ik zit met een flink probleem!
Mijn bijna 4 jarige kruising herder x labrador is sinds de verhuizing als een idioot gaan blaffen als ik aan het werk ben.
In het vorige huis deed hij dit niet; als hij overdag al een x aansloeg dan hield hij na een paar minuten op; nu gaat hij echter uren door.
Inmiddels heb ik al meerdere klachten vanuit de buurt ontvangen(woon in een appartementen complex) én een waarschuwing van de politie.
Het lijkt op verlatingsangst of een combinatie met verveling.
Na het raadplegen van een gedragsdeskundige heb ik o.a al het volgende geprobeerd:
verlatingsangst training in huis
kong met leverpastei(waar hij, als ik thuis ben, een moord voor doet)
radio/tv aanlaten
ramen afplakken ivm prikkels van buiten
antiblaf band met citronella
Echter, niets helpt
Cadiz gaat nu noodgedwongen enkele dagen per week naar de creche maar dit is slechts een tijdelijke oplossing, als ik 's avonds weg ga om bijv les te geven gaat hij mee.
De dagen dat hij wel thuis is gaat hij vanaf komende week in de slaapkamer, om de geluidsoverlast te beperken en om zo min mogelijk prikkels te krijgen; de radio en zijn kong gaan dan mee.
In huis leven ook nog 2 poezen waar hij het prima mee kan vinden dus helemaal alleen is hij zowiezo niet.
Volgende stap wordt helaas toch een elektrische blafband ben ik bang; ik kan me dit niet permitteren en hoe sneu ik het ook vind; beter een blafband dan uit mijn huis gezet worden.
Heeft iemand misschien DE tip?
Ik ben zo langzamerhand redelijk radeloos
Mocht iemand nog een blafband uit willen lenen/kwijt willen zodat ik het eens kan proberen dan heel graag!!
Groetjes Manon

misschien even heel erg zielig, maar hij heeft het snel genoeg door. Net als een stroomband zodat ze het erf niet aflopen. We hebben toch ook schrikdraad om de wei van ons paard?