Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:45

Een vlo moet bijten voor deze sterft aan welk spul dan ook. Heb je vlooien gezien op deze hond of evt. andere huisdieren?
Heb je de omgeving ook gespoten?

MissRoxyy

Berichten: 2022
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:54

Nee mijn honden hebben nooit vlooien gek genoeg
Hij heeft 1x vlooien gehad en was er toen vanaf.
Onze andere hond heeft nog nooit vlooien in haar leven gehad en is inmiddels 11.
Omgeving is ook vlo vrij.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:46

MissRoxyy schreef:
Sorry meiden, heb niet alles meegelezen maar had toch even een vraag, misschien herkennen jullie het:

Ik heb een duitse herder reu van ongeveer 2,5 die nu ongeveer 1,5maand op de Lotgering versvlees zit en krijgt nu sinds 2weken uitslag.
Hij krijgt bultjes die jeuken, voornamelijk op zijn buik, borst en liezen.
Is dit nou een allergische reactie op het vlees of moet het lichaam er gewoon aan wennen dat het alle afvalstoffen eruit gooit via de huid?
Ik weet niet goed wat ik hiermee moet, er is namelijk verder niks veranderd.

Hopelijk weten jullie hier iets op.
Dierenarts heeft ons cortavance spray gegeven en dat helpt wel iets maar dat is toch symptoom bestrijding ben ik bang....


ik voer nu ruim een jaar lotgering bij 6 honden,en heb nog geen problemen ermee gehad,maar goed kan zijn dat jou hond bv reageerd op rundvlees,lotgering heeft ook andere diersoorten vlees,misschien kan je daar je hond eens op zetten?

overigens ben ik zeer tevreden over lotgering en ik heb al vele mensen hun adres gegeven,en allemaal zeer tevreden klanten... :D


voor info over waar het vlees uit bestaat kan je gewoon naar lotgering bellen,deze meneer is erg vriendelijk en verteld wat je wil weten,zonder probleem,ook langs gaan is echt geen probleem om je spullen te halen,inmiddels verkopen ze ook runderstrotten,en runderknars,dus ook daar is de vriezer mee gevuld.. :D

Nawamooks

Berichten: 319
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Barendrecht

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:07

MissRoxyy
Het lijkt mij meer op een allergische reactie.
Mijn yorkie had daar ook last van.
Die reageerde goed op kip.

Ik voer namelijk ook lotgering en ander soorten vlees.
Geen van mijn 3 honden hebben een reactie.

MissRoxyy

Berichten: 2022
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Arnhem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:01

Ja we hebben even overlegd met lotgering en ze hebben ook het idee dat de partij niet helemaal goed is dus komen nu gewoon een nieuwe partij brengen :)
Hij ging namelijk ook gelijk aan de schijt en het ruikt ook anders dus misschien is deze gewoon niet goed...
We wachten het even af :)

Heel erg bedankt voor jullie reacties! :D

Iorrr

Berichten: 4042
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:36

Ik voerde altijd Royal Canin, eigenlijk totaal geen klachten over, maar omdat ik gewoon weet dat het niet het beste voer is ben ik verder gaan kijken. Informatie ingewonnen bij een bokker en ik heb besloten dat ik Orijen ga voeren. Vanaf gister krijgt Stitch dus Orijen en Royal Canin door elkaar. Wellicht word dit ooit ook nog vers, maar voorlopig zie ik hier de mogelijkheden niet voor. Dit omdat ze ook regelmatig een keer een nachtje ergens anders is en ik wel zo'n oen ben die vergeet het vlees uit te halen.

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:42

Gebeurt me ook wel eens dat ik het vlees vergeet er op tijd uit te halen. Plastic zak en emmer warm water doen gelukkig wonderen :D

Iorrr

Berichten: 4042
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:43

Ja maar dan zadel ik nog de 'oppas' op met vers voer, terwijl beiden bewust kiezen voor brokken :)

Ze vond de nieuwe brokken trouwens wel heel smakelijk. De bak was echt in now time leeg!

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 10:45

Wij voeren Cavom.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:20

ThreeFingers schreef:
Wij voeren Cavom.

