Mensen met ervaringen met Rescue Dogs Europe (RDE) ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DeLabrador

Mensen met ervaringen met Rescue Dogs Europe (RDE) ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 12:40

Al enige weken loop ik rond met een nare bijsmaak over een bepaald iets, ik zal bij het begin beginnen:

Enkele weken geleden werd er door een bokker een advertentie geplaatst waarin enkele honden op zoek waren naar een goed nieuw tehuis. Er was 1 hond die mij zeer aansprak, dus ik heb de desbetreffende bokker een pb bericht verzonden. Vanuit haar kant verliep de communicatie erg moeilijk en ik kreeg slecht tot geen antwoord op mijn vragen. Vervolgens bleek dat de honden helemaal niet bij haar in een opvang zaten en ik werd doorverwezen naar Rescue Dogs Europe voor meer informatie.

Aangezien er bij RDE telefonisch niet werd opgenomen, heb ik een mail verzonden (met verwijzing naar de advertentie geplaatst op Bokt en het contact dat ik met de desbetreffende bokker heb gehad). Krijg ik vervolgens antwoord van de RDE en blijkt dat de bokker helemaal niet bekend is bij hen en dat ze dus al helemaal geen toestemming / opdracht hebben gegeven tot het plaatsen van een advertentie. Op verzoek van de RDE heb ik contact opgenomen met een moderator en het verhaal uitgelegd, met als resultaat dat de advertentie dus ook is verwijderd.

Ongeveer een week lang heb ik heen en weer gemaild met de RDE over de hond waar ik interesse in heb. Echter, nu hoor ik al ruim een week lang niets meer van ze en wordt er ook niet meer gereageerd op mijn e-mail. Ik heb toch wel een beetje een raar gevoel overgehouden aan het hele gebeuren en vraag mij dan ook af of er mensen zijn die ervaringen hebben met Rescue Dogs Europe, en wat die ervaringen dan zijn (zowel positief als negatief).

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:52

Wij hebben onze hond Pim, (Prince) daar vandaan, er waren een heleboel eisen over eigendom castreren etc. etc. Pim is in juli 2 jaar bij ons, en de 1e controle moet nog plaats vinden, dus ik vindt dit een beetje vreemd allemaal, heb ook gebeld en gezegd dat ik dit niet netjes vondt, hun antwoord daarop was dat 9 van de 10 nieuwe eigenaren contact met hun zochten, nou ja wij dus niet.

De intentie is goed denk ik, de afdeling nazorg laat te wensen over.

Pim is nu een gezellige hond maar wel een met een verleden, hij moet volgens ons tussen de paarden zijn opgegroeid, want als er nou 1 hond handig is in het ontwijken van paarden is dat Pim wel, maar o als hij een zweep ziet dan krimpt hij in elkaar, en dit zijn dingen die wij zelf hebben ondervonden en niet van op de hoogte waren, dus na veel geduld is dit probleem o.a. verholpen.

Pim 4ever maar de RDE ????

Laika

Re: Mensen met ervaringen met Rescue Dogs Europe (RDE) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 12:59

Ik zou zeggen raadpleeg google eens op RDE of de volle naam. Je komt dan genoeg narigheid tegen over dergelijke instanties. Neem maar van mij aan, dat er goed geld verdiend wordt over de ruggen van meelevende mensen en zielige honden. Oppassen dus met dergelijke instanties, ze handelen echt niet alleen in het belang van de dieren, maar vooral voor hun ego en bankrekening.

