Jonge kater ( gecastreerd ) wil niet naar binnen. wat nu??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Jonge kater ( gecastreerd ) wil niet naar binnen. wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 00:27

hallo late bokkers

Mijn jonge kater (beter bekend als gevonden kitten Nemo ) wil niet naar binnen.
Hij is al de hele dag buiten! en normaal komt hij wel vaak weer even binnen kijken! komt binnen even slapen en zo.

dat deed hij vandaag ook wel gewoon!
maar ik moest vanavond even weg, en hij wou niet komen.
dus heb ik de deur dicht gedaan en ben weg gegaan!

maar ik was al om half 10 weer thuis om hem binnen te laten. maar hij wil gewoon weg niet komen.
ik ben al de hele avond aan het roepen! en ik zie hem wel steeds, en hij loopt om me heen en miauwt en zo.
maar ik kan hem niet pakken! de eerste keer kwam ik aan lopen! en zag hem! dus ik riep hem, en hij rende zonder te kijken heel hard voor me weg ;(

en nu is het toch wel tijd om te slapen, en hij wil nog steeds niet naar binnen.
Ik zou hem dus buiten moeten laten vanacht, al is hij nooit zo lang achter 1 buiten geweest! en nog nooit snachts.
Ik maak me een beetje zorgen. het wordt slecht weer vanacht.
Ik heb een bedje voor hem gemaakt met een afdakje met eten en drinken ( heb een balkon maar hij banjerd gewoon door de buurt zeg maar! hij kan wel op de grond ).

Zou mijn zorge kindje boos op me zijn dat hij niet naar binnen kon toen ik weg was?? en dat hij daarom niet naar binnen wil?? dat zou wel wat ver gezocht zijn! dat weet ik!
een jonge kater wil de buurt af struinen. maar toch miauwt hij veel! althans ik hoor hem steeds miauwen als ik hem roep vanaf het balkon.
Hij kan wel op het balkon komen want hij doet dit altijd.

Ik zou niet weten wat ik nu nog kan doen!! al weet ik wel dat ik niet lekker slaap als hij vanacht buiten is.

iemand nog een idee???
Ik heb al met eten gelokt! ik heb mijn andere kat naar buiten getrapt :+ om hem te zoeken! want ze zat hem binnen steeds te roepen! maar buiten deed ze dat uiteraard niet.

red hij zich wel vanacht buiten in de kou, regen en onweer??

groetjes Bernadet!

Anoniem

Re: Jonge kater ( gecastreerd ) wil niet naar binnen. wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 06:52

Zal wel het weer zijn, mijn 17 jarige kater heeft er ook weer last van, altidj rond deze tijd. Ik laat ze lekker ze komen vanzelf wel.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 08:29

Nemo is nog steeds niet thuis. heb vanacht een paar keer geroepen. maar geen enkel spoor ;(

wel is zijn bakje vlees leeg gegeten! maar dat kan ook een andere kat gedaan hebben.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 17:53

mijn lieve Nemo is nog seeds niet thuis ;( |( er is Geen enkel spoor van hem te vinden.

inmiddels heb ik ook een flyer gemaakt en opgehangen, heb hem aangemeld bij Amivedi en het zwols dierenasiel heeft een een foto met kenmerken van hem!

Mijn lieve nemo! zou hij nog terug komen?? dit is echt nix voor hem!
vanacht kwam hij op de schuur van de buren. zo komt hij altijd thuis! en ik riep hem ( had nog steeds de deur open ),
maar hij keek op en smeerde hem zo weer! |( ben ik dan zon slechte baas geweest voor hem??

