Ten einde raad; blaffende hond....niets helpt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Ten einde raad; blaffende hond....niets helpt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 14:05

Beste bokkers,

ik zit met een flink probleem!
Mijn bijna 4 jarige kruising herder x labrador is sinds de verhuizing als een idioot gaan blaffen als ik aan het werk ben.
In het vorige huis deed hij dit niet; als hij overdag al een x aansloeg dan hield hij na een paar minuten op; nu gaat hij echter uren door.
Inmiddels heb ik al meerdere klachten vanuit de buurt ontvangen(woon in een appartementen complex) én een waarschuwing van de politie.

Het lijkt op verlatingsangst of een combinatie met verveling.
Na het raadplegen van een gedragsdeskundige heb ik o.a al het volgende geprobeerd:

verlatingsangst training in huis
kong met leverpastei(waar hij, als ik thuis ben, een moord voor doet)
radio/tv aanlaten
ramen afplakken ivm prikkels van buiten
antiblaf band met citronella

Echter, niets helpt ;(
Cadiz gaat nu noodgedwongen enkele dagen per week naar de creche maar dit is slechts een tijdelijke oplossing, als ik 's avonds weg ga om bijv les te geven gaat hij mee.
De dagen dat hij wel thuis is gaat hij vanaf komende week in de slaapkamer, om de geluidsoverlast te beperken en om zo min mogelijk prikkels te krijgen; de radio en zijn kong gaan dan mee.
In huis leven ook nog 2 poezen waar hij het prima mee kan vinden dus helemaal alleen is hij zowiezo niet.

Volgende stap wordt helaas toch een elektrische blafband ben ik bang; ik kan me dit niet permitteren en hoe sneu ik het ook vind; beter een blafband dan uit mijn huis gezet worden.

Heeft iemand misschien DE tip?
Ik ben zo langzamerhand redelijk radeloos ;(
Mocht iemand nog een blafband uit willen lenen/kwijt willen zodat ik het eens kan proberen dan heel graag!!

Groetjes Manon

Iris82

Re: Ten einde raad; blaffende hond....niets helpt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:13

Heb je al een DAP verdamper geprobeerd?

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:17

Wat zei de gedragstherapuet over zijn gedrag, waar komt het vandaan. Heeft hij echt verlatingsangst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:26

Wat je ook kan doen (werkte althans prima bij mijn honden) even naar buiten gaan (wel op een plekje waar de hond je niet kan zien natuurlijk). Doe je eerst een minuutje, is hij stil, dan beloon je hem, als hij jankt, heel streng toespreken.
Dit bouw je geleidelijk langer op. Heel consequent zijn, anders werkt het niet.

Heeft bij mijn honden (waarvan natuurlijk honden met een verleden) uitstekend gewerkt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:32

mijn dogo heeft vroeger vreselijk geblaft,en even naar buiten gaan en terug komen was voor hem een beloning,hoe boos ik ook was,negatieve aandacht was natuurlijk ook aandacht... :D

hij blaffen was alsnog aandacht...

ik heb hem toen een stroomband aangedaan,en die hielp prima,tis dat ik die band heb uitgeleend bij ook een blaffer die dwars door citronella banden heen blaft ,anders had je hem zo mogen lenen :j

(die hond is ook stil nu,jaren getobt met citronella banden en met stroom is ze stil)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 29-01-10 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:32

Mijn hond deed dit ook en ik deed bijna hetzelfde als Yamcha alleen sprak ik hem niet streng toe maar negeerde ik hem helemaal bij het binnen komen.
pas als hij dan weer kalm ging liggen dan ging ik hem even aaien en zeggen ja braaf goed zo enz
en dan als hij na een minuut niet meer blafte deed ik het 2 min enz enz
En mijn hond was echt heeel erg die blafte en jankte de hele wijk bij elkaar en krabte aan de deur enz
nu kan hij makkelijk een paar uur alleen zijn en is hij super braaf.
Stroom lost niet zijn gedrag op het belemmert hem alleen maar en dat gaat hij het misschien anders uiten door bv slopen plassen of ander ongewenst gedrag.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:35

De antiblafbanden kan je huren bij een dierenwinkel.
Hebben jullie een discus dierenwinkel in de buurt?

En anders de boeken van Jan Fennel lezen, daar staan erg goede tips in.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:39

Gewoon een blafband halen. :) misschien even heel erg zielig, maar hij heeft het snel genoeg door. Net als een stroomband zodat ze het erf niet aflopen. We hebben toch ook schrikdraad om de wei van ons paard?

Ik vind een blafband een betere oplossingen dat steeds straffen bv :)

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:50

Mijn kruising Mechelaar uit werklijnen kon van kleins af aan al niet alleen zijn.
De eerste 2 jaar sloopte ze uit frustratie alles wat maar in de buurt lag, vervolgens hield het slopen op en begon het blaffen.

Na van alles geprobeerd te hebben heb ik het opgegeven.
Ik ben aan huis gaan werken, nam de hond overal mee heen of regelde een oppas aan huis voor haar.
In de auto kon ze korte tijd alleen zijn, ideaal in de wintermaanden!

