Jerry, rust zacht lieverd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

Jerry, rust zacht lieverd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 20:38

Wát een rotmaand.
22 maart is een jongen bij mij op school overleden
26 maart is de opa van een vriend overleden (en hij was goede vrienden met die jongen die dus enkele dagen daarvoor overleed..)
En vandaag, 29 maart, is mijn cavia overleden. ;(

Ik wist al vanmorgen dat het niet goed zat, ik had gewoon een voorgevoel.
Normaal voer ik de cavia's alleen even snel voordat ik naar school ga, maar nu had ik hem opgepakt, geaaid, zijn hartslag gevoeld en in zijn oogjes gekeken: er was niks aan de hand.
Even een kleine toelichting: Jerry was 4. We wisten dat hij 'iets' had waardoor hij erg dun was, maar niemand wist wat. DA had geen idee. Cavia was kerngezond, maar onwijs mager. We dachten eerst aan zijn even-oude broertje Tommy, dat hij dominant zou zijn, maar ik heb goed opgelet, en dat was niet het geval.
Jerry zat altijd als eerste klaar tijdens etenstijd. Als beneden de koelkast open ging hoorde je hem al vanaf boven keihard schreeuwen. :+:
We hebben hem pijnstillers en allemaal gemengd voedsel via een spuitje gegeven: hij vond het heerlijk!
Maar hij kwam nog steeds niet veel aan.

En vandaag, ik kwam terug van paardrijden, ik wil het hokje gaan verschonen, doe het huisje omhoog, en daar ligt hij. Oogjes gesloten, met Tommy tegen zich aan.
Tommy wilde NIET dat hij weg ging, hij bleef maar als een gek rondjes rennen toen mijn moeder Jerry uit het hok wilde halen.
Ik heb Tommy opgepakt en gekalmeerd, en hem daarna nog heel even aan Jerry, die ondertussen in een mooi doosje was gedaan, laten ruiken. Ik wachtte tot Tommy zelf niet meer wilde, en toen klom hij zelf terug op mijn schoot, en hebben mijn ouders Jerry begraven in de tuin. |(

Wat een bikkel was hij toch. Hij is altijd vrolijk geweest.

Sorry, maar ik wilde het even van me aftypen...
Ik lijk nu een kind van 10, maar dat was ik ook, toen ik ze kreeg.
Ik heb zo'n verschrikkelijke medelijden met Tommy:
Weet iemand wat ik met hem moet doen? Hij heeft zijn hele leven met Jerry doorgebracht, en als ze ook maar eventjes gescheiden werden gingen ze als een gek tekeer.

JERRY
06-08-07 tot 29-03-11
Afbeelding

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:44

aah jeetje het zit je niet mee meissie.. echt onwijs veel sterkte lieverd. :+: en weet dat ik er altijd voor je ben!
Jerry heeft vast een ontzettend leuk leventje bij je gehad en daar is hij je vast ontzettend dankbaar voor geweest. <3

DaniqueHorse

Re: Jerry, rust zacht lieverd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:01

aah jemig meiss! :(:)
heel veel sterkte! je kan altijd bij me komen he..

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:03

Ik zou er zeker een maatje bij zoeken cavia's zijn echt groepsdieren.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:04

probeer hem veel aandacht te geven, lekker knuffelen, lekker snoepen dat zal m ms een beetje afleiden :(:)

sterkte

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:04

Ahh wat rot, sterkte :(:) Hartstikke begrijpelijk hoor, dat je verdrietig bent!

En wat je andere cavia betreft, denk dat het toch het beste is een nieuw vriendje voor hem te zoeken. Een cavia alleen is niks..

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 21:06

Bedankt voor de reacties. :+:

Over nieuw vriendje: ik zit even te twijfelen.
Een nieuwe cavia in huis is niet zo'n goede optie, aangezien ik al aardig allergisch ben, en ik echt aan deze 2 moest 'wennen' 4 jaar geleden.
Misschien kies ik er dan toch voor om Tommy terug te doen naar de fokker (vriend), daar kan hij samen met anderen, als Tommy dat toe laat...

