Kosten van een ras noorse boskat en een halve?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marcha1987

Kosten van een ras noorse boskat en een halve?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 22:21

Ik ben een katje tegen gekomen op marktplaats, moeders is een huis tuin en keuken poes en vaders een boskat.
Het katje ziet er verders uit als een boskat, in ieder geval het pluis :p

Ze vragen hier nu 100 euro voor, ene kant te begrijpen andere kant, het blijft een kruising.

Is dit nu geoorloofd dat ze dit vragen, en wat kost een volle boskat?
Ik dacht zelf ergens tussen 6 en 800 euro. (met uitschieters als er een goede stamboom achter zit)

BlackZelda

Re: Kosten van een ras noorse boskat en een halve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:23

persoonlijk vind ik dat er nog belachelijk veel geld wordt gevraagd voor kruisingen. Maar ach, als men het ervoor wilt betalen, waarom niet? Ik zou het niet uitgeven aan een "vuilnisbakkie" (per slot van rekening heb je geen stamboom, geen enkele fokwaarde e.d.)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:25

Ik vind 100 euro alleen redelijk als hij minimaal ontwormt ontvlooit en geent is.
Zo niet niet doen.
Een Noorse Boskat met stamboom is zo'n 600 euro geloof ik.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 22:29

Ja dat dacht ik dus ook. Op mijn sms of ie al geent was (is nu ong 7 weken) krijg ik geen gehoor.

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:29

Voor een kruising zou ik alleen 100 euro betalen mits hij volledig geent is, ontvlooit, ontwormt, chip en gezondheidsverklaring, dan betaal je namelijk eigenlijk alleen de prijs die de eigenaar en voor betaald heeft. Misschien toch door sparen en dan een 'echte" noor kopen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:31

Uh ik kan je niet helpen, maar ik kwam even kijken wat je met een halve Noorse boskat moest, leek me nogal dieronvriendelijk :=

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 22:32

Waarschijnlijk zit het er niet bij aangezien ik niks hoor. Was niet per se opzoek naar een boskat maar tis wel een schatje :p

Hahaha, een halve heb je niet zoveel aan nee :p

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:33

Ik heb er ook 2 gehad (kruisingen dus..), beide gratis! Maar het zal wel net als met paarden zijn; wat de gek er voor geeft! Vind het persoonlijk een hoop geld voor een "ongelukje" en tenzij het ontwormd en ingeent is zou ik het niet doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:36

Voor een kruising zou ik no way betalen, je weet namelijk niets van de erfelijke gebreken die je dr gratis en voor niets bij krijgt.
Hoef je echt niets voor et doen wel een hoop verdriet.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:36

Ik heb ook een halve noorse boskat.
Geënt en ontwormt voor 40 euro gekocht..
Dat vind ik zeer redelijk..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:37

Een Noor met stamboom kost inderdaad tussen de 600 en de 800 euro, afhankelijk of het showkwaliteit is of niet, je ermee zou willen fokken of niet en afhankelijk van de leeftiijd van het kitten. Soms worden kittens van 6 maanden nog geplaatst als ze over waren o.i.d. en dan zijn ze vaak ook al wat vriendelijker in de prijs voor een goed tehuis. Een halfbloedje zou ik best 100 euro voor geven als ik er verliefd op was, maar dan wel 100% verzorgd zoals anderen ook al zeiden, dus met inentingen, gezondheidsverklaring van de DA, ontwormd en ontvlooid. Anders zijn ze voor minder of gratis ook wel te vinden als je even de tijd neemt om te zoeken...

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 23:09

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:14

Ja het is echt een leukerd..
Ach als je hem zo leuk vindt dan maakt het geld ook minder uit toch?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:18

Ah gossie wat een poepje, ik zou m ook zo willen hebben, t ziet er heel schattig uit.

ik vind dat als ie helemaal is ontwormd, ingeent is enzo ook wel 100 euro waard, wat de gek ervoor geeft inderdaad.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:18

De kosten van een raskat zitten hem niet in een stamboom, maar in de gezondheidstesten van de ouders, aanschaf van je fokdieren (die zijn duurder als een raskatje voor de knuf meestal), dekgeld als je geen eigen kater hebt en de 2 entingen 3x ontwormen en chippen per kitten.
Laten we ook vooral de hoeveelheid voer en kattengrit die erdoorheen gaat met zwangere/bevallen poezen niet onderschatten, dat is al snel 5 keer zo hoog en dat dus 5 maanden lang.

