Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:52

Tja.. dat is hun idee erachter.. Is voor mij ook nieuw ;) ...
Vooralsnog doet ie het er prima op, eet het graag (nu dan even niet), mooie ontlasting.

Ik lees dat hier aardig wat strijdlustige zijn voor vers vlees :P .. Iets wat natuurlijk heel dicht bij de hond staat :) .

Ik heb goede ervaringen met Carnibest :) . Wel ken ik een aantal honden die hier nogal harde ontlasting van krijgen.
Wij hebben geen ervaring met berghonden, qua groeisnelheid en de normale mate hier in.. We zijn retrievers gewend. Hij heeft in ieder geval enorme poten en een paar flinke groeischijven zitten :) .
Vind het lastig te oordelen wat nou goed droogvoer is..Onze andere twee honden zijn oud geworden (labrador en kruising mechelse herder x mastiff, beide 15 jaar oud) op huismerk voer van de Digros :+ .. (overleden in januari en april). Her en der werd mij ook DogChow en Smolke aangeraden..

Wolin 24-07-2003 - † 26-08-2021
"You rest now, my dearest friend ツ. And'll see you on the other side. Thank you. For making me for who I am today.."


Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:54

Nou ja kijk als je het over carnivoren hebt, dan spreek je niet van brokken, dus mijn mond stond bijna op mijn knieen toen ik dat las van Eukenuba ;)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:58

WL, als je een brok zonder granen maar met veel vlees wilt voeren, is Eukanuba niet echt geschikt! Dan kom je bij de merken als Orijen, Arcana, fish4dogs (zoiets was het toch :o ?!).
Ben bang dat je het hele topic "even" door moet worstelen, staat erg veel informatie over de div. brokken in :) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:04

Myra87 schreef:
Nou ja kijk als je het over carnivoren hebt, dan spreek je niet van brokken, dus mijn mond stond bijna op mijn knieen toen ik dat las van Eukenuba ;)


Was mijn gedachte ook :D
WilonLotte je kent het groeischijven verhaal, het komt je dus niet geheel onbekend voor, bent bekend met Carnibest, sja wat let je :D :D
Ik had het wel geweten hoor, groeipijnen komen door te mineraalrijkvoer en teveel calcium (Large breed brok) met vers schijnt dit nog maar nauwelijsk voor te komen, nog maar niet te spreken over de gevolgen in de verre toekomst.

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:10

Heb inderdaad maar even de zak erbij gepakt...


Ik lees dat er flink wat gebruikers van Orijen zijn.. ben helemaal niet bekend met dat merk.. ga eens even lezen.

@Chiqa: Wat is dan een juiste calcium-fosfor verhouding? Calcium 0,80% - Fosfor 0,65% in de Eukanuba die ik nu voer..

(Ik spit morgen even het topic door!! ;) Ga nu eerst mijn bed in)

Wolin 24-07-2003 - † 26-08-2021
"You rest now, my dearest friend ツ. And'll see you on the other side. Thank you. For making me for who I am today.."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 01:18

WolinLotte schreef:
@Chiqa: Wat is dan een juiste calcium-fosfor verhouding? Calcium 0,80% - Fosfor 0,65% in de Eukanuba die ik nu voer..


Voor brok bestaat die niet, een teveel wordt namelijk niet uitgescheiden door de ontlasting, bij vers wel.
Wat voor gevolgen dat op de verdere groei heeft kan je hier mooi lezen.
Waar het in het kort op neerkomt is dat een teveel aan calcium die niet uitgescheiden wordt, dus in de vorm van brok, groeistoornissen kan geven. (Artrose, HD, ED OCD)
Als je aan vers denkt moet je denken aan gemalen bot, geen kalk supplement.

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 07:40

Chiqa schreef:
WolinLotte schreef:
We voeren nu Eukanuba Puppy-Large Breed.. Hun idee achter het maken van voer spreekt mij erg aan 'de hond is een carnivoor, dus kip is de voornaamste eiweitbron, géén graan'.