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 13:30

laika, dat idee had ik ook al. Ik had al gekeken op google maar zag alleen ervaringen tot en met 2008

Heb ik weer: ben net onderweg van m'n ene naar m'n andere klant en loopt er een klein hondje helemaal alleen langs een mega drukke weg. Ik dus de auto aan de kant gezet en naar het hondje toegegaan. Het was een heel vriendelijk hondje zonder halsband en met flinke ontstoken oogjes. Ook de vacht en huid had er wel eens wat beter uitgezien. Aan mensen langs de weg gevraagd of zij het hondje kenden, maar niemand wist bij wie ze hoorde. Ik stond op het punt om naar de da te rijden om te kijken of ze gechipt was, en zag nog 1 vrouw lopen. Snel haar aangesproken en zij wist waar het hondje woont. Ik aangebeld bij het huis, maar niemand thuis. Gelukkig kwam er een buurvrouw aangelopen en zij heeft de hond meegenomen. Snap werkelijk niet dat er mensen zo met hun dieren omgaan en er zo slecht voor zorgen.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:36

http://www.google.nl/search?q=rescuedog ... rt=50&sa=N

Wat mij opviel is hoe vaak ze honden terug eisen, al dan niet met een rechtzaak. Als zij die winnen, ben je ook nog eens de proceskosten kwijt, samen met je adoptiegeld. De hond wordt dan weer opnieuw ter adoptie gesteld, en daar wordt dan weer adoptiegeld op gevangen. Persoonlijk blijf ik dus verre van dergelijke instanties. Er zijn genoeg wegen in Nederland om een herplaatser een goed thuis te bieden.

Hier kun je ook verschillende gruwelverhalen vinden:
http://www.petsfriendsforum.nl/index.php?board=16.0

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 13:42

he kijk eens bij de rsdr echt super leuke mensen en mijn vriendin heeft haar hondje daar ook weg
hele leuken ook en vraag je wat krijg je gelijk antwoord!!
ze heeft er 1 bij de rde gehaald en nu dus rsdr maar rde liet idd te wensen over kwa contact etc etc
bij dee de link van facebook ze hebebn ook een site staat daar ook vermeld
http://www.facebook.com/#!/rudozemstreetdogrescue

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 14:21

In het archief van de rijdende rechter zit info over de RDE
en op het inmiddels gesloten forum , maar wel leesbaar http://www.petsfriendsforum.nl bij stichtingen/foundations staat ook veel info over RDE .
Verder kan je op verschillende hondenforums info vinden over de RDE gewoon bij de zoekopdracht intypen .

Gr M

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 14:45

Ik vind het altijd zo jammer dat dit soort stichtingen zo ermee omgaan. Ik herplaats zelf ook buitenlandse honden, dan niet via een stichting maar gewoon met een kennis samen, maar door dit soort instanties krijgt het allemaal wel een slechte naam, terwijl we alleen maar goed willen doen voor die dieren. Erg jammer dat vaak de honden er de dupe van kunnen worden, zeker als ze zo'n dier terug gaan eisen en weer opnieuw ter adoptie neerzetten, dan ben je niet bezig met het welzijn van zo'n dier. Die wordt helemaal van slag van dat verhuizen en vaak hebben ze al een geschiedenis dat ze gewoon stabiliteit nodig hebben.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 16:35

Rockwitch, het is inderdaad heel jammer dat mensen zoals jullie hieronder lijden. Ik weet dat jullie het voor het welzijn van een dier doen.
Je hoort echter alleen steeds meer over de handel in buitelandse hondjes. Men zet een zielig verhaal neer, foto erbij en dat het een hond uit het buitenland is. Mensen komen wel, want die vinden het zielig.
Stichting waar Sanne vandaan komt hoor ik ook steeds slechtere verhalen over, en ben zo blij dat ik m'n messie daar weg heb gehaald.
Toch blijf ik geen voorstander, juist ook omdat dit nu zo gigantisch opspeeld.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:46

Wij hebben een hondje van RDE. Super gegaan hoor! Meneer is voor 195 euro overgevlogen ingeent, gechipt en wel. Prima hondje! Aardige medewerkers die ons goed te woord hebben gestaan. Nergens geen problemen mee gehad met RDE :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:53

