22 maart is een jongen bij mij op school overleden
26 maart is de opa van een vriend overleden (en hij was goede vrienden met die jongen die dus enkele dagen daarvoor overleed..)
En vandaag, 29 maart, is mijn cavia overleden.

Ik wist al vanmorgen dat het niet goed zat, ik had gewoon een voorgevoel.
Normaal voer ik de cavia's alleen even snel voordat ik naar school ga, maar nu had ik hem opgepakt, geaaid, zijn hartslag gevoeld en in zijn oogjes gekeken: er was niks aan de hand.
Even een kleine toelichting: Jerry was 4. We wisten dat hij 'iets' had waardoor hij erg dun was, maar niemand wist wat. DA had geen idee. Cavia was kerngezond, maar onwijs mager. We dachten eerst aan zijn even-oude broertje Tommy, dat hij dominant zou zijn, maar ik heb goed opgelet, en dat was niet het geval.
Jerry zat altijd als eerste klaar tijdens etenstijd. Als beneden de koelkast open ging hoorde je hem al vanaf boven keihard schreeuwen.

We hebben hem pijnstillers en allemaal gemengd voedsel via een spuitje gegeven: hij vond het heerlijk!
Maar hij kwam nog steeds niet veel aan.
En vandaag, ik kwam terug van paardrijden, ik wil het hokje gaan verschonen, doe het huisje omhoog, en daar ligt hij. Oogjes gesloten, met Tommy tegen zich aan.
Tommy wilde NIET dat hij weg ging, hij bleef maar als een gek rondjes rennen toen mijn moeder Jerry uit het hok wilde halen.
Ik heb Tommy opgepakt en gekalmeerd, en hem daarna nog heel even aan Jerry, die ondertussen in een mooi doosje was gedaan, laten ruiken. Ik wachtte tot Tommy zelf niet meer wilde, en toen klom hij zelf terug op mijn schoot, en hebben mijn ouders Jerry begraven in de tuin.

Wat een bikkel was hij toch. Hij is altijd vrolijk geweest.
Sorry, maar ik wilde het even van me aftypen...
Ik lijk nu een kind van 10, maar dat was ik ook, toen ik ze kreeg.
Ik heb zo'n verschrikkelijke medelijden met Tommy:
Weet iemand wat ik met hem moet doen? Hij heeft zijn hele leven met Jerry doorgebracht, en als ze ook maar eventjes gescheiden werden gingen ze als een gek tekeer.
JERRY
06-08-07 tot 29-03-11