ik tegen dierenbeul

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

ik tegen dierenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 21:48

gisteren ruzie gehad met een vrouw in de stad,..waardoor ik best wel trots op mezelf ben.

mn dochter en ik liepen dus gisteren over de markt te slenteren.
was lekker druk ,dus erg gezellig.

zie ik opeens een vrouw met een fiets(denk dat ze jaar of 60 was of zo),.met zo'n mandje erop met zo'n fifi-hondje erin.
ze wilde de fiets tegen de muur aanzetten,.met de hond nog in het mandje.

maar goed,.als je zo'n fiets neerzet,.gaat ie natuurlijk een beetje schuin,.waarop het hondje schrok en ging verzitten.
daardoor draaide het stuur,waarop de fiets bijna viel en de vrouw hem nog net tegen kon houden.

word ze toch ineens pissig op dat hondje!!

ze begon eerst te schelden tegen dat arme beest,. arm ding begon helemaal te trillen.
daarna begon ze me toch een portie in te meppen op dat beest

wow,.. schrok me helemaal levenloos,.. was niet gewoon een tikkie,maar echt meppen! :(

iedereen die daar was,.stond met hun bek vol tanden,.. waren helemaal overrompeld en niemand zei dus wat,.zaten allemaal vol ongeloof naar de situatie te kijken.

maar goed,.. ben een echte dierenvriend,.en mevrouw ging op een gegeven moment zover dat het voor mij teveel werd en ik besloot dus om de stoute schoenen aan te trekken.

ik:"mevrouw?" (meteen gingen alle gezichten vd omstanders richting mij,.oeps)

geen reactie....

ik: "MEVROUW?!!!!"

zij: "wat?????????"

ik:" zou u alsjeblieft even normaal willen doen tegen uw hondje,.. anders ben ik geneigd om in te grijpen en daar zult u zelf ook niet beter van worden!" :(

(ja sorry,.was zooooo ontzettend pissig op haar)

zij: " wat bedoelt u ?"
(tuurlijk speel maar de domme muts)

(ondertussen kwamen er steeds meer mensen bijstaan,maar nog steeds hield iedereen hun mond)

ik" als u dat arme dier nog 1 keer zo slaat.... neem ik hem ter plekke mee en geef ik u direct aan!" :(

ondertussen kwam ze naar me toe lopen(o oliebol dacht ik,.daar komt t gezeik)

zij: "ja sorry hoor,maar hondje was zo vervelend,.hij verdiende het gewoon"

ik: sorry,maar de enige die hier vervelend is bent u!kijk dat arme beest eens trillen" :(

zij:"ja maar dat trillen is normaal voor hem,.dat doet ie altijd"

ik :"vind je het gek als je hem zo behandeld!" :(

zij:" ja sorry,.had t mischien wat anders aan moeten pakken"

ik:" dat weet ik wel zeker ja mevrouw,... en laat ik het niet nog een keer zien!" :(

daarop liep t vrouwtje terug naar het hondje,.gaf m schijnheilig een aai over de bol en fietste toen weg met hem.

grrrrr,..wat een idioot zeg! :(

kreeg wel allemaal positieve reacties vd andere mensen op de markt!

ja ik ben best wel trots op mezelf....... iedereen keek en niemand deed wat.
en ik,...ik verbaasde mezelf door wel mn scheur open te trekken! normaal durf ik dat namelijk niet,maar nu overwon mijn kwaadheid van de angst

en mn dochtertje?? die keek me naderhand nog net niet verliefd aan hahaha,.wat was z trots op haar stoere moeder dat ze dit durfde

pff stelletje malloten heb je rondlopen zeg :(

Yess

Re: ik tegen dierenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:50

:) super stoer!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:52

Daar mag je zeker trots op zijn!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:53

Mijn complimenten!
Dom wijf
(Sorry :o )
maar goed dat jij ingreep!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:53

Tsss, je hebt er mensen bij.... :n
Goed gedaan!

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:54

Wauw supper zeg, sommige mensen kun je toch zelf gaan meppen... Wat stom he, dat wij als dieren vrienden in grijpen, en de meeste mensen gewoon doorlopen.

xKatjj

Goed gedaan! :D geen enkel dier verdient het om zo behandeld te worden, zeker niet als hij niets gedaan heeft.