Ah gelukkig toch ook positieve berichten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:10

geen ervaring mee en lees er zoveel negatiefs over dat ik zelf er ook geen ervaring mee zou willen hebben. Als de helft van alle verhalen waar is dan zijn het er nog veel te veel. Zou dus sowieso via een buitenlands honden forum (dat is er) een goede stichting uit zoeken en dan gaan kijken wat die te bieden hebben.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik zelf enorm huiverig ben van buitenlanders en het hou bij binnenlanders (oke, heb ook een belg maar dat is toch een ander soort buitenlander haha)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:13

ik hoor helaas ook vaker slechte verhalen,ook van een vriendin van me,en wij halen als we een hondje willen,die gewoon uit het asiel hier,er zijn er zat die hier in ons kikkerlandje ook een thuis zoeken

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 07:59

Wat ik vind van al die buitenlandse stichtingen is dat ze niets oplossen, maar de problemen alleen maar verplaatsen. Door hier die dieren ter adoptie te stellen, maakt dat de dieren hier in het asiel blijven zitten.
Tevens is het voor sommige honden echt geen verbetering van leven. Als ze in buitenland een zwerversbestaan hebben geleidt en dan in Nederland bij een fulltime werkende baas geplaatst worden, en de hele dag in een bench moet verblijven, vraag ik me werkelijk af waarmee het diertje beter af is.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:48

Tja maar dat ligt toch ook wel aan de eisen die ze stellen bij het plaatsen. Omdat wij geen stichting zijn en niet wekelijks honden over laten komen, kunnen wij wat strenger zijn met de eisen die we stellen voor nieuwe baasjes.
Dat is dan weer het voordeel van op kleine schaal werken, je hebt maar af en toe een hond in de opvang en je kunt strenger selecteren op nieuwe eigenaren. Ze hoeven niet binnen een week geplaatst te zijn. Dat is wel prettig.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:11

Een beetje een late reaactie maar ik heb dus ook een hond van rde.
Hele slechte ervaring mee!
Ze leken eerst heel streng maar toen ik eenmaal de hond had betaald moest ik hem zelf ophalen in rotterdam en ik woon in almere.
Ze hadden dus nog nooit mijn huis gezien en ik kreeg hem zo mee.
ook moest hij worden gecastreerd(wat ik uiteraard heb gedaan) maar ook hier is nooit op gecontroleerd.
Ook bleek deze hond ernstige gedrags problemen te hebben waarvan er een hoop (gelukkig) inmiddels zijn opgelost.
En ook geen kleine probleempjes want het ging om ernstige voedsel agressie en ok naar andere dieren en mensen enzWat ik het ergste vond was dat ze de hond zouden brengen waarbij ik dan gelijk een controle van mijn huis zou krijgen.
Na de betaling bleef ik ze maar 'lastigvallen'over wanneer mijn hond dan zou komen.
Dit duurde ongeveer 4 weken tot ik op een dag werd gebelt JE MOET OVER 3 UUR in rotterdam je hond ophalen....
Als ik er niet was zou het niet doorgaan en dan had ik mooi pech geen hond en geen geld.
Ik heb mijn hond nog steeds en zou hem ook niet meer kwijt willen na 6 jaar, maar er zijn momenten geweest dat ik ernstige spijt had dat ik ooit via deze weg aan mijn hond ben gekomen.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:54

Er zijn ook stichtingen die heel netjes te werk gaan hoor. Mocht je nog interesse hebben in een buitenlands hondje, neem eens een kijkje op www.arcanoah.eu of www.robustiano.nl
Bij de eerste komt mijn hondje vandaan, en de tweede heeft mijn zusje een
Hondje vandaan en volgende week komt vanuit daar, mijn 2e hondje aan.
Alles word perfect geregeld, je betaald een vast bedrag en daar zit dan bij: de testen op leishmania, enting, castratie of sterilisatie , paspoort en vlucht.
Mijn eerste hondje kwam Schiphol aan en mijn 2e komt volgende week op Brussel aan. Een speciaal moment is dat :)
Succes met je keuze! Groetjes