Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XTxGxTX schreef:ga naar een duiven fokker
die wilt ze graag hebben
Appieee schreef:Ik zou gewoon naar de eigenaar toe rijden met die duif, aanbellen, hem die duif in de handen drukken en weer weggaan. Misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar kom op zeg. Het is zijn duif dus dan moet hij er ook maar zorg voor nemen. Op welke manier hij dat dan vervolgens doet moet hij zelf weten.
Mootje schreef:Postduiven blijven meestal maar een uurtje zitten om op kracht te komen om hierna hun vlucht te vervolgen. Vorig jaar hebben wij een duif van een vriend opgepikt in Assen (melker zit in Delft). Wij waren daar in de buurt op vakantie.
Vreemde zaak dat de eigenaar zijn duif niet op wil halen. Een goede duif is meer waard dan het gros van de paardenDaar zal deze duif dus niet onder vallen!
Anoniem schreef:Sando schreef:Als hij eigenaar is van de duif, zal hij hem op moeten komen halen. Anders bel je de postduivenvereniging en dan kunnen zij de eigenaar bellen.
Aan de andere kant ben ik bang dat wanneer zijn eigenaar hem komt halen. Zijn/haar nek omgedraait word... en dat vind ik ook zielig![]()
Anoniem schreef:Sando schreef:Als hij eigenaar is van de duif, zal hij hem op moeten komen halen. Anders bel je de postduivenvereniging en dan kunnen zij de eigenaar bellen.
Aan de andere kant ben ik bang dat wanneer zijn eigenaar hem komt halen. Zijn/haar nek omgedraait word... en dat vind ik ook zielig![]()
Diane65 schreef:Als het een postduif is die niet terug naar de til komt dan niet, die draaien ze hun nek om als ze ze terug krijgen
D_MR schreef:heb je m nog?
had je nou wel of niet de eigenaar gebeld?
ik ken wel iemand die ook duiven houd die woont in hilversum,.
geen idee hoever t van jou vandaan is.
zij neemt ook wel eens duiven op en sommige houd ze omdat ook de echte eigenaar ze niet terug willen.
die heeft er een stuk of 30 nu zitten.
waar ze ook de duivensport mee doet