Voor welk kitten dan ook (ras of geen ras) die netjes is ontwormt en 2x ingeent en lang genoeg minimaal 12 weken bij mams is geweest vind ik 100 euro zelfs weinig (ik maak meer kosten aan een kitten en dat zit hem niet in de 12 euro voor een stamboom papiertje + de paar tientjes per jaar voor je catterynaam).

Voor een kitten dat met 8 weken (of eerder) vol wormen en ongeeent het nest moet verlaten vind ik 100 euro echt heel veel geld.

En ja wat de gek er voor geeft he. Als je een diertje heel erg leuk vindt dan maakt het vaak weinig uit wat hij/zij kost.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 23:21

Mja tis niet alleen het geld hoor.
Originele plan was, nadat mijn poes vorige week doodgereden was even niks meer in huis en wanneer ik tegen eind zomer miss wel ga samenwonen in ook een wat rustigere buurt weer kijken voor een beesje.
Maar aangezien ik hier verder niks heb en ik dit pluisbolletje tegen kwam.... tja :P :o

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 23:24

Van het stamboom weet ik, en van het inenten, nog steeds geen antwoord.
Tis nu ook wel te laat om te bellen :p en verwacht eigenlijk dat er nog niks mee gedaan is kwa inenten of ontwormen, dit omdat ik dus nog steeds niks heb gehoord.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:24

Ik zou zeggen doen, het is een leuke beessie. als ie niet is ontwormd en onderzocht is door een dierenarts dan zou ik vragen of 50 euro ok is. Maar ik had het gekocht en ervoor gezorgd dat ie het goed krijgt.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:25

Eerlijk gezecht zou ik hem niet meenemen. Vooral niet omdat de mensen hem al met 6 weken mee willen geven. Dat is veel te vroeg, 8 weken is echt een minimum. Vrijwel alle kittens zijn schattig en lief. Voor dit geld kun je er ook één krijgen die gezond, ontwormd, geent en wel op een fatsoenlijke leeftijd het nest uit gaat.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 23:26

Ragdollcat schreef:
Maar ik had het gekocht en ervoor gezorgd dat ie het goed krijgt.

Dat vind ik heel gevaarlijk, nu is dit beestje dan wel niet afkomstig van een broodfokker, van de fotos uitgaand, maar vaak worden ze wel (eerder honden wat ik weet) gekocht om die reden.
Om die reden komen er weer pups. Heel dubbelzinnig zoiets...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:27

Hij staat erop met 6 weken en mag direct mee. Probeer dat altijd wel te vermijden en laat hem pas met minimaal 10 weken meegaan... Anders is hij echt te jong...

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 23:29

Bij het kijken zou ik ook wel vragen of ie nog even kan blijven ;)
Dat ie zelfstandig kan eten en zindelijk is (volgens zeggen) wil niet zeggen dat zijn pluisbal ook bij moeders weg kan.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:30

Ik heb 14 jaar geleden een noorse boskat (zonder stamboom) x een pers (met stamboom) gekocht voor 9,65 gulden haha. Dat was wat ik toen in mijn beurs had. Ze was de laatste uit het nest en 7 weken oud ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:31

Wat is ie pas 6 weken oud? sorry niet gezien, waarom moet ie dan gelijk al weg, er staat gelijk mee nemen naar huis mag, ze hebben veel haast he?? dus ze willen er echt vanaf.

Nou nu stel ik toch wat bij, ik zou zeggen, ik neem m gratis en voor niets gelijk mee, als het meteen mee moet of hij blijft bij mammie tot ie 13 weken is dan is 100 eur ok.

Nee het moet zeker 13 weken oud zijn als ie weg mag bij mammie.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 23:33

Tussen 6 en 8 gaan ze vaak weg ja, heb mijn miep met... rond uhm... ik denk rond 9/ 10weken meegekregen.
Helemaal zeker weet ik niet omdat ze al vaak naar me toe gebracht werd om "te wennen" door de toen buurkindjes, erg schattig bedoeld :p