Afbeelding

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UGGGKHKM.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 07-06-10 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Overige in link geplaatst.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:55

Ik denk niet dat je kan verwachten dat je katje zo snel terug komt. Onze poes is ook wel eens 3 dagen gewoon op stap, en komt dan gewoon weer netjes thuis!
Je hebt hem nog gewoon gezien achter het schuurtje, dus kwijt is die nog niet! :)
Wel hoop ik voor je dat die snel terug komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:57

O ik begreep uit je OP dat je hem wel om huis zag lopen? Maak je geen zorgen heb dit zo vaak gehad met mn katers....Nogmaals het is de tijd. Je kan wel gaan zoeken natuurlijk of gaan roepen, dat je uit sluiten kan dat ie ergens vast zit (In een schuur oid)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 18:06

gister liep hij in de buurt. maar hij is een katje dat als hij er niet in kan! hij gewoon weg loopt. het zou de tijd wel wezen daar ga ik vanuit, maar hij is nu helemaal nergens te bekennen.

wel zoekt de hele buurt mee. iedereen kent Nemo. dus dat is ook makkelijk! ik heb bij omwonenen de flyer ook in de bus gegooit. hij zou misschien wel thuis komen! maar het zit me gewoon niet lekker! dat hij hem tot 2 keer aan toe smeerde, toen ik hem riep. dat geeft mij het gevoel dat ik slecht voor hem ben geweest.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:10

Ga geen menselijke gevoelens op een dier projecteren, zo werken hun hersenen niet!
Je bent echt geen slecht baasje(als je al na iets meer dan 12 uur amevidi inschakelt .. pfoe dat is snel hoor! Zo bezorgd ben je dus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:13

Dhani schreef:
gister liep hij in de buurt. maar hij is een katje dat als hij er niet in kan! hij gewoon weg loopt

In zo'n geval zou ik wel een kattenluik overwegen...Verders vind ik je erg snel met flyers hoor!
Maar hoop voor je dat je hem snel weer vind maar kijk dr niet raar van op als hij een paar dagen op route is.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 19:55

klopt ik ben heel snel met flyers! alleen maar goed! als iemand hem dan ziet. kunnen ze me bellen.

Misschien zit hij wel ergens binnen. zon draak is het wel!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:00

Ik ben van mening dat je met flyers nooit vroeg genoeg kan beginnen, ik had het ook gedaan.

In mijn vorige huis was een van mijn katten (toen al 10 jaar bij mij-wel schuw voor andere mensen) per ongeluk ontsnapt van mijn terrein. Het heeft 5dgn geduurd voordat hij terug was omdat de buren net op dat moment hun oprit (boerderij) aan het vernieuwen waren met buldozers etc. Hij was totaal van streek. Hij is zelf terug gekomen (kattenluik) maar ik hem hem 2dgn niet kunnen aanraken !

Wat ik wil zeggen: misschien is nemo ergens van geschrokken en durft hij niet meer. Ik zou overdag geen eten neerzetten maar sávonds als het donker is en rustig, hem roepen en proberen te overtuigen om naar huis te komen.

Ik hoop dat je hem snel terugkrijgt !

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 21:14

er staat de hele dag eten! althans vandaag! strax voor het slapen gaan zet ik nog vlees neer maar ik denk dat de buurkat het vlees op eet van hem.

Gisteravond was nemo nog in de buurt. vandaar dat het topic er over ging dat hij niet naar binnen wou en wat ik daaraan kon doen.

Maar sinds vanmorgen of ja eigenlijk vanacht al. is er nix meer van hem te vinden.

Er was gister wel een feestje hier naast! maar nemo is een brutale kater die niet snel van iets onder de indruk is. maar het kan wel hoor dat hij ergens van geschrokken is! en dat hij nix meer vertrouwd. mijn moeder blijft volhouden dat hij misschien ergens ligt te slapen. bij de buren of zo! maar Nemo is een katje die altijd antwoord geeft als je hem roept! het komt echt nooit voor dat als je zijn naam roept hij niet terug miauwt.

