Inmiddels ben ik geheel onverwacht gaan samenwonen.. En nee, dat had ik als 18 jarige die Budgie nam écht neit voorzien. inmiddels ben ik net 20 en woon dus al ruim een half jaar samen. En budgie ging mee!
Alleen..
We wonen in een appartement.. en hebben dus aan alle kanten buren.
Bij mijn ouders stond hij op mijn slaapkamer, en hoorden we hem met gesloten deuren in de woonkamer ook schetteren..
Dat laat weinig over aan verbeelding, onze buren móeten dat beest horen..
Staan we in de lift, horen we hem soms ook..
Budgie zit nu alleen ja, en er is zeker ruimte en mogelijkheid voor een erbij. weet ook al war ik die zou willen halen, maar ik blijf hangen op de twijfel; wat als ze met 2en gigantisch gaan schreeuwen?
Mijn logica is; hij schreeuwt om aandacht, en als hij een maatje heeft gaat hij babbelen.
Feit is; zoals nu gaat het niet lang meer.. Hij begint om ongeveer half 6 sochtends, en mijn vriend wordt er wakker van..
We gebruiken nu een maand de plantenspuit als hij echt zit te schreeuwen, dit werkt soms.. Hij is veel los, maar als er gekookt wordt of de boel moet luchten (25* hier.. niet uit te houden) moet hij toch echt in zijn kooi...
help..
Ik wéét dat je een dier voor het leven hebt
ik wéét dat Budgie er geen barst aan kan doen
maar ik weet ook, dat er op dit moment 2 opties zijn, budgie eruit, of ik samen met budgie eruit. En logisch.. Ik vind ht een waar wonder dat onze buren nog niet aan de deur gekomen zijn...