lusteloze kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 22:49

Het was dan niet mijn paard maar die van mijn zus. Ik heb anderhalf jaar terug een gedeelte van de zorg op me genomen, maar hij heeft zondag zelf gekozen. En dat hebben we gerespecteerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:56

Ik vond het al zo bijzonder dat je geen medicijnen had voor de ruis maar dat het zo heftig was,
banketstaaf zeg denk je een DA te kunnen vertrouwen...

Ik hoop dat ie opknapt van de pillen en morgen weer wat beter gaat.

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:08

"zucht" dierenartsen ...bij onze poes was ook een andere diagnose gesteld en toen ik een andere d.a kreeg kwam er dus iets heel anders uit..

nogmaals sterkte.....

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 07:08

Eum kleine hoop:
Poes stond vanmorgen weer bij de deur van de slaapkamer en loopt bij opening naar een extra bak met brokken en begint uit eigen beweging ZELF te eten.
Kan wel janken.

Tot laat bij haar gezeten en gepaaid met allerlei lekkers maar ze wilde gisteravond niks van dit alles hebben. Ben rond half 2 op bed gegaan omdat ik straks moet werken.
Wekkertje extra vroeg gezet en ze begon waarempel direct die nieuwe brokken te eten.
Nu zit ze naast me op de bank te knorren.
Ik ben voorzichtig optimistisch

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 07:17

+:)+

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 09:26

fijn ! hopelijk zet dit door !

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 10:24

he dat klinkt in ieder geval al veeeeeel beter, ik zal hard voor jullie duimen

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 12:44

Oh, ik hoop echt heel erg dat ze de goede kant op gaat!

Je 1ste DA wist dat ze 'n een hartruis had, toch? Heeft ie toen ie daar achter kwam dan niet proberen uit te vinden waardoor deze kwam en eventueel hoe ernstig deze was?
Aangezien je zei dat hij er al langer van op de hoogte was nam ik aan dat hij er toentertijd al naar gekeken had?! (en dat hij daarom nu kon beredeneren dat het feit dat ze nu ziek was geworden daar niet direct mee te maken had, snap je?)

Hoop dat de 'nieuwe' dierenarts nu helemaal kan achterhalen wat er precies is....
Succes in ieder geval.

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 17:56

Het is een grote praktijk waar meerdere artsen werken. En ja in de computer staat geregistreerd dat ze een hartruis heeft. Omdat het vorig jaar ontdekt was met de jaarlijkse enting, toen was het een klein ruisje. Toen hebben we gezegt dat we volgend jaar ( dit jaar dus) even verder gingen kijken. Dit omdat het eerst een innimieni ruis was en ze totaal geen klachten had.
Het kon dus zijn dat het dit jaar helemaal weg zou zijn.
Jaarlijkse enting moest ik nog voor heen maar ze werd deze week zo duf.
Eerst denk je dat het aan het warme weer van de afgelopen dagen komt maar omdat ze donderdag wel erg duf en futloos was ben ik er mee heen gegaan.
Donderdag heb ik gevraagt om even goed te luisteren naar haar hartruis. Maar hij wimpelde het af. Hij kon hem horen inderdaad, maar omdat ze niet kortademig was, de longen waren goed, had hij niet het idee dat het lusteloze door de hartruis kwam en heeft er een ontwormingpil in geschoten. Moest wel binnen 3 weken terug komen voor een bloedonderzoek.
De andere ochtend stond ik daar dus weer, omdat het snachts niet echt goed was gegaan..
Nou ja en het verdere verhaal is bekent.
Bloedonderzoek is inmiddels gedaan en ik krijg over 4 dagen de uitslag.

Vandaag is poes nog niet helemaal op en top. Moeders was weer een aantal keren geweest om te kijken en om blikvoer te geven. Vanmorgen heeft ze bij mij nog wat gehad en heeft ze genoeg water gehad.
Over de hele dag wilde ze niet eten en drinken.
Tja dat drinken moet ze dan maar net doen wanneer er iemand is.
Nu net heeft ze weer wat gegeten en ik neem haar straks maar weer mee in de douche. Op een of andere manier drinkt ze dan wel, dus douche ik maar wat meer deze dagen.
Voor de rest is ze nog wel erg duf. Vindt haar ten opzichte van vanmorgen nog niet beter. Misschien is de medicatie aan het uitwerken. Die kan ik haar pas geven rond 22 uur. Dus even afwachten nog.

