Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mikster
Berichten: 406
Geregistreerd: 25-07-07

Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 13:22

Wij hebben sinds kort een puppy, een maltezer. Zij kreeg van de mensen waar wij ze gehaald hebben Pedigree puppybrok. Nu is mijn partner daar niet zo van te spreken omdat er teveel zout in zou zitten. Heb dit ook op internet gelezen dat het zoutgehalte van Pedigree vrij hoog is. Haar ontlasting is prima op orde en ze poept gemiddeld 3 keer per dag een mooie :Y) drol. Nu ben ik een beetje aan het rondkijken en over werkelijk waar over ieder voer lees ik wel iets slechts. Ik weet nu echt niet welke keus wij moeten maken. Doorgaan met Pedigree, overstappen op Hills, Royal Canin, Smolke, of Prins?
Wat geven jullie jullie hond/pup en wat zijn de ervaringen? Ook slechte ervaringen zijn welkom?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon zo snel geen topic vinden.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:24

Ik gebruik Royal Canin en Chudley's en ben hiermee erg tevreden.

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:25

Ik heb een tijd Smolke gegeven en mijn hond deed het er erg goed.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:25

Wij voeren onze Alaskan Malamute: Orijen Senior brokken. Zonder granen, 70% vlees :)
Hij zit echt fantastisch in zijn vel. Zijn ontlasting is (volgens mijn vriend) nog nooit zo goed geweest.
Het is wel wat prijziger voer, maar je voert er minder van en het is een stuk beter voor je hond :)

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:28

Ik voer Rodi schijven.
Luna doet het daar super goed op, en ze vindt het ook echt super lekker.

Krissie0

Berichten: 1570
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:29

Ik geef Pedigree pal nat voer 2x per week en ze krijgen elke dag droge brokken van Benifull. Ze hebben goede ontlasting en drinken normaal. Ik heb ook wel eens een zakje Pedigree droge brokken en dan hebben ze dezelfde onlasting.
Mijn moeder heeft net als mij een Schotse terrier en die voert al heel wat jaren Pedigree en die is erg tevreden.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:29

Hier krijgen ze een deel Cavom en een groot deel KVV, ze doen het er meer dan prima op.

latnahc2

Berichten: 1201
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: almere

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:35

ik gaf ook cavom en verder rauw vlees maar odin zijn vacht word opeens dun de laatste tijd en de dierenarts kon niets vinden aan zijn huid dus nu even tijdelijk bonzo proberen.

mikster
Berichten: 406
Geregistreerd: 25-07-07

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 13:39

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ik lees merken die ik nog niet kende, die ga ik ook even nakijken.
Zijn er mensen die alleen zacht voer geven? Of moet je altijd brokken erbij geven?
Toby krijgt 2 keer per dag een heel klein beetje natvoer van Peddigree.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:42

Onze hond eet vers vlees. Geen brokjes en geen blikvoeding.

Mijn advies voor iemand die brokjes wilt geven: Orijen brokjes en minimaal 2 vleesdagen per week waarop je óf een KVV als Carnibest of Carnivoer geeft, óf echt vlees.. Geen blikmeuk geven, dat is veel te duur en ongezond.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:43

Je kan ook kant en klaar vers gaan voeren. Voor zover mij verteld is, is dit het beste. Het is rauw vlees maar compleet, alle vitamientjes en mineralen zitten erin. Je hebt het van carnibest, smuldier, duck en nog veel meer merken. Zeker hondjes (maltezers, westies) zoals de jouwe waar zich nog wel eens voedingsallergie ontwikkelt doen het hier erg goed op.

Google maar eens op KVV

kavama

Berichten: 2262
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: tussen wal en schip.

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:45

Onze pup (koningspoedel) krijgt nu sinds een dag of 5 farmfood brokken, s'ochtends en s'middags en s'avonds krijgt ze dan rauw vlees.

Krissie0

Berichten: 1570
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:45

Je moet een hond wel brokken geven anders ontwikkelen ze tandsteen en daarop volgend een slecht gebit.
Dat weet ik jammer genoeg uit ervaring met de herplaatser die mijn moeder sinds kort heeft.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:48

honden krijgen hier allemaal KVV

heb vroeger via een kennis eens een zak smolke gekregen,mén wat een scheten lieten die honden daarvan zeg,en die poep stonk echt vreselijk....

mijn argentijn heeft nog weleens een geurvlaag gelegd,was nog een wonder dat de alarmen in r'dam niet afgingen... :D

blikvoer is echt water naar de zee dragen,zit 4% vlees in de rest is letterlijk water en troep...een hond is een carnivoor,vleeseter dus,dus kies een brok met het hoogst percentage vlees erin,als je dat niet doet betaal je vooral voor opvulling als bietenpulp,granen en gemalen veren... (maw hondenbrok zou het beter doen als paardenbrok,zit een groter percentage aan granen en bietenpulp in,als vlees wat voor honden bestemd is,en je betaald toch echt een berg geld voor dingen die in de paardenwinkel geen drol kosten)

ik zou dat zelf erg zonde voor het geld vinden...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 13:59

Als je op zoek gaat naar het juiste/beste voer voor je hond, dan zie je door de bomen het bos niet meer. Althans dat is mijn ervaring. De merken vliegen je om de oren om van de "mindere" verhalen nog maar te zwijgen.
Mijn hond had de fijne gewoonte om ongeveer 2 maanden hetzelfde voer te willen eten en het daarna gewoon te weigeren. Sinds een goed jaar voer ik Royal Canin en daar doet hij het en goed op en hij blijft het eten en dat is voor mij ook heel wat waard. Denk dat ik daarvoor 6 verschillende soorten voer heb geprobeerd. Royal Canin is (volgens mij) ietwat duurder dan de gemiddelde brok, maar via de dierenarts ontvang ik altijd een spaarkaart waarbij ik de 11de zak gratis krijg, dus dat is weer mooi meegenomen.

mikster
Berichten: 406
Geregistreerd: 25-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 13:59

Heb net idd gegoogled op KVV. Het klinkt in mijn ogen allemaal erg aannemelijk en wil er zeker mij verder in gaan verdiepen. Maar idd zoals Krissie0 zegt ben ik bang voor tandsteen omdat ze niet echt nog van te iets te kauwen hebben. Wat is daar nog van te zeggen?
Ook de cavom lees ik goede reacties over.!

