Wat eet jouw hond vandaag?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gipsyboy

Berichten: 3006
Geregistreerd: 23-09-06
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:44

rauw vers vlees, mix van eend kip rund paard en nog een paar

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 12:45

Vraagje voor de KVV'ers: Waarom geven jullie naast KVV ook nog brok?

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wat eet jouw hond vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:47

Met kvv bedoel je toch gewoon rauw vlees?
Op alleen vlees gingen ze hier nogal uitdijen :Y) En ze wilde het ook niet meer omdat het wss te eenzijdig werd (welke smaken je ook gaf)

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 12:49

Te eenzijdig? Maar dat los je toch met brokken niet op lijkt me? En kan je dan niet gewoon wat minder vlees voeren zodat ze niet te dik worden?

Tammy_

Berichten: 5265
Geregistreerd: 20-09-10
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:51

Hills lamb& rice, zoals iedere dag :D
verder krijgt hij meestal een stukje oud brood, een plakje worst, en alles dat mijn broertje en zusje met het eten op de grond laten vallen :Y)

retivi

Berichten: 867
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:52

Mijn Duitse dog krijgt s'ochtends een laag brok in zijn bak (waarom? om eerlijk te zijn heb ik geen zin in het geklooi met dat stinkende vlees als ik naar mijn werk moet, in nette kleding) :o
S'avonds krijgt hij 4 pakjes smuldier pens of vlees compleet (of een mix daarvan).
Pens vindt hij heerlijk, maar jakkes wat stinkt dat zeg! :r

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 12:53

retivi schreef:
Mijn Duitse dog krijgt s'ochtends een laag brok in zijn bak (waarom? om eerlijk te zijn heb ik geen zin in het geklooi met dat stinkende vlees als ik naar mijn werk moet, in nette kleding) :o
S'avonds krijgt hij 4 pakjes smuldier pens of vlees compleet (of een mix daarvan).
Pens vindt hij heerlijk, maar jakkes wat stinkt dat zeg! :r


Haha ja heerlijk he! Ik sta 's morgens ook wel met mijn neus dicht geknepen hoor :').

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:54

Marloes__ schreef:
Te eenzijdig? Maar dat los je toch met brokken niet op lijkt me? En kan je dan niet gewoon wat minder vlees voeren zodat ze niet te dik worden?

Nou dat lossen wij dus wel zo op, want het werkt. :j
Minder vlees? :o De 2 oudste kregen dan 1 pakje per dag verdeeld over 2x. De jongste kreeg 2 pakjes.
Ze doen het zo goed dus voor mij geen reden om te veranderen.
Die pens stinkt inderdaad :r Ze krijgen hier ook wel eens echte penslappen yukkk :r

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:56

Bonnie heeft vanmorgen om 9u carnibest kip/rijst gehad, net om 12u weer, om 15u krijgt ze dat weer en om 18u ook. Voor we naar bed gaan om 12u.

Tussendoor krijgt ze nog een kippennekje als beloning na het wandelen. ( en met wandelen als ze héél lief is ;) een gedroogd lamslongetje )

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Wat eet jouw hond vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:58

Die van mij krijgt selectioncroc brokken

Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 12:59

Ik voer brok ernaast omdat ze dat ook graag eet (ze is al geen makkelijke eter). & Mocht er bijvoorbeeld een keer geen KVV in de vriezer liggen dan is dat ook niet gelijk een ramp. + Ze is het al vanaf pups af aan zo gewend en ik kreeg dit advies van de fokker.

Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:00

Andor krijgt vandaag Naturis kip-makreel, een rauw eitje met schil, een eendennekje en biofoodbonbon knoflook.

Morgen krijgt Andor Carnibest eend, eendenvleugeltje en een biofodbonbon knoflook.

En natuurlijk wat belongingssnoepjes als hij luisterd :D

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wat eet jouw hond vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:01

Ohja ze krijgen ook wel eens een eitje door hun vlees. Ik durf alleen niet met schil te geven maar das dus geen probleem?