Dus om kort gezegt het antwoord te geven. Er is nog niet verder gekeken naar de oorzaak van de hartruis. Vorig jaar niet maar nu ook nog niet. We wachten eerst een bloedonderzoek af

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:42

Hoe gaat het nu met 'r?
Hopelijk komt er iets uit het bloedonderzoek en hebben jullie snel duidelijkheid!

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 21:36

Vandaag toch maar weer met de dierenarts gebelt en heb zo wie zo voor donderdag een afspraak. Mocht het slechter gaan dan moet ik moet spoed komen, ook al was het midden in de nacht.
Dus poes doet het nog niet zo goed.
Het hele weekend muizehapjes eten en ook weer uitkotsen.
Ook vanacht en vandaag heeft poes overgegeven. Ben gisteren met okugest begonnen. Had gelezen dat je dat ook voor huisdieren kan gebruiken en de honden van mijn moeder krijgen dat ook wel eens als ze in de diaree of misselijk zijn.
Ze is niet duffer dan de afgelopen dagen maar het word ook niet beter helaas.
Wel heeft ze vanavond voor haar doen veel gegeten. Vanaf half 7 heeft ze een half blikje ( miniscuul klein blikje ) gourmet op. Wel de pate want ze kauwt niet.
Ik heb echt geen idee hoe ik haar kan overhalen om te eten. Brokjes wel te verstaan......
Drinken doet ze nog steeds bij mij onder de douche. Durf het ook nog even niet anders te doen, bang dat ze wel uitdroogt door haar diarree en gespug.
Al met al nog niet veel verandering helaas.
Bloeduitslag krijg ik aan het einde van de week

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:40

eind van de week pas? bij ons hebben we het altijd de volgende dag of uiterlijk de dag erna binnen, beetje maf dat het zolang duurt :\

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 22:16

Ze kunnen het zelf niet. Ze sturen het op. Dus dan is het daar de dag erna en er zal ook wel wat op kweek gezet worden , denk ik

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 22:18

Wendel schreef:
Ze kunnen het zelf niet. Ze sturen het op. Dus dan is het daar de dag erna en er zal ook wel wat op kweek gezet worden , denk ik


wij kunnen ook niet alles zelf, maar het wordt dezelfde dag opgehaald en dan hebben we de dag erna, hooguit 2 dagen erna de uitslag via mail.
Vrijdag fax gestuurd dat er bij ons bloed lag om onderzocht te worden, vanmorgen had ik al mail met de uitslag

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 22:21

Oh oke..... Vandaag is het bloed pas weg gegaan omdat het weekend er tussen zat.
Mmmm ze zijn dan wel erg laks he?

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:02

oei, dat vind ik wel schandalig laks inderdaad...... jij doet er alles aan om je poes zo snel mogelijk t ehelpen en dan gaan ze er zo mee om.... :n
zeker omdat het met je poes duidelijk nog steeds niet goed gaat...
Bloed kan onze DA zelf, maar ze hebben van onze kat toen hij ziek was een biopsie van de lymfen-knopen opgestuurd; ging maandagavond weg, woensdagochtend kregen we de uitslag. Maar misschien was dat in het lab een snellere test.
(al moeten ze een aantal dingen aan bloedwaardes toch meteen kunnen zien?)

Wel lastig, kan me voorstellen dat je ook niet direct weer naar een andere DA gaat.... misschien kun je ze vragen of ze aan het lab door kunenn geven dat het spoed is omdat je poes nog steeds niet beter wordt?

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 12:12

Jolo schreef:
oei, dat vind ik wel schandalig laks inderdaad...... jij doet er alles aan om je poes zo snel mogelijk t ehelpen en dan gaan ze er zo mee om.... :n
zeker omdat het met je poes duidelijk nog steeds niet goed gaat...
Bloed kan onze DA zelf, maar ze hebben van onze kat toen hij ziek was een biopsie van de lymfen-knopen opgestuurd; ging maandagavond weg, woensdagochtend kregen we de uitslag. Maar misschien was dat in het lab een snellere test.
(al moeten ze een aantal dingen aan bloedwaardes toch meteen kunnen zien?)

Wel lastig, kan me voorstellen dat je ook niet direct weer naar een andere DA gaat.... misschien kun je ze vragen of ze aan het lab door kunenn geven dat het spoed is omdat je poes nog steeds niet beter wordt?



