Max, onze hond, overleden door fout DA...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maaikietje

Max, onze hond, overleden door fout DA...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 14:51

Moeilijk, moeilijk moeilijk..
Ik heb dit verhaal al 3x geprobeerd te typen, maar 3x gestopt omdat het te veel werd.
Ik probeer het een laatste keer...
Dit wordt een heel lang verhaal...

Max, onze 3,5 jarige reu, een kruising tussen een herder en een friesche stabij, liep woensdag niet goed. besloten om het nog even aan te kijken en anders donderdag een afspraak te maken met de dierenarts. Donderdag was hij nog niet helemaal lekker, en een afspraak gemaakt om 5 uur. Mijn vriendin en haar moeder zouden met hem gaan omdat ik tot 6 uur moest werken. Het was niet zo erg volgens mij, dus niet nodig om vrij te nemen van mijn werk.
Om 6 uur stond ik op het station en dacht ik: Ik zal eens bellen hoe het is gegaan, of hij heel de toko bij elkaar heeft gejankt.
Ik kreeg geen gehoor... Raar...
Misschien is het uitgelopen en zijn ze nog bezig?...
Of zijn onderweg terug naar huis?
Of ze is haar telefoon vergeten en zijn aan het spelen buiten?
Of er is iets heel anders aan de hand....

Toen die gedachten door mijn hoofd spookte, belde mijn vriendin, het enige wat ze zei was: Je moet NU in de bus stappen naar de dierenarts, ik vertel je daar wat er is.

Pfff... Dan zit je daar, op een vol station...
Bus komt uiteraard te laat, tijd gaat veel te langzaam en het verkeer zit steeds tegen.

Gelukkig was mijn schoonzusje zo lief om mij op te halen en naar de da te brengen.

Daar aangekomen vroeg ik bij de receptie naar mijn hond en het enige wat de receptioniste zei was: Kom maar mee...

We liepen de onderzoekskamers voorbij,.. niemand te bekennen.

Toen ze me een kleine kamer inwees zag ik mijn vriendin, schoonmoeder en de da om een tafel staan met daarop onze hond.

Aan de beademing, en infuus. Enorm hevig schokkend.
Mijn vriendin hield zijn hoofd vast omdat anders door de schokken zijn tube steeds uitging. De da beademde hem handmatig en mijn schoonmoeder had de rest van zijn lijf vast.

Het enige wat ik kon zeggen was: Wat is er gebeurd, hoe kan dit?

Toen hoorde ik de woorden ''in het zelfde potje,.. verkeerde injectie''...

Vanaf dat moment ging het snel...

Hier de uitleg wat er gebeurd is:
De da had hem uitvoerig onderzocht en geconstateerd dat het een jonge gezonde gekke hond was met een ontzettend sterk hart!
Het enige waarom hij een beetje vreemd liep was dat er een kleine ontsteking zat bij zijn anaalklieren. Een simpele antibiotica zou dit moeten verhelpen. Ze dokter trok het kastje open en injecteerde hem met de 'antibiotica'.
Toen mijn vriendin en haar moeder bij de balie stonden om af te rekenen kwam de da naar buiten stormen en nam ze weer mee naar binnen. Ze zei dat ze een hele grote fout had gemaakt. Mijn vriendin merkte nog op dat het wel mee zou vallen. De da liep weg en toen ze even weg was werd onze hond niet goed. Toen mijn vriendin de da wilde halen, kwam ze weer binnen gerend met tranen in haar ogen.
Ze vertelde dat ze onze hond met de verkeerde stof had geinjecteerd. Ipv de antibiotica had ze hem een euthanasiespuit gegeven. Dat ze de leverancier had gebeld om te vragen wat ze het beste kon doen. Dat het in hetzelfde potje zit, maar ze die vloeistof nooit gebruikt om te euthaniseren en de link niet heeft gelegd. Op dat moment zakte onze hond in elkaar....

