hij door een geinfecteerde teek gebeten is. (ziekte van Lyme)
[BB] Hond met de ziekte van Lyme

Nu is zijn maatje er niet meer en ze waren 4 handen op 1 buik, en ben ik erg bang dat hij zich zo verdrietig of druk zal gaan maken dat het meteen ook eer slechter met Roc gaat en dat ik hem ook kwijtraak. Heeft iemand ervaringen met het gedrag van een dier waarvan zijn maatje is overleden?? Of heeft iemand goede tips voor mij?? Heel hartelijk dank.
Voor fotos van dit superduo
[BB-ITP] Roc, mijn kanjer

Afbeelding

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 12:44

Allereerst veel sterkte met het verlies van Max Y;(

Zelf heb ik een roedel van 3 gehad, helaas heb ik deze moeten herplaatsen van de woningbouw door overlast, 1 mocht er blijven en dat was de rottie.
Rottie had er erg veel stress van, slecht eten, geen zin in spelen en dergelijke, altijd bij je in de buurt blijven, hij kreeg zelfs weer last van zijn verlatingsangst.
Na 2 weken kwam 1 van de 2 honden van mij terug, doodziek en graadmager,DA bij mijn vriendin zei alleen maar heimwee en hier thuis zijn we verder de medische molen ingegaan.
na 10 dagen is ze alsnog overleden hier in huis, onze rottie lag in de gang, toen wij haar ondekte was hij er niet bij weg te slaan, niet toen we haar inwikkelde in een fleecedeken en versperde ons de weg met het naar buiten dragen.
Hij is daarna heel lang blijven hangen in het niet eten en geen zin hebben in dingen doen en de verlatingsangst kwam ook weer terug.

ik weet niet in hoeverre je iets kan doen met Roc ivm dat hij ziek is, maar ik denk dat afleiding de beste methode is, spelen wandelen gewoon lekker kroelen.
Voor jezelf niet te druk maken, dit merken honden en kunnen juist daardoor zich anders gedragen dan hoe ze normaal doen :)

Anoniem

Re: Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 13:32

Leid hem idd af, knuffel hem veel, en wees er gewoon voor hem. Honden komen er meestal wel overheen, maar hij zal idd wel moeten rouwen, en geef hem daar ook de tijd voor. Heel veel sterkte meis :(:)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 13:41

Tjonge zeg, het zit je niet mee :(:) Heel veel sterkte!
Ik zou zeggen (als het met de gezondheid van Roc kan) lekker afleiding zoeken. Spelen wandelen etc.
Veel sterkte!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 17:07

Marielle, dat is ook een heftige ervaring zeg, jeetje. ik probeer idd niet te veel te laten merken, maar herders zijn erg gevoelig en pikken dat snel op. Wat me opviel is dt hij wel op zijn eigen manier afscheid heeft genomen, hij ging met zijn neus heel zachtjes over Maxi heen en toen ging hij naast Max' mandje liggen, zo aandoenlijk.
Yamcha, ja hé, dat bestaat dus echt dat honden ook moeten rouwen :\ Dankjewel voor je steun, doet me goed :j
Yvonne, Helaas heeft hij erg veel moeite met lopen door de koorts dus spelen en ravotten moet nog maar even wachten. Wel knuffel ik hem veel maar dat deed ik toch altijd al :) Dankje <3

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:11

Roc heeft wel afscheid kunnen nemen en weet nu dat Max dood is. ik denk dat Roc er vree mee heeft..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 21:40

Ik hoop het van ganser harte Margreet!! Lief van je dat je gereageerd hebt <3

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:01

Ik denk niet dat je hond dood zal gaan van verdriet of nu ineens vreselijk achteruit zal gaan hoor :)
Geef hem veel aandacht (en misschien een lekker bot ;) ), hij is nu gewoon verdrietig omdat hij zijn maatje mist!
Twee maanden geleden heb ik mijn 14 jarige kruising in laten slapen, mijn toen 11 maanden oude andere hondje was toen echt depressief geworden; alleen maar slapen, niet meer willen spelen en ze had nergens zin in. Sinds gisteren hebben we er een nieuwe pup bij, hopelijk wordt ze dan weer helemaal vrolijk :)

In ieder geval sterkte, en ik hoop dat je nog lang van je maatje kunt genieten!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:17

Probeer de hond idd een beetje af te leiden. Het is moeilijk en hij mist waarschijnlijk mist hij idd zijn maatje. daar gaat wat tijd over heen.

Ik zie het bij de hond van mijn ouders ook! Die is dan twee handen op 1 buik met mijn vader. Nu ligt mijn vader nogal veel in het ziekenhuis en als de hond dan merkt dat mijn vader niet terugkomt is ze dagen ban slag, niet eten, niet spelen en nergens zin in. Zelfs uitgaan is een te grote opgave :+ dit trekt na een paar dagen weer bij en ze krijgt altijd wat extra aandacht. Maar o wee als mijn vader terugkomt. Ze neemt hem volledig in beslag en niet te dichtbij komen want ze dreigt dan :oo dit duurt ook meestal maar een paar uur!!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 22:23

