Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:05

Hoelang heb je cavom gebruikt want die verschijnselen die je noemt klinkt als ontgifigen, werd ik ook voor gewaarschuwd.

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:19

Ik vergiftig mijn hond niet door heb brok te voeren chiqa :) Ook van Cavom hoeven ze niet te 'ontgiftigen'. Ze heeft namelijk op geen enkel ander voer zo extreem gereageerd als op Acana, ik denk dat ze het gewoon niet goed kon verdragen.
Als mijn hond eerst een week gigantisch aan de dunne gaat omdat ze zou moeten 'ontgiftigen', dan 'vergiftig' ik mijn hond liever, daar deed ze het namelijk veel beter op :D

Heb nu 1/3e Cavom en 2/3 DLG gedaan. Zijn trouwens wel erg kleine brokjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:33

Nikki__ schreef:
Ook van Cavom hoeven ze niet te 'ontgiftigen'.


Toch wel....staat in de omschrijving van Acana zelf.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:38

Van brok naar brok, kan me haast niet voorstellen dat er dan sprake is van ontgiften.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:41

Staat ook in de omschrijving van Farmfood :j

Overigens heb ik er nooit last mee gehad, heb mijn honden van de een op de andere dag op vers overgezet (je kan brok moelijk mengen met vlees namelijk), en ze hadden totaal geen problemen, geen diarree, niks. Nog altijd niet, trouwens.

Ik heb Dimo eerder op Farmfood gehad, maar dat beviel me niet, ik vond dat hij stonk, en zijn poep rook alsof hij rot was van binnen :r

Ze stinken nu helemaal niet, hun poep stinkt ook minder, en is wat 'vaster' van structuur zeg maar. En regelmatig een ander kleurtje, penspoep is groen, hart is rood, botpoep is lichter bruin. Heel avontuurlijk dit :+

Ik vind ontgiften van brok naar brok ook wat bijzonder, en zelfs van brok naar vers hoefde hier niet ongift te worden,

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:54

Chiqa schreef:
Nikki__ schreef:
Ook van Cavom hoeven ze niet te 'ontgiftigen'.


Toch wel....staat in de omschrijving van Acana zelf.


Dat wil niet zeggen dat het ook zo is chiqa. Natuulijk zullen hun Cavom niet de hemel in prijzen, dat zou niet echt goed voor hun marketing zijn :D Ken geen een 'bedrijf' dat een ander bedrijf zal promoten.

Ik geloof namelijk niet dat ik mijn hond aan het vergiftigen ben. Iets waar hun blijkbaar wel vanuit gaan. :)

Ik denk dat mijn hond zich zieker voelt van 6x per dag dr hele maaginhoud eruit poepen, dat eruit spuit als water, waardoor ze dus de hele dag kramp in haar buik had, ze zich machteloos voelt omdat ze poepen moet maar ze het niet in huis wil doen, en ze zich de hele dag niet lekker voelt, dan dat ze zich in haar hele vergiftiging periode ooit heeft gevoeld :+ (beetje lange zin geworden, kort samen gevat; ze voelde zich zieker van Acana dan dat ze zich ooit heeft gevoeld van Cavom).

De termen 'ontgiftigen' komen sowieso erg vaak voor bij versvoerders (dus de fabrikanten) en de brokwannebevers fabrikanten. Toch wel grappig dat je dat bij ander voer nooit hoort :D

Haha dat is wel heel kleurrijk Yamcha, en de mensen in de omgeving maar denken, waar die stoplichten vandaan komen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:07

Nikki__ schreef:
Dat wil niet zeggen dat het ook zo is chiqa. Natuulijk zullen hun Cavom niet de hemel in prijzen, dat zou niet echt goed voor hun marketing zijn :D Ken geen een 'bedrijf' dat een ander bedrijf zal promoten.

Ik geloof namelijk niet dat ik mijn hond aan het vergiftigen ben. Iets waar hun blijkbaar wel vanuit gaan. :)

Ik denk dat mijn hond zich zieker voelt van 6x per dag dr hele maaginhoud eruit poepen, dat eruit spuit als water, waardoor ze dus de hele dag kramp in haar buik had, ze zich machteloos voelt omdat ze poepen moet maar ze het niet in huis wil doen, en ze zich de hele dag niet lekker voelt, dan dat ze zich in haar hele vergiftiging periode ooit heeft gevoeld :+ (beetje lange zin geworden, kort samen gevat; ze voelde zich zieker van Acana dan dat ze zich ooit heeft gevoeld van Cavom).

De termen 'ontgiftigen' komen sowieso erg vaak voor bij versvoerders (dus de fabrikanten) en de brokwannebevers fabrikanten. Toch wel grappig dat je dat bij ander voer nooit hoort :D

Haha dat is wel heel kleurrijk Yamcha, en de mensen in de omgeving maar denken, waar die stoplichten vandaan komen :D

Ik moet er ook wel om lachen hoor, kreeg wel complimenten dat mijn honden er zo goed uit zien. Erg leuk.