Ik kijk even hoe hij zich ontwikkeld de komende dagen. Hij kruipt graag bij me op schoot nu en hij eet liever alleen uit mijn handen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:14

Heel veel sterkte.. :(:) T is allemaal niet niets zoveel verliezen achter elkaar..
Moest zelf zaterdag ook 1 caaf laten gaan ;(
Wat betreft de andere caaf, als hij zo overstuur is zou ik snel voor een oplossing zoeken.. er is kans dat deze door stress/vereenzaming ook nog eens ziek word, en da's het laatste wat je wilt denk ik..
Veel succes en sterkte!!!

RivaldoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:33

ag meis... dat is niet niks zo in 1 week! heel veel sterkte caro ben er voor je, weet dat :(:)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:19

Ah, Sterkte! Wat rot allemaal zeg!

Wat vervelend dat de ene nu alleen overblijft. Misschien moet je is contact op nemen met Nadine, ze heeft een cavia & een konijn, misschien kan die daar bij en kan je nog af en toe kijken enzo!

Sterkte meis <3

xx

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 12:31

Sterkte joh!

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 13:39

Sterkte ermee! Hoe klein ze ook zijn t blijft verdrietig!

ben je allergisch voor de vacht? Dan zou je een skinny vriendje kunnen zoeken voor hem, misschien kun je daar wel tegen.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 13:49

Bedankt voor alle reacties. :+:

Tommy is nu eigenlijk redelijk 'normaal'.
Gisteravond wilde hij alleen maar bij mij op schoot eten, maar nu loopt ie door het hokje en eet en drinkt hij ook gewoon.

Maar als het niet goed met hem gaat, dan gaat hij waarschijnlijk naar de vriendin van HeleneDas (@ bokt) of terug naar de fokker, waar hij lekker met vriendjes kan.

Want aangezien hij natuurlijk wat ouder is kan hij misschien niet meer samen met een ander, ivm dominantie. ;)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:11

Ah Caro onwijs veel sterkte zeg wat ben jij veel verloren in een korte tijd :(:)
Ik zou je cavia idd ergens anders heendoen waar hij bij een vriendje kan zijn, anders blijf je natuurlijk bezig ;)
Als je iets kwijtwilt ofzo, het mag altijd he ;)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:12

Sterkte meis :(:)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:13

Queelens schreef:
Ah Caro onwijs veel sterkte zeg wat ben jij veel verloren in een korte tijd :(:)
Ik zou je cavia idd ergens anders heendoen waar hij bij een vriendje kan zijn, anders blijf je natuurlijk bezig ;)
Als je iets kwijtwilt ofzo, het mag altijd he ;)

idd mariek,

Carola.. we zijn d'r allemaal voor je :(:)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:17

xLoki schreef:
Bedankt voor alle reacties. :+:

Tommy is nu eigenlijk redelijk 'normaal'.
Gisteravond wilde hij alleen maar bij mij op schoot eten, maar nu loopt ie door het hokje en eet en drinkt hij ook gewoon.

Maar als het niet goed met hem gaat, dan gaat hij waarschijnlijk naar de vriendin van HeleneDas (@ bokt) of terug naar de fokker, waar hij lekker met vriendjes kan.

Want aangezien hij natuurlijk wat ouder is kan hij misschien niet meer samen met een ander, ivm dominantie. ;)

Ik ga mn best doen! Je kan dan natuurlijkbaltijd bij hem kijken en ik kom er best wel vaak dus dan stuur.ik je fotos en verslag! Je hoort van me xxxx

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:36

Sterkte! :(:)

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:43

Jeetje zit je niet mee deze maand :(:). Hopelijk komt het geluk weer snel op je pad.
Heel veel sterkte!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 15:25

jeetje dat is niet niks in zoon korte tijd veel verliezen.
voor je cavia zou ik echt een ander maatje gaan zoeken, anders vereenzaamd hij helemaal.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 17:59

Caroline :(:) meis toch! Wat veel voor jou in deze maand..
Sterkte en me PB box staat voor je open!