Ze is er :D

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blokje

Ze is er :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 08:02

Na mijn vorige topic: [BB] Opvoeding 2 jarige hond

Mag ik toch heel blij mee delen dat ons meis(je) er is.
Gisteravond hebben we haar opgehaald. Hier een verslagje:

Eerst wat basis informatie:
Naam: Layka
Geslacht: Teefje
Leeftijd: 2 (geboren in mei 2008)
Ras: Dogo Canario
Papieren: Nee, wel stamboek ouders met zeer goede papieren.
Oude huis: boerderij met paarden
Nieuwe huis: twee onder een kap huis, met 511 m2 aan grond. En een natuur gebied aan de overkant van de straat.

De reis was heel spannend voor der en de aankomst hier natuurlijk ook. Ze wandelt nu buiten en ik zit ook buiten :) wil der positieve gedrag meteen belonen en der negatieve gedrag negeren. Voorbijgaan de auto's blaft ze niet naar dus beloon ik der want op de boerderij deed ze dat wel en als ze voor elke auto blaft wordt het ook zo'n drama.

Maar over de reis. De eigenaar zei dat ik haar het beste mee kon nemen voor mijn benen. Mijn man reed en zo kon ik mij op haar richten. Als ze bang was heb ik het genegeerd 'ontspannen' heb ik beloon. Dat ging opzich heel goed. En natuurlijk was ze enorm gespannen. Logies je bent twee en een auto ritje heb je nog nooit eerder gedaan. Thuis aan gekomen hebben we der eerst mee genomen naar de bijkeuken dit wordt haar plekkie als ze straks goed luistert mag ze ook in de achter kamer.

We hebben direct de buitendeur ook open gegooid. Ze heeft heerlijk de tuin doorzocht en direct geplast (gelukkig niet in de auto). Daarna hebben we haar weer in de bijkeuken genomen en zijn we lekker bij der op de grond gaan zitten. Ik had wat lekkers door een beetje brokken gedaan en dat heeft ze op staan eten. We wilde haar graag in een bench hebben te slapen bang dat ze dingen gaat slopen etc. Ze heeft trouwens al speeltjes en kauw botten dus hopelijk gaat ze al der kauw drift daar op uitoefenen.

Eenmaal in de bench deed ik het deurtje dicht en ging ze direct liggen. In der bench lag een vloerkleed die bij paarden heeft gelegen en ik had een deken van haar oudelijkhuis mee genomen daar sliep ze op. We hebben mevrouw even horen krabben voor de rest de hele nacht niets van der gehoord!
Ben heel trots op der.

Vanmorgen ben ik zelf om 7 uur op gestaan (ik kon niet meer langer wachten (A) ). Heb der toen uit gelaten, moet je eens voorstellen je eerste wandeling door natuurgebied in heel je leven. Ze heeft alles af geroken. Echt leuk :D Daarna heeft ze heerlijk eten gehad en nu loopt ze buiten. Het stroomdraadje (nu nog zonder stroom) werkt prima ze is er nog niet in de buurt geweest. (stroom komt vanavond) Ze ligt nu op de tegels zo'n 10m van mij vandaan rustig rond te kijken.

Ik hoop zo dat ze der plekkie hier gaat vinden en dat we een leuke hond aan der hebben.

Foto's komen later heb nog wel oude foto's van der. Maar mijn man zijn camera is leeg (ben nu te lui om die op te laden) en mijn camera ligt nog in mijn ouderlijk huis en dat is 1,5 uur hier vandaan (A)
Laatst bijgewerkt door blokje op 15-07-10 08:10, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Re: Ze is er :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:06

Ah, wat leuk zeg! :D

Fijn dat de reis en haar eerste dag voor jullie en voor haar zo meegevallen zijn!