Persoonlijk heb ik nooit een blafband willen proberen, het lijkt mij dat een hond er alleen maar gefrustreerder door raakt en een andere manier zoekt om z'n frustraties kwijt te raken.

Op marktplaats staat een goedkope opvang voor 7,50 per dag en niet ver bij je uit de buurt.
Ondanks dat het voor mijn hond zeer zeker geen oplossing was vindt ik het adres absoluut een aanrader!
Ik hoor het wel als je meer wilt weten over mijn ervaringen met dit adres.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 15:59

CK88 schreef:
Gewoon een blafband halen. :) misschien even heel erg zielig, maar hij heeft het snel genoeg door. Net als een stroomband zodat ze het erf niet aflopen. We hebben toch ook schrikdraad om de wei van ons paard?

Ik vind een blafband een betere oplossingen dat steeds straffen bv :)

Naar mijn idee zijn dit 2 heel verschillende dingen, ondanks dat ze beiden met stroom werken.
Je laatste zin begrijp ik niet, als je weg bent is er niemand om de hond te straffen immers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:13

kimmie261 schreef:
mijn dogo heeft vroeger vreselijk geblaft,en even naar buiten gaan en terug komen was voor hem een beloning,hoe boos ik ook was,negatieve aandacht was natuurlijk ook aandacht... :D

hij blaffen was alsnog aandacht...

ik heb hem toen een stroomband aangedaan,en die hielp prima,tis dat ik die band heb uitgeleend bij ook een blaffer die dwars door citronella banden heen blaft ,anders had je hem zo mogen lenen :j

(die hond is ook stil nu,jaren getobt met citronella banden en met stroom is ze stil)

Bij die van mij werkte het wel.

Anders had ik ook een stroomband gedaan denk ik.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:17

Bij ons helpt de stroomband ook!
Als ze die om heeft, hoeft hij niet eens meer aan. Ze weten na een aantal keer precies wat er gebeurd als ze blaffen.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:24

Het ligt er helemaal aan waarom een hond blaft. Mijn hond heeft in het begin de hele wijk bij elkaar geblaft maar als ik een blafband had gebruikt weet ik zeker dat helemaal mis was gegaan. Mijn hond had echt verlatingsangst en door medicatie en heel veel vertrouwen gaat het nu erg goed. Daarom ben ik ook benieuwd naar wat de gedragtherapeut heeft gezegt, waarom de hond blaft. En het is hond verschillend want mijn hond is van nature al heel erg zenuwachtig daar moet je anders mee om gaan dan met wat stuggere honden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:44

mijn dogo blafte omdat ie zichzelf errug graag hoorde...

hij deed ook piepen,kreunen,fluiten,tikken met zijn poten tegen muren,als ie zichzelf maar hoorde...

heb eens gehad dat ik gewoon thuis was,zat ie in het midden van de tuin kop omhoog en blaffen maar,redenloos....

en hij had een vreselijke blaf,zo eentonig....

:D weet nog wel dat we toen verhuizden en een vrouw uit die straat waar we gingen wonen naar me toe kwam ,op hoge poten " zeg uhhh,wat hoor ik nou,heeft jullie hond een blafband om,laat ik het niet merken hoor,dan krijg je met mij aan de stok"

heb toen vriendelijk gezegd dat ik hem alle liefde af wilde laten,daar hij vooral uren kon blaffen als ik weg was,en ik er dus geen last van had,maar dat ik dat nooit maar dan ook nooit 1 klacht wilde horen..

toen mocht ie wel om :) :D was er ineens geen bezwaar meer..

en ach,gringo was verder gewoon een stugge hond,niet nerveus of wat ook,dus ja,die blafband heeft hem nooit kwaad gedaan...

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:47

Ik heb dit ook gehad met mijn koninsgpoedel.. als wij weg gingen begon hij te jammeren en te blaffen.
Hierdoor ging de andere gezellig mee doen !!leuk... :Z

Beide band om gehad met stroom, dit loopt ook in fase's op, eerst horen ze een piep gaan ze door een klein schokje blijven ze door gaan verhoogt dit zich tot 6 standen!
Mijn honden hebben hem 3 maanden voor de zekerheid om gehad, maar gaven al snel geen kick meer!
Wel de eerste paar x er bij zijn hoor als je ze om doet :j

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 16:57

Ik heb ook een anti-blafband voor die van mij gehaald. In het begin hielp het wel maar fifi had snel door wanneer die af was.
Mijn A-B-band geeft eerst een hele hoge piep en dan een lichte schok, kan hem volgens mij niet stellen, maar fifi heeft door dat als ie na de piep heel even stopt met blaffen hij geen opdonder krijgt..dus helaas werkt het niet bij mijn hondje..:')

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:43

Je kan natuurlijk ook het alleen zijn opnieuw aanleren..

Hij moet weten dat ook dit zijn huis is, waar het veilig is en waar je naar toe terug komt.
Dit kan je met stroom en straffen gaan aanpakken maar dat is natuurlijk niet eerlijk.

