Duif te koop! HELP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Duif te koop! HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:02

Hooi bokkers,

Aangezien wij hier thuis niet meer weten wat we moeten doen. Vraag ik jullie om hulp.

Sinds gister ochtend zit er een postduif in onze tuin(inmiddels in onze stal ivm de kat). Nu hebben we de eigenaar al gebeld maar die wil hem niet terug. En de vogel opvang hoeft hem ook niet.

Dus wat moeten wij er nu mee doen?
Het diertje is super tam(kan hem zo oppakken) dus hem gewoon loslaten in het bos. Durf ik ook niet aan. Ik weet ook niet of het dier nog kan vliegen. Zijn vleugels zien er goed uit. Maar zijn staart lijkt wat raar(ik heb er totaal geen verstand van!).

Dus iemand goede raad? Wat we er mee moeten. Of misschien iemand hier op bokt die hem/haar graag wil hebben?

Groetjes Nina

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:04

Je hebt een duif gevonden en die wil je nu verkopen?
Begrijp ik dat nou goed? 8)7

R0X

Belachelijk dat de vogelopvang hem niet wilt hebben. Kan je niet naar postduif verenigingen bellen? En anders maar de DierenAmbulance bellen, die komen wel.

pinuts

de eigenaar wil m niet terug? Hij MOET m maar komen ophalen!

xnien_

ga naar een duiven fokker

die wilt ze graag hebben

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:05

Appieee schreef:

Sja... :')

IKbenEllen

Denk eerder half dood ipv super tam :o

Anoniem

Appieee schreef:

Nee joh ;) was een grapje.. Meer of iemand hem wil komen ophalen of iets anders weet..

kimmie88

Wat raar dat en vogelopvang hem niet wilt hebben.
Misschien kan je meerdere opvangen bellen?
Weet njiet bij welke je geweest bent, maar in Krommenie zit ook een vogelopvang.

*edit* beetje ver van Eindhoven, sorry

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:06

IKbenEllen schreef:

Die zijn zo super tam...

In santpoort hebben wij nog een duiven gebeuren. Die gaan ook vaak op stap met hun.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:06

Als hij eigenaar is van de duif, zal hij hem op moeten komen halen. Anders bel je de postduivenvereniging en dan kunnen zij de eigenaar bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:07

IKbenEllen schreef:

hij lijkt best fris, En loopt hier rustig door de stal. En heeft water en musli(van het paard want we hebben niets anders)

Het is idd stom dat zijn eigenaar hem niet terug wil.. En dat de vogel opvang hem niet wil...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:08

Sando schreef:
Als hij eigenaar is van de duif, zal hij hem op moeten komen halen. Anders bel je de postduivenvereniging en dan kunnen zij de eigenaar bellen.

Aan de andere kant ben ik bang dat wanneer zijn eigenaar hem komt halen. Zijn/haar nek omgedraait word... en dat vind ik ook zielig :o :(:)

Appieee

Ik zou gewoon naar de eigenaar toe rijden met die duif, aanbellen, hem die duif in de handen drukken en weer weggaan. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar kom op zeg. Het is zijn duif dus dan moet hij er ook maar zorg voor nemen. Op welke manier hij dat dan vervolgens doet moet hij zelf weten.

Diane65

Als het een postduif is die niet terug naar de til komt dan niet, die draaien ze hun nek om als ze ze terug krijgen.
Een sierduif is een ander verhaal, maar dat kan ik uit dit topic niet halen. Ik zou toch proberen een vogelopvang te bellen.

XTxGxTX schreef:
ga naar een duiven fokker

die wilt ze graag hebben

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:09

Wij hebben wel eens duif naar de dierenkliniek in Best (Den Heuvel) gebracht. Die hadden toen iemand die duiven opving. Je zou eens kunnen bellen of zij je kunnen helpen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:09

Postduiven blijven meestal maar een uurtje zitten om op kracht te komen om hierna hun vlucht te vervolgen. Vorig jaar hebben wij een duif van een vriend opgepikt in Assen (melker zit in Delft). Wij waren daar in de buurt op vakantie.

Vreemde zaak dat de eigenaar zijn duif niet op wil halen. Een goede duif is meer waard dan het gros van de paarden :D Daar zal deze duif dus niet onder vallen!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:10

Appieee schreef:
Ik zou gewoon naar de eigenaar toe rijden met die duif, aanbellen, hem die duif in de handen drukken en weer weggaan. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar kom op zeg. Het is zijn duif dus dan moet hij er ook maar zorg voor nemen. Op welke manier hij dat dan vervolgens doet moet hij zelf weten.