Dat hoor ik voor het eerst hoor, dat een eukanuba meer vlees dan graan bevat, heb je voor ons de ingedrienten lijst?
Verders....Ja we hebben de laatste pagina's over large breed gebabbeld, trek zelf je conclusie dr maar uit :)
Wat je voeren wilt ligt aan jezelf, waar je zelf een goed gevoel bij heb.


ff op de website gekeken >24% kip, nog niet denderend.

Langzaam zie ik hen gaan die ik nog bij mij had,
de bocht om van het pad.
Wat gouddoorschenen stof, dan wordt het in de hof nog stiller dan voorheen.
De liefsten, mijn liefsten - Eén voor één.

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:37

Ik kreeg vandaag een ander voer voorgesteld. Werd er eerlijk gezegd alleen maar blijer van met de minuut. Een veterinair voer, met als voornaamste kenmerken: geen bio-industrie, single cel protein (dus een unieke eiwitbron, niet afkomstig uit de intensieve veehouderij, ze werken bv met wildzwijn, vis, hert,...), ideaal dus als eliminatiedieet voor dieren met een overgevoeligheid of allergie, natural preservation (geen chem. geur-, kleur-, smaakstoffen en conservering gebeurt met vit E (gamma en deltatocoferol extracten) en rozemarijn. Gebalanceerde omega 3/6 verhouding, glutenvrij(rijst, mais en tarwe), zonder soja (omdat uit onderzoek blijkt dat het bij de meerderheid van honden en katten voedingsallergieen veroorzaakt). Er bestaat een hypoallergeen dieet, ze gebruiken de gepatenteerde techniek AFS (heel vernuftig systeem, maar teveel om nu even uit te leggen, maar vind je vast meer over op internet), ear management (bij oorontstekingen, en dan moet je het voer zien als een behandeling, niet als onderhoud, hier is oa Malaleuca, echinacea, linden, look, rosebottel aan toegevoegd, geeft heel goeie effecten bij chronische honden. Er is verder nog een intestinal lijn, dermatologische lijn, nier en blaasdieet, hypoallergene snacks.
De natte voeders bevatten allemaal tussen de 90 en 100% vlees of vis, de droogvoeders iets minder min. 25%, maar het scheelt al dat alles biologisch is (normaal gezien). En supplementen zijn er ook nog. Ik moet alles even doornemen en geloof me het is een map. Het is een voer wat via een italiaanse dierenarts is ontwikkeld, omdat die dus huidproblemen en andere problemen veelal met voer in verbinding kon brengen. Het is nog niet zo lang in Nederland. In het bedrijf wordt alleen maar biologisch voer geproduceerd, kan dus met niks anders in contact komen. Qua prijs zit het een stukje lager dan RC, en dan Hills. ietsje hoger dan de goedkopere merken. Het is allesbehalve commercieel, geen reclame dus, vandaar dat ze hun prijzen behoorlijk kunnen houden. Moet ik dus eens het een en ander van gaan uitproberen, vooral het ear management ben ik benieuwd naar en uiteraard het hypoallergene. :)

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

kippiekipp

Berichten: 2898
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Klazienaveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:46

Nou ik doe het hier nu op het moment weer helemaal anders. Ik voer dus nu Acana,
in het begin had ze overdag gewoon brok staan en s'avonds kreeg ze brok met een
beetje renske vlees erdoor. Maar als ik dat deed at ze overdag niks, wachtte ze
gewoon tot de avond maar dan at ze nog niet veel waardoor ik weer brok met vlees
weg kon gooien. Ik ben nu helemaal gestopt met vlees enzo, ze krijgt nu alleen nog
maar brok. Ze eet nu tussen de middag wat, als wij aan het avondeten zijn eet ze
wat en als wij naar bed gaan eet ze de rest op s'morgens is de bak leeg. Ik vraag me
alleen af of ze genoeg heeft aan alleen brok? en is het niet te simpel? ik zou zelf niet
graag elke dag de hele dag hetzelfde eten..