Gewoon opnieuw beginnen net zoals je dat bij een pup doet.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:51

Onze mechelaar had ook vrij snel door dat ze 2 keer kon blaffen even stil zijn en weer 2keer blaffen zodat ze geen stroom kreeg!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 19:52

ik ben net thuis, ga even eten en zal dan even goed doorlezen wat iedereen gepost heeft en een reactie typen!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:53

idd gewoon blafband om doen.... die citronellabanden hebben geen enkele zin... citronella heeft pas zin als hij het in zijn neus o.i.d. krijgt.... zo band spuit het in zijn vacht, dus geur blijft hangen.

Toen ik met billy op cursus zat blafte hij ook heeeel erg, niks hielp... op advies flesje citroensap gekocht, vol in zijn nues gespoten en na een paar keer genezen.

Als hij nu in de tuin zit en het nodig vindt te gaan blaffen, dan laat ik een flesje citroensap zien en hij houdt meteen zijn liefelijke smoeltje :)

Maar ja, dit werkt alleen als je erbij bent....

zigranta schreef:
Onze mechelaar had ook vrij snel door dat ze 2 keer kon blaffen even stil zijn en weer 2keer blaffen zodat ze geen stroom kreeg!

heb je geen beste band, moet je gewoon 1 nemen die meteen een schok af geeft, werkt het beste.

Dit is trouwens ook erg leuk speelgoed:
Afbeelding

Volgens de man waar ik hem gekocht heb onverwoestbaar.... en tot op heden heeft mijn teckelkind hem nog niet kaduuk.

Echter heeft ze wel een manier gevonden hoe ze hem makkelijker leeg krijgt, maar nog uren zoet :)
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 29-01-10 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:55

mijn honden hebben de band een week omgehad en ze blaffen niet meer ...........

Ik heb er dus een te leen voor je :)

de mijne geeft bij de eerste blaf een klein schokje, tweede blaf een groter schokje......... en zo word dat opgevoerd tot gewoon een oplawaai zegmaar :)

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:57

wij hebben ook zo'n hond het is zelfs zo geweest dat als je een blafband omdeed dan beet de ander die af. deed je die een muilkorf aan dan beet degene met blafband de muilkorf bij de ander af zodat die vervolgens de blafband af kon bijten. ook hebben we zo'n kasje gehad met een piep die op de stembanden slaat. de hond reageerde er niet op en ik liep 3 dagen met een stroomprikkel in mn keel :Y)

ook hier niks aan te doen. iig niet belonen door binnen te laten of te voeren indien smorgens.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 20:43

@iris 82, ja; helpt niet

geloof me, training in het alleen zijn heb ik geprobeerd maar ik ga hier niet 6 uur lang op de gallerij zitten.
als hij mij kan zien gebeurt er ook niks; het gaat pas mis als ik uit het zicht ben/hij de auto hoort wegrijden.

cadiz is een speciale hond; heel gevoelig en goed onder appel maar; ook behoorlijk dominant en stout af en toe.
hij komt uit spanje, van een herplaatsorganisatie en heeft in de eerste 2 jaar van zijn leven amper opvoeding gehad helaas.

daarnaast is het zo; hoe vervelend ook; dat ik financieel even kompleet aan de grond zit aangezien ik een dijk van een da rekening moet betalen ivm miskraam merrie en er nog wat andere dingen tegen zaten; ik kan daarom ook niet zo 1,2,3 dingen kopen om uit te proberen.
snoepjesballen,kong etc is machtig mooi ALS ik thuis ben; ga ik weg dan gaat hij pas weer verder aan zijn kong als ik thuis kom.

@nowornever, cadiz is niet zenuwachtig; de gedragstherapeute die ik gesproken heb kent hem(en mij)en is bezig met de studie aan de martin gaus academie; zij raadde me de onafhankelijkheidstraining,kong en citronella band aan wat dus niet genoeg helpt.
Ik heb momenteel gewoonweg niet de tijd om er echt effectief werk van te maken aangezien er brood(en de komende maanden even veel brood) op de plank moet komen; daarom gaat hij nu ook naar de dagopvang.

Ik krijg van Kiwiko een band te leen; helemaal super, ik hoop zooooo dat het werkt!

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:00

Sancha schreef:

Hij moet weten dat ook dit zijn huis is, waar het veilig is en waar je naar toe terug komt.
Dit kan je met stroom en straffen gaan aanpakken maar dat is natuurlijk niet eerlijk.

Helemaal mee eens!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 21:02

latnahc2 schreef:
Sancha schreef:

Helemaal mee eens!

Daar ben ik ook mee begonnen; de pest is dan dus dat ik buiten moet gaan staan en weer binnen moet komen.
Dit heb ik gedaan tot en mt 2,5 uur aan toe en, géén geblaf.
Uitvoerig beloond, volgende dag weg gegaan, na 50 minuten begon hij weer......
Ik kan niet zomaar even mijn baan aan de kant zetten om dit proces in te gaan, ik hoop dat jullie dat begrijpen.