Ben al bij een andere da omdat die bij ons in het dorp helemaal knudde is. Deze dierenarts is behulpzaam genoeg maar ze kunnen ook niet alles, helaas. Nu wil ik het absoluut net goed praten maar ik kan ook niets anders.
Om helemaal een eind weg te gaan met poes is nu nog niet aan de orde.
Ik wacht het bloedonderzoek even af en komt daar iets of niets uit naar mijn zin ga ik met haar door naar een ander.
Poes eet weer een beetje. Nu maar hopen dat het er vandaag inblijft.
Gisteravond had ze voor haar doen ook een boel gehad, maar dat is er vanacht allemaal weer uitgekomen.
Ze zit nog steeds aan de okugest, hopelijk begint dit nu zijn werk te doen.
Heb al vanaf zondag niets meer in de bak aangetroffen. Maar ja dat is dan ook logisch.

Gisteravond was ze over de zeik. Ze gaat altijd met mij mee in de douche, maar deze keer is ze van de wc afgevallen. Bij mij dus onder de straal, poes is de hele avond kwaad geweest.
Of dit nu een goed teken is weet ik niet.
Dat ze er af valt is natuurlijk niet een goed teken maar dat ze over de zeik was, op mij notabene, wel weer.

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:18

ja, ik snap ik helemaal dat je niet nog meer met je poes wil gaan slepen naar verschillende DA totdat het bloedonderzoek gedaan is.
Hopelijk schieten ze nu wel een beetje op en vinden ze iets dat concreet behandeld kan worden.
Gelukkig heeft ze nog genoeg energie om boos te worden ;)

Poezen geven niet zomaar op, maar met alles wat je verteld maak je, je wel terecht erg zorgen denk ik.
Ik zal duimen dat het lab z'n werk snel doet!

Anoniem

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:40

Dat je poes mee onder de douche gaat ik heb dat alleen met een nierpatient gehad. Of heeft ze dit altijd gedaan?
Let op voor een goed beeld van de nieren moet de kat nuchter zijn voordat het geprikt wordt anders zijn de waardes te hoog.

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 22:12

Nuchter was ze inderdaad. Had toch alles uitgekotst die nacht.
Met me mee gaan douchen deed ze altijd al. Gezellig. luidkeels gaan galmen in de badkamer en na die tijd langs mijn natte benen lopen en kroelen. Na die tijd even proberen bij de buurvrouw in de badkamer te kijken via het putje, en dan toch een aantal slokken nemen.
Ik voorzie hier geen problemen mee omdat ze het altijd al heeft gedaan.
Kleine hoop:
Al het eten van vandaag zit er nog in. Ik klop het direct even af.
Vanmorgen heeft ze gegeten, net voor het middag uur en net om negen uur. Al met al kleine beetjes maar het zit er in.
Vanmiddag wilde ze niet. Mijn moeder komt dan even aanbieden en misschien doet die het net anders als mij.
Ik bied haar rond elf uur weer wat aan en dan maar zien.
Nog geen ontlasting gehad maar dat verwacht ik dan ook een dezer dagen.
Ben allang blij dat dit er in is gebleven vanmorgen

Verafjord

Berichten: 1694
Geregistreerd: 25-12-05
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:16

ik ga hard duimen dat het er nu verder inblijft meis

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:55

Ik duim mee!

Wendel

Berichten: 2850
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: buitenpost *friesland*

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 18:52

Ik ben kapot, verslagen en verdrietig......
Het gaat nu niet goed met Lexie.
Heb de bloeduitslagen binnen.
Ze heeft een buikvliesontsteking en haar lever werkt niet tot nauwelijks.
Ik heb medicijnen gekregen, mocht dit voor het weekend geen verbetering maken dan word er weer bloed afgenomen voor fip.

Had met een heleboel dingen rekening gehouden mar niet op dit.
Zit de hele middag al te janken, mijn meisje is erg ziek

babydolll

Berichten: 1712
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:56

Wendel schreef:
Ik ben kapot, verslagen en verdrietig......
Het gaat nu niet goed met Lexie.
Heb de bloeduitslagen binnen.
Ze heeft een buikvliesontsteking en haar lever werkt niet tot nauwelijks.
Ik heb medicijnen gekregen, mocht dit voor het weekend geen verbetering maken dan word er weer bloed afgenomen voor fip.

Had met een heleboel dingen rekening gehouden mar niet op dit.
Zit de hele middag al te janken, mijn meisje is erg ziek

pffffff, wat naar!!!
Kunnen ze niet iets doen om die lever op te peppen?
wat vreselijk poedersuiker dat dit zo lang moest duren :(:)

jodi

Berichten: 3489
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:57

Hè,sh*t....

|( :(:) Een knuffel van mij!