Nemo is mijn zorge kindje! ;) ik heb hem als kitten van 3 a 4 weken gevonden in het bos. heb mijn best gedaan om hem over zijn cronische diaree te helpen! gelukkig is hij daar nu overheen gegroeit :D
Maar ik heb hem zeker maanden achter 1 aan de diaree gehad.
Al met al heb ik een speciale band met dat diertje gekregen. vandaar dat ik ook zo bezorgt ben!

elk geluidje wat ik hoor kijk ik naar buiten om te kijken of hij er niet staat. ;)
maar hij zou wel terug komen. ( hoop ik ) het blijft een jonge ondernemende kater.
al is hij eigenlijk nooit ver uit de buurt geweest! ;)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:19

Ik weet niet hoe laat je naar bed gaat, maar zet desnoods je wekker om 1 of 2 uur en ga dan de straat op en roepen ! tot die tijd geen eten weg zetten.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 21:50

ik ben vanacht om half 2 naar bed gegaan ( had heel erge buikpijn, vrouw he ;) ) en ben vaak wakker geweest dus heb veel geroepen. maar hij was er niet. vanacht zou ik weer mijn wekker zetten. om te kijken of hij er is. ;)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:48

Ik heb hier thuis ongeveer hetzelfde,
ik ook een jonge gecastreerde kater koppel 2 broertjes,
dus dan denk je, die blijven wel wel bij elkaar...
maar niets in minder waar, de 1 gaat de hort op (ja echt ver weg!)
en de ander blijft in onze tuin, of die van de buren.

heel erg vervelend!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 18:22

Heb je amevedi al ingeschakeld ? heeft niemand hem meer gezien ? Gemeente ook bellen, vervelend om te zeggen maar zijn ruimen soms dode katten op, en vergeten dit door te geven aan de instanties.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 19:19

NEMO IS WEER THUIS :D ik kom net weer van me werk. en ik zeg tegen de hond! zou vrouwtje nog 1 keertje Nemotje roepen?? en ik liep naar de deur en daar zat hij hoor! helemaal in paniek.

Hij heeft net lekker gegeten en hij ligt nu te slapen op zijn favoriete plekje ( de hangmat van de krappaal ) :D

Ik ben zo dol gelukkig dat hij weer thuis is :D

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:06

Ah gelukkig ! ben blij voor je. Hij is waarschijnlijk dan toch ergens van geschrokken !

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:07

Mooi zo! Lekker als ze weer thuis komen, gelukkig maar!
Misschien toch een optie om een kattenluik aan te schaffen, dan zal die ook minder paniekerig zijn zodra hij weet hoe die werkt. Succes met de knappe kat, en hopelijk gaat hij niet weer zo eng doen!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:57

Misschien toch proberen binnen te houden TS?
Wat ik zie op de foto's is het echt nog een kleintje, en omdat je hem gevonden hebt
lijkt het mij misschien beter om toch even binnen te houden dat hij toch echt wel snapt dat jouw huis, ook
zijn huis is!
het is altijd fijn als al je haarballen weer binnen zijn :)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 17:12

pluche_pluus schreef:
Wat ik zie op de foto's is het echt nog een kleintje, en omdat je hem gevonden hebt
lijkt het mij misschien beter om toch even binnen te houden dat hij toch echt wel snapt dat jouw huis, ook
zijn huis is!

als je de foto in de link bekijkt zie je dat hij al wat ouder is ( ik had de foto`s zo bij elkaar gedaan om het verschil te laten zien ) Nemo is nu 1 jaar. en gewoon een volwassen grote. ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 17:15

hallo iedereen

bedankt voor de reacties, een kattenluik is helaas niet mogelijk omdat ik 1 grote ramen partij heb. en een huur woning!
ik wil hier niet eeuwig blijven wonen ( 2 kamer appartement ) omdat het te klein is voor 2 personen mocht ik een relatie krijgen ! ;)

Nee nemotje komt voorlopig even niet buiten. ook omdat ik op het moment mijn poes bij de DA heb om gestereliseerd te worden! dus die gaat ook niet naar buiten voorlopig :D .

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:11

Dhani schreef:
pluche_pluus schreef:
zijn huis is!

als je de foto in de link bekijkt zie je dat hij al wat ouder is ( ik had de foto`s zo bij elkaar gedaan om het verschil te laten zien ) Nemo is nu 1 jaar. en gewoon een volwassen grote. ;)

sorry niet gezien/opgelet.
:o

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 16:15

kan de periode zijn. momenteel lopen er 3 katers in onze tuin ipv 1 en eenmaal het begint te schemeren is onze poes in alle staten en niet meer binnen te krijgen...

gelukkig is hij momenteel terug