HELP! Beestjes in huis!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 00:56

Mossel schreef:
Lijkt het hier op??
Afbeelding


ja alleen in het ienieminie zeg maar

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: HELP! Beestjes in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 01:24

jaa die foto's wel mega ingezoomt :P

Dat is een bedwants wat je zelf al zei, waar die vandaan komen? Het vogelnestje waar je het in je OP overhad, dus eerst dat nestje weg, dan bestrijden anders is het dweilen met de kraam open.. volgens de site kunnen ze overal zitten, naden van kasten beddegoed..
Wens je iig heel veel sterkte met je vervelende medebewoners


De bedwants was vroeger bekend als wandluis. Deze naam is echter misleidend, want de bedwants behoort tot de orde der wantsen.
In het voorjaar willen er nog wel eens plotseling veel meldingen komen omtrent bedwantsen, maar het blijkt dan om de vogelmijt te gaan.

Leefwijze
Bedwantsen zijn erg lichtschuw, zodat zij in het algemeen
's nachts op zoek gaan naar hun bloedmaaltijden.
Zij voeden zich met het bloed van mensen, maar ook met dat van andere zoogdieren. Na hun bloedmaaltijden trekken zij zich weer terug in hun schuilplaatsen. Hier komt ook de naam bedwants vandaan.
Zij verstoppen zich namelijk bij voorkeur in de naden en kieren van bedden, bij metalen ledikanten in de holle delen, in zomen van beddengoed, in de ombouw van opklapbedden, maar ook achter plinten en schilderijen.
Het is mogelijk de schuilplaats te vinden. Hier zijn namelijk volwassen bedwantsen, nimfen, vervellingshuidjes, eitjes en uitwerpselen aanwezig. Bij het zoeken kan een zaklantaarn, een vergrootglas en een pincet of schroevendraaien praktisch zijn. Het vrouwtje legt gemiddeld 100 a 200 witgele eitjes. Bij optimale temperaturen kunnen dit er wel 500 zijn. De optimale temperatuur is 25 graden Celcius. De ontwikkeling van ei tot volwassen insect duurt 2 maanden. Bij gunstige omstandigheden kan dat 1 maand zijn. Het insect kan ongeveer 1 jaar oud worden.

Bestrijding
De beet van een bedwants is onmiddelijk merkbaar. De beet zwelt op en het slachtoffer heeft last van hevige jeuk. Personen die overgevoelig zijn voor de beten van een bedwants kunnen zelfs ziek worden van de beet, als zij vaak gestoken zijn.
Een bestrijdingsactie begint met een inventarisatie van het object waar de bedwants is aangetroffen. Bij een ernstige aantasting, zal men zich niet alleen moeten beperken tot de slaapkamer. Sterker nog, soms moet men ook bij de buren op onderzoek uit !!
Alle meubels moeten leeg gehaald worden en uitelkaar gehaald worden, zodat alle naden, kieren en alle mogelijke schuilplaatsen van de bedwants behandeld kunnen worden.
Vergeet vooral de plinten boven het bed niet, stopcontacten en lichtknoppen en het loslatende behang tegen het plafond of het systeemplafond zelf!!

Maximaal 3 weken later herhaling uitvoeren!!

Letizia

Berichten: 12152
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 03:36

Ja Mossel, die informatie maakt het vast een stuk fijner om te gaan slapen _O-

eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 08:12

hahah thanks voor de tip.
alles is dichtgetaped en we gaan weer een poging doen om zo snel mogelijk iemand hier te krijgen.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: HELP! Beestjes in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:19

Pff, ik keek wel eens zo'n programma over ongediertebestrijding op discovery ofzo en daar kwamen ook regelmatig die bedwantsen voorbij. Ze gingen dan echt elk hoekje en kiertje vol spuiten met bestrijdingsmiddel, omdat die beesjes op een gegeven moment echt overal zaten. Hopelijk komen ze vandaag en ben je er snel vanaf!

maaruh, zou het geen vogelmijt zijn? Zoals er in bovenstaand stuk beschreven staat? Want er zitten immers vogels!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: HELP! Beestjes in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:24

LZP>BB

Anoniem

Re: HELP! Beestjes in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 08:42

Vogelnesten staan helemaal stijf van de vlooien! Ik dacht dat dat algemeen bekend was :P Maar goed, goede spray halen dus!

eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 08:52

Het is vogelluis.. we moeten zelf gaan sprayen.
En we moeten zo snel mogelijk het vogelnest laten verwijderen.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 00:40

oliebol zeg dat valt dus best wel tegen, zijn het wantsen of vogelluis of is dat het zelfde? hoop dat het dan geen wantsen zijn heeft die tijl nog geholpen?

eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 22:32

het waren wel wantsen, ook wel wandluis genoemd.
we hebben gesprayd en de deur die nacht dichtgetaped.
de volgende dag werd het nest verwijderd en alles platgespoten.
En ja er zaten er erg veel in de teil met dreft.

Ben blij dat ze weg zijn :D

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: HELP! Beestjes in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:34

wantsen en vogelluis is het zelfde :j.. mooi dat ze weg zijn

eridinges

Berichten: 2270
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 22:36

o echt dat wist ik niet.. krijg er weer de creeps van haha

Krissie0

Berichten: 1570
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Het noorden

Re: HELP! Beestjes in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:42

He bah had ik nu maar niet dit topic geopend... Nu kan ik waarschijnlijk niet meer slapen aangezien het me nu al helemaal kriebelt.
Hihi ik noem mijn dochter ook wel eens een wandluis als ze hangerig is :P

Maar nu ontopic gelukkig zijn je wandluizen weg :D

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: HELP! Beestjes in huis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 08:34

Weet je zeker dat ze weg zijn? Ik zou echt nog wel een tijdje de kriebels hebben!

In iedergeval fijn dat de bron van de problemen ook weg is!