Daar heb ik weer van gehoord dat als je dit te lang voert honden het ervan op hun luchtwegen krijgen.....
(dit constateerde men op de hondenclub met trainen). Hond heeft nu andere brok en het is over gegaan...
Ik ga m'n pup eerst op Eukanuba zetten (die heb ik nl verschillende kilo's gratis) dan ga ik over op Royal canin en voor het jaar op Noblesse van Purina.(voerde ik aan m'n overleden hond van d'r 2 tot d'r 13e en de JR ook die is nu 3jr en doet het er ook super op)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:48

Nikka schreef:
Gebeurt me ook wel eens dat ik het vlees vergeet er op tijd uit te halen. Plastic zak en emmer warm water doen gelukkig wonderen :D

Ik ontdooi het gewoon in de magnetron, gaat prima :)

En ik weet niet hoe vaak je hond bij de oppas is, maar af en toe brok lijkt me geen probleem. Dan zadel je de oppas ook niet op met vers :)

Iorrr

Berichten: 4042
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:55

Is dat niet extra belastend voor de maag/darmen? Omdat ze dan eigenlijk nooit brok krijgt alleen als wij een nachtje weg zijn en als wij op vakantie zijn? (Max een week)

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:04

Neuh, waarom? Soms voer ik hier in het weekend brok, omdat dat dan gewoon even wat makkelijker is, geen probleem hoor.

Iorrr

Berichten: 4042
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:04

Oke duidelijk!

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:06

Je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt hoor, als jij graag vers wil voeren, vooral doen, wil je combineren, ook prima. Alleen niet op dezelfde dag brok en vers geven.

Cemlys

Berichten: 14957
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:18

Ik combineer ook. voornamelijk brok maar af en toe ook vers (dan geef ik meestal duck of farmfood). soms geef ik hem dan s avonds laat nog een beetje brokken, gaat prima zo eigelijk. vanaf vandaag eens de fish4dogs met zalm proberen. Hij krijgt ook af en toe een blikje hypoallergeen van sanypet (ook meer dan 90% hert of tonijn), ene met aardappel en andere gewoon tonijn alleen. Vind ie ook erg lekker en doet het er goed op.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 12:56

Heb daar nog nooit van gehoord Vivana, maar het zou best kunnen. Wij voeren het al een paar jaar ( daarvoor Barca ), ik kreeg toen een andere hond die behoorlijk mager was en we kregen hem niet dikker, toen kregen we de tip om cavom te proberen, en daar deed deze hond, en ook de andere honden het erg goed op. En we voeren het nog steeds.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 13:26

vivana schreef:
ThreeFingers schreef:
Wij voeren Cavom.

Daar heb ik weer van gehoord dat als je dit te lang voert honden het ervan op hun luchtwegen krijgen.....
(dit constateerde men op de hondenclub met trainen). Hond heeft nu andere brok en het is over gegaan...
Ik ga m'n pup eerst op Eukanuba zetten (die heb ik nl verschillende kilo's gratis) dan ga ik over op Royal canin en voor het jaar op Noblesse van Purina.(voerde ik aan m'n overleden hond van d'r 2 tot d'r 13e en de JR ook die is nu 3jr en doet het er ook super op)

Vreemd, ik vraag me af waardoor dat dan komt.

Ik voer mijn hond nou smorgens een plakje pens van Duck, en savonds krijgt hij een bak vol van Cavom. Hij is vrij mager, zijn heupbotten steken uit en zijn ribben zijn duidelijk voelbaar. Ik heb hem zo uit het asiel gekregen. Hij ziet er verder niet ongezond uit en gedraagt zich ook gezond, vol energie (misschien is dat het probleem ook wel, buiten rent ie de poten uit z'n lijf. :P ) Daarbij is hij nog jong, en een kruising met een windhond, die zijn natuurlijk sowieso al slanker.

Maar dat wat je van Cavom verteld heb ik nog nooit gehoord! Waar merkten zij dit aan?

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 15:21

Iorrr schreef:
Is dat niet extra belastend voor de maag/darmen? Omdat ze dan eigenlijk nooit brok krijgt alleen als wij een nachtje weg zijn en als wij op vakantie zijn? (Max een week)


Ik zou de vraag graag anders stellen, is vlees voeren belastend voor de oppas? :P :D
Zo ja, waarom? ;)

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 21:36

Is het ook niet zo dat je Cavom nooit mag mixen met een andere brok (zou op de verpakking staan.
Ik heb het alleen van horen vertellen die deze ervaring hadden bij hun mechelaar en met andere brok was dit was....

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 22:14


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:02

Da´s wel handig Kimmie :) .

Chiqa schreef:
Dan duurt het ontgiften wel heel erg lang. Denk zelf dat dit toch wel voorbij moet zijn, bij Donna heeft het 4 weken geduurd, ze begon ook heel erg te stinken (huidgeur)

Als proef op de som kan je een keer KVV proberen, bijvoorbeeld Smuldier, Rodi of Carnibest.
Kans is namelijk groot dat de ontlasting enorm verbeterd en minder wordt.
Als dat het geval is reageert je pup op een ingedrient van de brok....

Stinken qua huidgeur doet ze niet.
Ik zou best op KVV over willen stappen, maar ik heb echt een probleem dat ik het hier nergens kan krijgen :\ .
Als ik het zou bestellen, zou ik het groot moeten inkopen maar dáár heb nou juist weer geen mogelijkheid om het op te slaan...