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:01

Je kan ze af en toe een bot geven. Wel rauw natuurlijk, of een lekkere (voor hun dan, niet voor ons) lap pens.
Als je bv eendagskuikens (ja het is zielig) voert dan zitten daar al botjes in. Zo houdt ze zelf haar gebitje schoon.

mikster
Berichten: 406
Geregistreerd: 25-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 14:03

Mikkie schreef:
Als je op zoek gaat naar het juiste/beste voer voor je hond, dan zie je door de bomen het bos niet meer. Althans dat is mijn ervaring. De merken vliegen je om de oren om van de "mindere" verhalen nog maar te zwijgen.
Mijn hond had de fijne gewoonte om ongeveer 2 maanden hetzelfde voer te willen eten en het daarna gewoon te weigeren. Sinds een goed jaar voer ik Royal Canin en daar doet hij het en goed op en hij blijft het eten en dat is voor mij ook heel wat waard. Denk dat ik daarvoor 6 verschillende soorten voer heb geprobeerd. Royal Canin is (volgens mij) ietwat duurder dan de gemiddelde brok, maar via de dierenarts ontvang ik altijd een spaarkaart waarbij ik de 11de zak gratis krijg, dus dat is weer mooi meegenomen.



Idd zie je bijna door de bomen het bos niet meer, maar al die keuze's en verhalen.
Opzich vind ik het niet erg om meer te betalen voor voer ( het is een klein hondje dus eet ook niet zo heel veel) mits het voer wel goed en volledig is.

Oja!! Hoe erg is het als de hond kattenbrokjes en kattenvlees eet? Dit zijn wel hele kleine hoeveelheden hoor, maar de kleine boef jat af en toe een brokje of een hap vlees van de kat weg :+

kavama

Berichten: 2262
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: tussen wal en schip.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:03

Of een brok erbij geven die je kunt combineren met kvv, zoals farmfood.

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:04

M'n Husky's worden gevoerd met Carocroc, doen ze het ook goed op :j
M'n reu kreeg dit al bij de kennel waar ie vandaan komt, en wij zijn hem dit blijven voeren en zn vriendinnetje ook

mikster
Berichten: 406
Geregistreerd: 25-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 14:07

HBVisser schreef:
Je kan ze af en toe een bot geven. Wel rauw natuurlijk, of een lekkere (voor hun dan, niet voor ons) lap pens.
Als je bv eendagskuikens (ja het is zielig) voert dan zitten daar al botjes in. Zo houdt ze zelf haar gebitje schoon.


Ik begin zelf eigenlijk steeds enthousiaster te worden over KVV, naarmate ik er meer over lees. Ga het er zeaker met mijn partner over hebben, kijken wat die ervan zegt!
Oke, misschien een hele stomme vraag, wat is rauw bot? Ik dacht dat bot altijd een soort van ''rauw'' is? Is bv een varkensoor goed?

kavama

Berichten: 2262
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: tussen wal en schip.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:07

Ja ik had carocroc eerst ook en dat ging ook erg goed, maar ik wilde graag vers gaan voeren.

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:09

Vers vlees? Ben er wel benieuwt naar.
Verder heb ik hier van die koeiepoten liggen of wat voor poten het ook maar zijn haha.
Die doen het erg goed, dat vlees word er met grof geweld af getrokken

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:10

Een varkensoor is gerookt, ik bedoel echt rauwe botten.
Sommigen geven hun honden bijvoorbeeld een kippenkarkasje, of een konijnenkarkas. Je kan bij de slager ook een koeienpoot krijgen....maar die krijgt een Maltezer denk ik niet op ;)

Mits het maar rauw is gaat er ook niets splinteren.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 14:12

mikster schreef:
Oja!! Hoe erg is het als de hond kattenbrokjes en kattenvlees eet? Dit zijn wel hele kleine hoeveelheden hoor, maar de kleine boef jat af en toe een brokje of een hap vlees van de kat weg :+


Een kat heeft minder smaakpapillen dan een hond, dus het commerciele voer voor katten bevat meer geur- en smaakstoffen zodat een kat graag eet. Kan verder niet meer kwaad dan een hondenbrok ;)

mikster schreef:
Maar idd zoals Krissie0 zegt ben ik bang voor tandsteen omdat ze niet echt nog van te iets te kauwen hebben. Wat is daar nog van te zeggen?


Tandplak en tandsteen ontwikkelen zich oa. doordat er veel zetmeel in de voeding zit. In rauw vlees zit geen/ nauwelijks zetmeel, dus de vorming van tandplak en tandsteen is bij het voeren van vlees veel minder dan wanneer je brok voert. Het gebit (tanden + tandvlees) reinigen zichzelf door te kauwen op vlees, vandaar dat grote stukken vlees (al dan niet met bot) eigenlijk beter zijn dan het gemalen KVV. Je kunt naast KVV heel goed enkele keren per week een lap vlees geven (denk dan aan kipfilet, penslap, lamshart etc) voor die extra reinigingsbeurt..