Ik kan het niet meer aanzien, wat moet ik doen?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Ik kan het niet meer aanzien, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 23:30

Zoals het onderwerp van mijn topic al zegt: ik kan het niet meer aanzien!

een kennis van mij kocht vorige week een puppy. Een bruine labrador. Nu heb ik haar dat heel lang proberen uit het hoofd te praten, want ze woont op een appartement en is van smorgens tot savonds weg. De pup zit dus de hele dag alleen. Ook gaat ze imo echt niet goed met de pup om, sleuren aan de wurgketting bvb. Ze gaat met de pup van 4 maanden niet wandelen overdag, enkel savonds een wandeling van 1u lang om haar energie kwijt te raken. Ookal heb ik haar al 100 keer gezegt dat zo'n jonge hond niet zo'n lange wandelingen mag maken wegen belasting van de beenderen, pezen, gewrichten, ..

Kortom: ze zorgt echt niet goed voor het beessie, maar ik weet niet meer hoe ik haar dat duidelijk moet maken
& ik kan het niet meer aanzien..

HELP!
Edit: lay out een beetje aangepast+ spelfout

mika11

Berichten: 11142
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Ik kan het niet meer aanzien, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:46

Dat is niet zo fijn, zoals ze met haar puppy omgaat. Krijgt ze dan geen klachten van buren, dat de hond jankt of blaft overdag?
Kun je haar niet overhalen naar een puppycursus te gaan?
Of een boek geven over opvoeding van de pup/hond.
Volgens mij kun je verder niet zoveel doen.

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 23:51

mika11 schreef:
Dat is niet zo fijn, zoals ze met haar puppy omgaat. Krijgt ze dan geen klachten van buren, dat de hond jankt of blaft overdag?
Kun je haar niet overhalen naar een puppycursus te gaan?
Of een boek geven over opvoeding van de pup/hond.
Volgens mij kun je verder niet zoveel doen.

Nee idd :n Blijkbaar niet, het ergste is nog dat de pup echt een droompup is. Jankt/blaft niet, is rustig (bij iemand anders), loopt braaf mee ed)
Ik bood haar daarnet een boek aan over de verzorging en opvoeding van een pup en haar reactie was: denk je dat ik er niets van weet misschien?! ik antwoorde: natuurlijk wel, maar je kan toch altijd bijleren? nouja.. niet dus hé..
Ik weet dat in haar huurcontract staat dat ze geen huisdieren mag, dus ik overwoog zelfs om haar huisbaas te bellen zodat ze de pup moest terugbrengen naar de kweker. Maar blijkbaar was de huisbaas reeds op de hoogte en heeft die het toegestaan...

Rosebud

Berichten: 2010
Geregistreerd: 26-04-07

Re: Ik kan het niet meer aanzien, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:57

je zou toch zeggen dat die hond dan al 3 keer in huis heeft geplast en 2x gescheten!
kenissen van mij hebben nu ook een puppy, nou ze vragen veel aandacht hoor, en terecht.
Je moet ze nog opvoeden!
ze komt sowieso wel 4x per dag er uit
en die pup plast soms ook nog in huis..
ik vind dit dan ook echt niet kunnen!

vannah

Berichten: 861
Geregistreerd: 19-06-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Ik kan het niet meer aanzien, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 23:59

dierenbescherming om info vragen??

mika11

Berichten: 11142
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 00:01

Misschien als zij zegt: denk je dat ik er niet zoveel van weet?
Dat jij dan zegt: nee, inderdaad niet. (in plaats van zeggen: natuurlijk wel)
En dat je dan precies uitlegt op welke punten jij het niet goed vindt.
Dus duidelijk zijn, misschien vindt ze dat niet zo leuk, maar misschien komt het dan beter over.

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Ik kan het niet meer aanzien, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 00:02

Tja.... weer een hond die over een poosje in het asiel zit omdat hij onhandelbaar is.... jammer!!

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 00:03

vannah schreef:
dierenbescherming om info vragen??



die mogen niks doen....hond krijgt eten/drinken en heeft huisvesting.


Bahbah dat mensen zo met levende dieren om gaan.......te idioot voor woorden.

heeft zij gezegd dat de huisbaas toestemming heeft gegeven? of heb je de huisbaas zelf aan de telefoon gehad?

Misschien kan je een buur vragen te gaan klagen over de hond?

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 00:08

je moet denk ik kiezen, of voor je vriendin of voor de hond :o zo' n diertje heeft niemand anders die voor hem opkomt,alleen jij kan er iets aan veranderen..als je tenminste je vriendin durft aan te pakken met het risico dat de vrienschap bekoeld.. :(:) sterkte hoor, arm dier en wat betreft honden een stom mens }:0

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 00:12

dat vertelde ze zelf. Dat van de buren kan ik proberen.. ik heb echt al een paar keer gezegt dat dit niet kán, maar ze laat het gewoon vliegen. Jammer voor t beestje denk ik dan, maar ik kan gewoon niet tegen de gedachte dat die pup van 7u tot 19u alleen zit!
Laatst bijgewerkt door Miekemuis_ op 06-04-11 00:15, in het totaal 2 keer bewerkt

mika11

Berichten: 11142
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Ik kan het niet meer aanzien, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 00:15

Weet jij ook waar ze de pup vandaan heeft?
Als dat van een betrouwbaar adres is, willen die de pup misschien wel terug.

