Dag lief vriendje..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Dag lief vriendje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 12:06

Voel me vandaag echt verdrietig ;( .

Shaka (Thokoza), onze RR, had sinds zo'n 2 maanden ineens 2 bultjes in zijn hals. Mee naar de dierenarts geweest, deze dachten dat het gewoon vetbultjes waren. Vorige week begon hij ineens ontzettend gal te spugen. Moeders vertrouwde het niet en is afgelopen vrijdag er nogmaals mee naar de dierenarts geweest. Bij verder onderzoek ontdekten ze nog een aantal bultjes her en der in zijn lijf.
Ze dachten dat het lymfeklierkanker was, maar voor de zekerheid toch een biopt genomen en deze opgestuurd naar vetmedlab. Gister kregen we de uitslag: het was inderdaad lymfeklierkanker ;( ..

Omdat hij sinds vrijdag al heel slecht tot niet meer at en per uur gewoon achteruit ging, is meteen de beslissing gemaakt om hem uit zijn lijden te verlossen. Op 9,5- jarige leeftijd. Het is zóóó verschrikkelijk snel gegaan: vrijdag was-ie 'ziekjes', 5 dagen later is-ie weg |( !

Het gebeuren zelf was echt een drama. Op het eerste prikje reageerde hij niet tot nauwelijks; hij vocht er echt tegen. Toen de dierenarts ruim 20 minuten later kwam kijken of hij al in katzwijm was, stond hij op en waggelde naar de openstaande deur. Dierenarts heeft hem dus nog een flinke dosis gegeven, ook hier bleef hij tegen vechten. Wilde niet op zijn zij gaan liggen, bleef rechtop op zijn buik liggen, met zijn hoofd steunend aan zijn voorpoten. Zo sneu! Gelukkig begon deze langzaamaan te werken voor de rest is het gelukkig heel vredig gegaan.

Wat een gemis.. Geen kus meer als je thuiskomt, geen spelltjes meer doen, hardloopmaatje meer, geen gebedel en geslijm om een lekker runderoortje... Nooit verwacht dat het me zoveel zou doen.

Rust zacht, lief vriendje :+: ;(
Afbeelding Afbeelding

mellen95

Re: Dag lief vriendje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:08

Sterke met het verlies van deze mooie hond

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:09

veel sterkte, het was wel een hele mooie hond

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:10

Sterkte ik weet hoe je je voelt ik ben bang dat ik een dezer dagen met mijn 17 jarige JackRussel ook op pad moet. Ik heb er gelukkig een beetje aan kunnen wennen dat het haar tijd is.

Super mooie foto's trouwens ik hoop dat je in ieder geval nog veel vreugde uit de herinneringen kan halen

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:11

Sterkte yv.... dikke knuffel :(:)

Skippiedip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:32

Ooo Yv... wat k*t.. voel met je mee.. |( Y;(

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:36

Strekte met het verlies van deze prachtige hond

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:34

ja dat is dan zeker heel snel gegaan,mijn eerste dogo is er ook aan overleden,die heeft toen nog 3 maanden geleefd op prednison,en tegenwoordig schijnt chemo redelijk goed aan te slaan bij dit soort kanker..

ik heb het toen niet gedaan omdat het allemaal zo onzeker was wat chemo voor deze kanker zou doen..

nu denk ik weleens had ik wel maar de gok genomen...maar ja niets meer aan te doen..

en ja,je zal hem zeker gaan missen,heel veel sterkte...de hemel heeft er weer een ster bij...

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 19:35

het is zo snel gegaan. Jammer dat je niet langer van hem mocht genieten. Veel sterkte...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:24

Wat een triest bericht weer! En wat moet het vreselijk voelen dat Shaka er zo tegen bleef vechten. Heel veel sterkte om dit verlies een plekje te geven. Het was een schitterende hond. Wat zul je hem missen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 20:30

Dank jullie wel. Het was inderdaad verschrikkelijk om hem zo te zien vechten. Kreeg echt de kriebels en de neiging om het af te kappen, alsof het toch zijn tijd nog niet was..

