Kat maakt me wakker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Rennie89
Berichten: 37235
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kat maakt me wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:56

Mijn poezen hebben heel wat donald ducks kapot gemaakt, posters van de muur getrokken en dingen van de vensterbank gegooid om aandacht te krijgen := en wat kregen ze ? een knuffel naar hun kop :') Ze rennen al heel vlug weg als ze het belletje van die knuffelkonijn horen :j en dan zijn ze weer even zoet (is een klein knuffeltje hoor :') maar ik gooi wel raak :o ) En anders zet ik ze op de vensterbank :j vinden ze heerlijk om naar buiten te staren :D


Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:56

Prisca schreef:
breezy302 schreef:
Dit had je van tevoren kunnen bedenken natuurlijk. Katten zijn nachtdieren.


Klopt en soms heb je rust en SOMS niet.... ze vinden van alles zelfs met een klein papiertjes kunnen ze je nachtenlang wakker houden. Die van mij haalde ik toen ze 7 weken waren en nu zijn ze een jaar oud.

Heb die van mij toen opgesloten in de badkamer. Mijn slaapkamer deur moet openblijven voor mijn meiden. Gevolg was een mooi klaag concert uit de badkamer pfffffffffff.

gaat nu soms heel goed en soms niet.....ach het went wel....heb ook een 2ling van 2,5 jaar oud.


Ik heb idd ook 2 bakken vaak valt mij op dat ze een voor de poepjes gebruiken en de andere voor de plas. Nadeel is alleen dat de poepbak dus beneden in de gang staat en dus verschrikkelijk stink zou hem dus eigenlijk iedere dag moeten verschonen.


Als je goed klontvormend grit gebruikt, zijn de drolletjes zo snel ingedroogd dat je ze eigenlijk al heel snel niet meer zou moeten ruiken.

EsBianc

Berichten: 823
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-10 15:00

Citaat:
De hele dag voer beschikbaar is wel het beste voor katten; ze eten namelijk steeds kleine beetjes. Wat leuk is om te doen is brokjes her en der door je huis verstoppen, die je katten dan op moeten zoeken; dan hebben ze iets te doen (voedselverrijking heet dat, je kun er via google wel meer informatie over vinden). Hier vind je meer info: http://www.kattengedragstherapie.nl


Oke, dit ga ik dan eens proberen. Ik wil ook een keer een 'voerbord' kopen waar katten zeg maar opdrachtjes moeten doen om het voer te krijgen (zooplus). Maar de reden dat ik 2x per dag wil gaan voeren is omdat ze te veel eten, ik zou met een zak voer 20 dagen moeten doen, en dat haal ik niet, ze zitten alleen binnen, ik woon niet zo groot. En ik ben bang voor overgewicht. Maar misschien dat afwegen en verstoppen en optie is.

Citaat:
Een 2e kattenbak is zowiezo geen slecht idee; eigenlijk moet je 1 bak per kat hebben, plus nog 1 extra. Dat vinden katten het fijnst.


Dit heb ik inderdaad al vaker gehoord. Ze doen het nu goed samen op 1. Ik haal hem nu elke avond volledig uit (al weet ik niet of dat verschil maakt, dit zijn mijn eerste katten, dus ik moet ook nog bijleren). Hiermee bedoel ik alle drollen en plas eruit, niet al het grind eruit ;)

En dan ga ik gewoon blijven negeren, de aanhouder wint.

Mijn teddy :+:
I make mud, dirt and horse hair a fashion statement

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:06

Met nachtelijke feestgangers heb je maar een paar opties. Opsluiten (tenzij ze uitgebreid gaan JandeBouvrieën, dingen uit hun voor,- of achterkant laten komen waar dat niet hoort, of knoerthard bléren), je erbij neerleggen en proberen ergens overdag je nachtrust in te halen of vroeg naar bed te gaan, je ijzeren geduld tevoorschijn halen en negeren of creatief worden...(dat van die snoepjes klinkt ook proberenswaardig!)

Zo heb ik een kat gehad die vond dat ie om 3 uur 's nachts aandacht diende te krijgen. Dat heeft ie afgeleerd door totaal genegeerd te worden. Hel was 't! Kat in de kast, om de kast, op de kast, klapperen met de kastdeuren, gewone deur ook, tapijt loskrabben, gordijn lostrekken, spullen omgooien, radio aanzetten (heus, door met z'n poten er over heen te wandelen, slimmerik wist dat dat 's ochtends ook werkte), bléren, hárd bléren, aan het dekbed trekken, over me heen wandelen, in mijn nek krabbelen (met zulke *armen wijd uit elkaar* nagels), kopstoten geven, kriebelen aan mijn neus. Naja, net Simons Cat maar dan zonder de honkbalknuppel. Beneden opsluiten was geen optie aangezien hij Oosterse genen had en dus een bijbehorend stemgeluid ala misthoorn wat ik mijn buren niet wilde aan doen...
Het heeft een tijd geduurd, evenals een interieur, veel grijze haren en rare striemen in mijn nek, maar het is gelukt. Uiteindelijk heeft hij zich erbij neergelegd (letterlijk ;) ) dat ik niet wakker te maken ben. If you can't beat it, join it dacht ie en kwam er daarna maar braaf bij liggen als hij zag dat ik op bed lag.

