ligt er wel iets op de paal waar ze uberhoupt een nest op kunnen maken?? hier verderop staan speciale palen voor ooievaars maar die hebben bovenop de paal een vierkante plaat hout liggen zodat ze daar het nest op kunnen bouwen.
corientjuhh
Geplaatst: 01-04-11 21:12
Maar daar zit een gat in het midden niet echt handig Gewoon een plaat (volgens mij kan 4-kant ook wel) Maar moet wel errug groot zijn hoor
gaapje
Geplaatst door de TopicStarter: 01-04-11 21:14
nee er ligt dus niks op de paal . Maar ze blijven ook terug komen en blijven proberen
ja heb er ook al een paar gevonden, zitten alleen niet naast de deur .
rommulus
Geplaatst: 01-04-11 21:19
ik zou als ik jou was even googlelen en kijken of je een groep en of vereniging kan vinden in de buurt die je kunnen helpen gemeente heeft hier ook wel adressen voor
Goedkoopste nesten wat we tot nu hebben kunnen vinden zijn ....500 euro . Sorry maar dat word een beetje teveel van het goede, en dan nummer 2 ......hoe krijgen we dat ding 6 meter hoog ?
ja maar een plaat heeft geen grip om een nest te maken , dat waait die er zo af . Wij dachten al een pallet, daar kunnen ze toch behoorlijk aan knutselen .
Een grote houten plaat is prima hoor als je denkt dat het te glad is kun je een paar hogere randjes aan de hoekjes erop timmeren bijvoorbeeld.
Cassidy
Geplaatst: 04-04-11 11:55
Wacht nou gewoon de vogelbescherming even af...misschien willen ze wel helpen?
x_Rebecca
Geplaatst: 04-04-11 11:55
Het zou wel heel gaaf zijn als ze een nest bij jullie konden bouwen. Ik heb tegenover mijn kamer een op dit moment nog continu parend ooievaarkoppel zitten en het is echt tof! Ze paren nu al zeker drie dagen, dus ik denk dat er binnenkort wel eieren aan zullen komen. Lijkt me supergaaf om van zo dichtbij te kunnen volgen.
Succes in elk geval!
gaapje
Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-11 11:56
ja dachten wij ook .
EEn plaat met opstaande randen, zodat het nest goed vast ligt .
Maar goed stal dat we dat maken, wie zet hem op de paal .
Had al tip gehad de brandweer te bellen, die willen dat nog wel is doen .
gaapje
Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-11 11:56
Cassidy schreef:
Wacht nou gewoon de vogelbescherming even af...misschien willen ze wel helpen?
idd even de lokale brandweer bellen of die in een weekend , als ze niets hebben het op de paal willen bevestigen. zou ook iets doen zoals een pallet en dan stevig vastmaken met staven en flinke schroeven. als je verteld dat het voor een lief stel vogels is , kan ik me bijna niet vorstellen dat ze het niet willen doen. zou alleen niet via 112 bellen , maar even het lokale nummer van de kazerne opzoeken
ja we willen de beestjes helpen. Snap alleen niet (is beschermde vogelsoort) dat je gewoon 0,0 hulp krijgt .
Ja als je een paar honder euro neerteld .
Daihyo
Geplaatst: 04-04-11 12:08
Is er geen landschaps- of natuurvereniging in de buurt die je kunt benaderen? Natuurmonumenten/bescherming of iets in die richting. Vaak heb je regionaal ook wel zoiets. Anders even met de gemeente bellen of in de gemeentegids kijken.