Mag ik toch heel blij mee delen dat ons meis(je) er is.
Gisteravond hebben we haar opgehaald. Hier een verslagje:
Eerst wat basis informatie:
Naam: Layka
Geslacht: Teefje
Leeftijd: 2 (geboren in mei 2008)
Ras: Dogo Canario
Papieren: Nee, wel stamboek ouders met zeer goede papieren.
Oude huis: boerderij met paarden
Nieuwe huis: twee onder een kap huis, met 511 m2 aan grond. En een natuur gebied aan de overkant van de straat.
De reis was heel spannend voor der en de aankomst hier natuurlijk ook. Ze wandelt nu buiten en ik zit ook buiten

Maar over de reis. De eigenaar zei dat ik haar het beste mee kon nemen voor mijn benen. Mijn man reed en zo kon ik mij op haar richten. Als ze bang was heb ik het genegeerd 'ontspannen' heb ik beloon. Dat ging opzich heel goed. En natuurlijk was ze enorm gespannen. Logies je bent twee en een auto ritje heb je nog nooit eerder gedaan. Thuis aan gekomen hebben we der eerst mee genomen naar de bijkeuken dit wordt haar plekkie als ze straks goed luistert mag ze ook in de achter kamer.
We hebben direct de buitendeur ook open gegooid. Ze heeft heerlijk de tuin doorzocht en direct geplast (gelukkig niet in de auto). Daarna hebben we haar weer in de bijkeuken genomen en zijn we lekker bij der op de grond gaan zitten. Ik had wat lekkers door een beetje brokken gedaan en dat heeft ze op staan eten. We wilde haar graag in een bench hebben te slapen bang dat ze dingen gaat slopen etc. Ze heeft trouwens al speeltjes en kauw botten dus hopelijk gaat ze al der kauw drift daar op uitoefenen.
Eenmaal in de bench deed ik het deurtje dicht en ging ze direct liggen. In der bench lag een vloerkleed die bij paarden heeft gelegen en ik had een deken van haar oudelijkhuis mee genomen daar sliep ze op. We hebben mevrouw even horen krabben voor de rest de hele nacht niets van der gehoord!
Ben heel trots op der.
Vanmorgen ben ik zelf om 7 uur op gestaan (ik kon niet meer langer wachten (A) ). Heb der toen uit gelaten, moet je eens voorstellen je eerste wandeling door natuurgebied in heel je leven. Ze heeft alles af geroken. Echt leuk

Ik hoop zo dat ze der plekkie hier gaat vinden en dat we een leuke hond aan der hebben.
Foto's komen later heb nog wel oude foto's van der. Maar mijn man zijn camera is leeg (ben nu te lui om die op te laden) en mijn camera ligt nog in mijn ouderlijk huis en dat is 1,5 uur hier vandaan (A)