Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:07

Zo balen dat ze nog steeds niet gevonden is.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:12

Annemiekbram schreef:
Er was gisteren nog een melding in Wielen. Na urenlang zoeken weer niets gevonden.
Erg frustrerend voor de eigenaar...

Hoe zeker is het dat dat Beans was?
Gaat het om Wielen strak op de grens bij Hardenberg?
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 10-02-11 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Blacky

Berichten: 4147
Geregistreerd: 25-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:15

ik vind nu echt wel dat jullie beloond mogen worden na al dat zoeken!
arme beans ik hoop dat ze snel gevonden wordt ! :(:)

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:08

Misschien ook nog handig om te weten, dat Beans ook op een blonde Hovawart lijkt, dus mocht ze richting Duitsland zijn, zou ik ook eventueel gevonden Hovawarts in de gaten houden.

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:50

anneliesdj schreef:
Annemiekbram schreef:
Er was gisteren nog een melding in Wielen. Na urenlang zoeken weer niets gevonden.
Erg frustrerend voor de eigenaar...

Hoe zeker is het dat dat Beans was?
Gaat het om Wielen strak op de grens bij Hardenberg?


Nee... maar iig een Golden Retriever die van Wielen naar Hardenberg liep.
Eerder deze week verklaarde een paragnoste dat Beans over Duitsland naar Hardenberg zou lopen en woensdagochtend aan zou komen... theoretisch gezien zou het dus kunnen kloppen.
Maar er is dus niets gevonden....

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:52

Als ze richting Hardenberg gaat zal ik mijn oogjes ook wat extra open houden, dan komt ze hier wel erg dicht in de buurt en ik ben regelmatig in Hardenberg.
Maar ze zal de stad niet opzoeken toch? Ze blijft dan waarschijnlijk in het buitengebied?

Goldy
Berichten: 856
Geregistreerd: 28-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:53

lees al een tijdje mee en hoop dat beans snel gevonden word.

ik weet dat de landelijke media er niet veel mee doet maar in hardenberg woont edwin evers van radio 538.
wie weet dat hij wel aandacht er aan wil geven?

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:09

Ze komt idd alleen in het buitengebied.
Zal zich ook niet laten zien waar veel mensen lopen, dus zeker niet in de stad.

Anoniem

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:57

Ik ben net een paar dagen terug nog door wielen en hardenberg gereden, niks gezien..

quintusgl

Berichten: 4452
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:03

Wat is het toch jammer dat honden niet weten dat als ze naar huis gaan dat ze dan weer veilig zijn.
ik blijf duimen dat Beans gevonden gaat worden.

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:38

ThreeFingers schreef:
Misschien ook nog handig om te weten, dat Beans ook op een blonde Hovawart lijkt, dus mocht ze richting Duitsland zijn, zou ik ook eventueel gevonden Hovawarts in de gaten houden.


Ik vind haar dus niet op een blonde Hovawart lijken (en ben behoorlijk bekend met dit ras aangezien een vriendin van sinds 6 jaar met deze hond fokt).

De vergelijking zal denk ik vooral zeer verwarrend werken. De Hovawart geniet ook niet zo'n bekendheid als de Golden Retriever. Zowel een "leek" als een profi zal Beans als een Golden Retriever beschrijven.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:25

Eerder werd verteld dat Beans geen raszuivere Golden retriever is, en ook een wat langer hoofd heeft enz. Nu weet ik dat de Hovawart in Duitsland een "bekender" ras is als hier in Nederland.
En ik wil geen verwarring scheppen, maar een optie waar misschien nog niet aan gedacht was!

Hier een afbeelding van een Hovawart.

Afbeelding

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:34

Die zou ik ook absoluut aangeien hebben voor een Golden hoor!
Maar nog steeds geen Beans.....ik wil niet negatief doen maar krijg er nu toch wel een zwaar hoofd in.

renske_13

Berichten: 1491
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:56

Onassa schreef:
Die zou ik ook absoluut aangeien hebben voor een Golden hoor!
Maar nog steeds geen Beans.....ik wil niet negatief doen maar krijg er nu toch wel een zwaar hoofd in.


Ik ook wel een beetje ja.. maar we blijven hopen op een happy end!

