Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kelly0188
Berichten: 223
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:32

Ik voer nu iets meer als een maand Dog lovers gold op aanraden van mensen hier! Dit voer is relatief goedkoop (zelfde als farmfood 40euro) en voor dat geld een hoog vleesgehalte en weinig granen. Beter als farmfood wat ik eerst gaf. Hond doet het er super op!

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 07:54

Mizora schreef:
Ik volg het topic al ontzettend lang, ergens vanaf pagina 20 (en de rest heb ik ook gelezen). Maar ik zit dus ook echt te kijken naar kvv maar ik word er toch niet goed wijs uit.
Orijen is toch minder interessant geworden.
Acana heb ik gehoord.
... Wild heb ik ook goede dingen over gehoord.
Kvv is links en rechts aangetikt, maar vaak voor grote honden. Voor een hondje van een kilo heb je max. 100 gram nodig. Als volwassen hond heb je aan 200 gram nog genoeg.
Smuldier wordt regelmatig weer afgeraden i.v.m. het toegevoegde calcium.
Carnibest wisselen de meningen ook over.
Rodi worsten heb ik eigenlijk nog heel weinig ervaringen over gehoord.

Er zijn vele goede soorten KVV. Neem bijvoorbeeld Puur Naturis, Carnivoer, Shaweca, Tinlo, Alaska, enz. Voor een kleine hond kan je een kilo licht laten ontdooien en er plakken afsnijden en die dan weer invriezen, zo heb je maar weinig ruimte nodig. Wat betreft de brokken staan er al veel soorten genoemd, Acana, Dog lovers Gold, Fish4friends, Orijen en nog wel wat.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 08:06

@ Mizora: KVV is als vers vlees juist heel erg geschikt voor kleine honden. Veel merken verkopen het ook per 500 gram. En een hondje van een kilo heeft zelfs aan 30 gram al genoeg ;) Mijn yorkie van 2,5 kilo eet slechts 80 gram per dag. Jack Russell van 6,5 kilo eet 130 gram per dag. Carnibest is gewoon een prima merk KVV trouwens.

Mizora

Berichten: 18090
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 08:41

Carnibest toch wel, ik bedoelde als pup van een kilo 100 gram max. Een volwassen hond weet ik inderdaad.

Nikka, jij noemt toch weer een heel aantal andere merken kvv waar ik nog nooit van gehoord heb, ik ga erop zoeken.
DLG was ik vergeten, fish4dogs ga ik liever niet voeren omdat ik vis vreselijk vind stinken. Dus die heeft voor mij echt een minpunt. Orijen gingen een aantal honden toch behoorlijk van aan de scheiterij, dus dat heeft voor mij dan ook niet echt een voorkeur, het principe spreekt me wel nog steeds ontzettend aan.
Iedereen bedankt, ik ga weer verder onderzoeken.

kelly0188
Berichten: 223
Geregistreerd: 07-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 09:49

secricible schreef:
Hoe kan ik ontdekken of voer dit heeft?


Deze link kan daarbij handig zijn!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:16

Mizora, mijn hond gaat van de Orijen niet aan de dunne poep hoor; ik vind alleen dat ze er relatief véél op poept :+ .
Verder doet ze het echt super op Orijen :j !

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:09

De link ben ik nu aan het doorkijken.
Ik begrijp echter dat ik beter een geperste brok kan hebben als een geëxtrueerde brok. Op die manier wordt de temperatuur minder hoog, dus meer vitamines en mineralen e.d. Bovendien zakt het eten direct naar beneden wat de kans op een maagkanteling vermindert.

Echter, het hoogste percentage vlees in deze brokken is 37%. Ja, en wat dan? Ik krijg echt het gevoel dat je het nooit goed kan doen met hondenvoer... Maar dat is met menseneten natuurlijk ook... Hierboven wordt doglover gezet, maar dat bevat ook maar 35%. Dus dan zou canis alpha classic geen probleem zijn met 37%...

Verder ben ik erg benieuwd wat er nog mee rzit in een brok als bijv. pedigree. Er zit 4% vlees in, 8% granen, en de rest?

Als laatste kijk ik bij eukanuba en wat schetst mijn verbazing... Er staat niets genoemd over BHA en BHT... Geen chemische toevoegingen, aldus deze link..


EDIT: ik blijf nog even doorvragen ;

Waarom moet een merk als eukanuba (ong. 3600 kcal) minder gevoerd worden als een merk als dog lovers, terwijl dit laatste merk 4000 kcal bevat... Op z'n minst vreemd te noemen...

oelewapper
Berichten: 161
Geregistreerd: 01-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:19

ik ben echt erg te spreken over markus muehle,t is niet duur,t is geperst en de kwaliteit is gewoon goed.
mijn hond doet het er super op.
http://www.praktijkparcival.nl/markus-muehle.html
t is oa te krijgen bij zooplus.nl,daar bestel ik t altijd,weet zo verder geen adressen waar t te krijgen is,maar dat zal wel op te vragen zijn bij de fabrikant.
er staat dat een hond'zo'n 1,2% van zn lichaamsgewicht aan voer moet hebben van deze brok.
mijn hond weegt 10 kg en ik voer m op t oog,zal t is na wegen,maar volgens mij krijgt hij maar zo'n 50gr,aders groeit ie dicht.
hij heeft meestal maar 1,soms 2x ontlasting op een dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 22:42

Van Markus Muhle ging mijn hond enorm poepen, hele bergen.
En ik wist dat dit niet hoefte als ze het weekend vers kreeg.

oelewapper
Berichten: 161
Geregistreerd: 01-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:43

dat is erg jammer,want t is een goed voer,die van ons heeft echt weinig en goede ontlasting op deze brok.
maar dat verschilt natuurlijk van hond tot hond waar ie t goed op doet,is toch een kwestie van proberen.

xsenny
Berichten: 756
Geregistreerd: 31-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:10

volgens mij geven heel erg veel mensen op het honden forum farmfood .
in ieder geval zo als ik lees en hoor van de mensen wel .