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:02

hier gewoon 2x per dag 200 gram carocroc 23/16
vanmorgen met de macaroni van gisteravond erdoor

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:02

vlees van lotgerink :D
Volgens mij heeft hij vandaag de pens gehad.

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:04

Raki en Zita: as always hun Royal Canin Selection Croc.
Candela: Duck :+

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:06

Macs schreef:
Ohja ze krijgen ook wel eens een eitje door hun vlees. Ik durf alleen niet met schil te geven maar das dus geen probleem?

Ik geef gewoon ei met schaal en al, is geen probleem hoor!! (af en toe direct uit de kip-} in de hond)

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:07

Ik zie hier verschillende keren Smuldier voorbij komen, dus misschien dat hier iemand mij kan helpen. Onze pup (Friese Stabij) van 12 weken krijgt het dus ook, maar op het pakje staat dat ze ongeveer 30 gram per kilo lichaamsgewicht moeten hebben. Geldt dit ook voor een pup?

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:08

suuzepuus schreef:
Macs schreef:
Ohja ze krijgen ook wel eens een eitje door hun vlees. Ik durf alleen niet met schil te geven maar das dus geen probleem?

Ik geef gewoon ei met schaal en al, is geen probleem hoor!! (af en toe direct uit de kip-} in de hond)

Haha ik zie het al voor me :')
Mond open? Ja, laat maar vallen!! :D

Melvern
Berichten: 4416
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Wat eet jouw hond vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:10

vannochtend allebei een bakje brokken ( cavom compleet )
Tussendoor allebei een varkensoor en vanavond smuldier ( dacht kip, maar kan ook pens zijn )

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 13:11

Macs schreef:
Ohja ze krijgen ook wel eens een eitje door hun vlees. Ik durf alleen niet met schil te geven maar das dus geen probleem?


Nee hoor kan makkelijk. Misschien wel even breken, want veel honden gaan er met een heel ei 'vandoor'. En je zit er ook niet op te wachten dat ie dat ei ergens in de woonkamer gaat opeten :D.

peugotje
Berichten: 328
Geregistreerd: 15-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:12

Diablo, onze golden pup toen hebben wij gewoon op het oog gegeven. Ik geloof dat wij begonnen met 1 pakje, daarna 1,5, en nu hij volwassen is 2 pakjes per dag. hij weegt 33 kilo. 800 gram : 33 = 24. Dus wat hem betreft klopt die richtlijn niet.

De newfoundlanderpup die we nu hebben, krijg nu al 2 pakjes per dag (=800 gram voor 25 kilo hond geloof ik. wat neer komt op 32 gram per kilo lichaamsgewicht. maar vind het aan de magere kant, dus die mag binnenkort wel wat meer hebben...) Ik zou met jouw pup beginnen met een pakje per dag. En dan kijken hoe hij het er op doet. (bij smuldier wel het beste om de vlees compleet en de pens compleet af te wisselen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:12

Lekkere bak met Eukanuba
Chiken :')
beetje water der bij anders stikken ze :P

s'ochtends een broodje, s'middags koekje.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:13

Marloes__ schreef:
Macs schreef:
Ohja ze krijgen ook wel eens een eitje door hun vlees. Ik durf alleen niet met schil te geven maar das dus geen probleem?


Nee hoor kan makkelijk. Misschien wel even breken, want veel honden gaan er met een heel ei 'vandoor'. En je zit er ook niet op te wachten dat ie dat ei ergens in de woonkamer gaat opeten :D.

Doe ik dat! Mijn staffie gaat er inderdaad vaak vandoor met haar eten en dan lekker door de woonkamer smeren. :+ Niet zo'n goed plan dus. :D

Axel_Clauw

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 13:14

Macs schreef:
Ohja ze krijgen ook wel eens een eitje door hun vlees. Ik durf alleen niet met schil te geven maar das dus geen probleem?


Als het eitje gekookt is dan mag je de schil niet geven! De structuur van de schil veranderd dan, net als bij botten.
Rauw, mag de schil wel gegeven worden. Om je hond eraan te laten wennen en laten zien dat het eetbaar is zou je het in kleine stukjes kunnen prakken.