Omdat er een paard bokkers waren die graag wilde weten hoe het met de KLeine Donnie is, is hier dan een update

Even voorstellen:
Naam: Donnie
Ras: muskus eend
Leeftijd: Nu ongv. 6-7 maanden oud en helemaal volgroeid.
Donnie is als klein kuikentje bij ons gekomen.
We wisten door de 4 stipjes op zijn rug niet wat voor eendje het was.
Uiteindelijk dankzij een bokker, kwamen we erachter dat het wel eens een muskus eendje kon wezen.
Na veel google en opseveren kwamen we er achter dat deze bokker gelijk had!
Donnie is in Januari naar Dubbel Op gebracht een pannekoeken restaurand waar ze nog 2 muskuseenden hebben lopen.
De reden dat we hem daar heen gedaan hebben is, omdat hij mensen aanviel...
Donnie kon eerst alleen nog uit de ren vliegen en zat dan gewoon in onze tuin, later vloog hij overd e schutting naar de buren.
Na een tijdje vloog hij zelfs ons achterna (over de schutting)als we naar school gingen.
In de eerste instantie maakte het niets uit dat hij buiten de tuin liep(er zijn voor en naast het huis 2 sloten) dus ruimte zat.
Alleen hij werd ouder en wilde dus gaan ''paren'' helaas in dit geval dat hij een mannetje was anders had hij mensen niet aan hun been aangevallen.
Alleen me moeder en ik konden hem gewoon oppakken en meenemen me broers en varder moesten uit de buurt van ons blijven.
Omdat Donnie zo tam is vonden we het eerst zielig om hem uit te zetten dus besloten we te vragen of hij bij de andere eenden mocht!
Hij heeft het heel erg naar zijn zin en als hij je hoort gaat hij ''hijgen'' (zo klinkt zijn stem nu) en kwispelen.

Hier is een filmpje van Donnie, van kuiken tot nu.

Let op de badeend steeds in de vijver en in zijn badje

En vergeet je geluid niet aan te zetten, want Donnie maakt geluid

Kijk en geniet vanm de leukste eend!!

Heel veel Groetjes van:
Livanna, Donnie en (_)-jes van Mirkaa

dat konijn is groot!