border collie dekreu

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kossmerrie

border collie dekreu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 19:58

ik heb een bordercollie en ik wil haar graag laten dekken.
het probleem is alleen dat er erg weinig border collie dekreuen zijn. Ik wil haar laten dekken door een driekleur, en die zijn er al helemaal weinig. Weet iemand misschien een dekreu omg. Utrecht???

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:08

Op de bccn site staan genoeg driekleur dekreuen

Maar ik heb het idee dat dit een nestje voor eigen plezier gaat worden?
Tja ik raad alleen aan te gaan fokken wanneer je bezig bent met het verbeteren van het ras i.p.v. te vermeerderen. (niet alleen omdat er al zo veel honden zijn, maar ook met betrekking tot het border collie ras)
Een dekreu uitkiezen is meer dan kijken of de reu mooi en lief is. Als je zomaar voor de lol gaat fokken kan je tegen veel problemen aan lopen: erfelijke ziektes, verkeerde bouw, karakter problemen, problemen bij de bevalling enz. enz.

Neej

Re: border collie dekreu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:47

Ik lees zo al 24 driekleur reuen op de dekreuenlijst van de BCCN :j Maar in principe zou ik zeggen, een goede hond heeft geen kleur, je zult eerder moeten kijken naar karakter, bouw, erfelijkheid.. Wat annepaardoes al zegt eigenlijk :)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:53

annepaardoes schreef:
Op de bccn site staan genoeg driekleur dekreuen

Maar ik heb het idee dat dit een nestje voor eigen plezier gaat worden?
Tja ik raad alleen aan te gaan fokken wanneer je bezig bent met het verbeteren van het ras i.p.v. te vermeerderen. (niet alleen omdat er al zo veel honden zijn, maar ook met betrekking tot het border collie ras)
Een dekreu uitkiezen is meer dan kijken of de reu mooi en lief is. Als je zomaar voor de lol gaat fokken kan je tegen veel problemen aan lopen: erfelijke ziektes, verkeerde bouw, karakter problemen, problemen bij de bevalling enz. enz.

Idd dat idee krijg er ook bij. Er zijn al genoeg honden, fok volgens de eisen van de fokvereniging!

kossmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 09:01

oké, iedereen bedankt voor de informatie, is zal eens gaan kijken op deze site:D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:12