Gister was ik bij mn paard en die had een heel vreemd beest op zn nek zitten. Het leek op een spin en liep ook zo, alleen vloog ie af toe weg. Verder ging het beest tussen zn achterbenen en toen flipte mn paard de pan uit! Heftig trappen met 2 achterbenen tegelijk. Na het rijden spoelde ik m af en toen zat er weer zo'n beest die zich vastzette zodra ik de slag erop zette. Toen heb ik hem er vanaf geveegd en zat ie op mn hand en begon ie ook in mijn hand zich schrap te zetten.
Wat voor beest is het? Ik vond het heel eng en mn paard werd er ook niet echt blij van!
Kunnen die geen infecties veroorzaken ofzo? Klinkt echt heel eng
idefix4
Geplaatst: 16-08-10 20:03
Ik heb elders al gevonden: Butox ( een middel voor schapen en runderen ) lijkt te werken tegen ze.
En uhm, dat je paard er letterlijk gek van wordt, lijkt me een aardige reden om er wat tegen te doen? Je zal er op zo'n moment maar opzitten. Maar dat vroeg ik me ook al af idd.
ooeeh zag net die hertenluisvlieg (dacht toch een googlen) maar klikte maar snel weer op vorige,,, brrr wat een beest...
NienSCHaap
Geplaatst: 25-08-10 13:49
Mijn paard flipte hem gisteren ook helemaal, ze steigerde steed en ik zag dat er steeds een vlieg bij haar hoofd enzo kwam. Nou ja een vlieg ik stond op 20m, afstaan en kon het zien vliegen. Zou dit het zelfde geweest kunnen zijn? ik woon in groningen en dacht dat ze niet echt daar kwamen. meer rond de veluwe enzo...
( heb het beestje helaas niet kunnen vinden, maar er waren nog 2 paarden helemaal knetter lijp aan het doen toen)