Heel veel plezier met haar!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 08:11

Gaat denk ik wel lukken :)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:48

Wat leuk blokje!! Het is meteen huisje, boompje beestje bij jullie ;-)
Gezellig!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 10:01

Haha ja er is idd leven in de tent als me vriend er niet is.
Maar mevrouw vindt alles nog onwijs onwennig net ging ze flink te keer tegen de buurvrouw (A) gelukkig vinden ze het hier allemaal niet zo'n probleem :p

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:13

blokje schreef:
Maar mevrouw vindt alles nog onwijs onwennig net ging ze flink te keer tegen de buurvrouw (A) gelukkig vinden ze het hier allemaal niet zo'n probleem :p

Hehehe, je bedoelt je man neem ik aan :D
Duurde bij mij ook een hele tijd voordat ik niet meer de fout maakte vriend ipv man te zeggen

Anyway: fijn dat de reis en de eerste kennismaking zo goed gegaan is. Als ze eenmaal helemaal gewend is, dan zal ze echt wel meer gaan uitproberen en haar grenzen op gaan zoeken. Gelukkig heb je de mogelijkheid om er goed tijd in te stoppen en pak je het consequent aan :)

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:27

blokje schreef:

haha VRIEND is nu MAN!!! +:)+
Ze moet gewoon even wennen en de buurvrouw is toch best aardig? :P Komt vast goed! Maar eh, is dat niet zo'n grote hond? :o?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 10:41

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 10:42

Zeg heel vaak nog vriend en ik heb maandag allemaal dingen geregeld onder mijn meisjes naam (A) foutje

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:06

Update: 15 juli 11:05

Ik vindt het wel leuk om af en toe een update te plaatsen van Laykatje.
Layka kan nog niet spelen of tenminste ze kent het nog niet. Nu heb ik net ff met der lopen dollen.
Dan gooi ik der vlostouw weg en ga ik er zelf als een gek achter aan rennen.
Layka rent dan wel achter mij aan :p en dan der onwijs belonen :p

Ze is net met wat hulp van brokjes der bench ff in gegaan. Ik heb hem toen niet dicht gedaan ze moet het toch als mand gaan zien.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:10

Wat een gave stoere hond!! En dat spelen komt vanzelf hoor!
Die van ons (een boxer) kan ook heeeeeel speels zijn en dat moet ik toch echt stevig in mijn schoenen staan om niet tegen de grond te gaan. Ze geniet daar echt van!

Enne, ga je ook een andere handtekening aannemen?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:13

whahaha ooit misschien (A) heb me trouwacte met me meisjes naam ondertekend nooit over na gedacht :D

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:21

Whaha, die ga ik ook met mijn meisjesnaam ondertekenen. Daarna ga ik even creatief worden :j

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:23

ik las net je andere topic,
het klinkt alsof je er goed over na hebt gedacht.
wat fijn ook dat ze de nacht zo goed heeft doorgebracht, en dat de wandeling zo leuk was!

onthoud 1 ding, jij bent de roedelleider. nu is alles nog leuk en nieuw maar als ze straks wat meer gewend is zal ze je miesschien wat meer gaan uitdagen.
ik wens je heel veel succes en veel plezier!
die foto is echt gaaf!

BePa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:23

Hey, ik zie nu pas je topic(s).
Wij hebben 2 jaar geleden een (toendertijd) 6 jarige ongecastreerde appenzeller overgenomen, ook van een boerderij.
Was uiteraard erg wennen (vooral voor hem) maar is helemaal goed gekomen. Hij ligt nu heerlijk te slapen en gedraagt zich prima. We kunnen niet meer zonder hem.
Duidelijk zijn, consequent, en de hond laten weten dat jij de roedelleider bent (zoals in je andere topic ook al werd gezegd).
Voorzichtige suggestie: Ben je bekend met Cesar Millan?

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:25

Veel plezier!

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:26

Ik heb net je andere topic gelezen! Hoop echt voor je dat het allemaal goed gaat komen! Ze ziet er leuk uit!

Wat me alleen tegen staat is die bench! Lijkt me verschrikkelijk voor zo'n hond om daarin te zitten voor een paar uur! Ik zou het me hond niet aan kunnen doen hoor!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:32

BePa: Cesar Millan is toch die dogwisper? Zo ja die vind ik echt GE-WEL-DIG kijk het vaak!