Nouja, ik voel me gewoon echt zwaar poedersuiker. Gisteren de hond, vandaag borstkanker bij mijn oma van 82 geconstateerd... Hoe bedoel je diep dal? Positieve van dit rotverhaal is dat het hierna alleen maar beter kan gaan, maar zie voorlopig die kuil alleen maar dieper en dieper worden..

Hoeveel ellende kan een mens hebben zeg? Gatverredamme!

Thanks voor jullie opbeurende woordjes :). Was inderdaad een prachthond om te zien, we zijn meerdere malen aangesproken door andere ridgeback-eigenaren of we wilden meewerken aan een nestje. Niet gedaan, gezien zijn goede karakter.. Echt, dát karakter krijg je geloof ik maar eens in je leven.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:32

heel veel sterkte gewenst
helaas weet ik precies hoe je je voelt
ik kreeg vrijdag te horen dat mijn kat een hartafwijking had en heb haar gisteren moeten laten inslapen
en dit meisje was nog maar 4,5 jaar

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:38

Heel erg veel sterkte meid! onze hond is vorig jaar op 4,5 jarige leeftijd ook ingeslapen ivm lypfklier kanker. Ze had het overal in haar lympklieren, en wouden niet wachten tot het helemaal niet meer ging! Nogmaals heel erg veel sterkte!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:51

Ik heb zelf ook een RR, ik moet er niet aan denken dat het ooit zover is! Ik wens je heel veel sterkte toe, en hoop dat je het ooit een plekje kan geven.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 20:57

Heel erg veel sterkte.. dapper dat je deze beslissing hebt kunnen maken.

Ik lig hier nu met mn hond en wil er voor geen goud aan denken haar kwijt te raken..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 21:07

Wil nog even iets delen.. Zat net op mijn iPhone te kijken en kwam ineens dé foto tegen die ik gisteren gemaakt had...
Toont echt de speciale en hechte band tussen die 2 <3

Afbeelding

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:47

Ik wordt bijna al emotioneel van het zien van de foto.. Ik weet hoe speciaal de band kan zijn met je rr. Nogmaals heel veel sterkte!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:51

Met tranen zit ik naar de foto te kijken....vreselijk !
Heel veel sterkte voor jullie!

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 11:53

O vreselijk, ik weet helaas hoe je je voelt
Sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 14:02

Wat erg zeg...wat een mooie hond hoe oud was hij?
Sterkte met dit grote verlies. Wat zal je hem missen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:20

ontzettend veel sterkte, is niet niks om zo'n dierbaar vriendje te verliezen. :(:)

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:27

Ach ;( :(:) ,die foto,bij je verhaal kon ik me het beeld helder voor de geest halen,maar bij het zien van de foto,staan de tranen in mijn ogen,wat een verdriet!!!
Wat een vreselijke mooi dier heb je moeten laten gaan,maar ook al is het een schrale troost,wat zal hij je dankbaar zijn,je hebt als baasje je verantwoording genomen ,ontzettend veel sterkte met het gemis van je plaatje van een hond,

groetjes Linda

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 19:29

Ja sneu he.. Paps en ik willen iets doen met die foto voor moeders.. Denk dat het een onwijze tranentrekker gaat worden, maar dat ze er wel blij mee zal zijn.

Over de prednison: Shaka kon daar écht niet tegen: kotsen, sloom zijn, hele dag slapen etc. Oftewel: dat zou ook gewoon geen optie geweest zijn, omdat-ie er dan net zo slecht aan zou zijn als zonder prednison..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:34

Gecondoleerd :(:)
Wat een mooie hond was ie ;(
Wel lief om iets speciaals te doen met die foto voor je moeder!

Ook sterkte met je oma..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 13:24

Een lieve bokker had 'm onwijs mooi bewerkt :D! Komt zeker goed! Heb 'm stiekum al aan d'r laten zien en de tranen kwamen dus al, zoals ik al dacht..