Hoe houd ik mijn katten in mijn tuin? *ideeën aub*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Hoe houd ik mijn katten in mijn tuin? *ideeën aub*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:54

220 moet voldoende zijn :D

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:00

Ahhhhhh, dat doen we niet met dat kleine blote mannetje hoor! Dan krult die ene snorhaar nog!

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:27

Ooooh heb jij een bloterikje? <3

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: Hoe houd ik mijn katten in mijn tuin? *ideeën aub*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:34

Mijn katten gaan uit zichzelf nooit de tuin uit. Dit omdat ik ze vanaf kitten af aan heb geleerd niet te klimmen als ze buiten zijn. Dus zij weten niet beter dan dat bij de muur de tuin ophoud en er achter niets meer is. Het kost in het begin veel tijd en training maar ze gaan de tuin niet uit.

Oke moet ze niet in de verleiding brengen door de poort open te laten staan..maar dan vinden ze het heel raar om eruit te gaan want dan gaat er een nieuwe wereld voor ze open en zijn ze schichtig. En ik moet ook geen container tegen de muur aan zetten waar ze weg kunnen want dan gaan ze natuurlijk wel omhoog. Want ze springen wel gewoon op de tuin tafel enz. Maar zo lang je dat niet langs de muur zet weten zij niet beter.

Waarom mijn katten niet klimmen buiten over de muur is omdat ik in het begin nog op een appartement woonde waar ik niet wilde dat mijn kat van 2 hoog beneden op straat lag waar autos reden. Dus als ze dan buiten mochten was ik er zelf bij en als hij dan maar begon te klimmen pakte ik hem eraf. En heb hem ook 1x over de rand gehouden aan zijn nekvel van kijk zo hoog is het nu. En zo heb ik dat altijd als ze op balkon mochten gedaan en toen klommen ze buiten niet meer.

Ze luisteren ook erg goed naar 1 woordje..nee...dan weten ze dat ze fout zitten met iets wat ze niet mogen doen. Ook luisteren ze goed naar hun naam enz. Ze zijn bij mij erg makkelijk die 2 katten die ik heb. En eigenlijk bijna geen kat te noemen zoals ze zijn opgevoed. Terwijl er altijd hard geroepen wordt dat dit niet kan bij katten...oke ze halen weleens kattenkwaad uit..maar hierin zijn ze heel goed in de tuin blijven...want waarom eruit als je niet weet wat er aan de andere kant van die muur is. In het begin kost je dat veel tijd...en er bij zijn als je ze buiten laat..maar als je als kitten er mee begint is het trainbaar. Zelfde met kattenbak idee..hij poept toch ook niet erbuiten? Dat moeten ze ook leren.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:49

IKbenEllen schreef:
Ooooh heb jij een bloterikje? <3


2 <3

Die bloterikjes zijn toch wel ondernemender dan gemiddeld. Dus die laten zich niet afschrikken door wat stroom. Als we de tuin komend voorjaar aanpakken, dan moeten we ook iets heftigers verzinnen.

Onze HTK poes heeft verder helemaal geen interesse in de wereld buiten de tuin. Die is al very impressed door een voorbij vliegende vlinder en het onkruidje wat er staat,

IKbenEllen

Berichten: 9878
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 10:59

Kostolany schreef:
Mijn katten gaan uit zichzelf nooit de tuin uit. Dit omdat ik ze vanaf kitten af aan heb geleerd niet te klimmen als ze buiten zijn. Dus zij weten niet beter dan dat bij de muur de tuin ophoud en er achter niets meer is. Het kost in het begin veel tijd en training maar ze gaan de tuin niet uit.

Ligt ook wel in hun karakter hoor. Ik ben hier ook heel erg mee bezig geweest maar in een onbewaakt moment wilden ze hem toch wel eens peren... om vervolgens helemaal in de stress te zijn omdat ze het niet kenden :+
Wij hebben ook een vijver, naar die vissen hebben ze nooit omgekeken, daar waren ze weer wel heel makkelijk in. De een leert dit makkelijk en de ander dat.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Hoe houd ik mijn katten in mijn tuin? *ideeën aub*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 11:19

Wij hebben onze tuin inmiddels voor een deel afgezet (zal eens kijken of ik een foto kan vinden), de rechterkant moet nog, want daar piepen er een paar alsnog overheen.

Veulen84, interessant stuk, ga er vanavond thuis eens voor zitten.