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:15

Dit is al een heel oud topic. Even geTEMt.

xsenny
Berichten: 756
Geregistreerd: 31-05-11

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:19

ja ik moest boven veder gaan zijden ze dus bij dit topic

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:27

Ze? :+

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:37


xsenny
Berichten: 756
Geregistreerd: 31-05-11

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:44

ja bovenstaand hahaha ze heeft het al aangepast .
kon kiezen uit 2 die boven stondenn wat eet jou hond van daag moest ik dus hebben

Yunaa

Berichten: 2725
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: De Veluwe

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:05

Wij voeren onze hond nu echt al een aantal jaren 'Royal Canin', en wij zijn echt tevreden over deze brokken. :j Als wij op andere brokken over gaan merken we dat onze hond dat toch niet accepteerd, en gaat meuten. :+ Deze brokken zijn heel klein die wij altijd nemen, en daar is ze echt tevreden mee.

Tieme
Berichten: 4955
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:16

de mijne krijgt brokken van doglovers gold. hij heeft een allergie voor granen en daarnaast nog EPI maar op dit voer doet hij het super. op ander voer schijt hij z'n eigen helemaal leeg. hij kan niet tegen geperste brokken als bijv. farmfood. deze zijn niet goed te verteren voor hem en te zwaar. hier poepte die hele bergen van en stinken dat hij deed :')
de mijne kan helaas niet tegen vlees. heel af en toe krijgt hij wat pens maar daar blijft het dan ook bij.

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:38

Dit is inderdaad een behoorlijk oud topic, maar nog wel van belang, dus hier mag gewoon in worden gereageerd :j

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:43

Wij voeren puur vlees van kivo en gemengd kippenvlees v poulier.
Stukken beter dan brok ! Veel honden die op brok klachten hebben herstellen er meteen op

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:01

Voorheen (jaar terug ongeveer) voerde ik Eukanuba. Echter poepte mijn hond vrij veel en was het altijd breiig, nooit echt een mooie vaste drol.. Ook at hij het helemaal niet graag en moest ik het altijd met kattenvoer mengen, dus mijn blikken kattenvoer vlogen er ook zo doorheen.

Ik voer nu KVV van HAVO, dit is eigen merk vers vlees voeding van een fokker die Italiaanse brakken fokt. Scheelt de helft in kosten in vergelijking met Carnibest en zelfde kwaliteit! Ik heb de precieze samenstelling van HAVO op een PDF-bestandje, mocht iemand er in geinteresseerd zijn. Globale samenstelling is 70% vlees en bot van rund (vlees is van ´menselijke consumptie´ kwaliteit), 15% kip en 15% pens... Ik doe ongeveer met 4 kilo vlees in de week, hij krijgt tussen de 500 en 750 gram vers vlees per dag. Hij doet het echt geweldig hierop! Hij is ook een stuk gemoedelijker geworden toen ik hem dit begon te voeren. Hij poept echt kattenkeuteltjes, dus hij verbruikt ook echt alles van wat hij te eten krijgt :-) .
Als mijn vlees niet op tijd ontdooit is of het is toevallig net op (ik heb een kleine vriezer en kan slechts 4 kilo er in kwijt, haal dus elke week vers op een adresje bij mij in de buurt) dan krijgt Beer van mij Orijen Regional Red. Het omschakelen van vers vlees naar deze vleesbrok gaat perfect! Trouwens heeft hij bij Orijen ook schitterende ontlasting. Weliswaar iets meer als wanneer ik hem vlees geef, maar daar ontkom je met een brok toch niet helemaal aan :-) .

Beer is mijn 16 maanden oude reu (alles erop en eraan :D ). Kruising Pyrenese berghond x Golden retriever.
Afbeelding

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 13:16

Mijn Jack Russel krijgt Eukanuba, van andere soorten voer word hij erg ziek.
Mijn Border Collie x Husky krijgt Kenner(welkoop) krokante brokken.

Maanoogje

Berichten: 1244
Geregistreerd: 19-04-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:22

Mijn honden krijgen van m'n moeder brokken waar rijst en lam in zit van de markt, het hielp heel goed tegen de jeuk die onze oude Bouvier had. Het is merkloos, maar het is van de markt die wij elke week in het dorp hebben.
Mijn vader geeft ze bonzo, maar dit vinden ze lekkerder.

Cemlys

Berichten: 14953
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:31

Ondertussen krijgt mijn 1.5jarige duitse staander al een tijdje Taste of the wild (ik varieer wel eens tussen de smaaksoorten), als tussendoortje wel eens een blikje lukkulus gourmet en zo nu en dan krijgt hij ook carnibest, groene pens of runderhart uit de versafdeling van de Ah ;).
Hij is prima op gewicht, mooie vacht en verder geen darmproblemen ermee.