ik heb een van mijn nijnen(Happy) op mijn moeder haar werk zitten, het is een bejaardetehuis met op die afdeling demente oudere.
het is de afspraak daarzo dat ik 1 keer per week het hok kom schoonmaken en dat de mensen die dus op de afdeling werken zorgen dat Happy eten en drinken krijgt.
blijkbaar is ze een paar dagen geleden gestopt met eten en drinken...
omdat mensen die toen dienst hadden zagen dat Happy eten in de voerbak had liggen werdt er dus vanuit gegaan dat de vorige dienst haar nog wat extra's had gegeven aangezien de voederlijst van Happy ook was afgetekend.
Alleen het was dus niet zo dat Happy nog extra eten had gekregen, ze at gewoon niet.
nu kwam ik gisteren dus op moeder haar werk om Happy's kooi schoon te maken, komt meteen een colega naar mij toe van kijk eens naar je konijn...
dus ik naar Happy toe gegaan, doe het hok open en schrik me kapot: de altijd vrolijke Happy zat helemaal verzwakt, uitgedroogd, mager, te beven in haar hokje...ook was ze echt mega koud, ik had het idee dat ze zo zou omvallen. ook zat haar hele achterwerk vol met diaree, dus dat heeft een colege met mij helemaal schoongemaakt.
gauw naar mijn moeder toegelopen die ook dienst had en gezegt dat Happy zo snel mogenlijk naar de dierenarts moest, ondertussen geprobeerd wat vocht toe te brengen via een spuitje met water in de mond en dan steeds kleine beetjes om half uur.
wat had het arme beestje een dorst zeg
iedereen die op het moment dienst had dacht echt van die haalt de avond niet meer...
omdat de dierenarts bij ons pas spreekuur had om 18:30 hebben we Happy maar mee naar huis genomen, zodat we haar goed in de gaten konden houden....
om 18:00 uur naar de dierenarts gegaan waar we dus uiteraard te vroeg aankwamen om 18:15 maar gelukkig mochten we al naar binnen toe. Eventjes gewacht en toen kwam de arts al, we mochten naar binnen en hij vroeg wat er aan de hand was.
nadat we het verhaal hadden uitgelegt moest ik Happy uit de reismand halen, de docktor schrok beetje van wat hij zag.
hij is vrijwel meteen vocht gaan toedienen (schrok van de hoeveelheid arm beestje) nadat het vocht erin zat heeft hij nog wat poep van der kont afgehaald om dat te onderzoeken..
we kregen te horen dat we haar op een wat warmere plaats moesten zetten waar het lekker rustig is, omdat Happy buiten nijn is zit ze nu dus met dekentje in reiskooi en bakje drinken en lekker veel hooi in de garage.
vanmorgen vroeg opgestaan om meteen eventjes naar Happy te gaan kijken en gelukkig ze leeft nog
bakje met water had ze omgegooit, en voer had ze niet veel van gegeten.
dus haar maar mee naar de keuken genomen en haar achterwerk schoongemaakt want dat zat weer vol met poep, gelukkig wel al stukje minder plats maar wat meer keutel vorm.
daarna op de grond gezet en haar bakje water gegeven en voor het eerst in 24 uur zowat begon ze zelf met drinken
kreeg de tranen in mijn ogen toen ik dat zag..hoe zeer ze aan het vechten was, want ondanks dat ze nog steeds erg zwak is deed ze zo ontsettend haar best om te drinken arme Happy.daarna eventjes nieuw dekentje in haar hokje gelegt, waarin ik haar lekker heb ingestopt...en toen weer terug gebracht na de garage.
nu maar hopen dat ze er bovenop komt...ow wat hoop ik dat zo zo zo zo erg
srry voor lange verhaal maar moest het eventjes kwijt.