Hersenbloeding bij oude hond, wat zijn de kansen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrisss
Berichten: 536
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Muntendam.

Re: Hersenbloeding bij oude hond, wat zijn de kansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:18

Ik weet wat het is. We hebben onze hond vorig jaar juni in laten slapen. Onze lieve lester (kruising labrador/herder/retriever) is 16,5 geworden. Op 13 jarige leeftijd heeft hij 2 x een hersenbloeding gehad. Het leek zo ernstig dat we dachten dat hij het niet zou redden. Toch hebben we nog een hele tijd veel plezier met hem beleeft en heeft hij een hondwaardig leven gehad. Natuurlijk ging het allemaal een stukje moeilijker, hij was ook zo goed als blind en zijn motoriek was niet helemaal meer 100%. Maar hij at en dronk nog, deed zijn behoefte netjes buiten en we liepen kleine stukje met hem. Wat onze hond heel goed geholpen heeft is vitamine B complex. Dit is gewoon wat mensen innemen. Dit is heel erg goed voor het herstel. Je kan het eens proberen. In ieder geval veel succes ermee en nog veel plezier samen. Geef je hond een lieve knuffel van me...

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:37

Rosita schreef:
Hersenbloedingen en dergelijke komen niet of nauwelijks voor bij honden en katten. Google maar op < vestibulair syndroom > Daar staan de symptomen, behandeling en prognose.


Ik wilde net gaan tikken, maar da's dus niet meer nodig. Dank u!

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Hersenbloeding bij oude hond, wat zijn de kansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:16

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal aanvallende en offtopic reacties verwijderd. Graag respectvol discussiƫren en ontopic blijven :)