Aranel, ik hoop dat je gelijk hebt. :j Dus toen jullie na een tijdje een pup genomen hadden ging het meteen weer beter met jullie hond?? Ik zal dit in ieder geval in mijn achterhoofd houden.Dankjewel voor je reactie :)
Sakkia, Wat is dat aandoenlijk met jullie hond. Wat zijn ze toch trouw :j Ik probeer idd Roc zoveel mogelijk af te leiden en te verleiden met een bot en iets dergelijks. Het wandelen gaat nog moeilijk en hij mag zich van de DA niet te erg inspannen doordat hij nog steeds zo'n koorts heeft.
Ook bedankt voor het reageren :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 19:27

ik ben vandaag weer naar de dierenarts geweest. En ik heb geen goed nieuws. Roc heeft een enorme tumor op en om zijn kaak/strottehoofd en ik zal hem waarschijnlijk moeten laten inslapen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 19:34

ow goss rocje, meen je niet :S :(:) wat erg voor je.... heeeeeeel veel sterkte lieve schat!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:21

OMG.........

Weet even niks te zeggen, ben in shock..........

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:34

Heel veel sterkte Astrid. Zware tijd voor je :(:)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:44

jeetje zeg! wat heftig allemaal; veel sterkte.
Helaas weet ik hoe het is ; heb mijn beide vorige honden in 1 jaar tijd verloren; okt 2008 en nov 2009

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:49

......stil........

Jeetje, wat krijg jij een hoop voor je kiezen. Zoals je schreef, je weet dat je honden op een bepaalde leeftijd gaan, maar het is altijd te vroeg. Eerst moet je maxi missen, en dan nu dit nieuws. Ik ben even sprakeloos.

Kan je alleen maar heel veel sterkte wensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:58

Ik heb toen in 2009 2 honden moeten laten gaan, Heero in juni, Beau in juli........ Geloof dat ik nog nooit zo stuk ben geweest als toen. Hoop het ook nooit meer te zijn, mijn wereld was echt kapot, zag er niks meer in. Ik wil helemaal niet zeggen dat ik weet hoe het voelt, ik weet wel hoe het toen voor mij voelde.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 21:08

Dankjullie wel voor jullie lieve reacties <3
ik kan alleen maar zeggen dat ik er kapot van ben, Roc is echt mijn maatje, mijn alles. Ik weet niet of ik het wel aankan een huis zonder honden.
Ze hebben fotos gemaakt en daar was het heel duidelijk op te zien, in de tijd dat ik hem antibiotica voor de ziekte van lyme heb gegeven is de tumor zo gegroeid dat het dus echt merkbaar /voelbaar werd.Ze hebben een stukje weggenomen om op te sturen en woensdag is de uitslag , ook hebben we bepraat of het te opereren valt, maar er zijn oneindig veel risicos omdat alle aderen, slagaderen en zenuwen er door heen en langs lopen. Dus goed of kwaadaardig, eigenlijk maakt het niets meer uit. ik heb nu antibiotica en ontstekingsremmers mee gekregen in de hoop dat het slinkt, als dat zo is, kan ik misschien zijn leven nog rekken, zonder pijn. Maar de kans daarop is miniem heeft de DA gezegd, dan zou er wel een wonder moeten gebeuren. Ik kan het nog steeds niet geloven, Maxi heeft tenminste nog een respectabele leeftijd bereikt, maar Roc is pas 10.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 00:20

Tjeetje As, wat een klote nieuws |(
Arme max, en nu Roc ook.
Zoals ik al in een pb aan je schreef heb ik geen woorden.
Leef ontzettend met je mee ik weet hoe gek je was op max en bent op Roc.
Je leven moet instorten met dit nieuws van de da.
Ik hoop op het wonder maar vrees het ergste.
Tranen rollen over mijn wangen en wil je heel veel sterkte en kracht toewensen in deze moeilijke tijd..
Een hele dikke knuffel voor jou en Roc :(:)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 02:55

Och jemig ook ik schrik hier heel erg van
Wens je sterkte en alle wijsheid toe met deze zware beslissing
Ook van mij een hele dikke knuffel :(:)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 06:10

Dat is echt bijna niet te geloven dat je andere hond ook ziek is..hoeveel kan een mens verdragen...Sterkte hoor!!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 11:50

Dank jullie wel voor jullie lieve woorden en de lieve pbtjes die ik ontvangen heb. <3 Dat geeft me toch echt het gevoel dat ik niet alleen sta.
Met Roc gaat het vandaag wat beter, hij heeft heel veel antibiotica gehad en ook pijnstillers, dus hij voelt zich vandaag wat fitter en blijer. Ook heeft hij wat brokjes gegeten.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 12:02

jeetje wat erg.. heel veel sterkte.
Mooie hond is Roc. Hoop dat hij nog even bij je kan blijven zonder pijn!

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:40

As wat vreselijk.............. verlies je eerst max en dan krijg je te horen dat Roc iets ernstigs heeft. Ik heb er geen woorden voor, maar leef intens met je mee.
Je reageert ook altijd zo lief (in mijn geval met het zoekraken van mijn hondje en toen Grafito ziek was)
en ik wil je laten weten dat ik in gedachte bij je ben !!! Heel veel sterkte en mocht je het van je af willen schrijven, mijn pb staat voor je open.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 14:43

Jeetje wat heftig allemaal zeg... Met ab en pijnstillers enz kunnen jullie misschien in ieder geval nog een paar dagen samen genieten..

Heel veel sterkte!