Al wist een mevrouw me ook te vertellen dat je nooit vers moet gaan voeren, omdat honden agressief worden van vlees, ze werd zelf namelijk ook agressief als ze teveel vlees at, zei ze. Heb haar gevraagd of ze haar hond dan konijnenvoer gaf? Of dat ze zelf eigenlijk een hond was? Maar helaas, ik kreeg geen antwoord, wel een wat duistere blik. Zal het haar volgende keer weer vragen :j
Overigens nog geen tekenen van agressie gemerkt, moet ik zeggen. Maar zal voor de zekerheid van konijnenvoer in huis halen. Je kan nooit weten. Tot die tijd blijf ik maar vers voeren, als het echt waar is, is het tenslotte ook in no-time opgelost, dankzij Roger Rabbit :+

Denk dan wel dat jij een honden aan het vergiftigen bent, Nik, omdat er in brok toch ook een percentage vlees zit. Verklaart alles natuurlijk :j

Roger Rabbit, mensen, het antwoord op al uw gedragsproblemen :j

Mijn nieuwe boek gaat heten; "Hoe uw konijn de wereldvrede gaat bewerkstelligen".








:+

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:12

Ik laat ze hier liever genieten van konijnkoppen, -ruggen en orgaanmix :D
Heb net weer 20 kg. karkas besteld...

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:14

He sjit Yamcha, vandaar die agressieviteit! Hmm, en ik zo me best doen om zoveel mogelijk vlees in mijn brok te krijgen! Ik denk inderdaad maar dat ik voor de Russel Rabit ga! Of nee, andijvie en wortel! Worden ze iniedergeval nooit blind!

Yamcha, geef even een gil als je boek uit is! Wil hem natuurlijk als 1e ontvangen, mét handtekening van dé schrijfster die heeft ontdekt hoe je alle gedragsproblemen de wereld uit helpt :D!

:+


Er zijn inderdaad ook altijd nog een hoop mensen die geloven dat als de hond eenmaal bloed geproeft heeft, ze altijd zullen doden.
Maar hoe zit dat dan, mijn hond heeft laatst in glas gestaan, en dus haar eigen bloed op gelikt :wow: , maar maar maar.... gaat ze dan dadelijk zichzelf op eten ;( Ze heeft tenslotte haar eigen bloed geproefd ;(

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:16

Chubby schreef:
Ik laat ze hier liever genieten van konijnkoppen, -ruggen en orgaanmix :D
Heb net weer 20 kg. karkas besteld...


Doe dat nou niet Chubby (waarom heeft Bokt geen smile die met zn mond open geschrokken zit :+ ) :wow:
Dadelijk gaan ze jou ook nog eten! Je geeft ze zoveel vlees :Y)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:18

Nikki__ schreef:
Doe dat nou niet Chubby (waarom heeft Bokt geen smile die met zn mond open geschrokken zit :+ ) :wow:
Dadelijk gaan ze jou ook nog eten! Je geeft ze zoveel vlees :Y)


Mijn katten kunnen beter oppassen! Ik vind hen om op te vreten :Y)
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:19

Deze nik :oo

En ja hoor, jij krijgt mijn boek :j


Konijn? Waar haal je dat? Dat wil ik ook :j

Chubby BARFt kat :+

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:21

Ik vind het echt de stomst bedachte 'naam' ooit trouwens :+
BARF :+

Yamcha schreef:
Konijn? Waar haal je dat? Dat wil ik ook :j


Kopen? :D
Ik verkoop het zelf natuurlijk! Meeste haal ik van een groothandel.

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:22

Ja die! Alleen dan die rode wangetjes niet :+

Chubby, als jij je katten wil eten, hoeveel vlees eet jij dan wel niet op een dag :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:23

Kat is niet goed he, een kat is een carnivoor :+

Is nie compleet nie :n

Nijntje is beter, en koetje natuurlijk, schapie ook goed :j


Chubby schreef:
Kopen?
Ik verkoop het zelf natuurlijk! Meeste haal ik van een groothandel.
Ik vind het echt de stomst bedachte 'naam' ooit trouwens :+


Dan doe mij even een peebeetje toekomen?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:25

Nikki__ schreef:
Chubby, als jij je katten wil eten, hoeveel vlees eet jij dan wel niet op een dag :wow:


Het zijn maar schrieltjes die ik hier heb. De een weegt 2,5 kg en de andere 3. Maar de botjes en orgaantjes hoef ik niet hoor, dus het zijn bruto gewichten :D

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:26

Je moet wel de maag opeten hoor :D

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:27

Hahahah :D

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:28

Yamcha schreef:
Je moet wel de maag opeten hoor :D


Yak...

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:29

Chubby schreef:
Ik vind het echt de stomst bedachte 'naam' ooit trouwens :+
BARF :+


Dat ben ik helemaal met je eens. Ik bedoel vertaling engels = kots. Eet smakelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:29

Wat leuk dat je ook op vers bent overgestapt Yamcha hoelang zitten ze dr al op?
Donna ging ontgiften van FarmFood...Heb alle kleedjes weg moeten gooien, Nijn heeft dat ook gehad met haar Farah echt wat gaan ze dan stinken!

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:58

Twee weken nou, bevalt me best en hen ook :j

Gek, heb hier totaal geen last gehad

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:01

Kan nog komen Yamcja hier duurde het ook een paar weken voordat ze zo begon te stinken.

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:03

Ik zal het vanzelf wel merken denk ik :)

Hoop van niet btw.

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:04

Dan zal ik je ook wel in het versvoeders topic zien, wat voer je BARF KVV NRV of iets anders?