Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:Neem aan dat je weet waar je mee bzig bent en aangesloten zit bij een rassenvereniging, de hond heb laten testen op erfelijke aandoeningen etc.
Zou gewoon netjes met je verhaal daarop afstappen, zij hebben vast wel tips voor je, kennen jou hondje en ook hoe je het beste met de pups om kan gaan, is dat iets?
cerescity schreef:Chiqa schreef:Neem aan dat je weet waar je mee bzig bent en aangesloten zit bij een rassenvereniging, de hond heb laten testen op erfelijke aandoeningen etc.
Zou gewoon netjes met je verhaal daarop afstappen, zij hebben vast wel tips voor je, kennen jou hondje en ook hoe je het beste met de pups om kan gaan, is dat iets?
nee mijn hondje heeft geen stamboom is super gezond en ik heb een aantal mensen die dolgraag zon hondje zouden willen hebben
en aangezien die hondjes zonder stamboom nog rustig 700 euro kosten (belachelijk)
en dat voor veel mensen heel moeilijk is om ineens te betalen heb ik ze een pup aangeboden tegen inentingskosten
ik wil zelf ook graag een pup van mijn hondje
ik heb toevallig een dekreu met stamboom maar zonder was net zo goed geweest
mijn hondje mankeert niks en mijn andere chihuahua is ook zonder stamboom 14 geworden
en dat terwijl de poedels van mijn moeder met stamboom 8 jaar ziek zijn geweest
dus die papieren toestanden bieien ons niet veel
Limoen schreef:Je moet je eigenlijk even gaan inlezen over de chihuahua. Wat fokken allemaal met zich meebrengt. En goede fokkers, fokken niet zomaar![]()
Er komt echt wel véél meer bij kijken dan de dekking hoor
Je moet gewoon níet stamboomloos fokken, je weet niks over de lijn, je weet niks over de erfelijke gebreken. En hoe je het wendt of keert het zijn géén chihuahua's waar jij de stempel chihuahua op drukt.
Je hebt ws een superlief en mooi hondje. Die heb ik ook maar die is gewoon gesteriliseerd en ik krijg over 8 weken een chihuahua (dus met stamboom).
Hoe leuk het ook lijkt, ga echt nog 3x nadenken voor je het wil (en vaker)..
Er staan op MP zóveel 'chihuahua's' die nog een baasje zoeken..
friendly schreef:Zonder in je profiel gekeken te zeggen en dus hoop dat ik het juist zeg, denk ik dat je best jong bent. En dat je er te makkelijk over denkt. Ja leuk een nestje! Maar komen veel dingen bij kijken. En niet alleen de dekking. Zoals iemand anders al aangaf...ik breid het uit...dit is vermeerderen, niet ''leuk een nestje fokken''.
babydolll schreef:Weet je wat voor mensen je ermee aantrekt???
cerescity schreef:dd die rond de 700 zijn en wat veel mensen niet in 1 keer kunnen betalen
Billy schreef:De vraag is of je met zo'n bange hond moet fokken, afgezien van de papieren en de risico's.
Dat is een karaktertrek die je niet door wilt fokken lijkt me....
Chiqa schreef:babydolll schreef:Weet je wat voor mensen je ermee aantrekt???cerescity schreef:dd die rond de 700 zijn en wat veel mensen niet in 1 keer kunnen betalen
Nou...dit soort lui dus. Zelf vind ik dat als je geen geld heb niet voor een huisdier moet gaan, of zo verstandig bent een verzekering af te sluiten of een extra postje voor onvoorziene uitgaven.
En als je al geen geld heb voor de aanschaf...(Wat is nu €700 voor een hondje die bij een goede fokker vandaan komt) vergeleken bij de verdere kosten?
Limoen schreef:Je hebt al 5 stamboomloze hondjes.
Nederlandse Chihuahua Club zegt: 'Geen stamboom, geen chihuahua.'
Papieren zeggen jóu misschien niets, omdat je je er nog niet goed in verdiept hebt.
Maar chihuahualiefhebbers zegt het wel heel veel, en ook dat jij met een stamboomloos hondje gaat fokken en daar de stempel chihuahua op drukt.
Dit gaat gewoon ten koste van het ras.
En je krijgt echt 'Paris Hiltons' op je pups af hoor als je ze bijna weggeeft
Mensen die een hond willen zullen ook een aanschafprijs moeten kunnen betalen, net als de verzorgingskosten.
cerescity schreef:Limoen schreef:Je hebt al 5 stamboomloze hondjes.
Nederlandse Chihuahua Club zegt: 'Geen stamboom, geen chihuahua.'
Papieren zeggen jóu misschien niets, omdat je je er nog niet goed in verdiept hebt.
Maar chihuahualiefhebbers zegt het wel heel veel, en ook dat jij met een stamboomloos hondje gaat fokken en daar de stempel chihuahua op drukt.
Dit gaat gewoon ten koste van het ras.
En je krijgt echt 'Paris Hiltons' op je pups af hoor als je ze bijna weggeeft
Mensen die een hond willen zullen ook een aanschafprijs moeten kunnen betalen, net als de verzorgingskosten.
de verzorging is voor de vrienden die ik heb geen enkel probleem
het is de aanschaf in 1 keer en waarom zou ik ze geen hondje tegen entings kosten mogen geven ?
moet ik er dan ook geld uit slaan net als de rest
nee zo ga ik niet met mijn vrienden om mischien raar dan is dat maar zo
_Lotte schreef:Ik zie nu dat je 39 bent, verstandig genoeg dus om je even te verdiepen in de Chihuahua en niet zomaar te fokken om vervolgens deze hondjes onder de naam 'chihuahua' te verkopen!