Ik heb nu zo'n 1,5 jaar een Konijn genaamd NIJN (ram)

Nu heb ik 9jaar lang een dwerg konijn gehad die altijd los liep in huis, ( had vergroeid mondje waardoor hij nergens aan knaagde) met dit konijn was ik op dat gebied erg verwent en simpel gedacht denk je dat het volgende konijn hetzelfde zal zijn...
Nu dacht ik weer een dwerg konijn gekocht te hebben, oke, oke het is nog steeds een dwerg konijn maar dan een vlaamsereus dwerg! Zijn eigenwijsheid was al snel duidelijk want de verkoper was stellig overtuigd dat zijn oren nog gingen hangen, nou uh ze staan nog steeds rechtop

Even de situatie schetsen, ik woon 1ste verdieping appartement (geen tuin dus) wat betekend dat het een binnen nijn is, hij had een hok wat al snel te klein voor hem bleek, nou zoveel mogelijk los laten lopen dan maar, nou dat heb ik geweten, er is al zoveel gesneuveld door dat kleine konijnen mondje, hoe ver ik de draden ook verstop hij komt erbij, dit vind ik erg gevaarlijk en er moest dus een nieuwe oplossingen komen

Nu heb ik zo'n hekkensysteem gekocht om buiten een ren uit te zetten, deze staat nu in mijn woonkamer en tegenwoordig heeft hij daar altijd de vrijheid in, daarnaast mag hij onder toezicht regelmatig een paar uurtjes loslopen, en heb ik een tuigje zodat hij buiten kan lopen

Maar nu, hij heeft knaag dingen, een snoepbal en verzin het en toch blijft hij veelvuldig aan het hek knagen, hij krijgt het beste en duurste voer wat er is en naar mijn idee genoeg aandacht...
Ik weet zelf dat een konijn liever niet alleen moet zitten maar zijn broertje was al verkocht en ik durfde het niet aan er 1 van een ander nest bij te zetten, daarnaast wordt de mogelijkheid nu om een konijn erbij te doen een tekleine ruimte voor hun 2 samen...
Dat knagen aan het hek begint mij erg te irriteren, het lijkt deels aandacht trekkerij of zal het aangeleerd gedrag zijn....
Hebben konijnen hetzelfde als wat paarden hebben met bijvoorbeeld weven, dat ze een stofje aanmaken waar ze zich goed bij voelen?!
Kan ik dit afleren?! of moet ik er mee leren leven

Paar foto's van mijn Nijn zijn leefomgeving

Totaal plaatje..waar hij dus inprincipe 24 uur leeft tenzij hij rond mag lopen

http://lh4.ggpht.com/_6GsV_bBJMfM/TFkaG ... C00878.JPG
Genoeg om te knagen zou je zeggen! hij heeft ook een knaagsteen hangen..
http://lh4.ggpht.com/_6GsV_bBJMfM/TFkaG ... C00879.JPG
Continu vers hooi en de voerbal waarmee hij overigens goed overweg kan..
Zijn knaag gedrag...
PS: hij zal heus niet weg gaan, en als het niet af te leren of te minderen is dan moet ik er maar mee leven