Konijntje erbij, de baas zegt nee.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FloMax

Konijntje erbij, de baas zegt nee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 18:45

Hoi allemaal!

Mijn konijntje Peaches is bijna 1 jaar. Ze moet van mijn moeder(de baas in huis, zie titel) buiten staan. Opzich geen probleem, we hebben een hele nieuwe ren voor haar gemaakt, ([BB-ITP] Peaches, haar nieuwe ren, en de buurkat)en ik laat haar soms zelfs gewoon uit, zodat ze meer ziet dan alleen haar hok en de ren.
Ik wil er sinds het begin een konijntje bij voor haar, zodat ze zich niet alleen voelt, konijnen zijn immers ook groepsdieren en ik heb gelezen dat ze ouder kunnen worden als ze niet alleen zijn. Ze staart soms ook zo sneu en verveeld voor zich uit als het regent en ze niet buiten kan spelen.
Maar mijn moeder wil het dus niet hebben.
Volgens haar is het konijn absoluut niet zielig, komt er alleen maar meer troep van, en kost het alleen maar meer geld. Goed, heeft ze misschien gelijk in, maar ik heb haar hok zelf betaald, ik betaal haar voer, zaagsel, hooi, stro, extraatjes, ren etc etc etc allemaal zelf.
Het enige verschil wat er dus zal komen, is niet 1 konijntje in het hok en de ren, maar 2.

Ik zit echt met mn handen in het haar, ik heb mijn konijn al een knuffelkonijn gedaan, maar die heeft ze na een tijdje aan stukken gescheurd, waarschijnlijk omdat het ding niet bewoog en niet wilde spelen.
Mijn moeder is niet echt een persoon om mee te praten over dit soort dingen, nee is nee, en wat jij vind maakt eigenlijk niks uit, want wat zij vind/wil gebeurd, en anders niet.

Ik heb echt hulp en advies nodig! Hoe kan ik hierover praten met mijn moeder, en hoe kan ik haar misschien overhalen?

Help Help Help!

Alvast bedankt!

chocobroodje

Re: Konijntje erbij, de baas zegt nee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 18:54

www.bunnybunch.nl en dan heel veel foto's laten zien van gelukkige koppeltjes. Zo heb ik mijn vriend om gekregen ;)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 19:46

Vrees dat mijn moeder niet valt voor schattige en gelukkige konijnenechtpaartjes en koppeltjes..
Daarom is het ook zo moeilijk haha!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:50

haar info over konijnen laten lezen. Iedere konijnen site zal vermelden dat konijnen in koppeltjes leven.
Kost overigens pas extra als je naar de DA gaat, verder zijn de extra kosten bijna te verwaarlozen.
Ik heb gewoon heel lang gezeurd, dat werkte ook :=

Hoop voor je nijntje dat het toch mag :j

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:52

En als je nou eentje kado krijgt van iemand....kun je toch niet weigeren ? ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:58

Als je wil kan ik je wat boekjes op sturen van Konijnenbelangen
Staat veel info in

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:59

Ik begrijp uit je profiel dat je Peaches van je vriend hebt gekregen.
Kan hij dan niet nog een konijntje aan je geven, betaal jij hem gewoon, maar doen jullie net alsof het een cadeautje is.. :)

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 20:13

@mltex en Blinnii: Nou, ik heb ooit eens een zerfhond meegenomen, die was helemaal uitgemagerd en echt vel over been. Kon meteen weer de deur uit...
Zij heeft al eerder mijn 2 weesmuisjes de straat op gegooid, en dus zal ze een cadeau idee ook weigeren ben ik bang :(
Ik kan het idd proberen, maar als het beestje weer weg moet vind ik dat zo sneu!
Ik zit echt in een moeilijk situatie...

Zelf heeft ze 2 parkieten gehad waarvan er 1 is overleden, dat mag dan weer wel _-:(

@Blinsel: Ja ik heb ook 100 boekjes in huis gehaald, maar ze raakt ze met geen poot aan.. Het interesseerd haar echt geen snars :(
Meer boekjes in huis halen heeft denk ik geen invloed..
Toch heel erg bedankt voor je aanbod :D

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:32

Misschien je moeder eens een keer meeslepen naar een konijnenopvang? Tijdens een open dag, of anders gewoon een afspraak maken om vrijblijvend te komen kijken tijdens de openingstijden. Niet met de intentie om er gelijk een konijn bij te nemen, maar gewoon om rond te kijken. Wie weet helpt het als je moeder een praatje maakt met 1 van de vrijwilligers...

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 23:36

Dat is inderdaad een hele goede Linea!
Nu hopen dat ze mee wil..
Dank jullie wel!

Meer tips enz altijd welkom :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:31

Of gewoon wachten tot je op jezelf woont, zolang dat niet het geval is beslist jouw moeder welke dieren ze wel of niet in huis wil hebben
Wat is daar nou raar aan, wie weet houdt zij niet van dieren en zet jij haar voor het blok..
Als mijn kinderen dat soort acties uitvoeren gaat het dier ook de deur uit, zo wil ik beslist geen katten hebben , ik haat die dieren.
Knaagdieren komen er ook nooit meer in, heb ik ook al de nodige ervaring mee want uiteindelijk mag moeder de zooi opruimen.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:41

Echwel schreef:
Of gewoon wachten tot je op jezelf woont, zolang dat niet het geval is beslist jouw moeder welke dieren ze wel of niet in huis wil hebben
Wat is daar nou raar aan, wie weet houdt zij niet van dieren en zet jij haar voor het blok..
Als mijn kinderen dat soort acties uitvoeren gaat het dier ook de deur uit, zo wil ik beslist geen katten hebben , ik haat die dieren.
Knaagdieren komen er ook nooit meer in, heb ik ook al de nodige ervaring mee want uiteindelijk mag moeder de zooi opruimen.

