Vreemde hondenopvang stichting,, ervaring mee ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liousca

Vreemde hondenopvang stichting,, ervaring mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 11:05

Hallotjes,

Weet niet of dit hier goed staat... hoop van wel :).

Aangezien wij waarschijnlijk een hond willen nemen, was ik aan het rondspeuren op asielsites en marktplaats (wij willen graag een hond uit een opvang). Kom ik bij stichting RDE (rescue dogs europe) uit.

Staat daar een hele leuke hond bij, iets wat wij zoeken maar met erg weinig info. Ja dat het een lieve makkelijke hond is. Maar verder niets... Niets over zindelijkheid, gedrag met andere dieren, alleen thuisblijven, verblijfplaats, etc. Dus staat er op de site dat voor meer info over de hond je op "adoptieaanvraag/informatie" moet klikken en dit in moet vullen. Zo gezegd, zo gedaan. Maar nu vragen ze mijn volledige adres, postcode, mailadres, gsmnr, de hele mikmak. Nou noem mij achterdochtig,, maar als ik een asiel mail/bel of langsga mag ik eerst kijken/informatie vragen/wandelen en pas als ik zou willen adopteren moet ik mijn privezaken noteren.

Dit heb ik dus ook in het formulier van RDE niet gedaan. Waarop ik reactie krijg dat ze daarom mijn aanvraag niet behandelen. Dus ik vraag netjes waarom dit zo is en dat ik niet om meer info had gevraagd als de info op de site niet zo summier was. Krijg ik terug dat ze alleen handelen met mensen die hun vertrouwen en ze toch niets met mijn adres gaan doen.
Waarom wil je het dan hebben?? Was dus ook mijn vraag daarna, hihi. Vervolgens wordt mij verzocht om verder te zoeken, want het is zo'n lieve hond, dat ze daar ook een lieve baas voor zoeken.
Jaja, ronduit beledigend vind ik dat eigenlijk!!

Vandaar ook mijn post. Ik vind dit een onprofessionele manier van zaken doen, stichting of niet. Ook staat er op de site dat honden een bepaald bedrag kosten, allemaal. En als je dan op MP dezelfde hond tegenkomt kan die ineens duurder zijn. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?? Misschien ben ik wel gewoon paranoya :o .

In de adoptievoorwaarden staat dat je jaarlijks een verslag moet sturen over hoe het gaat met je hond. Dat de stichting ten alle tijden eigenaar blijft en dat de hond binnen 2mnd na adoptie gesterriliseerd of gecastreerd moet worden. Vooral dat de stichting altijd eigenaar blijft vind ik raar, das prima als ze hun honden "doneren" maar je moet gewoon betalen. Net als bij een asiel.

Letsdunit

Re: Vreemde hondenopvang stichting,, ervaring mee ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:11

Heb hele slechte ervaringen met deze stichting, typ hun naam maar eens in op google dan kom je genoeg tegen vrees ik.
Via PB wil ik je best meer vertellen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:15

een asiel blijft toch ook eigenaar.... tenminste vroegah. Ik weet even niet met mijn huidge katten hoe dat zit.

die stichting redeneerd mi een beetje verkeerd om... die denken dat jij een hond wil dus moet jij, ipv die hond zoekt een baas en moeten zij.

ik vind het allemaal een beetje onprof. overkomen. en bedenk dat er meer asiels/opvang zijn waar honden wachten op een nieuw leven.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:17

RDE is een bekende organisatie,zijn alleen niet altijd positief in het nieuws...

ze zijn ook tv geweest bij de rijdende rechter,na plaatsing van een rottweiler,maar moet wel zeggen,dat soms de eigenaar en hond gewoon niet klikken,dat kan niet altijd aan een organisatie liggen.

wel heb ik met verbijstering een verhaal gevolgd op het rottweilerforum ,wara een rottweiler geadopteerd werd,en met klem gevraagd was naar een gesteriliseerde teef,en dat ze ipv een beloofde gesteriliseerde teef,een drachtige hond kregen.