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 00:16

Haar meenemen naar een goed aangeschreven hondenschool. Deze kunnen haar wellicht tot inzichten brengen, die ze niet van jou wil aannemen........ *D

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Ik kan het niet meer aanzien, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 00:17

Je kunt niets doen, behalve hopen dat de kennis snel het licht ziet zonder dat er voor de pup blijvende schade (lichamelijk of psychisch) ontstaat.

RoosIris

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-03-08
Woonplaats: Het hoge noorden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 00:18

dan zou ik eens even met de huisbaas bellen of het wel echt zo is dat ze de hond mocht hebben.....er ook even bij vertellen dat de hond van 7 tot 7 alleen zit en binnen aanzienlijk tijd echt wel voor overlast gaat zorgen, al dan niet stankoverlast..

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 00:52

mika11 schreef:
Weet jij ook waar ze de pup vandaan heeft?
Als dat van een betrouwbaar adres is, willen die de pup misschien wel terug.

daar kan ik wel achter komen, maar ze zal die pup niet zomaar terug meegeven hé

mika11

Berichten: 11142
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Ik kan het niet meer aanzien, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 01:04

Nee dat snap ik natuurlijk wel. Misschien op het moment dat ze beseft dat het niet gaat. Maar hopelijk gaat het beter, hierboven staan wel goede tips tussen.

Rosebud

Berichten: 2010
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 01:06

Maar ik snap wel dat je het moeilijker vind om de feiten zo hard tegen je eigen vriendin te vertellen.
Meestal zeg je het toch nog wel vriendelijk...en wuifen ze het af.. wil je ook niet weer zo dringend overkomen.

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Re: Ik kan het niet meer aanzien, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 08:01

Ik heb haar gezegt dat dit écht niet kan, dat ze dat beestje gewoon kapot maakt en zeer egoistisch is.

Anoniem

Re: Ik kan het niet meer aanzien, wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:29

Je kan uitleggen hoe het wel moet, maar meer kun je niet helaas, ben ik bang. :(:)

Misty12

Berichten: 7058
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:34

Kan je haar niet helpen door bijv aan te bieden 1 of 2 x daags de hond mee uit te nemen zodat hij niet de hele dag alleen zit? Het hoort natuurlijk niet dat zo'n pup de hele dag alleen in huis zit.

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 23:06

Als het niet meer subtiel gaat zou ik het toch echt op de botte manier duidelijk maken. Je hebt een andere manier van dieren verzorgen of gewoon helemaal niet verzorgen. En dit valt zonder twijfel onder de 2e. Gewoon heel duidelijk maken dat het niet zo kan, en dat je anders instanties gaat inschakelen. Misschien dat het dan doordringt, dit is echt heel sneu voor de hond. Zeker een pup, die is zometeen helemaal verknipt.

Rosebud

Berichten: 2010
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 23:12

Miekemuis_ schreef:
Ik heb haar gezegt dat dit écht niet kan, dat ze dat beestje gewoon kapot maakt en zeer egoistisch is.

Jeej, ik vind dat echt goed van je dat je dat hebt gezegt!
Het is hard.. maar wel duidelijk!
reageerde ze er goed op?
of negeerde ze het gewoon weer :n

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 23:13

Ken je misschien haar vriend, andere vriendinnen, ouders, buren, (eventueel met honden) waar ze respectvol mee omgaat?
Ik denk dat je wel het beste subtiel kunt blijven, anders verbreekt ze het contact en dan kan je helemaal niets meer doen.

Overigens, ik denk dat zelfs iemand zonder verstand van honden wel kan begrijpen dat dit niet de juiste manier is...

Misschien dat je de fokker een telefoontje kan laten plegen onder het mom van 'nazorg'? Doen we op het asiel ook, alleen komen er dan mensen langs..

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 18:56

Grace schreef:
Miekemuis_ schreef:
Ik heb haar gezegt dat dit écht niet kan, dat ze dat beestje gewoon kapot maakt en zeer egoistisch is.

Jeej, ik vind dat echt goed van je dat je dat hebt gezegt!
Het is hard.. maar wel duidelijk!
reageerde ze er goed op?
of negeerde ze het gewoon weer :n

Neen, ze negeerde het gewoon..
sheela schreef:
Kan je haar niet helpen door bijv aan te bieden 1 of 2 x daags de hond mee uit te nemen zodat hij niet de hele dag alleen zit? Het hoort natuurlijk niet dat zo'n pup de hele dag alleen in huis zit.

Jammer genoeg heb ik daar ook geen tijd voor, ik zit de hele dag op school en moet s'avonds ook nog leren en gaan rijden.

Miekemuis_
Berichten: 1218
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 11:34

Laatste update: De hond is weg. Hij mocht niet meer in het appartement blijven van de huisbaas. Waarschijnlijk jankte hij de hele dag en begon het te stinken omdat te hond telkens haar behoeftes binnen deed. Hij zit nu op een klein boerderijtje.
Bedankt voor de tips!
Dit topic mag dus gesloten worden.