Lieve Igor, mooie man

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Lieve Igor, mooie man

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:15

Lieve Igor, mooie man

Een tijdje geleden zag ik jouw foto op een site.
En het was, alsof er een vonkje oversloeg, van jou op mij. Ik had me voorgenomen om geen hond meer te nemen, met een verleden, maar ik kon je niet vergeten. Je zat in mijn hoofd, je speelde door mijn gedachten, en als ik mijn mooie Dimo zag, zag ik jou in gedachten naast hem staan, met hem spelen, met hem gek doen….. ik kon je niet meer vergeten.

Ik heb een mailtje gedaan over je, ik wilde meer weten. Ik hoorde dat je problemen had met uitlaten, maar niemand wist wat. Je had gebeten, maar ook het waarom daarvan wisten we niet, het enige wat wij wisten dat er iets met het uitlaten moet zijn gebeurd met je. Ik hoorde over jouw karakter, en alles in jou sprak me aan. Nu weet ik meer. Ik weet van het anti-trektuig, wat in je okseltjes sneed, waardoor je vreselijke pijn had, iedere keer als je uitgelaten werd. Ik weet dat je naar het asiel moest, toen je vrouwtje je niet meer wilde, je niet meer aankon. Als puppie was je zo schattig, maar net als alle honden bleef je geen pup. Je werd groter en sterker, en je kreeg een heel eigen wil, en een heel eigen karakter. Zij dacht dat ze je wel naar haar hand kon zetten, maar dat wilde je niet.

Je ging van het asiel vandaan naar mensen die je niet begrepen, die je gelijk mee naar de dierenarts namen, terwijl jij daar zo’n slechte ervaring mee had. Je ging haast door het lint, je wilde wel vertellen dat je bang was, maar je bent een hond, en je kunt alleen maar hondentaal. Zij begrepen er niets van. Ze wilden je ook mee op vakantie nemen, gelijk al, maar jij had tijd nodig om aan je nieuwe plek te wennen, met al die dingen die je niet kende.

Ze brachten je terug naar het asiel. Jij was zo in de stress geraakt, dat je niet meer wist, hoe je nu nog duidelijk moest maken dat je dit echt niet wilde, dat je alleen maar een huis wou, waar je jezelf mocht zijn, waar iemand was, die je begreep. En toen iemand je uitliet, en de lijn onder je oksels kwam, en hij hem eronder uit probeerde te halen, raakte je in paniek, want je was de pijn nog niet vergeten. Je beet. Toen een week daarna iemand over je heen viel, beet je weer, weer in paniek. Toen was er nog maar een optie voor jou, je zou worden ingeslapen.

Maar de mevrouw van het asiel zag iets in je, iets waardoor ze je niet wilde laten gaan….. en ze belde een mevrouw in Duitsland, die al meer honden die nare dingen hadden meegemaakt, een plekje had gegeven. Zij kwam je halen, en daar zou je voorlopig wonen.
En zij zocht een plekje voor jou, een heel fijn plekje, met een lekkere mand maar vooral iemand die je zou begrijpen, die jouw taal kon.

En toen zag ik jouw foto, en ik werd verliefd.
Ik heb haar gemaild, en ik hoorde jouw verhaal. En jij had een plekje zo hard nodig…… en ik had precies dat plekje, dat ene plekje. En ik kende jouw taal.
Je kwam bij ons op bezoek, een dagje. En wat was het leuk, wat heb ik gelachen om je. En wat vind ik je verschrikkelijk lief…… met je stiekeme kusjes, die je me gaf als je dacht dat niemand het zag. Met je prachtige ogen. Wat was je blij, wat kwam je vaak heel even bij me zitten, en je keek me aan.....

Je doet me zoveel denken aan een andere hond, een hond die jij nooit gekend hebt, en Dimo ook niet, maar ik wel. Het was een mooie hond, een lieve hond. Hij had ook een verhaal, een beetje een triest verhaal, net als jij. Ik hield zielsveel van hem. Het heeft lang geduurd voor ik over zijn dood heen was, en vergeten zal ik hem nooit. Je lijkt op hem, uiterlijk, en innerlijk ook.
Maar als je het goed vindt, gaan we samen nieuwe hoofdstukken schrijven in jouw boek. We gaan schrijven over lange wandelingen, over sporten met zijn drietjes.