Er is ruimte genoeg, konijnen horen eigenlijk niet alleen te leven en als ik het vorige topic bekijk heb ik niet de indruk dat moeders een hekel heeft aan het konijn? (aangezien ze zo'n grote ren in haar tuin toelaat :P ) Hoe zit het met jouw, TS? Ben jij diegene die alle verzorging wat betreft het konijn op je neemt of moet je moeder nog regelmatig bijspringen?

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 16:56

@Echwel&Linea:
Ik betaal mijn konijn zelf, alles wat ze nodig heeft en wat ze verdiend.
Mijnmoeder betaald helemaal niks.

Mijn dieren zijn mijn verantwoordelijkheid, niet die van een ander. Ik laat ze dus niet door een ander verzorgen e.d.
Het gaat er niet om dat ze niet van dieren houdt want ze heeft zelf een parkiet, en ze zou ook wel een hondje willen als ze vaker thuis was.
Ze vind het gewoon niet nodig om een 2e konijn aan te schaffen.

Dus nogmaals:
Ik betaal voor mijn konijn, ik betaal haar voer, stro, zaagsel, hooi, ik heb haar ren zelf betaald en haar hok.
Ja, het was mijn moeders idee om de ren groter te maken, puur voor de kat van de buren, anders was dat ook niet gebeurd.

:)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:01

Hoe oud ben je ?
Misschien kun je met je moeder een keer naar een opvang gaan, daar geven ze ook vaak heel veel informatei

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 17:02

Ik word over 2 weken 18 :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:04

Dan heb je toch een eigen verantwoordelijkheid
Waarom mag het dan niet van je moeder :?
Als zij nou alles betaalde ofzo...

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:11

Wanneer is je moeder jarig? Een kado van dr dochter kan ze toch niet de deur uitdoen :P

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 17:11

Nouja, aan de ene kant is het wel haar huis.
En aan de andere kant: Zij heeft 2 parkieten gehad waarvan 1 is overleden. Ik hou niet zo van parkietjes, maar mij heb je er niet over horen klagen omdat ik graag dieren om me heen heb.

Ze heeft geen last van mijn konijn, niet van haar troep of watdan ook. Mijn konijn staat helemaal achter in de tuin, daarom begrijp ik het gewoon niet.
Alsik bijvoorbeeld zeg: Mam, waarom mag er geen 2e konijntje bij, dan is ze niet zo alleen en leeft ze wss ook langer..
Antw: Ja dat is dan mooi maar ik wil het niet hebben. Kost alleen maar extra geld en zorgt alleen voor extra troep.
(En dat terwijl zij niks betaald he, doe ik allemaal zelf, ik ruim alles zelf op etc etc)

Echt heel vervelend als je met iemandwil praten die zich niet interesseerd in jouw mening, of geen luisterend oor heeft of open staat voor iets.. :(

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 17:11

@ ELpatcho: Zij wel hoor, let maar op :D

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:13

Hoe vaak kijkt ze in de ren? Gewoon er een bij zetten ;)

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:16

Een beetje kort door de bocht maar... Misschien moet je gewoon even schijt hebben aan wat zij er van vind. Haal een konijntje bij de opvang (wel met de voorwaarde dat deze terug kan als moeders echt flipt) en zet die erbij. En dan gewoon nergens over beginnen tegen je moeder. Als ze dan een keertje ziet hoe lief het is om te zien dat die konijnen zo op elkaar gesteld zijn, dat ze het erbij laat..... :)

Succes ermee!

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 17:18

Ja dat dacht ik dus ook al, maar normaal gesproken als ik thuis ben doe ik mijn nijn meteen de ren in. Ma loopt vaak door de tuin om iets in de afvalbakken te gooien en dan loopt ze langs de ren heen.
Ik was dat inderdaad al van plan, maar ben zo bang dat nieuwe nijn dan op straat word gegooid :(
Ik ga het er vanavond uitgebreid over hebben met haar, desnoods volg ik haar overal naartoe.
Ik ga al jullie tips en advies gebruiken, en duimen dat het werkt!

@ September, ja ik dacht eraan dat ik misschien ergens een konijntje vandaan kan halen, maar er zit voor zover ik weet geen opvang in de buurt. Wel een kinderboerderij tegenover ons huis en een dierenwinkel op de hoek, maar ik weet niet of ik zulke afspraken kan maken met hun, dat als het konijn terugmoet zij het beestje niet meer willen aannemen ofzo weetjewel.
Wel een goeie trouwens haha, misschien als het vanavond niet werkt het proberen waard :D
Laatst bijgewerkt door FloMax op 05-09-10 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:19

Iniedergeval niet zeuren, maar met goede argumenten komen. En zo niet zal ik inderdaad eens voet bij stuk houden en gewoon doen.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:28

zeg tegen haar dat zij toch niet voor de kosten opdraait en niets schoon hoeft te maken, en dat dit gewoon dierenmishandeling is, want je hoort een diertje niet alleen te houden.
het is gewoon klinkklare onzin dat er geen 1 bij mag, want 2 maken net zoveel troep als 1 ;)
en kosten net zoveel als 1, misschien 1,- meer per maand ofzo..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:29