Nou, leuk voor die duif als dan zijn nek om wordt gedraaid ;(
Ik zou hem iig niet meer aan de eigenaar geven, die verdient het beestje niet lijkt me!

superwoman

Re: Duif te koop! HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:11

Zet hem op marktplaats onder "gratis op te halen" met foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:11

Mootje schreef:
Postduiven blijven meestal maar een uurtje zitten om op kracht te komen om hierna hun vlucht te vervolgen. Vorig jaar hebben wij een duif van een vriend opgepikt in Assen (melker zit in Delft). Wij waren daar in de buurt op vakantie.

Vreemde zaak dat de eigenaar zijn duif niet op wil halen. Een goede duif is meer waard dan het gros van de paarden :D Daar zal deze duif dus niet onder vallen!

Hij heeft hier de hele dag gezeten. Dus vandaar dat we hem nu binnen hebben gezet. Misschien vanavond nog even naar buiten laten om te kijken of hij toch nog weg vliegt. Maar ik ben bang van niet.

Over die kliniek in best is wel een goede! dus ik zal even gaan google

Dit is hem trouwens. Volgens mij geen sier duif... gewoon zo'n normale
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-06-10 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:12

Anoniem schreef:
Sando schreef:

Aan de andere kant ben ik bang dat wanneer zijn eigenaar hem komt halen. Zijn/haar nek omgedraait word... en dat vind ik ook zielig :o :(:)

Dat gebeurt wel vaak idd, want dan is hij niet terug gekomen naar waar hij vandaan kwam. Dan is het geen goede postduif.
Postduiven zelf gaan voor heel veel geld weg (als het een goede duif is)
Als hij niet terug komt, heeft de eigenaar er niks aan.

Dat wil niet zeggen dat ik het raar vind dat de eigenaar hem niet wilt, maar denk dat deze reden erachter ziyt

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:12

Anoniem schreef:
Sando schreef:

Tja zo gaat het bij duivenmelkers :) Ze hebben niks aan een duif die niet thuis komt.

Wat ik zou doen als ik jou was, de duif gewoon los laten! Hij vliegt vanzelf verder. En als hij toch niet verder kan vliegen, dan toch maar de vogelopvang bellen.
Ze moeten hem maar komen halen, het is niets voor niets een vogelopvang, en bent er geen. Dus gewoon pushen.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:13

heb je m nog?
had je nou wel of niet de eigenaar gebeld?
ik ken wel iemand die ook duiven houd die woont in hilversum,.
geen idee hoever t van jou vandaan is.
zij neemt ook wel eens duiven op en sommige houd ze omdat ook de echte eigenaar ze niet terug willen.
die heeft er een stuk of 30 nu zitten.
waar ze ook de duivensport mee doet

edit:
had der al gebeld.
en het beste wat je kan doen is hem voeren en sterker maken en
daarna los laten zodat hij eventueel zelf naar zijn huis vliegt.
dan kan hij zelf zijn ouderlijke hok weer in.
die hokken staan een aantal keren per dag open. dus de kans dat ie weer het hok in kan is er
Laatst bijgewerkt door Merry98 op 29-06-10 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:13

Diane65 schreef:
Als het een postduif is die niet terug naar de til komt dan niet, die draaien ze hun nek om als ze ze terug krijgen

Geloof dat dat ook weer een beetje achterhaald is, al denk ik dat deze eigenaar dit wel zou doen :=
De duif die ik had gevonden moest nog een eind, maar kwam de eigenaar wel ophalen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 11:15

D_MR schreef:
heb je m nog?
had je nou wel of niet de eigenaar gebeld?
ik ken wel iemand die ook duiven houd die woont in hilversum,.
geen idee hoever t van jou vandaan is.
zij neemt ook wel eens duiven op en sommige houd ze omdat ook de echte eigenaar ze niet terug willen.
die heeft er een stuk of 30 nu zitten.
waar ze ook de duivensport mee doet

Ik kom uit Eindhoven.. dus hilversum is erg ver weg.. Anders was het een goede optie geweest.

En ja de eigenaar is gebeld.. maar die wilde de duif niet meer