Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loiz schreef:Idd bij de rasvereniging gaan kijken, alleen, waarom in de buurt? Als je een goede fokker wilt, moet je ook verder gaan kijken.
Onze twee komen beide van een fokker aan de andere kant van NL, ruim 1 uur met de auto maar zou nooit ergens anders
gekocht willen hebben!
Verder zou ik zeker verder kijken dan het uiterlijk, je noemt nu een hele precieze hond, maar weet je hoe ze zijn?
Past dat bij je, pas jij bij de behoeftes van de hond? Kies vooral niet op uiterlijk idd. Ga eens op een forum voor poedels
kijken, shows, clubdagen of wandelingen kijken en ga in gesprek met eigenaren. Succes!
apple01 schreef:Ik raad je aan om een hond te kopen van een goede fokker van de poedelclub. Als je zeker wilt dat je een peodel wilt. Ga van te voren eens op bezoek bij dat kennel en laat je informeren, de moeder en vader(eventueel) zien en dat soort dingen. Als de poedel in het algemeen en de fokker nog bevallen ben je aan het goede adres. Let hierbij op huisvesting, goede verzorgingn etc.. Daarnaast moet je vragen naar certificaten van de controle op erfelijke oogaandoeningen. Je kan ook nog met het bestuur van de poedelclub bellen voor info. En bezoek eens een show (hondenshow.net) en kijk eens naar de honden en fokker die je daar ziet. Op hondenshow.net word ook alles uitgelegd over de uitslgen en de gang van zaken op een show. Binnenkort 27 nov. is de Winner show in Amsterdam. Zorg dat je er op tijd bent vaak moet je naar binnen tussen half 8 en half 10. De keuringen beginnen dan om 10 uur tot een uurtje of 4. In heel de tussen liggende tijd kan de poedel aan de beurt zijn! Goed opletten dus! Bovendien kan je een heleboel spullen kopen voor honden op de show!
DJoysDesignz schreef:Macs schreef:Niet op uiterlijk maar op innerlijk kiezen! Dat is heel belangrijk.
Ik zou bij het kiezen van een pup de rustigste kiezen.
Je hebt hier toch altijd de tijd voor bij fokkers? dat je rustig met de honden kan omgaan en kijken bij welke hond je het beste gevoel hebt?
DJoysDesignz schreef:Macs schreef:Bij een goede fokker wel ja!
Ik wil ook wel bij verschillende fokkers gaan kijken, dan zie je hoe inderdaad de huisvesting van de beestjes is en de verzorging.
EDIT: Ik had ook dit gelezen: De betrouwbare fokkers staan ingeschreven bij de NPC
apple01 schreef:DJoysDesignz schreef:Bedankt, ik zal is op internet rondneuzen naar shows in 2011
hondenshow.net
daar staat alles. Soms kan je het anders niet makkelijk vinden. in 2011 is Eindhoven de eerste show. Binnenkort is Amsterdam das volgensmij dichterbij? Ik weet niet waar je precies woont.