Gerbil overleden, wat doen met achtergebleven man

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovemyladie

Berichten: 410
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Gerbil overleden, wat doen met achtergebleven man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 19:23

Een uurtje geleden is er een eind gekomen aan het leventje van ons Teuntje. ;( Ik zag hem ineens wat schokkig in de kooi liggen, wist meteen dat het niet goed was. Pakte hem op en hij was al helemaal koud. Snel papa geroepen, hij heeft er z.s.m. een einde aan gemaakt. Teuntje en Tiesje zijn samen uit een nestje gekomen en zijn nu al zo'n 3 jaar oud.
Heb Teuntje net begraven en meteen heel de kooi schoongemaakt, moet dat niet hebben..
Nu zit ik met een 'probleem'. Ties is nu nog over en is al aan leeftijd, wat moet ik hierbij zetten?
Ik zat eraan te denken om twee jongen mannetjes erbij te zetten, weet alleen niet of dit geaccepteerd gaat worden?
Anders had ik nog een optie; het aquarium door tweeën splitsen dmv een gaas rekje, zo kan Ties aan een kant zitten en aan de andere kant zou ik dan eventueel een nieuw stelletje jonge kunnen zetten. Ze kunnen zo niet vechten en Ties heeft toch nog wat gezelschap.. Wat vinden jullie??
Wil meteen morgen gaan kijken voor een nieuw koppeltje, of één gerbil. Zodat hij niet te lang alleen zit..
Iemand nog een leuk adresje hier in de buurt voor jonkies die je dus nog zelf tam kan maken??

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:26

Je kan altijd proberen om hem aan 1 of 2 andere gerbils te koppelen en als dat neit lukt kun je altijd nog een schotje er tussen maken, vaak hebben opvang centra ook wel gerbils, even googlen of er wat bij jou in de buurt zit :)


Sterkte met het verlies :(:)
Mag ik vragen hoe je vader er zsm een eind aan heeft gemaakt ? :o

Moontje1991

Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-01-08

Re: Gerbil overleden, wat doen met achtergebleven man

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:28

Nieuwe mannetje eerst even in een kooi ernaast en met een weekje samen doen.
Ik heb het ook gehad 1 overleden en nog 1 over heb er 2 jonkies bij genomen en geen centje pijn.
Zou wel voor jonkies gaan dat kopolt makkelijker

lovemyladie

Berichten: 410
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 19:43

Dankjulliewel, dan probeer ik een leuk koppeltje mannetjes jongen te vinden. Ze eerst even een tijdje gescheiden zetten, kan ik het schotje er na een week uithalen om te kijken hoe dit gaat.. zo niet dan blijft hij er tussen zitten.
WinSel, ik heb niet gekeken hoor, maar hij is op de grond gevallen zegmaar.. Tja hard, maar als hij al zo zwaar ademt en op zijn zij valt is het redelijk snel beslist.

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Gerbil overleden, wat doen met achtergebleven man

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:44

Gevallen of gegooit ? brr bah

Ben benieuwd hoe het gaat als de nieuwe gerbils er zijn :D
Hou je ons op de hoogte ?

lovemyladie

Berichten: 410
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 20:04

Ik heb net een mailtje gestuurd naar iemand die een nestje heeft zitten van 6 mei.
Ze mochten weg vanaf 6 Juni. Dus ik wacht op een berichtje zodat ik ze eventueel morgen kan
bezichtigen/meenemen.. Ik ben benieuwd, hoop dat het iets gaat worden.. Vind Ties zo zielig alleen. :(:)

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:47

Ten eerste uiteraard heel veel sterkte met het verlies van je Gerbil!

Jammer dat je niet hier in de buurt woont, ik heb namelijk nog diverse opvang pupjes die gratis naar een nieuw huisje mogen :)

lovemyladie

Berichten: 410
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 23:59

Robynn schreef:
Ten eerste uiteraard heel veel sterkte met het verlies van je Gerbil!

Jammer dat je niet hier in de buurt woont, ik heb namelijk nog diverse opvang pupjes die gratis naar een nieuw huisje mogen :)


Jeetje wat zonde, zie zoveel fokkers of mensen die een leuk nestje hebben.. maar alles is zo ver weg!
Ik ga morgen dus even kijken naar de baby's. Ben erg benieuwd wat er van gaat komen.. Mijn mannetje Ties is een gele wildkleur, waar ik morgen naar ga kijken zijn ook verschillende gele en een paar grijze volgens mij.. Ik ben eigenlijk helemaal weg van de geeltjes.

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Re: Gerbil overleden, wat doen met achtergebleven man

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 00:04

Ik heb dan geen gerbils, maar wel chinchilla's.
De oudste heb ik eerst 3 jaar alleen gehouden, toen toch maar een 2e erbij gekocht.
Samen hebben ze het 10 jaar uitgehouden.
Tot de jongste overleed, ik vermoed dat die niet niet goed terecht is gekomen met z'n gespring en toen z'n nek heeft gebroken.

De oudste is inmiddels zo'n 14 jaar oud en ik heb er bewust voor gekozen deze alleen te laten.
Chinchilla's kunnen wel 15 worden en ik had verwacht dat ''armit'' ook al wel dood zou gaan.
Hj houd het nog steeds vol.
EHeb geen zin om nog eens 15 jaar aan een nieuw stel vast te zitten en verwacht dat de oudste ook geen behoefte heeft aan een jong ''speels'' kameraadje.

lovemyladie

Berichten: 410
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 00:10

annastasia schreef:
Ik heb dan geen gerbils, maar wel chinchilla's.
De oudste heb ik eerst 3 jaar alleen gehouden, toen toch maar een 2e erbij gekocht.
Samen hebben ze het 10 jaar uitgehouden.
Tot de jongste overleed, ik vermoed dat die niet niet goed terecht is gekomen met z'n gespring en toen z'n nek heeft gebroken.

De oudste is inmiddels zo'n 14 jaar oud en ik heb er bewust voor gekozen deze alleen te laten.
Chinchilla's kunnen wel 15 worden en ik had verwacht dat ''armit'' ook al wel dood zou gaan.
Hj houd het nog steeds vol.
EHeb geen zin om nog eens 15 jaar aan een nieuw stel vast te zitten en verwacht dat de oudste ook geen behoefte heeft aan een jong ''speels'' kameraadje.


Jeetje maar die worden ook echt oud, 15 Jaar dat wist ik helemaal niet. ;)
Nou ik vind het een beetje sneu voor Tiesje, hij heeft zo'n groot aquarium en dan helemaal alleen.. Ik verwacht
dat hij het niet naar zijn zin heeft zo alleen. Ze waren altijd heel close met elkaar, samen in het nestje, samen het nestje weer opbouwen etc. Altijd leuk om naar te kijken..

Moontje1991

Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-01-08

Re: Gerbil overleden, wat doen met achtergebleven man

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:03

Het is inderdaad vaak lastig om gerbils in de buurt te vinden.
Wij hebben er toen ook een uur voor gereden.

lovemyladie

Berichten: 410
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Gerbil overleden, wat doen met achtergebleven man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 11:30

idd. Vind het niks om ze ergens bij een of andere dierenwinkel te halen, ze zijn altijd ouder/of weten de leeftijd niet.. Niet tam en drie keer zo duur. ;)

lovemyladie

Berichten: 410
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 22:53