Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:52

Bonny schreef:
Ja hoor wij krijgen het gewoon in plastic verpakt geleverd, in dozen... kan zo allemaal de vriezer in, bestel jij ook bij Herby dan?


Jazeker de hele hondenclub dus we nemen voor honderden euro's tegelijk af , ook bij zijn zwager Richard, zit idd in plastick zakken maar vacuum? :? Geen een zakje.

Meikje

Berichten: 429
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:43

kimmie261 schreef:
dan nog zou farmfood dus 55% vlees bevatten,tov bv de zeer gewaardeerde royal canin (en andere zogenaamde premium merken als hill's ,eukanuba enz),welke maar 20% vlees bevat en verder vol zit met granen en bietenpulp...

dus ja,farmfood is in dat opzicht een "betere" keuze brok...


Farmfood bevat 21% vlees, niet 55%. Maar ik ben het er zeker mee eens dat het een betere brok is dan Royal Canin! In Royal Canin zit ook nog eens BHA, bah!

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:01

Meikje schreef:
Farmfood bevat 21% vlees, niet 55%. Maar ik ben het er zeker mee eens dat het een betere brok is dan Royal Canin! In Royal Canin zit ook nog eens BHA, bah!


Farmfood bevat daarnaast nog eens 45% granen. dat maakt voor mij de brok al een stuk minder goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:07

Tieme schreef:
Meikje schreef:
Farmfood bevat 21% vlees, niet 55%. Maar ik ben het er zeker mee eens dat het een betere brok is dan Royal Canin! In Royal Canin zit ook nog eens BHA, bah!


Farmfood bevat daarnaast nog eens 45% granen. dat maakt voor mij de brok al een stuk minder goed.


Hoe komen jullie aan die samenstellingen (Percentages) want ik heb ze tot heden nog nooit kunnen vinden.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:16

ik ook niet,en van cavom ook niet :n

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:18

Ik voer Champ en hondlief doet het er geweldig op.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:21

Chiqa schreef:
Tieme schreef:

Farmfood bevat daarnaast nog eens 45% granen. dat maakt voor mij de brok al een stuk minder goed.


Hoe komen jullie aan die samenstellingen (Percentages) want ik heb ze tot heden nog nooit kunnen vinden.

van dodson & horrell heb ik het gewoon bij D&H nagevraagd, dat was 30% vlees in de classic brok, de graanvrije brokken heb ik niet nagevraagd. volgens de algemene opinie hier dus een van de betere brokken, maar niet zo goed als orijen en acana :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:29

Jade schreef:
van dodson & horrell heb ik het gewoon bij D&H nagevraagd, dat was 30% vlees in de classic brok,


Wat heeft dit met mijn vraag te maken (Farmfood) sorrie begrijp je niet.
Kimmie nee daar heb ik exact hetzelfde vraagteken bij, ingedienten zijn erg vaag.
En toch volgen mensen elkaar massaal op om over te stappen op dit voer, zoals ik zelf
ook ooit heb gedaan ik geef toe de prijs stond mij wel aan.
alleen die hopen stront en de stank uit de huid weer een stuk minder.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:34

Chiqa schreef:
Jade schreef:
van dodson & horrell heb ik het gewoon bij D&H nagevraagd, dat was 30% vlees in de classic brok,


Wat heeft dit met mijn vraag te maken (Farmfood) sorrie begrijp je niet.
Kimmie nee daar heb ik exact hetzelfde vraagteken bij, ingedienten zijn erg vaag.
En toch volgen mensen elkaar massaal op om over te stappen op dit voer, zoals ik zelf
ook ooit heb gedaan ik geef toe de prijs stond mij wel aan.
alleen die hopen stront en de stank uit de huid weer een stuk minder.

Hopen stront en stank uit de huid met farmfood?? Heb ik iig nooit gemerkt bij onze hond iig, maar goed elke hond reageert er weer anders op natuurlijk. Wel hebben we veel soorten voer uitgeprobeerd, maar kreeg hij op alles diarree, op ff nooit problemen gehad.

annetmulder

Berichten: 405
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Tholen

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:38

Juist nadat wij zijn overgestapt op farmfood hebben onze honden mooie kleine compacte drollen en poepen zij maar 1x per dag.
Geen last meer van winderigheid en stinken zij juist minder uit vacht en bek. Farmfood is prima voer zonder distructie toevoegingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:41

annetmulder schreef:
Farmfood is prima voer zonder distructie toevoegingen.

Het is geen goed voer, jij vind het goed voer. Zit bomvol granen.
Als een hond iets niet nodig heeft en ziek van kan worden zijn het granen.

db1
Berichten: 1772
Geregistreerd: 20-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:41

Ik heb al heel wat paginas gelezen, stel toch maar even een vraag want heb "mijn" antwoord nog niet echt gevonden.... Ik heb een Ierse Setter teef van 3,5 jaar oud. Precies 1 jaar geleden heb ik laten steriliseren, daarvoor was ze aan de magere kant, wilde bijna niks eten en glom als een spiegel. Inmiddels eet mevrouw alles :D is niet te dik, maar wel een de volle kant, voor het mooie mag er 2 kilo af, maar de glans is helemaal verdwenen |( Ze heeft echt pluizig haar wat dof is, ik weet dat dat natuurlijk het risico van sterelisreren is. Maar mss kan goed voer wat helpen aan een betere vacht. Ze krijgt nu Royal Canin brok met wat vlees erdoor, en 1x per dag een snoepje van schapenvet met zeewier. Iemand tips voor voer waar ze beter van gaan glanzen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:48

vossie schreef:
Iemand tips voor voer waar ze beter van gaan glanzen?