Nellekeee

Echt super, zulke mensen zouden er meer moeten zijn!

TiffanyJoy

Respect voor jou, er zouden meer mensen zo moeten reageren.
Zou de wereld een stuk beter maken.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:55

Er moeten meer mensen zijn zoals jij. Super gedaan.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:55

super..daar mag je zeker trots op zijn..zoveel mensen..niemand zegt wat..verschrikkelijk eigenlijk..

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:56

en helaas gebeuren er zulke dingen elke dag en veel te vaak ! maar super van je dat je er wat van hebt gezegd ( arm hondje dat ie zo'n baas heeft ) ....

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 21:58

tootje71 schreef:
en helaas gebeuren er zulke dingen elke dag en veel te vaak ! maar super van je dat je er wat van hebt gezegd ( arm hondje dat ie zo'n baas heeft ) ....

ja heb echt medelijden met dat arme dier,.. hij zat zo ongelooflijk te trillen,.. helemaal ineengedoken :(
hoop ,op de of andere manier,.dat die vrouw toch eens goed gaat nadenken bij zichzelf(hoewel zulke mensen meestal een bord voor de kop hebben... pfff,.. als ik eraan terug denk word ik weer pissig)

Meliszy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:59

Echt super van je!! Ik zou er ook wat van zeggen. Een dier kan niet praten en het voor zichzelf opnemen... Dus ik neem het ook altijd op voor een dier als ik zoiets zie. Vind het echt verschrikkelijk als mensen zo met dieren omgaan... Ik vind dat je een dier moet behandelen zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Ik ben dan ook een erg grote dierenvriend... Ik vang alle spinnen, motvlinders enz. Die in huis zitten ook altijd en zet ze dan buiten uit. Sommige mensen vinden dit overdreven maar ik kan het gewoon niet over mijn hart krijgen om zo'n diertje dood te maken. Dieren hebben ook gevoel... :p maar echt super van je hoor!!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:56

Ik zou ook zo trots zijn op je! :D

Super gedaan! :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:59

HEEL stoer van jou! Ben echt trots op je, en ga je als inspiratie gebruiken. ;) Ben altijd bang dat ik betweterig overkom als ik mensen ergens op wijs (omdat ik diergeneeskunde studeer herken ik veel symptomen qua gedrag)...

Ben helaas alleen bang dat ze dit thuis net zo goed met het hondje doet. Klinkt als een gewoonte in ieder geval zoals ze over hem praat.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 00:28

Wat goed dat je er wat van hebt gezegd TS!

Hopen dat die vrouw er de volgende keer inderdaad 10 keer over nadenkt voor ze dat arme diertje weer mept, zij heeft toch voor hem gekozen en niet andersom?

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 00:37

Heel goed van je TS, dat je je mond opendeed, terwijl iedereen maar toe stond te kijken. Niet iedereen heeft daar de moed voor ;) .

Maar, daarin ga ik met Nemurin mee, wat doet ze het arme hondje allemaal thuis aan? En dan zijn er geen toeschouwers om in te grijpen. Bah.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 00:38

Ik denk dat je best mag uitzoeken trouwens of je zoiets bij de dierenbescherming aan mag geven om te laten controleren. Maar dan moet je eerst weten wie het was. _O-

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 00:40

wordt je ook lid va de hyves uit mijn onderschrift?? mensen zoals jij zijn zeer zeer welkom!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 00:43

[LZP] > [BB]

Mareeq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 10:57

geweldig dat je dat gedaan hebt! :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:31

Echt goed gedaan! Ik vind het echt belangrijk dat dit soort mensen op dit soort dingen gewezen worden. Hopelijk gaat ze eens goed nadenken over haar gedrag.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 12:45

Nemurin schreef:
Ik denk dat je best mag uitzoeken trouwens of je zoiets bij de dierenbescherming aan mag geven om te laten controleren. Maar dan moet je eerst weten wie het was. _O-

tja,.daar zal ik helaas nooit achter komen,.. want was aan het shoppen in een stad 35 km verderop ;)

hoop echt dat de vrouw geschrokken is ,en voortaan een beetje na zal denken,.. hoewel ik bang ben dat ze snel weer in haar oude rol zal vallen als ze thuis is met het beessie