Verzekering hond Wie heeft hem daadwerkelijk nodig gehad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karin

Verzekering hond Wie heeft hem daadwerkelijk nodig gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 21:46

In april komt mijn nieuwe puppy een jack russel teefje.
Ik zit er over te denken om haar te laten verzekeren.
Maar hoor steeds vaker dat dat helemaal niet nodig is en dat dit weggegooit geld is dat je beter de maandelijkse premie in een potje kan doen voor als het nodig is en dan dat potje aanspreken als het nodig is.

Dus nu is mijn vraag: Wie heeft zijn hond verzekerd en heeft de verzekering daadwerkelijk nodig gehad?

Frances

Re: Verzekering hond Wie heeft hem daadwerkelijk nodig gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:09

Wij hebben onze hond niet verzekerd, maar hadden hem eigenlijk wel nodig...
Onze hond heeft een rughernia en de verzekering zou dit vergoeden...
Wij houden nu wel elke maand geld appart mocht een operatie in de toekomst nodig zijn..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:12

Natuurlijk het kan goed gaan net als bij mensen, maar honden kunnen ook allergie krijgen of suikerziekte waardoor ze toch hun hele leven medicatie nodig hebben.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:13

Ik heb mijn hond nu 11 jaar en heb nog nooit de verzekering nodig gehad. Hij heeft 1 keer zijn achterpoot gebroken, dat kostte incl roentgen en behandeling nog geen 150 euro en toen hij gecastreerd werd moest hij geopereerd worden omdat hij een eitje niet ingedaald had zodat die in zijn lies zat, dat heeft me 120 euro gekost. Enten kost ca 30 euro per jaar, dus dat was voor mij echt niet de moeite waard geweest om hem voor te verzekeren.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:13

Mijn vriendin heeft haar witte herder verzekerd en maar goed ook...
Zij heeft een abonnement bij de dierenarts.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:16

Het is altijd een gok of je het nodig bent of niet.. Wij hebben het wel gedaan, kost ons geloof ik nog geen 10 euro per maand en we krijgen ook een groot deel vergoed voor een inenting.. Het enige wat we niet vergoed krijgen is de castratie, omdat die van ons een binnenbal heeft en dat al had toen ie pup was.. (hadden nog de hoop dat ie tevoorschijn zou komen, maar helaas) dus dat moeten we dan wel zelf betalen.. Het scheelt iig al een hele hoop dat de simpele dingen als een inenting ook al voor een groot deel vergoed worden :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:18

Mijn ouders hebben beiden honden verzekerd en het bij beiden honden al regelmatig nodig gehad. Bij de "oudste" hond zelfs MRI scan gehad en weet ik het wat allemaal, omdat ze acuut verlamd was geraakt aan haar achterlijf. De jongste hond heeft al een paar keer wat met zn darmen, oren en ogen gehad, dus ook dat heeft ze een hoop geld uitgespaard!

Wij hebben nu sinds eind december een pupje en hebben haar gelijk verzekerd bij Proteq, het meest uitgebreide pakket. Hoe jonger je je hond verzekerd, hoe goedkoper het is en de verzekeringen stijgen ook per jaar in prijs, wij zijn nu namelijk al behoorlijk wat meer kwijt dan mijn ouders. Ik zou het in elk geval doen, want er word een hoop vergoed!

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:23

Papieren lagen klaar om op de bus te doen,
puppy werd ziek, héél ziek, paard honderd gekost..
Toen alsnog verzekerd, tijd goed gegaan,
hondje werd ziek, héél ziek.
Had opeens epilepsie, heel verhaal naar Utrecht enz enz.
Heeft 600 euro gekost en heb bijna alles (op een paar tientjes na) vergoed gekregen!

Je weet het nooit...
Hond van mn moeder is niet verzekerd maar heeft ook bijna nooit wat,
dus in dat geval haal je het er niet uit.

Mijn hond moet de rest van haar leven medicijnen dus ik haal het er wel uit.

IngridB

Wij hebben geen verzekering voor ons hondje, maar we zitten er aan te denken om er wel
eentje af te sluiten.
Goofy is nu 3 jaar, een Lhasa Apso, is al geopereerd aan zijn oogjes en hij heeft aanleg voor een
hartruis. WE zijn al erg vaak met hem bij de da geweest, maar ja, waarom geen verzekering????? Weet het eigenlijk niet waarom.
Nou ja, we hebben het wel gehad, maar zijn eruit geknikkert :D
Dat komt omdat wij via de telefoon die verzekering hebben afgesloten en die alleraardigste :( mevrouw heeft dus dingen
ingevuld, OF JUIST NIET en toen werd er ineens gezegt dat wij gelogen hadden en verkeerde dingen hadden ingevuld of juist niet hadden aangegeven. Dus ja, toen konden we vertrekken!

Maar nu zitten mijn vriend en ik toch wel eraan te denken om tóch een verzekering af te sluiten omdat de kans toch wel groot is
dat we kosten kunnen gaan krijgen. We willen niet voor onverwachte grote uitgaven komen te staan natuurlijk.

