Fokkers Middelslag Abrikoos Poedels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustJoyce

Fokkers Middelslag Abrikoos Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 21:10

Omdat mijn zus (KarinW86 @ bokt) en ik aan het oriënteren zijn, omdat wij waarschijnlijk in de toekomst een hondje willen aanschaffen.
Dit is al heel lang een wens van vooral mijn zus en nu ze helemaal in de dieren zit en mijn moeder het ook steeds leuker vind, zit er wel in dat in de toekomst een hondje gaat komen.

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt op bokt, maar kon dit niet echt vinden er tussen en ja ik heb ook al gegoogled.
Maar waar zitten er goede middenslag abrikoos poedel fokkers in de omgeving zuid-holland ?

EDIT: Wij zijn in de voorbereidende fase, zoals hieronder vermeld. Vandaar dat we alvast een beetje rond willen kijken en informatie willen inwinnen.
Laatst bijgewerkt door JustJoyce op 15-11-10 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinW86

Re: Fokkers Middelslag Abrikoos Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:11

We zijn nog in de voorbereidende fase en willen ons eerst goed inlezen enz. voor we ergens aan gaan beginnen ;)
Ben benieuwd

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:29

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:32

Niet op uiterlijk maar op innerlijk kiezen! Dat is heel belangrijk.
Ik zou bij het kiezen van een pup de rustigste kiezen. :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:37

Sinds ik stage heb gelopen bij een trimsalon ben ik helemaal gek van de poedel...Ook het intelligente karakter van die beestjes....ik heb een eigen winkel dus hoeft nooit alleen te zitten...heb er ook echt de tijd voor...
Maar vind wel dat je goed moet rondkijken en lezen voor je er aan begint

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:39

Ik raad je aan om een hond te kopen van een goede fokker van de poedelclub. Als je zeker wilt dat je een peodel wilt. Ga van te voren eens op bezoek bij dat kennel en laat je informeren, de moeder en vader(eventueel) zien en dat soort dingen. Als de poedel in het algemeen en de fokker nog bevallen ben je aan het goede adres. Let hierbij op huisvesting, goede verzorgingn etc.. Daarnaast moet je vragen naar certificaten van de controle op erfelijke oogaandoeningen. Je kan ook nog met het bestuur van de poedelclub bellen voor info. En bezoek eens een show (hondenshow.net) en kijk eens naar de honden en fokker die je daar ziet. Op hondenshow.net word ook alles uitgelegd over de uitslgen en de gang van zaken op een show. Binnenkort 27 nov. is de Winner show in Amsterdam. Zorg dat je er op tijd bent vaak moet je naar binnen tussen half 8 en half 10. De keuringen beginnen dan om 10 uur tot een uurtje of 4. In heel de tussen liggende tijd kan de poedel aan de beurt zijn! Goed opletten dus! Bovendien kan je een heleboel spullen kopen voor honden op de show!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:40

Mooi! (ik ken jou trouwens van de grote cavia! ;) , mooie dierenwinkel!! )

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:43

Idd bij de rasvereniging gaan kijken, alleen, waarom in de buurt? Als je een goede fokker wilt, moet je ook verder gaan kijken.
Onze twee komen beide van een fokker aan de andere kant van NL, ruim 1 uur met de auto maar zou nooit ergens anders
gekocht willen hebben!

Verder zou ik zeker verder kijken dan het uiterlijk, je noemt nu een hele precieze hond, maar weet je hoe ze zijn?
Past dat bij je, pas jij bij de behoeftes van de hond? Kies vooral niet op uiterlijk idd. Ga eens op een forum voor poedels
kijken, shows, clubdagen of wandelingen kijken en ga in gesprek met eigenaren. Succes! ;)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:43

Ik ben al heel vaak naar hondenshows geweest inderdaad altijd erg leuk om naar te kijken..De eigenaresse waar ik stage liep had zelf 4 poedels daar zal ik zeker ook nog een en ander informeren...Niet dat ik zomaar poedel kies om zijn uiterlijk..
Laatst bijgewerkt door KarinW86 op 15-11-10 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 21:46

Loiz schreef:
Idd bij de rasvereniging gaan kijken, alleen, waarom in de buurt? Als je een goede fokker wilt, moet je ook verder gaan kijken.
Onze twee komen beide van een fokker aan de andere kant van NL, ruim 1 uur met de auto maar zou nooit ergens anders
gekocht willen hebben!

Verder zou ik zeker verder kijken dan het uiterlijk, je noemt nu een hele precieze hond, maar weet je hoe ze zijn?
Past dat bij je, pas jij bij de behoeftes van de hond? Kies vooral niet op uiterlijk idd. Ga eens op een forum voor poedels
kijken, shows, clubdagen of wandelingen kijken en ga in gesprek met eigenaren. Succes! ;)

Door de ervaring van mijn zus met deze honden, en veel mee is omgegaan kent ze het karakter van deze honden en de intelligentie hiervan. Op deze kenmerken is zij verliefd geworden. Ik wil inderdaad ook wel verder kijken, maar was voornamelijk benieuwd of er in de buurt ook fokkers zaten zodat we misschien is langs kunnen gaan om informatie in te winnen.

