Ik heb een 5 maand oude dobermann waarmee ik binnenkort wat licht appel werk wil gaan doen ik twijfel nu waar ik me op wil vestigen IPO of KNPV.
Ik heb eerder met verschillende rassen beide gedaan en zie voordelen inbeiden
Brand maar los.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vagolijntje schreef:vind je de ipo strak kwa training? o dat heb ik veel minder er zijn natuurlijk regels maar das met alles.
speuren en rescue training vind ik ook leuk maar heb daar met deze pup nog niet veel aangedaan wel wat gespeurd nouja geprobeerd en hij lijkt het leuk te vinden.
waarom ben jij met ipo gestart?
Mlies schreef:Ik ben ook maar bij een vereniging wezen kijken hoor, wil niet zeggen dat het overal zo is!
Ik ben gewoon een beetje meer van lang leve de lol. Ik hoor vaak zat dat ik een hele goede hond heb, en daar kan ik nog heel veel uithalen.. Maar ik heb liever dat ik een jaar langer met plezier train, dan dat het een moetje wordt..En past dus ook lang niet elke vereniging bij me.
Wilawander schreef:Maar dat zie je ook in de IPO wel en mits eerlijk en goed gebruik is er ook niks mis mee. Maar daar scheelt het helaas vaak aan.
Yamcha schreef:Wilawander schreef:Maar dat zie je ook in de IPO wel en mits eerlijk en goed gebruik is er ook niks mis mee. Maar daar scheelt het helaas vaak aan.
Ik heb niks tegen een TT. En over eerlijk gebruik zul je mij ook niet horen.
Als jouw hond achter een boef aan zit, en er komt een voorbijganger, en je hond gaat niet meer naar de boef, maar naar de voorbijganger, zal je wel iets moeten als de hond niet reageert op "hier!". En een flesje met steentjes werkt dan echt niet, hoor.
Maar ik heb er wél bezwaar tegen als de hond neit komt, uiteindelijk toch komt en hij krijgt alsnog op zijn donder met dat ding, dan gaan mijn handen écht jeuken...... dat vind ik niet fair. Ik heb er wel bezwaar tegen als een hond een ruk in zijn nek krijgt met een prikker voordat je appèl gaat lopen, om alvast te dreigen..... als je het niet goed doet, dan......
Honden die lens getrapt worden omdat ze hun appèl niet 100% lopen.......
KNPV wil graag lijken op politiehonden training, maar wat wij deden met de honden, heeft met die manier van trainen níets te maken...... en ik wil daar ook niet mee geassocieerd worden. Wij maken een spelletje van het trainen, alles is vooral heel erg leuk en cool...... ik wil een hond die met plezier zijn werk doet, die leeft voor de sport..... geen hond die trillend en gedrukt zijn appèlwerk doet, zonder een greintje plezier.
Dat vind ik met met de IPO anders, IPO kan ook zwaar zijn, zeker weten, maar IPO is leuk...... veel leuker dan het KNPV werk. Er zijn natuurlijk IPO clubs waar ze ook niet trainen zo je wilt, maar er zijn veel leuke clubs...... gezellig, vrolijke honden, vrolijke bazen.....