Wat misschien helpt bij te vrolijke nachtbrakers die denken dat je het vast enorm gezellig vind als ze 's nachts over je dekbed komen racen is door ze een doodschrik te bezorgen. Net te doen of je slaapt maar stiekum klaar liggen en dan, als ze net over je bed rauzen, recht overeind te springen met het dekbed over je heen en dan akelige oerkreten slaken. Bij mijn 'ik ben nergens bang van' kat werkte het uitstekend. Die heeft de rest van die nacht beneden onder de tafel gezeten, geloof ik, het was iig erg stil, en is daarna nooit meer zo uitbundig geweest in het donker...

* Love Always 1991 - 2018 *

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:07

Abeltje77 schreef:
Als je goed klontvormend grit gebruikt, zijn de drolletjes zo snel ingedroogd dat je ze eigenlijk al heel snel niet meer zou moeten ruiken.


Dat doet het wel maar de eerste lucht ervan blijft zo hangen daar echt irritant. Vooral omdat ze die het meeste gebruiken en ook klein stukje open blijft staan.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:09

Ha Pluis, wat kun je het toch weer lekker beelddenkend neer zetten LOL _O-

Ik heb er vier en die slapen gewoon op mn slaapkamer, ze hebben van elkaar geleerd dat bed is slapen en niet donderen. Als ik maar zorg dat ik savonds de bak met brokken heb gevuld hoor ik ze niet voor de wekker gaat. Als ik de bak niet heb gevuld en hij is onverhoopt leeggegeten gedurende de nacht dan kan ik erop wachten dat er in ieder geval 1 komt zeuren dat ze honger heeft.
Verder slapen ze dus braaf en als ze willen donderen doen ze het maar beneden. Ik heb ook express niks om mee te spelen op mn slaapkamer, soms slepen ze wel wat naar boven maar ze spelen over het algemeen beneden.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:14

hier had ik precies het zelfde

ze hebben onbeperkt brokjes en zo'n automatische waterbak.
en ze hebben nu wel door dat de nacht is om te slapen en dat doen ze dan ook meestal heel braaf.

Heb er een die rond een uur of 5 gaat zeuren dat ze onder de dekens wil liggen tussen ons in.
maar ook dat wordt steeds minder

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:17

Haha echt hilarisch om te lezen allemaal want het is zo frustrerend maar ook akelig herkenbaar.

Wij hebben een oudere poes, die hadden we als eerste, en hadden toen bedacht om voor haar een kleine erbij te nemen als gezelschap. Het oudje ging 's nachts rustig bij ons op bed liggen maar de andere heeft andere hobby's. Zoals het wakker maken van de baasjes (met name mijn vriend, ik slaap wel door) doormiddel van ogen wassen, kopjes geven, op je liggen in de meest lastige posities enz. Natuurlijk heel lief maar niet bevordelijk voor de nachtrust. Dus wij dachten.. we laten de deur 's nachts dicht.. met als resultaat dat de oude aan de deur gaat lopen krabbelen en niet stopt. Ondertussen zijn we zover dat de kleine ons 's nachts niet meer lastig valt maar ze weet nu hoelaat mijn vriend op staat.. en dan wordt ze lastig, ook in het weekend :(:) Dus wat doen we... zetten we d'r uit, wat doet zij: We klimmen gewoon helemaal tot boven in het gordijn om door het slaapkamerraampje te kunnen kijken en zet het dan op een krijsen, werkt dan niet, dan is het interieur de sjaak (met name planten en tulpen zijn favoriet). Ik kwam een keer de huiskamer in (appartement overigens) en kon overal tulpen vandaan halen >;) Het is een schat van een beest maar we willen graag weer een keer ongestoord kunnen slapen net zoals TS.. dus ik, ik lees ook mee :O :')

Happiness is as a butterfly which, when pursued, is always beyond our grasp, but which if you will sit down quietly, may alight upon you. N. Hawthorne

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:22

tja ze zeggen niet voor niks honden hebben een baas en katten personeel.
ze doen echt gewoon waar ze zelf zin in hebben