Ik heb op de site van zooplus gekeken naar graanvrij voer. (http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundef ... ZgodnCGuHA )
Daar staat o.a. ook Taste of the wild. Dat voer klinkt ook niet slecht, maar daar is weer geen speciale pup-variant van. Kan ik dat dan desondanks voeren? (Ze is nu bijna een half jaar.)
Ik word er trouwens maf van dat je zo slecht informatie kan vinden hóeveel % vlees in een brok zit :roll: !

Ik heb overgens nog een probleempje: hondekind is erg nieuwsgierig en probert graag wat nieuws uit :+ .
Dit betekend echter ook, dat ze tijdens het wandelen gewoon een maiskolf van een plant af trekt (en opvreet :x ), of op stal ergens een droog broodje vandaan haalt, of een beetje müsli wat ze op de grond vind, weg slobbert. Ook de bosbessen, bramen en frambozen haalt ze zelf van de struiken af :+ .
Natuurlijk let ik er op dat ze dit soort dingen niet te pakken krijgt, maar helemaal verhinderen kan ik het helaas niet :n !
(Het is trouwens niet zo dat ze gigantische hoeveelheden van dit soort dingen binnen krijgt!!)
Nu vind ik het fruit wat ze van de struiken plukt nog niet zo´n probleem, maar de mais, müsli en broodjes lijken me niet echt goed voor d´r := .
Heb het er met mijn DA over gehad en die zei dat graanvrij voeren natuurlijk super is, maar dat je ze beter niet 100 % van müsli & Co weg kan houden, want ze krijgen toch ergens wel íets te pakken en omdat ze dan niks meer gewend is, kan ze daar meer problemen mee krijgen dan dat je ze zo heel af-en-toe er iets van te pakken laat krijgen. Klinkt me ergens ook wel weer logisch in de oren ...
Hoe lossen jullie dit op :\ ?
(Van de week vond ze bij mijn vriendin op stal een droog broodje wat voor de paarden bestemt was. Ik wilde het meteen uit d´r bek halen en toen werd madam me toch fanatiek ... Ze gromde niet ofzo, maar echt... ze verrekte het gewoonweg om los te laten! Zelfs toen ik m´n vingers tussen d´r kaken wrikte, wilde het niet lukken := ! Uiteindelijk brak (het gootste deel van) het broodje af en voordat ik maar met m´n ogen kon knipperen, had ze het andere stuk(je) doorgeslikt 8)7 !)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:08

Sterre voedselweigering zal de oplossing voor je zijn :D

Sommige vleesbrokken als hebben geen puppenvariant maar is voor jong tot oud geschikt.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:15

sterre zitten jullie ver bij de nederlandse grens vandaan?

hier in dld is kvv nog niet echt bekend :n ,barfen wat meer,maar tis hier echt zo duur om vlees te kopen...

heb ook al eens zitten googlen op vers vlees voor honden,en we hebben hier nu een futterhause in het durp gekregen die waarachtig 2 vriezers met vlees hebben staan,paardensnippers ,rundersnippers pens enz,maar wel voor rond de 5 euro de kilo..das echt niet grappig...

ik haalde daar weleens strotten,per 2 verpakt in een doosje voor 4,5 euro...een iets grote en een keinere strot zaten erin ,nu heb ik ze mee besteld bij de lotgering (strotten) man die dingen zijn mega,en voor 0,75ct per stuk...

je zou eigenlijk in nederland iets van kvv moeten kopen (of barf of nrv wat je zou willen voeren) en dan inderdaad 1 grote vriezer neerzetten...kan je een tijd vooruit zeg maar zeker met 1 hond :D

(hier is ie iets sneller leeg met 6 grote hondjes)

hebben jullie niet een zelf slachtende slager in de buurt? daar is meestal nog wel het een en ander te krijgen voor weinig...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 10-09-10 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:16

Chiqa schreef:
Sterre voedselweigering zal de oplossing voor je zijn :D

Sommige vleesbrokken als hebben geen puppenvariant maar is voor jong tot oud geschikt.

Hoe bedoel je met voedselweigering; dat ik haar niks meer moet geven :o ?!
Volgens mij gaat ze dan helemaal fanatiek op zoek naar wat eetbaars :+ .

Okay, dan ga ik misschien maar eens dat Taste of the wild proberen :) .

*Kimmie, ik woon iets ten zuiden van Nürnberg, dus dat is wel een stukje (zo´n 550 km) van de grens ;) .
We hebben in ons kleine durp zelfs 2 slagers die zelf slachten. Die kan ik best vragen of die afval/resten hebben, maar daarvoor weet ik dan weer niet genoeg van de samenstelling af die je de hond moet geven om ´em van een evenwichtige voeding te voorzien :\ ....