Geheel onverwacht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Geheel onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-10 18:23

Hebben wij afgelopen vrijdagavond zo'n beetje een hond in onze mik geschoven gekregen :+

We waren ons aan het orienteren op een erfhond/waakhond, maar waren ervan overtuigd dat we het dier in de winter niet genoeg aandacht zouden kunnen geven. Dit omdat de hond dus gewoon buiten blijft.

Vriendlief was erover aan het babbelen met zijn vader (zij hebben zo'n 9 honden, waarvan er 7 buiten lopen), en die zei hem dat we er bij hem maar een moesten komen ophalen. Hij heeft er namelijk een paar in een (veels te) kleine kennel zitten. Twee daarvan ken ik, en die wilde ik dus ook pertinent niet omdat die bijten. Maar de derde had ik nog nooit gezien.
Daar zat Sophietje, een ontzettend mooi bruin lab meisje van ongeveer een jaar out. Ze is een wellicht 'n kruising, heeft niet echt een rastypisch hoofd, geen 'otter'staart, en wat langere haren op haar schoft. Maar ik vind haar echt mooi gebouwd. <3

Toen deed ie de kennel open, en daar kwam me een lomp kalf uit stuiteren! Ze was al in een paar dagen niet los geweest, dus energie te over. Haar naam kent ze niet, aan de riem lopen kent ze niet, dus HUP wandelend met de hele roedel naar dit huis. De huizen staan op ongeveer 500m of iets van elkaar af. En de hele zooi de omheinde tuin in waar Sophie maar in moest blijven de komende tijd.
Langzaam alle andere honden eruit, en onze hond erbij, die was eerst doodsbang voor haar maar dat kwam al snel goed.

Sophie heeft geen enkele opvoeding gehad, aan de ene kant is dat wel makkelijk want ze hoeft dus ook niets af te leren :D Ze graaft wel graag, is gek op water, en heeft nu dus ook een prive zwembad. Ze is nog wel het beste in speelgoed opruimen, als de kleine dat niet zelf doet, dan ligt alles een uur later in duizend stukjes :D

Volgens mij vind ze haar nieuwe vrijheid heerlijk! Moet haar regelmatig met rust laten omdat ze anders zichzelf overvraagd ben ik bang.
Nu, 3 dagen later bijna, kent ze haar naam al een beetje (naam=snoepje), en loopt ze redelijk mee aan de riem.

Gisteren heeft ze voor het eerst los gelopen voor op het erf, mijn andere hond luistert geweldig, en Sophie blijft aardig bij haar in de buurt. Nu moet ze nog beter zelf leren komen.

Ik heb haar lekker gewassen met anti vlo troep, vlooienband omgedaan en morgen krijgt ze een pipetje. En ze is gisteren ontwormd. Vond ze allemaal niet leuk, maar het hoort er nu eenmaal bij.

Enige probleem is dat als ik heel enthousiast word, ze daar angstig van wordt dus dat gaat niet. En koekjes vind ze ook niet helemaal geweldig. Maar daar vinden we wel wat op.

Binnenkort gaan we beginnen met de bouw van haar hondenhok voor de winter. Hoe we dat gaan doen qua aandacht heb ik nog niet bedacht, het was een hele ondoordachte 'aanschaf', letterlijk binnen 10 seconden beslist. Maar desnoods ga ik hele dagen met haar buiten zitten en wat werken aan haar gehoorzaamheid.

Maar het blijft wel lastig hoor. Een hond buiten laten zitten, ook al onweert het en regent het :o Hoop dat dat gaat wennen voor ons allebei. Het is wel een goed gevoel dat ze in ieder geval niet meer opgesloten zit <3


sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:23

Wat goed dat jullie haar hebben genomen, is stukken beter dan opgesloten zitten in een kennel!
En wel lekker, eigenlijk net een pup die je neemt met het voordeel dat dit een volwassen dier is.
En zo te horen komt het helemaal goed met haar, die opvoeding heeft even tijd nodig maar zal snel genoeg gaan.
En het zou me niets verbazen als Sophie lekker warm binnen zit in de koude winteravonden :P

Lezen, schrijven en de realiteit

flappaashaas
Berichten: 639
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:32

Leuk joh!
zo te horen word er goed voor haar gezorgd!
het belangrijkste voor het hok is dat het wind- en waterdicht is,
kennel maakt volgens mij niet heel veel uit,zo lang ze maar genoeg kan lopen en zelf haar hok in en uit kan (hou dus rekening met eventuele groei!) verder is het misschien handig (weet niet of dit kan) om haar te leren om op 1 plek (in een speciale bak ofzo) te poepen,dat is veel makkelijker met uitmesten :D,
verder moet je haar minstens 1x per dag uit de kennel halen,

maar volgens mij komt dat bij jullie helemaal goed en krijgt ze een geweldig hondenleven daar! +:)+

-7 :)

vannah

Berichten: 861
Geregistreerd: 19-06-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:38

ja ik heb het vermoeden dat als we jou over 6 mnd horen de hond lekker binnen is geweest! hahaha in ieder geval zou ik zeggen dat ze het zowiezo 100x beter heeft bij jullie...