Anoniem

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:56

Ik vind de bovenstaande hond totaal niet op Beans lijken, maar goed je heb mensen die halen echt alles door elkaar, zo noemen ze mijn hond vaak een boxer wat ik een enorme belediging vindt, ze is namelijk een amerikaanse bulldog.
Maar evengoed goed om het dr mss bij te vertellen, je weet maar nooit.
Om heel eerlijk te zijn begin ik de hoop te verliezen dat Beans ooit nog gevonden wordt, ik vraag mij ook af of dr uberhaupt nog wel naar gezocht wordt (Kan me goed voorstellen als het opgegeven is namelijk)

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:06

Chiqa schreef:
Ik vind de bovenstaande hond totaal niet op Beans lijken, maar goed je heb mensen die halen echt alles door elkaar, zo noemen ze mijn hond vaak een boxer wat ik een enorme belediging vindt, ze is namelijk een amerikaanse bulldog.
Maar evengoed goed om het dr mss bij te vertellen, je weet maar nooit.
Om heel eerlijk te zijn begin ik de hoop te verliezen dat Beans ooit nog gevonden wordt, ik vraag mij ook af of dr uberhaupt nog wel naar gezocht wordt (Kan me goed voorstellen als het opgegeven is namelijk)



Dat is toch juist het punt, als jouw hond weg loopt, en iemand vind jouw hond dan geven ze misschien op dat ze een boxer gevonden hebben!!
Maar niemand die daar aan denkt want ze zoeken naar een gevonden amerikaanse bulldog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:20

Hoe sterk ik ook mijn best doe ze lijk niet op een boxer Threefingers :+ Maar begrijp waar je naar toe wilt je zult er maar mee te maken krijgen, lekker verwarrend maar kan de boel wel doen omgooien.

Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:21

Wij hebben een blonde Hovawart gehad en hij is tientallen keren voor Golden retriever aangezien :D .

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:25

ik zou die blonde hovawart ook aanzien voor een labrador hoor ;)
Heb niks met honden, ben een echt hondenleek, dus ken alleen een paar hele bekende rassen, en dan lijkt dit toch echt op een golden retriever hoor...

peugotje
Berichten: 328
Geregistreerd: 15-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:25

Ik heb een golden, en mij is weer meerdere keren gevraagd (voordat ze geboren waren en wij vertelden dat we een golden pup kregen) oh krijgen jullie een bruine, zwarte of blonde? Ahum... GOLDEN!?! retriever...

Om de hondenkennis van mensen maar eens aan te geven.
Ik kan me goed voorstellen dat bovenstaande hond verward wordt met een golden of andersom. Hoewel het me eerder lijkt dat een gevonden hovawart als goldenretiever aangeziet wordt als andersom. Maar het lijkt me wel de moeite waard om inderdaad ook gevonden honden die nog maar enigzinds op een golden kunnen lijken na te bellen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:27

Chiqa schreef:
Hoe sterk ik ook mijn best doe ze lijk niet op een boxer Threefingers :+ Maar begrijp waar je naar toe wilt je zult er maar mee te maken krijgen, lekker verwarrend maar kan de boel wel doen omgooien.


Het gaat niet over jouw hond en wat jij al dan niet een juiste benaming vind of belediging.

Het gaat er hierom dat iemand haar misschien als een ander type hond kan hebben opgegeven, dat je daar niet helemaal aan voorbij moet gaan. Het is in dit voorbeeld niet helemaal ondenkbaar en als de hovawart in duitsland algemener is dan een golden retriever/labrador kan het best eens zijn dat iemand haar als zodanig heeft opgegeven. Ze is niet een raszuiver las ik hier ergens. En ook al zie jij dat niet, iemand anders misschien wel.
Als iemand jouw hond als boxer kenmerkt, heeft men totaal geen idee van een hond, maar die mensen zijn er nu eenmaal wel veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:33

Melody21 schreef:
Wij hebben een blonde Hovawart gehad en hij is tientallen keren voor Golden retriever aangezien :D .


Ik kende het ras niet eens (Althans zou een plaatje moeten zoeken om te kijken hoe een hovaward dr uit ziet) ...Maar zie dat jij in Duitsland woont, mss dat dat ras daar vaker voorkomt?

peugotje
Berichten: 328
Geregistreerd: 15-01-09

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:38

Hoewel, ik als ik mijn hond kwijt was, elke dag wel even de website's met gevonden dieren zou afspeuren... en dan zou ik zeker niet alleen de zoekterm golden retriever gebruiken.
Het lijkt me dan ook erg waarschijnlijk dat de eigenaar daar ook al lang aan gedacht heeft, en mee bezig is.

Anoniem

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:41

Ik mag het hopen, het zou niet in mij opkomen (maar heb gelukkig ook nog nooit in zo'n situatie gezeten)

peugotje
Berichten: 328
Geregistreerd: 15-01-09

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 15:43

Tuurlijk komt dat wel in je op. Je kijkt toch gewoon op de website's naar alle nieuw gevonden dieren dan?
Denk niet dat je het dan kan laten om niet te bellen als er staat dat er bv een blonde labrador gevonden is.

Hoewel als je bovenstaand ras niet kent, je ook niet weet dat die op een golden kunnen lijken natuurlijk...