Stoppen met het voeren van RC, een brok bomvol granen en kankerverwekkende BHA en BHT
en op zoek gaan naar een natuurlijk product, dit topic staat er vol mee. :j

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:52

Blonde vraag, maar wat is BHA en BHT?

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:05


db1
Berichten: 1772
Geregistreerd: 20-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:08

Hmmm, ik zal eens eea gaan uitzoeken over RC, wij kennen de fokker van deze hond al lang en goed, en hun honden worden super verzorgt, op aanraden van hun voeren we RC....

Van de verse voer lijkt me heerlijk voor mijn hond maar om mijn dievries er mee vol te gaan stouwen :+ dat staat me eerlijk gezegt een beetje tegen :o

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:12

He bah, dat klinkt niet gezond....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:12

Vossie heel veel mensen hebben het beste met hun dieren voor en voeren RC....Ik heb dit ook 15 jaar lang gedaan ik wist niet beter!
Ik zweerde bij hoog en laag, wat ja RC had onderzoek gedaan, zijn zoveel goede verhalen over te lezen.
Alleen ja die BHA en BHT.....veel mensen nemen niet de moeite zich hierin te verdiepen, of laten dit naast zich neerleggen want ja wat moet je dan?
Een granenvrije brok als Orijen of ACana is veel beter, hoger percentage vleesaandeel en geen kankerverwekkende stoffen.
Maar wat de boer niet kent....
Ik heb weinig mensen een teken van herkenning zien geven als ik die namen geef.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 18:26

Chiqa schreef:
Wat heeft dit met mijn vraag te maken (Farmfood) sorrie begrijp je niet.
Kimmie nee daar heb ik exact hetzelfde vraagteken bij, ingedienten zijn erg vaag.
En toch volgen mensen elkaar massaal op om over te stappen op dit voer, zoals ik zelf
ook ooit heb gedaan ik geef toe de prijs stond mij wel aan.
alleen die hopen stront en de stank uit de huid weer een stuk minder.

aangezien RC ook werd vermeld ging ik er vanuit dat het een algemene vraag over percentages was, niet specifiek van farmfood, miscommunicatie! :)

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:26

Chiqa schreef:
Vossie heel veel mensen hebben het beste met hun dieren voor en voeren RC....Ik heb dit ook 15 jaar lang gedaan ik wist niet beter!
Ik zweerde bij hoog en laag, wat ja RC had onderzoek gedaan, zijn zoveel goede verhalen over te lezen.
Alleen ja die BHA en BHT.....veel mensen nemen niet de moeite zich hierin te verdiepen, of laten dit naast zich neerleggen want ja wat moet je dan?
Een granenvrije brok als Orijen of ACana is veel beter, hoger percentage vleesaandeel en geen kankerverwekkende stoffen.
Maar wat de boer niet kent....
Ik heb weinig mensen een teken van herkenning zien geven als ik die namen geef.

of wat de boer in z'n vlees gooit ;) Moet ik toch een keer aankaarten bij de vertegenwoordiger ;) over BHA en zo. Eens horen wat die ervan zegt, zit het in alle voeren RC?

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:04

Chiqa schreef:
Hoe komen jullie aan die samenstellingen (Percentages) want ik heb ze tot heden nog nooit kunnen vinden.


farmfood een mail sturen ;)

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:19

vossie schreef:
Van de verse voer lijkt me heerlijk voor mijn hond maar om mijn dievries er mee vol te gaan stouwen :+ dat staat me eerlijk gezegt een beetje tegen :o



hmm heel je vriezer vol is een groot woord...

weet niet wat voor hond je hebt,maar ik heb 6 honden en voorheen had ik 2 viezerlade's die vol lagen met KVV,dan haalden we wel elke week nieuwe KVV

maar met 1 hond,kom je met 1 la al heel ver...

bv doos AHV 15 kilo (30 zakjes van een pond) ,die kan je bijna in 1 la kwijt,als je een pond per dag zou voeren,ben je dus voor 30 dagen klaar...

:)

vers voeren betekend niet altijd hele stukken vlees en botten en koppen voeren,KVV een prima alternatief

Meikje

Berichten: 429
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:22

Tieme schreef:
Chiqa schreef:
Hoe komen jullie aan die samenstellingen (Percentages) want ik heb ze tot heden nog nooit kunnen vinden.


farmfood een mail sturen ;)


Inderdaad! Ik heb ondertussen met zo'n 15 fabrikanten gemaild om de percentages te achterhalen. Helaas willen prins petfoods, eukanuba en royal canin die niet geven. Wel vertelde Royal Canin dat ze BHA in hun brokken gebruiken.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:29

nou dat zegt toch al genoeg,dat ze geen vlees percentages willen geven??wat hebben ze te verbergen dan??

als je achter je brok staat en de ingredienten,dan kan je toch vertellen wat een vlees percentage is,lijkt mij??

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:51

Meikje schreef:
Tieme schreef:


farmfood een mail sturen ;)


Inderdaad! Ik heb ondertussen met zo'n 15 fabrikanten gemaild om de percentages te achterhalen. Helaas willen prins petfoods, eukanuba en royal canin die niet geven. Wel vertelde Royal Canin dat ze BHA in hun brokken gebruiken.

de percentages van RC, eukanuba enzo heb ik nochtans gewoon hoor. Wel van de dieetvoeren, maar goed, weet in elk geval wat er in zit.