We hebben uren gewacht. Zijn reflexen waren er nog, maar het was niets minder dan een hond in diepe, diepe slaap..
Op een gegeven moment werd zijn hart sterker, en begon hij zachtjes zelf adem te halen. Dit ging ook steeds beter, maar ik had het gevoel dat zijn reflexen minder werden, en er af en toe helemaal niet meer waren. Dat hij steeds verder insliep.

De vraag spookte steeds door mijn hoofd, Stel dat hij wakker wordt... hoe gebeurd dit? Krijgen we onze hond dan terug of houdt hij er van alles aan over? Dit wilde ik niet...

Uieindelijk zijn we om 11 uur naar huis gegaan om ons even op te frissen, en nog geen 5 minuten later belde ze. Max had het opgegeven...

We zijn er weer heen gereden en hebben hem op gehaald.

De dierenarts was er echt ziek van. We hebben gezegd dat ze niet te streng moet zijn voor zichzelf. Dat fouten maken mensenlijk is. En het nu niet meer voorkomt. Ze geeft de potjes niet de schuld, echt haarzelf.

Vrijdag hebben we hem begraven in de wei, was geen fijn gezicht, want hij heeft overal bloedingen gehad en was leeggebloed op de kussens.

Zaterdag is de dierenarts nog bij ons langsgeweest om er over te praten.

We gaan niets tegen ze doen. De dierenartsen van de praktijk staan bij ons hoog in het vaandel, en helpen ons altijd, ook met de paarden. Ze hebben voor Max ook alles gedaan wat er in hun macht lag.
Het enige wat ik weet is dat het nooit meer gebeurd, ze hebben gelijk alle potjes van elkaar verwijderd en hiervoor actie ondernomen.

Pfff.. Je gaat met een 3,5 jarige gezonde hond heen, en gaat met een dode hond naar huis... Wie had dat gedacht?...
Wat een leegte....

Nooit meer achter je aan rennen als je eens dacht niet meer terug te komen
Nooit meer je enthousiasme horen als we wakker worden of thuiskomen
Nooit meer achter de shetlander aanrennen om hem uit te dagen
Nooit meer met je bal spelen, wat je het liefste deed
Nooit meer stiekem een hond op de bank zien liggen
Nooit meer met je beste maat touwtrekken
Nooit meer uren door de wei banjeren
Nooit meer knuffelen
Nooit meer

We missen je ontzettend jongen,...

Afbeelding
deze foto laten we afmaken, en uitvergroten op canvas

Afbeelding

Plaisir

Re: Max, onze hond, overleden door fout DA...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:54

Jeetje wat een verschrikkelijk verhaal. Heel veel sterkte :(:)

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:55

Wat moet dat onwerkelijk voor je zijn. Heel veel sterkte.

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:55

Wat een verhaal...
Het enige dat ik kan zeggen is heeel erg veel sterkte! Y;(

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:56

jeetje wat erg !!
Heel veel sterkte de komende tijd.
Ik vind het bewonderingswaardig van jullie dat je de dierenarts niet de schuld geven.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:56

Oh wat erg zeg ! Och.... heel veel sterkte.
Wat verschrikkelijk.. ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven.

Edit: Wel heel apart, euthanasie vloeistof is meestal rood of blauw van kleur, en AB wit..
Verschrikkelijke fout, hopen dat zoiets nooit weer voorkomt.
Laatst bijgewerkt door uniekhorse op 11-04-10 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:57

Wat vreselijk. Heel veel sterkte met het verlies.

Sunshine80

Jeetje, wat triest verhaal zeg. Jullie zullen er wel kapot van zijn, nu moet je je maatje missen.
Ik kan me goed voorstellen dat de dierenarts het hier ook heel moeilijk mee heeft. Het is een grove fout, geen idee hoe het met die potjes zit.
Sterkte met je verlies!

Gentlegiant

Wat een verschrikkelijke ervaring!