waarna er echt heel agressief gehandeld werd door RDE naar de eigenaren van de teef,echt zo onbeschoft,dat is zelfs tot een rechtzaak uitgelopen,RDE eistte de teef en puppies terug,terwijl die mensen de teef graag wilde houden en een goed huis voor de pups wilde zoeken,maar RDE eistte de puppies terug omdat deze van "hun" waren...

was echt een heel bizar vehaal hoe dat ging,vooral ook op de onbeschofte manier van RDE naar deze mensen toe...

verder blijft een hond die je koopt via het asiel,ook eigendom van het asiel,dat zorgt ervoor dat je niet zou kunnen gaan handelen met honden die je haalt uit een asiel,en denk dat deze stichting dat ook zo doet...

liousca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-10 11:28

Hmmz, dat van dat eigenaar blijven wist ik niet :) Handig te weten!! Ook opzicht geen probleem,, maar bijvoorbeeld dat steriliseren of castreren wat ze eisen binnen 2mnd, prima maar doe dat dan zelf.
En dat er nu op mijn bord word geschoven dat ik maar beter elders een hond kan zoeken, omdat ik niet bij zo'n lieve hond zou passen vind ik echt onbeschoft.
Inderdaad, Alane, ze redeneren verkeerdom. Ik ben klant en hun bieden iets aan (klinkt cru nu,, maar even ter vergelijk). En alleen omdat ik bij een infoaanvraag mijn postcode weiger te geven krijg ik geen info...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 11:47

Ik ken nog wel meer stichtingen die eisen dat ze binnen een paar maanden steriliseren/castreren maar ze geven dan wel een optie om bij 'hun' dierenarts te komen wat dan ook aanzienlijk scheelt in de kosten.
Dat van eigenaar is half-half waar. Stel jij moet om de een of andere reden je hond wegdoen, dan ben je soort van verplicht om de stichting te contacteren zodat hun de hond weer onder hoede nemen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:47

Onze vorige hond kwam ook bij een stichting weg, die bleven ook eigenaar. We betaalden een symbolisch bedrag van 35,- euro dat ten goede kwam aan de dieren van de stichting. Dat ging trouwens om een andere stichting dan deze en ik denk ook dat ze bedoelde dat als je de hond weg wilde doen, hij daar weer naar toe moest.

liousca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 13:38

Mag een slotje op.

N.a.v. verschillende PB's met allerlei niet door de beugel kunnende verhalen betreffende deze stichting, hebben wij besloten hier geen hond te adopteren.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:43

Tip (als dat mag) kijk eens op de site van Vagabond Pets. Zij bemiddelen beperkt in honden vanuit Polen.
Serieuze en enthousiaste mensen die de problemen in het land van herkomst willen verminderen.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:37

Ik hoop dat je nog wel een hond wilt adopteren dan, er zijn ook 'goede' stichtingen. Dit is er een van vele.
En iedere stichting maakt weleens een fout, er wordt gewerkt met allemaal mensen die het werk op vrijwillige basis doen, naast hun eigen werk en niet uit winstbejag, en soms sluipt er weleens een fout in.
En niet bij alle stichtingen blijft de hond eigendom. Bij 'ons' wordt je uiteraard eigenaar maar het is wel zo dat wij altijd wakend op de achtergrond blijven en hulp bieden wanneer het nodig en gevraagd is.
Bij ons worden er zoveel mogelijk hondjes gesteriliseerd en gecastreerd maar het is niet verplicht, maar er mag niet met de honden gefokt worden.
Iig veel succes!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:40

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:58

Een kennis en ik halen zelf ook (niet te vaak) honden uit Turkije en Roemenie hierheen om ze een kans op een goed leven te geven. En als mensen bij ons informatie vragen over een hond hoeven we echt geen adressen en dergelijke, dat is pas als we een hond plaatsen bij mensen.
Maar goed mocht je nog wat zoeken, ik ben altijd bereid te helpen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:10

Wij hebben drie honden via Sphoek (Spaanse honden ook een Kans).Mocht het je interesseren dan zou je op hun website kunnen kijken. Ze hebben heel wat honden zitten die op zoek zijn naar een nieuw baasje.
Wij zijn enorm tevreden over deze stichting.