Herder doodt poesjes!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LovePluisje

Herder doodt poesjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 22:01

Mijn vriendin heeft een herder en die is nogal fel.
Ze hebben daar vorig jaar kittens gekregen. Een daarvan was gehandicapt. ;(
Hun hond heeft deze toen doodgebeten.

Dit jaar hebben ze weer kittens. 4 stuks.
Maar nu heeft hij er weer een dood gebeten. Ze hadden er al een hoge plank voor de staldeuren neer gezet, maar hier is hij weer overheen gesprongen. (hij springt heel hoog)
Maar omdat de stal open moet blijven met deze warmte kunnen ze er geen hogere plank tegenaan zetten.

Wat kunnen ze wel doen?
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 29-04-10 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Taalfout uit titel gehaald.

gabyfedde

Re: Herder dood poesjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:03

Zorgen dat de poes geen jongen meer krijgt. Kittens horen niet op te groeien in een stal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:03

Poes steriliseren? Of is het een dure raskat?

KiWiKo

Re: Herder dood poesjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:04

inderdaad kat sterriliseren..........

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:04

Steriliseren en zorgen dat de hond er niet bij kan komen

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:06

Poes Laten steriliseren En misschien de kittens in huis nemen met de moeder in een kamer waar de hond niet bij kan. Maar Ik zou het wel eng vinden als de kittens straks aan de wandel gaan. Anders misschien de hond uit de stallen houden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:07

Waarom moet de moederpoes en de kittens in een stal zijn, ze horen in een huis in een schone omgeving te zijn.

Leuk hoor die hond kan erbij en ze laten de kittens en de moederpoes gewoon in de stal staan, laat ze er dan voor zorgen dat de poes geen kleintjes meer krijgt.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:07

Nu heeft de de kat zeker al jonkies ? Dus dat steriliseren zou ik zoiezo wel doen,

maar voor nu gewoon heel simpel zorgen dat de hond niet bij de kat kan komen.

Al zet je de kat in huis of houd je de hond aan de riem oid.

@ Gabyfedde
kittens kunnen prima opgroeien op stal, vroeger was het hier niet anders.. en overleefde ze het prima.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:08

stalkatten hebben een beter leven dan menig huiskat :) dat vind ik het probleem niet, wat wel een probleem is, is de hond :)

en het feit dat het diertje steeds zwanger raakt

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:09

Wat is er mis aan kittens die in een stal opgroeien? Hoe denk je dat het op 9 van de 10 boerderijen gaat met de geboortes..
Maar om je probleem op te lossen TS: Beter je best doen om de hond er weg te houden of de poes geen jongen meer laten krijgen..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:10

Stalkatten kunnen lekker overal zijn buiten, maar wat ik hier bedoel is, ze kunnen toch in een huis wonen zolang het kittens heeft en die hond de kittens vermoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:11

KiWiKo schreef:
stalkatten hebben een beter leven dan menig huiskat :)

Nou zouden mijn woorden kunnen zijn, wat een vreemde opmerking van van Ragdollkat,
zal menig stres gevoelig binnen kitten jalours op kunnen zijn.
Alleen de vraag waarom er kittens moeten komen is wel een tweede.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:12

Ragdollcat schreef:
Waarom moet de moederpoes en de kittens in een stal zijn, ze horen in een huis in een schone omgeving te zijn.

Leuk hoor die hond kan erbij en ze laten de kittens en de moederpoes gewoon in de stal staan, laat ze er dan voor zorgen dat de poes geen kleintjes meer krijgt.

Helemaal niet! De kat kiest er toch zelf voor? En hoe zou het in de natuur dan moeten? Hoe kunnen wilde dieren dan jongen krijgen?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:14

pffff dit is bokt he, laat maar zitten. laat de kittens maar lekker doodgebeten worden door een hond, klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:16

Ragdollcat schreef:
pffff dit is bokt he, laat maar zitten. laat de kittens maar lekker doodgebeten worden door een hond, klaar.

Dit is bokt? Nou moet ie toch niet gekker worden :D lastig om toe te geven dat je dr even pontificaal naast zat zeker?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:16

LovePluisje schreef:
Wat kunnen ze wel doen?

Zorgen dat er geen kittens meer komen. Maw poes sterliseren... Ben je van het hele probleem af.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:17

Laat de natuur zijn gang gaan. Anders komen er veel te veel katten op de wereld.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:18

Lange tenen Ragdollcat?
Onze katten wonen ook op stal, hebben 1 keer een nestje gehad, gedumpte kat bleek zwanger. Hebber lekker op stal gewoont en wonen er nog. Gezond en gezellig. Ik ontworm en ontvlooi ze, thats it.
Honden hebben ook altijd heel veel interesse, maar scherm ze af als het nodig is, maar normaal gesproken heeft moeders zelf een plek waar geen hond bij kan.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:18

Chiqa schreef:
KiWiKo schreef:
stalkatten hebben een beter leven dan menig huiskat :)

Nou zouden mijn woorden kunnen zijn, wat een vreemde opmerking van van Ragdollkat,
zal menig stres gevoelig binnen kitten jalours op kunnen zijn.
Alleen de vraag waarom er kittens moeten komen is wel een tweede.

Mee eens. Denk dat de enige oplossing gewoon sterilisatie is.

@Ragdollkat: Weet je wel hoe ongelooflijk sneu het is voor een kat 24/7 binnen te zitten? Die beesten interesseert het echt niet of ze vies worden, die maken zich gewoon weer schoon. Een kat heeft geen nood aan een schone binnenomgeving.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:20

Ik ben geen kattenfan, heb geen katten en heb er al helemaal geen verstand van, maar ik kan me niet voorstellen dat het zo'n ramp is dat een kat met haar kittens in een stal opgroeit. Hond moet in een ren of aan de lijn, klaar.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:21

Chiqa schreef:
Ragdollcat schreef:

Dit is bokt? Nou moet ie toch niet gekker worden :D lastig om toe te geven dat je dr even pontificaal naast zat zeker?

Vind ik zo'n irritante, teenkrommende (alweer tenen, heb ik een fetish???) uitspraak 'het is bokt'. Word ook altijd met andere reden gebruikt. Jammer. Als je het zo wilt winnen... Als de argumenten op zijn roepen we "typisch bokt!" oid

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:24

Adil18 schreef:
Ik ben geen kattenfan, heb geen katten en heb er al helemaal geen verstand van, maar ik kan me niet voorstellen dat het zo'n ramp is dat een kat met haar kittens in een stal opgroeit. Hond moet in een ren of aan de lijn, klaar.

Even toevoegen: of het erf kennen en geen andere dieren kwaad doen. Maar voor de rest heb je gelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:25

Bonita_Bon schreef:
Vind ik zo'n irritante, teenkrommende (alweer tenen, heb ik een fetish???) uitspraak 'het is bokt'. Word ook altijd met andere reden gebruikt. Jammer. Als je het zo wilt winnen... Als de argumenten op zijn roepen we "typisch bokt!" oid

Fetish is volgens mij iets waar je op kikt, kan me niet voorstellen dat je op zo'n opmerking zonder enige onderbouwing kan kicken :D :D
Kom op zeg, prima als je (In dit geval Ragdollcat)een weerwoord wil geven maar leg dan ook uit waarom een kat niet goed op kan groeien in een stal, wat een onzin van de hoogste plank.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-04-10 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:25

LovePluisje schreef:
Maar omdat de stal open moet blijven met deze warmte kunnen ze er geen hogere plank tegenaan zetten.

Bovenste gedeelte afschermen met gaas?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:27

Eh Bonita_Bon en Chiqa volgens mij verwarren jullie dingen? Volgens mij reageerde Bonite_Bon juist op de post van Ragdollkat en niet op die van jou? *even offtopic.*