Als ik de DA was geweest had ik me dit zelf nooit vergeven ik kan me wel voorstellen hoe jullie DA zich voelt

Dit is niet nix zeg

Dit zal haar der hele leven achtervolgen vrees ik

Persoonlijk zou ik ook niets doen tegen de DA waar mensen werken worden fouten gemaakt dit is wel een hele grote fout

Hopenlijk kun je het verwerken

Heel erg veel sterkte toegewenst!

Liefs

CM_

Vreselijk .

Ik word er helemaal naar van zeg.
Wat een vreselijke fout.
Wel ontzettend netjes van jullie hoe jullie hiermee omgaan richting de dierenarts.
Ik had mezelf niet in kunnen houden denk ik als dit met een van mijn diertjes was gebeurd.

Wat een ontzettend naar ongeluk zeg.
Sterkte..

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 14:58

We kunnen iedereen de schuld gaan geven, en op iedereen boos worden, maar daar krijgen we de hond niet mee terug...
Het is jammergenoeg niet terug te draaien...
Dus dat heeft allemaal geen zin, verwerken lukt dan ook niet

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 14:59

Jeetje wat erg zeg!
Heel erg veel sterkte!

wietske100

bah wat een naar verhaal!! ;(
fouten maken is menselijk...ik snap echt hoe die dierenarts zich voelt.. wat vreselijk.
Heel veel sterkte toegewenst

missRosanne

Y;(

ik weet niet wat ik moet zeggen... Daarom maar deze smiley... heel veel sterkte!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:00

Wat een vreselijk verhaal!
Ik wens jullie heel veel sterkte!

Arinossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:00

Wat vreselijk!! Dat verwacht je toch niet als je naar de dierenarts gaat voor zo'n klacht..
Heel veel sterkte!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:01

Je allerergste nachtmerrie, de tranen staan me in de ogen.......

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:02

Jeetje wat erg zeg, een fout met fatale gevolgen.
Ik zit gewoon met tranen in m'n ogen, heel veel sterkte en diep respect met jullie omgang naar de DA!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:02

Wat een verschrikkelijk verhaal! Wat heb ik een respect voor jou! Enorm knap dat je zo goed kunt reageren en naar de feiten kijkt. Niet in je woede/onmacht de dierenarts kapot maakt. Wat natuurlijk makkelijk zou kunnen. Het is waar wat je zegt, fouten maken we allemaal. Ik wens je heel veel sterkte toe met dit heftige verlies! :(:)

Henniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:03

Veel Sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:03

Volgens mij is het voor de DA ook vreselijk, ik zou er goed kapot van zijn als ik de DA was.......

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 15:04

Dank jullie wel allemaal. Ik dacht dat ik ondertussen al genoeg tranen had gelaten.. Maar elke keer als ik er aan denk, of me inbeeld dat hij hier nog rondloopt schieten ze weer in mijn ogen.

dank jullie wel allemaal.
Had verwacht dat jullie ons een stel doetjes zouden vinden omdat we niets tegen de dierenarts gaan ondernemen. Menig vrienden gesproken die in staat waren er heen te rijden...
Maar gelukkig is niets minder waar...:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:05

Verschrikkelijk! Sterkte Y;(

Overigens dikke respect voor jullie vanwege de manier hoe jullie met de hele situatie omgaan.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 15:06

Iedereen die werkt maakt fouten, als ik een 'grote' fout maak in mijn baas zijn ogen, wordt er iemand niet verhuisd of krijgen ze een pakketje niet binnen, voor die mensen al een drama.
Maar als een DA een grove fout maakt.
Ze had hem ook met een antiloopsheid spuitje kunnen injecteren, maar toevallig stond dat spul daar.
Ik vond het fijn dat ze zaterdag nog even is geweest. Hebben een fijn gesprek gevoerd.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 15:06

Neehoor, in tegendeel! Ik heb echt heel veel respect voor jullie! Ook voor de dierenarts trouwens, haar/zijn reactie vind ik ook erg fijn!
Laatst bijgewerkt door Flowerbomb op 11-04-10 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt