Ik ging met mijn honden lopen en liep de weg uit. Onze twee katten vinden het erg leuk om mee te gaan wandelen. Ik liep door de straat achter ons huis en een van de achter buren was op zijn oprit bezig, had hem trouwens nog nooit eerder ontmoet en woon hier al drie jaar. Hij komt naar me toe en begint op een niet al te vriendelijke toon tegen mij te praten (lees half schreeuwen) Of ik weet van wie die katten zijn, dus ik geef eerlijk antwoord en zeg die zijn van mij en mijn vriend. Op een zeer onrespectvolle en onvriendelijke manier begint hij mij af te blaffen dat ik mijn katten bij moet houden want dat ze op zijn erf komen en dat hij dat niet wil hebben. Ik zeg rustig, meneer ik kan mijn katten niet trainen niet hier voor te komen, daarbij kan ik u zo nog 5 huizen aanwijzen waarvan de katten ook hier los rondlopen, dus het kan zijn dat het niet mijn katten zijn. Kreeg als antwoord, Heb ik niks mee te maken ik ben nu met jou bezig het is hier geen dierentuin.
Nogmaal werd de vraag herhaald of ik er voor kon zorgen dat de katten niet meer bij hem op het erf komen. Nogmaals herhaalde ik dat ik hem dat niet kon garanderen en dat waar in nederland hij ook zou wonen er altijd katten zijn, waarop ik naar mijn hoofd geslingerd kreeg dat ik Asociaal ben waarna heel dreigend de opmerking kwam, Als jij je katten niet weghoud hier, dan vang ik ze en zorg ik zelf dat ze verdwijnen.
Ik heb mijn rondje met de honden afgemaakt en mijn vriend opgebeld met het verhaal. Daarna heb ik besloten de politie te bellen en een melding te maken van de woorden over mijn katten. Hier hangen namelijk in de buurt overal posters aan de bomen met "onze kat is vermist" .
Een kat kun je niet controleren wat hij doet als ie buiten is, die gaat zijn eigen gang, waar ik woon is bijna geen verkeer dus ik laat mijn katten hier al drie jaar iedere dag buiten. In de winter zitten ze bijna altijd binnen, maar in de zomer zijn ze meer buiten dan binnen.
Wat vinden jullie, moet een kat altijd binnen zitten (de enige manier dat je zeker weet dat ie niet weg loopt).
Ik heb nu zelf bedacht om ze overdag binnen te houden en alleen nog s nachts buiten te laten - want als de buurman ligt te slapen kan die mijn katten niet vangen