Ze was nog zo jong.. en ze is er niet meer..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Ze was nog zo jong.. en ze is er niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 11:50

Mijn lieve, lieve hondje is vannacht overleden ;(
Vanaf zondag had ze diarree en gaf ze over, nu heeft ze dit wel vaker, en ze was verder nog wel actief (spelen enz), maar we maakten toch maar een afspraak met de DA voor maandag. Die ochtend takelde ze zo snel af dat mijn ouders eerder met haar naar de DA geweest zijn, ze was in shock en extreem uitgedroogd. Na 3 prikken en uren aan het infuus knapte ze weer op, ik was ondertussen ook bij haar, ben zo snel als ik kon weggaan uit school.
Gisteravond leek ze weer op te knappen, ze tilde haar hoofdje op en was echt actiever. Dus mocht ze mee naar huis, en eenmaal thuis ging het ook goed. Tot vannacht.. ;( Rond half 2 begon ze om de 10 minuten enorm te janken (ze sliep bij mij op de kamer naast mijn bed), en we hebben de dierenarts gebeld. Om half 3 waren we daar, we moesten ons natuurlijk snel aankleden, en de DA ook. Onderweg had ze weer een aanval, ze maakte rare, spastische bewegingen met haar pootjes en jankte ontzettend. Eenmaal bij de DA ging ze snel achteruit, de dierenarts legde nog een infuus bij haar aan, en vertelde ons al dat ze niet wist of ze haar erdoorheen kon halen.
Het infuus zat er net in toen ze naar haar hartje luisterde, en toen vertelde ze ons dat ze niets meer kon doen...

Mijn meisje, dood... Ik ben op de grond gevallen en kon alleen nog maar huilen, dit mócht gewoon niet zo zijn. Ik ben een half uur bij haar gebleven en heb haar vastgehouden, ze zag er helemaal niet dood uit, haar oogjes waren nog open, ze zag eruit alsof ze lag te rusten.
Vanaf het moment dat ze dood is tot nu heb ik alleen maar kunnen huilen, ik mis haar nu al zo ontzettend.

Haar lijkje (bah, wat klinkt dat naar ;( ) wordt waarschijnlijk onderzocht op giftige stoffen, want de dierenarts denkt dat ze vergiftigd is.

Afbeelding
In mei zou Bijou 3 jaar geworden zijn...

luuntje

Re: Ze was nog zo jong.. en ze is er niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:52

Wat erg.
Heel veel sterkte met dit verlies.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:53

Pff tranen hier hoor.
Je hebt gedaan wat je kon.
Wel goed dat je haar laat onderzoeken.

Heel veel sterkte :(:) :(:)

tyleysmiley

Lieve meis,
Wat een ontzettend plaatje van een hondje en wat een geweldige lieve foto.Afscheid nemen is altijd verschrikkelijk en zeker de manier waarop jij je hondje hebt moeten afgeven.Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je vriendinnetje,
Lieve groetjes ,Linda

Herilda

Hé gossie, wat een naar verhaal! Heel veel sterkte!

soofenflo

Wat een vreselijk verhaal!

Heel veel sterkte!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:54

Wat vreselijk, wat een verdriet. Wens je heel erg veel sterkte de komende tijd.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:54

Ah meid.. :( Jeetje wat een verhaal zeg. Hoop dat de waarheid nog boven tafel komt, ondanks dat je je hondje er niet mee terugkrijgt!

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:58

sterkte! het is dus ook best wel snel gegehaan.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:00

Wat erg...
Heel veel sterkte!

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:03

Petulan schreef:
Ah meid.. :( Jeetje wat een verhaal zeg. Hoop dat de waarheid nog boven tafel komt, ondanks dat je je hondje er niet mee terugkrijgt!

Sluit me hierbij aan. Sterkte meis :(:).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:03

Heel veel sterkte, ze was nog veel te jong....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:05

Jeetje meid wat vreselijk.... Heel veel sterkte...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:06

Oh, wat vreselijk... heel veel sterkte :(:)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:07

Jeetje, wat erg! Heel erg veel sterkte.