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:39

Als ik jou over honden hoor (onlangs nog in een topic over loslopende honden geloof ik), moet ik altijd weer even denken, oh ja, VS, daar gaat het iets anders...:D

South Carolina wordt toch niet zó koud 's winters?
Ik weet niet of je een outhouse oid hebt, waar je een hondenluik in kunt maken? Of een veranda waar je een stuk echt kunt dichtmaken, tegen het huis aan, met een hondenluik? Hondenluiken zijn echt handig, maakt dat je een hok echt goed (vooral wind-)dicht kunt maken.

Wat je ook nog kunt doen, mocht het echt koud zijn, is zo'n warmtelamp (kippenlamp) ophangen in het hok. Wel buiten bereik natuurlijk, maar daar kan je nog aardig wat warmte mee geven.

flappaashaas
Berichten: 639
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Geheel onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:43

Ahh,sorry ik had niet gezien dat je in de VS woont.
idd net als Ibbel zegt,idd kun je zo'n warmte lamp ophagen (hier zijn ze tussen de 10 en de 15 euro,alleen de lamp,die je er los bij moet kopen,kost ook rond de 10 euro.....

-7 :)

Suzzy_3

Berichten: 1234
Geregistreerd: 10-01-07
Woonplaats: Diepenbeek (België)

Re: Geheel onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:27

Hier (bij mijn ouders dan) zitten de honden ook continu buiten.
In het 'tuinhuis' wat bijna even groot is als een klein huis hebben ze de helft gewoon overdekt, en ook nog een binnenverblijfje van 3*3,5 ofzoiets. En daar ligt altijd een dikke laag hooi in, op palletten (van de grond af dus). En daarin staat ook nog zo een klein geisoleerd binnenhok. Zo iets van 1*1,5.
Voor de rest lopen ze dag en nacht door de tuin rond.
Koud hebben ze niet hoor! Gaan ze gewoon in het hooi liggen. Ze zijn hier helemaal hond ...

Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Re: Geheel onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-10 01:06

Ja inderdaad vriest het amper, dus dat kan prima. Onze andere hond zit nu ook een aantal uur per dag buiten bij haar in de tuin dus het aantal uur dat ze alleen zit valt wel mee heb ik het idee.

Er staan twee schuurtjes, en ik denk dat we er wel eentje helemaal leeg kunnen ruimen en die voor haar geschikt maken, dat is zo'n 2 bij 3 meter ofzo. Die deur kan wel open blijven zodat ze naar binnen en buiten kan.
Anders gaan we een hok kopen of bouwen.
Er staan hier drie paarden dus hooi/stro genoeg. Van de grond af, dat is wel een goede tip, daar had ik nog niet aan gedacht.

Vandaag was mijn schoonvader er weer (waar ze dus weg komt) er, en ze deed al net of ze hem niet meer kende :D

Ik ben meer bezorgd over de aandacht die ze in de winter zal gaan krijgen, maar ik ga mijn best doen.
Misschien dat mijn schoonvader nog met haar wil gaan jagen, hij vertelde me vandaag dat hij dat altijd zo graag had willen doen. Ik denk dat ze daar heel erg geschikt voor is. Ze is erg baasgericht, houdt graag dingen vast, en apporteert zelfs zo nu en dan. Met een beetje oefening weet ik zeker dat ze een erg goede jachthond zal worden. Dus misschien gaat hij dat nog oppakken met d'r, zodra er een beetje een appel op zit :D

En ja, het werkt hier gewoon anders. Ik heb het daar nog wel eens moeilijk mee, maar ik woon hier natuurlijk ook nog maar net.

Ik denk dat ze in de kennel is terecht gekomen, omdat ze haar hadden gekocht )op een vlooienmarkt) als puppie, en dan is het wel makkelijk om haar daar in te doen. En dat die gewoonte gewoon zo is gegroeid.
De andere zitten erin omdat ze daarin moeten van de sheriff, ze hebben een keer iemand gebeten en nu mogen ze niet meer los. Maar zo nu en dan doet ie dat wel, een paar keer per week eventjes. Maar ze zijn echt onbetrouwbaar, behalve voor hun eigen familie dan.

Mijn schoonvader is echt niet slecht voor zijn dieren, ik heb het idee dat hij er teveel heeft en dat het een en ander er soms bij inschiet. Naast de honden (de meeste heeft ie niet zelf gekocht maar zijn aan komen lopen) heeft ie ook nog tientallen vogels, van kippen tot duiven tot pauwen. Elke dag heeft ie twee uur nodig om ze te voeren!

Ik denk niet dat Sophie in huis gaat komen. Ze vreet in de tuin al alles stuk, in huis zal dat niet veel beter worden. Plus het feit dat ze eigenlijk altijd nat is enz enz. Hou haar liever buiten, tenzij het een hele koude winter word, dan zien we wel weer verder :D

Zal eens kijken of ik de foto's van mijn telefoon op internet kan krijgen.

Bedankt voor de leuke reacties en tips. Ook al is het eigenlijk erg ondoordacht en onbenullig gegaan, we proberen er het beste van de maken!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Geheel onverwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 01:17

Gefeliciteerd met de nieuwste aanwinst...gaat helemaal goedkomen. En als ze gezelschap heeft van jullie andere hond, dan is het toch goed?

Ben wel heel benieuwd naar een foto...

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fair, GrapeshotBot, knockout1, Meliaforever, mokkaboon en 137 bezoekers