Dus ik denk inderdaad dat die verzekering er wel weer komt!

annebe

Maar wat ik begreep is dat je het maar voor 80% vergoed krijgt?!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:24

annebe, volgens mij verschilt dat per verzekering en voor wat je je hond allemaal verzekerd :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:28

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:29

Ik vind het altijd wel raar.

Mensen geven makkelijk over de 100 euro uit aan hun verzekering en voor de beesten twijfelt men over 15/20 euro per maand.. :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:33

maarja, voor mensen is het verplicht ;) (toch?!)

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:34

Wij hebben onze hond niet verzekerd, en het is in 11 jaar ook (gelukkig, even afkloppen) nog niet nodig geweest. Ze heeft 1 keer een kleine operatie moeten ondergaan, maar dat kostte geloof ik ook niet zo gek veel. Het was het in ieder geval niet waard om haar 11 jaar verzekerd gehad te hebben. (snappen jullie het nog? :+)
Entingen enzo, krijgt ze niet.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:35

joyce2 schreef:
maarja, voor mensen is het verplicht ;) (toch?!)

Daarom is het niet minder vreemd dat we dat niet voor onze huisdieren overhebben toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 01:02

[BB] dierenverzekering, wie?

Lopen al meerdere topics over met heel veel informatie.
Ik zit zelf bij Petplan en ben daar heel erg blij mee dat ik die ooit heb afgesloten :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 01:06

Onze hond is ook verzekerd tot nu toe heeft het nog niet echt gescheeld. Maar ben op zich wel blij dat ze verzekerd is, kom je ook niet zo gauw voor nare verassingen te staan.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 01:12

Ik heb mijn hond niet verzekerd. Hij heeft wel enkele malen een behandeling nodig gehad (gezwel op neus weggehaald, een keer een flinke wond gehad met meerdere nabehandelingen)
Maar die kosten waren in totaal goedkoper dan dat ik betaald zou hebben aan de verzekering.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:02

Ik heb nagevraagd wat een sterilisatie kost, de verzekering dekt daarvan de helft van de kosten. We hebben uitgerekend dat in het jaar waarin we de hond laten steriliseren, we de kosten er voor dat jaar sowieso al uit hebben (mits we haar natuurlijk steriliseren, dat is nog maar de vraag). En je hoort tegenwoordig zoveel over Dobertjes met gezondheidsklachten en als ik dan ook nog eens kijk naar hoeveel geld mijn ouders uitgespaard hebben met die verzekering... Nou, dan maar 25 euro per maand betalen! Al zou je aan het einde van de rit quitte spelen, of ietsje meer kwijt zijn op de lange termijn, dan nog vind ik het een groot voordeel dat je zo'n grote rekening niet in 1x op hoeft te hoesten, omdat de verzekering dat betaald.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:08

nou ik ben blij dat mijn hond in de verzekering zit zeg heb ook een kwakkelhondje met losse knieschijven moet miss binnenkort ook geopereert worden pff dat gaat in de kosten zitten voor de verzekering ook entingen enz kan ik terug vangen alleen de btw is eigen kosten...al zou je het er niet uit halen je betaalde kosten maar wat als je onverwachts iets heb met je beestje en hij moet behandeling ondergaan en je kunt het zelf niet betalen wat dan?
dan ben ik blij dat ik die 15 euro per maand betaal en mijn hondje gewoon alle hulp kan krijgen zonder nadenken om de kosten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:24

Wij hadden onze hond niet verzekerd, achteraf wou ik dat ik het wel gedaan had. Hij werd kortgeleden ploteling heel ziek en overleed, de rekening was 1000 euro.

Weet trouwens iemand of Ned. verzekeringen ook verzekeren in het buitenland?

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:10

Je kan ook een bepaald bedrag per maand opzij zetten voor je huisdier. Dan kan je helemaal zelf bepalen waarvoor je het gebruikt. Een verzekering dekt vaak niet alles.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:35

Diablo schreef:
Wij hadden onze hond niet verzekerd, achteraf wou ik dat ik het wel gedaan had. Hij werd kortgeleden ploteling heel ziek en overleed, de rekening was 1000 euro.

Weet trouwens iemand of Ned. verzekeringen ook verzekeren in het buitenland?

Volgens mij wel, onze hond heeft wel eens op vakantie een blaasontsteking gekregen. Dacht dat we daar wel iets van terug hebben gehad. Ik weet alleen niet of toen ook de medicatie vergoed is want die kwam van de gewone aphotheek en was ook geschikt voor mensen. Dus ik weet eigenlijk niet of we dat wel in hebben gedient.

EDIT: ik heb het even nagekeken, wij hebben met onze hond de vakantie dekking buitenland bij in het pakket. daar betaal je iets extra voor maar het is iet wereldschokkend veel.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 17:49

Je moet idd even bij de voorwaarden/dekking kijken, daar staat bij of het ook in het buitenland "geldig" is.