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:09

ohh Feyenna wat erg ,veel sterkte ,ik weet hoe gek je met haar was

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:11

Vreselijk zeg, veel sterkte

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:11

Wat ontzettend naar. Ik vind het heel verdrietig voor je.
Toch wil ik je wat info geven. Ik zie namelijk dat het een King Charles Spaniël is...en wellicht (nu denk je daar nog niet aan waarschijnlijk) wil je over een tijdje een nieuw hondje. Met dit ras is iets aan de hand, dat wellicht de stuipen die je beschrijft heeft veroorzaakt. Stel dat je in de toekomst weer zo'n hondje wilt hebben, dan is het goed om te weten wat er in de fokkerij gebeurt, zodat je een fokker kunt uitzoeken, die gericht bezig is om problemen te voorkomen. Zodat je dit niet nog een keer hoeft mee te maken.
Let wel...ik zeg niet dat jouw hondje dood is gegaan aan de problematiek die in dit filmpje te zien is....dat kan ik niet beoordelen, ik ben er niet bij geweest en ben bovendien geen deskundige.
Maar ik vond dat ik je deze info moest geven. Zie zelf maar wat je er mee doet. Het filmpje gaat ook over andere rassen. Wellicht...als ze niks vinden over vergiftiging, kan het je dierenarts ook helpen de oorzaak te vinden.
Veel sterkte...
Hier de link naar een filmpje. Ik vond het nogal schokkend... (niet bloederig of zo), dat we als mens zo met dieren omgaan in de fokdoelen die we hebben...

http://www.hetgesprek.nl/archief/3420/

Lisetj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:12

Heel veel sterkte!
Ik lees dit met rillingen!
Ik heb ook een cavalier king charles, hij is 3,5 jaar en ik snap dat je gek op dr bent, het zijn mooie dieren! qua uiterlijk en qua karakter. Denk aan de mooie tijden die jullie hadden, en na een poos, als het een plekje heeft, komt er een lach op je gezicht.
Ik wens je heel veel sterkte!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 12:24

Wat een nachtmerrie om zo je hond te verliezen...sterkte met het verwerken. En ook als ze niets kunnen vinden, hoop ik dat je het tzt een plekje kunt geven...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 12:45

polly2 schreef:
Wat ontzettend naar. Ik vind het heel verdrietig voor je.
Toch wil ik je wat info geven. Ik zie namelijk dat het een King Charles Spaniël is...en wellicht (nu denk je daar nog niet aan waarschijnlijk) wil je over een tijdje een nieuw hondje. Met dit ras is iets aan de hand, dat wellicht de stuipen die je beschrijft heeft veroorzaakt. Stel dat je in de toekomst weer zo'n hondje wilt hebben, dan is het goed om te weten wat er in de fokkerij gebeurt, zodat je een fokker kunt uitzoeken, die gericht bezig is om problemen te voorkomen. Zodat je dit niet nog een keer hoeft mee te maken.
Let wel...ik zeg niet dat jouw hondje dood is gegaan aan de problematiek die in dit filmpje te zien is....dat kan ik niet beoordelen, ik ben er niet bij geweest en ben bovendien geen deskundige.
Maar ik vond dat ik je deze info moest geven. Zie zelf maar wat je er mee doet. Het filmpje gaat ook over andere rassen. Wellicht...als ze niks vinden over vergiftiging, kan het je dierenarts ook helpen de oorzaak te vinden.
Veel sterkte...
Hier de link naar een filmpje. Ik vond het nogal schokkend... (niet bloederig of zo), dat we als mens zo met dieren omgaan in de fokdoelen die we hebben...

http://www.hetgesprek.nl/archief/3420/

Dit was inderdaad precies wat zij ook deed.. Dat krabben in de lucht bij haar hals/oor.. Ik ga het zeker aankaarten bij de DA, bedankt..

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:10

Heel veel sterkte Aranel, ik vroeg me in 't andere topic al af wat er nu precies is gebeurd. Maar nu snap ik 't en hoef jij 't niet nog eens uit te leggen....

Heel veel sterkte met dit grote verlies...ze was nog erg jong...;(

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:18

Hallo, wens je heel veel sterkte toe. Hoop dat je veel lieve mensen in je omgeving hebt waarbij je flink kan uithuilen, en van wie je ook veel troost krijgt!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:19

Ik kan me helemaal voorstellen dat je kapot bent van verdriet, onze huisdieren zijn onze maatjes.

Veel sterkte!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:21

Och wat verschrikkelijk voor jullie! Ik wens je heel veel sterkte!