In ieder geval bedankt voor je informatie!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 21:48

apple01 schreef:
Ik raad je aan om een hond te kopen van een goede fokker van de poedelclub. Als je zeker wilt dat je een peodel wilt. Ga van te voren eens op bezoek bij dat kennel en laat je informeren, de moeder en vader(eventueel) zien en dat soort dingen. Als de poedel in het algemeen en de fokker nog bevallen ben je aan het goede adres. Let hierbij op huisvesting, goede verzorgingn etc.. Daarnaast moet je vragen naar certificaten van de controle op erfelijke oogaandoeningen. Je kan ook nog met het bestuur van de poedelclub bellen voor info. En bezoek eens een show (hondenshow.net) en kijk eens naar de honden en fokker die je daar ziet. Op hondenshow.net word ook alles uitgelegd over de uitslgen en de gang van zaken op een show. Binnenkort 27 nov. is de Winner show in Amsterdam. Zorg dat je er op tijd bent vaak moet je naar binnen tussen half 8 en half 10. De keuringen beginnen dan om 10 uur tot een uurtje of 4. In heel de tussen liggende tijd kan de poedel aan de beurt zijn! Goed opletten dus! Bovendien kan je een heleboel spullen kopen voor honden op de show!

Bedankt voor je informatie! Is inderdaad een heel goed idee. We staan ook nog echt aan het begin ervan, en misschien duurt het nog een paar jaar. Maar onderaan beginnen en veel tijd nemen. Dan zijn we i.i.g. zeker over deze keuze.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 21:49

Macs schreef:

Je hebt hier toch altijd de tijd voor bij fokkers? dat je rustig met de honden kan omgaan en kijken bij welke hond je het beste gevoel hebt?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:14

DJoysDesignz schreef:
Macs schreef:

Je hebt hier toch altijd de tijd voor bij fokkers? dat je rustig met de honden kan omgaan en kijken bij welke hond je het beste gevoel hebt?

Bij een goede fokker wel ja!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 22:16

Macs schreef:

Ik wil ook wel bij verschillende fokkers gaan kijken, dan zie je hoe inderdaad de huisvesting van de beestjes is en de verzorging.
EDIT: Ik had ook dit gelezen: De betrouwbare fokkers staan ingeschreven bij de NPC

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 22:23

DJoysDesignz schreef:
Macs schreef:

Ik wil ook wel bij verschillende fokkers gaan kijken, dan zie je hoe inderdaad de huisvesting van de beestjes is en de verzorging.
EDIT: Ik had ook dit gelezen: De betrouwbare fokkers staan ingeschreven bij de NPC

Dit is niet helemaal waar. Afhankelijk er zijn ook fokker die de boel een beetje belazeren... ;(

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 22:29

apple01 schreef:
Dit is niet helemaal waar. Afhankelijk er zijn ook fokker die de boel een beetje belazeren... ;(

Goed dat ik dit weet, want anders zou je er vanuit gaan dat ze betrouwbaar zijn.
Veel fokkers afgaan en zelf research doen.

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 14:27

Zeker weten! Er zijn wel eens fokkers. Die wel bij de club aangesloten zijn en dan bijv. stiekem nestjes fokken die niet aan die eisen voldoen maar ze toch proberen te verkopen. Ze neppen dan met de certificaten of hebben niet eens certificaten. Het is wel verschillend per ras vereniging. Bij jonge rassen en weinig aantal clubfokkers wordt er over het algemeen meer 'stiekem' gedaan dan bij andere clubs. Daarnaast vind je op de shows ook mensen die geen clubfokker zijn en zich wel aan de meeste regels houden van de club. Een vorbeeld: Als je clubfokker bent mag je maar 2 keer met de dezelfde reu dekken op een teef. Nou kan het bijv. zijn dat je de 1e keer 2 teefjes fokt die kampioen worden. Dit doe je graag nog een keer, maar dan krijg je reutjes. Heb je als fokker niks aan. Dus denk je misschien, dat doe ik gewoon weer! En dat mag dan niet. Maar in mijn ogen is dat helemaal geen ramp. Dit is maar een voorbeeld. Daarnaast krijg ik les op de KC bij mij n de buurt van ene bekende keurmeester er hij heeft zijn lidmaatschap opgezegt mdat hij het niet eens was met de club. Ik weet toch zeker dat je daar een buitengewoon goed verzorgde hond kan kopen. Ook weer als voorbeeld. Kortom de club is niet heilig. Maar wel een best fijn opstapje. Daarom raad ik je ook aan een s bij de show te gaan kijken.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 14:42

Bedankt, ik zal is op internet rondneuzen naar shows in 2011

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:07

Leuk Joyce! Wist niet dat je er zo gek op was. Lodie is zoals je weet ook een koningspoedel, erg fijne hond, heel erg slim én gehoorzaam, maar dan moet je ze wel onwijs streng opvoeden, want anders worden ze vals. Maar wij hebben er een wereldhond aan, zou niet weten wat ik zonder zou moeten :D

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:11

DJoysDesignz schreef:

hondenshow.net
daar staat alles. Soms kan je het anders niet makkelijk vinden. in 2011 is Eindhoven de eerste show. Binnenkort is Amsterdam das volgensmij dichterbij? Ik weet niet waar je precies woont.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 16:37

apple01 schreef:
DJoysDesignz schreef:

hondenshow.net
daar staat alles. Soms kan je het anders niet makkelijk vinden. in 2011 is Eindhoven de eerste show. Binnenkort is Amsterdam das volgensmij dichterbij? Ik weet niet waar je precies woont.

Ja ik ben helaas tot eind 2010 volgeboekt ;), maar zal inderdaad kijken naar hondenshow.net