chocola slecht voor honden? de winkel vind van niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ch_ntii123

chocola slecht voor honden? de winkel vind van niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 16:39

het moet niet gekker worden, tijdens mijn opleiding dierenarts assistente heb ik geleerd dat chocola of tewel de cacao slecht is voor de hond, danwel bij een grote hoeveelheid.

ben ik ginster rustig aan het inslaan bij de lidl. ik heb sinds kort een puppie en dacht tijdens het voorbij gaan van de dierengedeelte,laat ik eens een lekker blikje en snoeppies meenenen..

ik zit te graaiien tussen al die verschillende soorten snoepjes: melk snoepjes..hm niet echt mijn voorkeur.. dus ik kijk verder.. choco snoepjes! ik schrok er echt van, choco is hardstikke slecht voor de hond..

hoe kunnen ze zoiets verkopen? is het dan niet zo slecht als ik denk, of weet de lidl het niet? er zat dan wel 10% cacao in, maar stel dat je hond weet uit te vogelen hoe die dat zakje op zn bord krijgt en eet het hele zakje op!?

Nadia
Oppermuts

Re: chocola slecht voor honden? de winkel vind van niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:48

HK --> BB

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:52

Die choco-snoepjes voor de hond is niet dezelfde chocolade die wij kennen en eten.Het is zo gemaakt dat honden het mogen hebben.Mijn honden aten altijd deze chocolaatjes.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:56

Hier is al eerder een topic over geweest trouwens. Het is inderdaad niet hetzelfde goedje. Er zit in die snoepjes namelijk 10% cacao alleen is daar het giftige stofje voor honden (Theobromine) uit gehaald. Een hond kan dus in principe wel cacao eten zolang dat er uit is. Maar omdat mensen het simpeler vinden om te zeggen dat honden niet tegen cacao kunnen wordt er op de een of andere manier altijd moeilijk gedaan over deze snoepjes :'). Terwijl het in feite om de theobromine draait.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:05

Ik weet ook niet wat ik moet geloven.. Ik ken een jack die 500gr. paaseitjes op heeft gegeten en nog leeft :'). En een andere hond at gewoon boterhammen met hagelslag..

Onze hond krijgt absoluut geen chocola!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:09

Ik geef mijn honden nooit chocola.
Ik heb ook choco snoepjes in de dierenwinkel zien liggen, maar dat is inderdaad niet de choco die wij eten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:12

Het gaat om het stofje theobromine wat in de chocolade zit die gevaarlijk is voor honden.
Hoe puurder de chocolade hoe meer theobromine er in zit.
Zo zit er in chocoladesaus (uit zo'n flesje) nauwelijks echte chocolade en hierdoor weinig tot geen theobromine.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:14

mijn hond heeft ook wel s 4 bonbons gejat maar er was niks aan de hand. de hond van de overburen vrat hele chocolade letters en is uiteindelijk gewoon dood gegaan aan ouderdom.

licht er ook maar net aan waar je hond tegenkan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:03

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:04

Het kan wel zijn dat 'het' stofje eruit is,maar je leert wel je hond dat chocola lekker is wat de weg opent voor ongelukken.
Mijn hond weet niet wat chocola is en eet het dus niet...(is ook gelukkig geen schrokkop die eerst eet en daarna zich pas afvraagd wat het was :D)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:13

Gewoon je eigen chocolade in de gaten houden en opruimen? ja honden zijn net kleine kinderen :P voor je het weet halen ze rottigheid uit.

Die choco snoepjes is inderdaad niet de echte chocolade zoals wij die kennen. Maaaar... neem maar eens een hap! het proeft wel precies hetzelfde, heb ik ook gedaan hahahah O:)
Heerlijk toch als je honden ook eens mogen genieten van lekkere chocolade zonder de schadelijke stoffen.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:17

RCHLLKE schreef:
Ik weet ook niet wat ik moet geloven.. Ik ken een jack die 500gr. paaseitjes op heeft gegeten en nog leeft :'). En een andere hond at gewoon boterhammen met hagelslag..

Onze hond krijgt absoluut geen chocola!

Het slaat op in het lichaam en op een gegeven moment kan het ineens teveel zijn.. Bij de ene hond is dat met 1 stukje al, de andere kan er veel van eten. Maar het kan in een keer fout gaan!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:21

wij laten onze honden EN katten geen enkel likje chocolade eten.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:32

Tsja, ik ken ook een hond die iedere dag chocolade krijgt, omdat hij het zo lekker vind, en geloof mij: het blijft NIET bij 1 chocoladekoekje.......

(Chocoladerepen gaan er ook in)

Hond is inmiddels een jaar of 7, en leeft nog steeds. :o

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:40

Er zijn inderdaad al meerdere topics over chocolade (voor mensen) opgegeten door honden, maar omdat dit topic over speciale snoepjes voor honden gaat met een chocolade smaak, vind ik niet dat het een dubbel topic is.
Daarom laat ik dit topic door lopen.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:42

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:45

Helemaal gelijk!
Bedankt daar voor. Die had ik nog niet gevonden.

Dat is welliswaar een oud topic, maar als er behoefte is om deze discussie voort te zetten stel ik voor dat topic opnieuw leven in te blazen en sluit ik dit hier.

[BB] Chocolade-snoep voor honden te koop bij Lidl