Weet niet of dit hier goed staat... hoop van wel

Aangezien wij waarschijnlijk een hond willen nemen, was ik aan het rondspeuren op asielsites en marktplaats (wij willen graag een hond uit een opvang). Kom ik bij stichting RDE (rescue dogs europe) uit.
Staat daar een hele leuke hond bij, iets wat wij zoeken maar met erg weinig info. Ja dat het een lieve makkelijke hond is. Maar verder niets... Niets over zindelijkheid, gedrag met andere dieren, alleen thuisblijven, verblijfplaats, etc. Dus staat er op de site dat voor meer info over de hond je op "adoptieaanvraag/informatie" moet klikken en dit in moet vullen. Zo gezegd, zo gedaan. Maar nu vragen ze mijn volledige adres, postcode, mailadres, gsmnr, de hele mikmak. Nou noem mij achterdochtig,, maar als ik een asiel mail/bel of langsga mag ik eerst kijken/informatie vragen/wandelen en pas als ik zou willen adopteren moet ik mijn privezaken noteren.
Dit heb ik dus ook in het formulier van RDE niet gedaan. Waarop ik reactie krijg dat ze daarom mijn aanvraag niet behandelen. Dus ik vraag netjes waarom dit zo is en dat ik niet om meer info had gevraagd als de info op de site niet zo summier was. Krijg ik terug dat ze alleen handelen met mensen die hun vertrouwen en ze toch niets met mijn adres gaan doen.
Waarom wil je het dan hebben?? Was dus ook mijn vraag daarna, hihi. Vervolgens wordt mij verzocht om verder te zoeken, want het is zo'n lieve hond, dat ze daar ook een lieve baas voor zoeken.
Jaja, ronduit beledigend vind ik dat eigenlijk!!
Vandaar ook mijn post. Ik vind dit een onprofessionele manier van zaken doen, stichting of niet. Ook staat er op de site dat honden een bepaald bedrag kosten, allemaal. En als je dan op MP dezelfde hond tegenkomt kan die ineens duurder zijn. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?? Misschien ben ik wel gewoon paranoya

In de adoptievoorwaarden staat dat je jaarlijks een verslag moet sturen over hoe het gaat met je hond. Dat de stichting ten alle tijden eigenaar blijft en dat de hond binnen 2mnd na adoptie gesterriliseerd of gecastreerd moet worden. Vooral dat de stichting altijd eigenaar blijft vind ik raar, das prima als ze hun honden "doneren" maar je moet gewoon betalen. Net als bij een asiel.