Ga je met me mee?
Ik zal je de bergen laten zien, de mooie grote bergen, zo hard en zo ruig, en zo prachtig. Ik zal je de meren laten zien, en je mag er in zwemmen ook, als je dat wilt. De meren zijn eindeloos diep, ze zijn net zo diep als de bergen hoog zijn. We gaan schrijven over vertrouwen, en ik hoop dat je me genoeg vertrouwt om met je mee te gaan, voor de rest van je leven, want ik heb dat plekje voor jou. Ik heb geduld lieverd, het hoeft niet nu. Het hoeft niet snel. Ik heb de tijd.

Ik ga met je mee want ik laat je nu nooit meer gaan
Geef mij nu je angst ik geef je er hoop voor terug
Geef mij nu de nacht ik geef je hem morgen terug
Zolang ik je niet verlies vind ik heus wel de weg met jou

Ga je mee?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-03-10 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantal22

Re: Lieve Igor, mooie man

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:19

Wat prachtig gesschreven zeg!! Ik had je andere topic van Igor ook gezien.
Echt super dat je deze knappe hond een geweldige kans geeft!! Komt vast helemaal goed met jullie!!

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:20

Mooi geschreven! Hoop dat jij de hond een plek kan geven waar ie kan blijven en geen pijn en angst meer hoeft te hebben en zichzelf weer kan zijn. Dat komt wel goed als ik je verhaal zo lees. Mooie hond, ben helemaal gek van herders en ermee opgegroeid maar helaas allergisch. Succes!

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:22

Ik krijg spontaan tranen in m'n ogen bij t lezen van je stukje.
Ik heb het verhaal al een poosje stil gevolgd, en vind dit zo ontzettend fijn voor jou en Igor!
Succes ermee, het komt goed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:25

Dank jullie wel, ik vind hem echt ontzettend leuk en lief, en als hij met mij mee wil, dan denk ik dat we het samen wel redden.

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:52

Wat ontzettend mooi geschreven en wat herkenbaar!

Ik denk dat Igor niet beter kan wensen als een plekje bij jou! Nu kan hij eindelijk de rust vinden en lekker hond zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:19

Dat is waar ik op hoop, waar ik echt op hoop.
Deze hond is zo mooi en zo lief, en hij is het vertrouwen wat kwijtgeraakt, maar hij wil wel, hij wil zo graag. Hij wil een plekje waar mensen van hem houden, mensen die hij kan vertrouwen, hij vond het zo leuk om een vriendje te hebben, een eigen vriendje, een eigen vrouwtje, een eigen baasje.....

Ik heb toen gezegd, dat als hij mij het vertrouwen wou geven, als hij van mij wilde houden, dat ik hem een kans ga geven, en dat is precies wat ik ga doen.

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:27

Wauw....
Kippevel....Ik heb het al een keer eerder in een topic van jou geschreven dat het zo ongelooflijk mooi is hoe jij vol liefde en respect voor jouw dieren schrijft!
Heel fijn dat hij bij jou zijn veilige plekje gaat krijgen!
Is Igor al bij jullie?

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:43

Wat mooi geschreven :) Is Igor al bij jullie of gaan jullie hem nog (binnenkort) halen??

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:45

wat heb je het ontzettend mooi geschreven zeg! ik zag het helemaal voor me :D :D

wat een talent,daar moet je wat mee doen joh!

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:55

Wat ontzettend mooi geschreven Yamcha.
Ik weet voor de volle 100% dat Igor het bij jullie helemaal gaat redden. En dat jullie hem zijn vertrouwen in de mens weer terug kunnen geven ;)
Heel veel succes en geluk samen.

Grtz pam ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:28

Igor komt binnenkort :j

Dat schrijven, dat hebben mensen al eens eerder gezegd, maar ik durf niet goed. Ben bang dat het toch niet goed genoeg is, bovendien gaan mijn schrijfsels altijd over huis- tuin- en keukenzaken :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:32

Yamcha schreef:

Dat schrijven, dat hebben mensen al eens eerder gezegd, maar ik durf niet goed. Ben bang dat het toch niet goed genoeg is, bovendien gaan mijn schrijfsels altijd over huis- tuin- en keukenzaken :)

Nou en, hoofdzaak is dat je je gevoel perfect verwoorden kan en daar gaat het om. Ik heb ook de tranen in mn ogen staan en dat heb ik vaker van jouw topics en dan bedoel ik dus van emotie. Niet dat je denkt ze vindt het zo slecht ze kan d'r wel van jankeh :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:37

:')
Sorry, moest even erg lachen om je laatste zin.