Eciara, mijn vorige hond heeft altijd 's nachts in een bench gezeten doe vond het heerlijk.

Ik snap dat het voor Layka niet zo leuk is. Maar om haar nou in de bijkeuken te zetten dat is stukken gevaarlijker. We hebben geen schuur dus onze bosmaaier en grasmaaier etc staan daar. Moet er niet aan denken dat ze daar aan gaat knagen en flinke wonden oploopt. Ze liep net met zelf vertrouwen de bench in ga vandaag gewoon een paar keer oefenen zolang er geen dwang voor nodig is. Vind ik het niet bepaald zielig.

Ze ligt nu heerlijk te slapen op de deurmat voor de buiten deur. Deur staat open zal wel lekker doorwaaien daar.

Over dat roedellijder zijn:
Ik ben (vind ik) onzettend consuquent voorbeeldje:
Gisteren in de auto wou ze steeds op schoot zitten dan drukte ik der poot terug en zei ik streng "Nee" maar als ze netjes op der eigen kont zat beloonde ik haar. Natuurlijk kan ik vast en zeker consequenter maar ze heeft op dit moment nog geen dingen gedaan waarom ik moest ingrijpen. Ze doet het vind ik echt netjes. Tuurlijk ze is wat draaierig (bedoel ik mee dat ze niet helemaal op der gemak is) en ze vind alles spannend.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:34

BePe Appezenners zijn ook niet de makkelijkste honden toch?
Och er is nog hoop voor ons (A)

BePa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:29

Appenzellers staan niet bekend als het meest gemakkelijke ras nee...
Wij zijn ook trouwe kijkers van Cesar. Voor onze hond is het een hele goede aanpak. Duidelijk, rustig, zonder geschreeuw en geweld en de hond weet zijn plek (onder ons).

Ik moet wel eerlijk toegeven dat hij wel iets beter luistert naar mijn vriend dan naar mij hoor... Maar ja, er moet er 1 de 'echte baas' zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:38

Oei ze is dr dus, hoop dat het allemaal goed komt je heb toch het een en ander in te halen, 2 jaar is een hele leeftijd de basis is gelegd, ze worden volwassen.
Leuk om af en toe iets te lezen over jullie :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 13:32

Weer een kleine update.

Ik heb het gevoel dat de grootste spanning er nu af is. Bij mij en bij Layka.
We hebben net héérlijk gewandeld. Lekker door het natuurgebied niemand tegen gekomen geen getrek aan de lijn. Gewoon heerlijk. Layka huppelde stukken naast me mee. Ze is helemaal verliefd op buiten volgens mij. Ze loopt met der neus door het hoge gras te snuffelen. Echt een mooi gezicht.

Nu zijn we thuis heb ik gegeten lekker buiten bij haar. Na 2x zeggen dat ze weg moest en niet op me schoot moest zitten tijdens het eten ging ze op der kleed liggen en deed ze der ogen dicht. Ik heb der na het eten wat lekkers gegeven en beloond. Top hond dit had ik totaal niet verwacht. Ze ligt nu lekker op der kleed in de bijkeuken. Soms wandelt ze naar buiten om buiten te kijken of daar te slapen. Ze heeft al 3x buiten op wandeling geplast en alleen een keutel in de achtertuin gelegd. Klinkt goed toch?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 13:33

BePe wanneer komt hij er altijd op dan? Het is bij ons meestal toeval als we hem zien en dan kijken we ook trouw de aflevering uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:12

Meestal zijn ze de eerste dagen wel onder de indruk en zorgen ze niet voor heel veel problemen. Ik hoop dat het zo blijft, maar houd het in de gaten straks als het wat vertrouwder wordt kan het veranderen.
Lekker he dat wandelen :D :D

BePa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:14

blokje schreef:
BePe wanneer komt hij er altijd op dan? Het is bij ons meestal toeval als we hem zien en dan kijken we ook trouw de aflevering uit.

Vrijdagavond op discovery (meerdere afleveringen achter elkaar)
Maar mijn vader heeft ook zijn dvd's...