Lovely1

Berichten: 2725
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Nijmegen/Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:26

dipstaartje schreef:
tja ze zeggen niet voor niks honden hebben een baas en katten personeel.
ze doen echt gewoon waar ze zelf zin in hebben


Don't talk about it... het prinsesje ligt nu op haar pluche hond te slapen :roll: Ik ben de hele dag druk bezig met mijn scriptie maar mevrouw moest en zou op schoot }>

Happiness is as a butterfly which, when pursued, is always beyond our grasp, but which if you will sit down quietly, may alight upon you. N. Hawthorne

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:26

ohhhh wat zijn die van mij nu schatjes
de ene ligt snachts strak tegen me aan te slapen de ander ligt op mijn voeteneind
ik durf er 10 euro op te verwedden dat beide beesten voor 6 uur smorgens niet meer bewegen
om 6 uur krijg ik wat klopjes op mijn wang
dan moet ik eten in de bakken doen
over het algemeen gaat mijn wekker rond die tijd of eerder af.
op zondag word ik niet gewekt en kunnen we gedrieen wel tot 9 uur liggen :)
bij mij was het overigens in het begin ook drama..

Globetje

Berichten: 1840
Geregistreerd: 04-12-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:08


Keep calm and live and let live....

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:21

die is echt geweldig

marimba

Berichten: 676
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hoofdstad van overijssel

Re: Kat maakt me wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:25

katten zijn avond dieren geen nacht dieren

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Kat maakt me wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:26

Dat ligt ook maar net aan het ritme.

Mijn ene poes 'leeft' overdag en slaapt 's nachts.
Mijn andere poes 'leeft' 's nachts en slaapt overdag.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Kat maakt me wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:42

Die van mij deed dit toen we hem nog niet zo lang hadden ook. Ook met speeltjes. Eerst reageerde ik hier ook altijd op. Maar later heb ik dat niet meer gedaan. Hij is nu al een stuk rustiger. Word lang niet meer zovaak wakker als eerst.

EsBianc

Berichten: 823
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-10 17:25

Er staan inderdaad wel leuke verhalen tussen :D

Maar ik ben al lang blij dat die van mij niks kapot maken.
De poes die slaap (bijna) altijd. En de kater die slaapt dus nooit.

Maar goed, ik ga blijven negeren, en brokjes verstoppen. En flink spelen.

Mijn teddy :+:
I make mud, dirt and horse hair a fashion statement

Henkje

Berichten: 1455
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: Wyler (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:27

Mijn katten hebben in hun puberteit ook 's nachts uren over ons en het bed heengerend. We hebben toen voor dat we gingen slapen goed met ze gespeeld en verder negeren. Ze krijgen pas eten als ik opsta en dat is als de wekker gaat :P
Nu slapen ze gewoon op bed en worden pas wakker van de wekker.
Ze weten ook dat ze van mijn vriend 's ochtends geen eten krijgen, dus ze blijven ook vaak liggen als hij opstaat tot ik opsta.
Ze krijgen hier ook op onregelmatige tijden eten, dus ze zeuren ook niet.

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Re: Kat maakt me wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:54

ja die van mij rekt zich echt uit als mijn telefoon alarm begint. . en begint dan ook gelijk om eten te vragen, hoewel dat meestal gewoon in zijn bak zit, maar je weet noit of je wat anders krijgt he . .

Urielle

Berichten: 50067
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 19:48

Wij slapen ook met de kat op bed (een in de huiskamer, die vindt dat we teveel woelen :P ) en toen ze als jonge kat begon te zeuren kreeg ze gewoon een knal. Ik voer en speel wanneer het mij uitkomt en dat is niet drie uur 's nachts. :n
Mijn vriend stond altijd op voor ze en die moest het wel ontgelden. Mijn voertijd was rond half 8 en de poezen kwamen steeds een half uurtje vroeger, op een gegeven moment kon hij om half 4 's nachts staan voeren hahaha. Ik merkte er niks van, ze wisten wel dat ze bij mij niet aan hoefden te kloppen }>
(het stomme is wel: ik ben voor de katten 'de baas' maar ze vinden mij ook het leukste terwijl ze van mij veel minder mogen := )

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Kat maakt me wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:55

Oh hoe herkenbaar, ik heb er 2 die vrij rustig zijn 's nachts, behalve dat er eentje het nodig vind om als er nog reclame foldertjes op de mat liggen die te verscheuren.
Maar ik heb ook nog een dame (heb 3 katten) die altijd verwacht tussen 5 of 6 in de ochtend dat ze te eten krijgt. Dus dat is blerend naast mijn oor op mijn kussen zitten zodra ik ook maar beweeg.
Negeren is wel lastig, want als ik omdraai wandelt ze gewoon naar de andere kant en gaat ze net zo hard door.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ogidni, YandexBot en 124 bezoekers