Dat het jullie zo raakt, daar ben ik echt een beetje beduusd van...... vinden jullie het leuk als ik jullie op de hoogte hou van Igor en Dimo hun belevenissen.
Ik vrees namelijk met grote vreze dat het een zéér illuster duo wordt...... ze vonden gelijk met de kennismaking het fenomeen samenwerken met z'n tweeën al uit, namelijk, en mijn pappenheimers kennende, houdt dat het nodige voor de toekomst in......

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:42

Super geschreven. Ik wil je alle succes wensen met je nieuwe honden beest. Als iemand hem een goed nieuw huis kan geven ben jij t wel

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:43

Yamcha schreef:

hartstikke leuk voor een collumn dus!!!
zoek es uit hoe dat eventueel werkt en wie weet joh!
of kopieer een aantal van je verhalen en stuur die door aan een uitgever?

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:46

Heel mooi geschreven, kippenvel heb ik ervan! Wat heb jij een respect en liefde voor je honden petje af en heel veel plezier met zijn drietjes! En ik en denk vele met mijn zouden het leuk vinden om op de hoogte te blijven van jullie belevenissen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 12:33

Dank jullie wel :)

Denk dat het voorlopig columns worden op Bokt, voor BB :D

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:10

haha nou ik hou me aanbevolen om ze altijd te lezen hoor! Ik weet zeker dat Igor geen beter plekje als bij jullie had kunnen krijgen.. ik bedoel, hij is er nog niet eens en er wordt nu al met zoveel liefde over hem geschreven.. dat kan toch niet fout gaan?

over de vraag of wij het leuk vinden om door je op de hoogte gehouden te worden? GRAAG!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:52

Yamcha wat mooi geschreven weeral... Ik zit met tranen in de ogen. :)

Je moet eens durven ons niet op de hoogte te houden van mooie Igor, ik kom je hoogstpersoonlijk aan je oren trekken, al moet ik er 4 uur voor in de auto zitten tegen dat ik bij jullie ben !! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:58

Dank je wel meis :+:

Oh boy, je zou er toe in staat zijn, geloof ik :')

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 17:40

you think ??? :P
Try me. :D

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:28

Super verhaal!

Ben heel blij dat er nog mensen zijn die zo'n hond een kans willen geven!
Ik lees zo vaak verhalen waaruit duidelijk blijkt dat mensen niks van de hondentaal begrijpen. Dat de honden maar moeten voldoen aan de normen & waarden van mensen, terwijl die soms compleet tegengesteld zijn aan de normen & waarden van honden.

Fijn dat jij Igor de kans geeft om zich te bewijzen dat hij eigenlijk wel heel lief is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 22:37

Dat is denk ik het hele punt: honden hebben geen normen en waarden, geen enkel besef van goed en kwaad, daar zijn het dieren voor.....
Wij hangen er vaak zo vreselijk veel aan op, bij bepaald gedrag zeggen we: zie je wel, hij weet dat hij fout geweest is...... en ze straffen hem, terwijl hij al duizend kalmerende signalen afgeeft, omdat hij ziet dat je boos gaat worden. Dat linkt hij echt niet aan gedrag van even geleden, hij linkt het aan jou.....

Honden zijn lichaamstaallezers bij uitstek, maar wij moeten ze wel zien als honden, en er niet allerlei onzintheorieën aanhangen, die gebaseerd zijn op wat wíj denken en voelen. Wij moeten hun taal leren lezen en spreken, en er niet van alles achter zoeken, een hond heeft geen agenda, en zeker geen dubbele want hij weet niet eens wat dat is.
Ik kan daar vreselijk moe van worden, van die mensen die het niet begrijpen, en nooit zullen begrijpen ook, maar wel denken dat ze het allemaal weten en de wijsheid in pacht hebben. Zoveel honden die ingeslapen worden, terwijl er niets mis met ze is, maar er zolang niet naar ze geluisterd is, dat ze nog maar één manier hadden om zich duidelijk te maken, en zelfs die wordt niet begrepen, nee, dan is hij opeens "dominant". En de mensen die dat dan roepen hebben duidelijk geen idee wat dominantie werkelijk inhoudt, anders zouden ze dat niet zeggen.

Ik heb weleens gedacht dat honden en paarden de slechtst behandelde dieren in NL zijn, en niet omdat ze fysiek mishandeld worden, maar omdat er zoveel totaal niet begrepen worden, en daardoor heel onrechtvaardig behandeld worden....

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:32

Echt ongelooflijk hoe goed je dat kan omschrijven! :)
Het is ook zoo waar, helaas..