mn dochter en ik liepen dus gisteren over de markt te slenteren.
was lekker druk ,dus erg gezellig.
zie ik opeens een vrouw met een fiets(denk dat ze jaar of 60 was of zo),.met zo'n mandje erop met zo'n fifi-hondje erin.
ze wilde de fiets tegen de muur aanzetten,.met de hond nog in het mandje.
maar goed,.als je zo'n fiets neerzet,.gaat ie natuurlijk een beetje schuin,.waarop het hondje schrok en ging verzitten.
daardoor draaide het stuur,waarop de fiets bijna viel en de vrouw hem nog net tegen kon houden.
word ze toch ineens pissig op dat hondje!!
ze begon eerst te schelden tegen dat arme beest,. arm ding begon helemaal te trillen.
daarna begon ze me toch een portie in te meppen op dat beest
wow,.. schrok me helemaal levenloos,.. was niet gewoon een tikkie,maar echt meppen!

iedereen die daar was,.stond met hun bek vol tanden,.. waren helemaal overrompeld en niemand zei dus wat,.zaten allemaal vol ongeloof naar de situatie te kijken.
maar goed,.. ben een echte dierenvriend,.en mevrouw ging op een gegeven moment zover dat het voor mij teveel werd en ik besloot dus om de stoute schoenen aan te trekken.
ik:"mevrouw?" (meteen gingen alle gezichten vd omstanders richting mij,.oeps)
geen reactie....
ik: "MEVROUW?!!!!"
zij: "wat?????????"
ik:" zou u alsjeblieft even normaal willen doen tegen uw hondje,.. anders ben ik geneigd om in te grijpen en daar zult u zelf ook niet beter van worden!"

(ja sorry,.was zooooo ontzettend pissig op haar)
zij: " wat bedoelt u ?"
(tuurlijk speel maar de domme muts)
(ondertussen kwamen er steeds meer mensen bijstaan,maar nog steeds hield iedereen hun mond)
ik" als u dat arme dier nog 1 keer zo slaat.... neem ik hem ter plekke mee en geef ik u direct aan!"

ondertussen kwam ze naar me toe lopen(o oliebol dacht ik,.daar komt t gezeik)
zij: "ja sorry hoor,maar hondje was zo vervelend,.hij verdiende het gewoon"
ik: sorry,maar de enige die hier vervelend is bent u!kijk dat arme beest eens trillen"

zij:"ja maar dat trillen is normaal voor hem,.dat doet ie altijd"
ik :"vind je het gek als je hem zo behandeld!"

zij:" ja sorry,.had t mischien wat anders aan moeten pakken"
ik:" dat weet ik wel zeker ja mevrouw,... en laat ik het niet nog een keer zien!"

daarop liep t vrouwtje terug naar het hondje,.gaf m schijnheilig een aai over de bol en fietste toen weg met hem.
grrrrr,..wat een idioot zeg!

kreeg wel allemaal positieve reacties vd andere mensen op de markt!
ja ik ben best wel trots op mezelf....... iedereen keek en niemand deed wat.
en ik,...ik verbaasde mezelf door wel mn scheur open te trekken! normaal durf ik dat namelijk niet,maar nu overwon mijn kwaadheid van de angst
en mn dochtertje?? die keek me naderhand nog net niet verliefd aan hahaha,.wat was z trots op haar stoere moeder dat ze dit durfde
pff stelletje malloten heb je rondlopen zeg