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:08

zitake schreef:
De natte voeders bevatten allemaal tussen de 90 en 100% vlees of vis


En wat moet dit kosten dan? Want eigenlijk voer je dan dus gewoon puur vlees eventueel aangevuld met wat toepasbare supplementen?

kippiekipp schreef:
Ik ben nu helemaal gestopt met vlees enzo, ze krijgt nu alleen nog maar brok.


Want? Ze vond het vlees te lekker?


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:13

Zitake, en hoe heet dat voer, klinkt veelbelovend.

Cemlys

Berichten: 14949
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:17

de natvoeders varieren voor de hond van 2.80 tot 3.15 advies verkoopsprijs, blikken van 420g, voor de kat is dit een 1.07-1.48 euro voor 200gr.

Sanypet heet het. (was al weer heel snugger bezig, ah sanimed, nee tis sanypet, eum ok, nog nooit van gehoord :D haha).

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

kippiekipp

Berichten: 2898
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Klazienaveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:10

Chubby schreef:
kippiekipp schreef:
Ik ben nu helemaal gestopt met vlees enzo, ze krijgt nu alleen nog maar brok.


Want? Ze vond het vlees te lekker?


Als ik vlees erdoor deed s'avonds at ze de hele dag niks wachtte ze tot de avond om
dan vervolgens maar een heel klein beetje te eten waardoor ik weer de helft kon weg
gooien.

joyce83Jarig

Berichten: 5197
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:18

Zitake ik ben heel erg benieuwd!

Zitake bij ons krijgt de hond haar voer voorgezet en als ze het niet op eet dan gaat het weer weg. (al zou dat bij ons een teken zijn dat ze niet in orde is).

those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:04

Chubby schreef:
kippiekipp schreef:
Ik ben nu helemaal gestopt met vlees enzo, ze krijgt nu alleen nog maar brok.


Want? Ze vond het vlees te lekker?


Als ik vlees erdoor deed s'avonds at ze de hele dag niks wachtte ze tot de avond om
dan vervolgens maar een heel klein beetje te eten waardoor ik weer de helft kon weg
gooien.[/quote]

Ik denk dat ze liever het vlees eet. En eenzijdig heeft een hond niet zoveel mee denk ik. Vlees is tenslotte ook iedere dag vlees.
Dat je zelf niet iedere dag hetzelfde wilt eten, tja......,zelf eet je over het algemeen wat je lekker vind, maar je geeft je hond nu wel iedere dag hetzelfde en dan ook nog eens wat hij eigenlijk niet zo lekker vindt. Geen renske want dat vindt hij TE lekker.....

Zitake, het verhaaltje klinkt zeer positief! Wel weer jammer dat er maar zo weinig vlees in die brok zit. Ik vraag me dan toch af wat wel het hoofdbestanddeel zal zijn, die andere 75% dus.

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

kippiekipp

Berichten: 2898
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Klazienaveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:05

Nouja nu ik alleen brok voer eet ze ineens veel meer... het bakje is sowiso elke
ochtend leeg, als ze het niet lekker vond had ze dat niet gedaan lijkt mij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:04

kippiekipp schreef:
Nouja nu ik alleen brok voer eet ze ineens veel meer... het bakje is sowiso elke
ochtend leeg, als ze het niet lekker vond had ze dat niet gedaan lijkt mij?


Nou idd, dat lijtk mij vrij duidelijk, ik ken ook verhalen van honden die vers weigeren en zich liever voleten met brok.
Dan zou ik persoonlijk ook weer teruggaan op brok, niet eten of tegen de zin is ook niet goed.

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:08

Blijkbaar eet de hond alleen het eten waar het vlees doorheen zit en niet de brok sec. Dus waarschijnlijk vindt hij het vlees lekkerder. Als je alleen brok geeft kiest hij wel eieren voor zijn geld als hij honger heeft, maar of je je hond zo wil voeren?

Langzaam zie ik hen gaan die ik nog bij mij had,
de bocht om van het pad.
Wat gouddoorschenen stof, dan wordt het in de hof nog stiller dan voorheen.
De liefsten, mijn liefsten - Eén voor één.

kippiekipp

Berichten: 2898
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Klazienaveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:15

Nou ik heb niet het idee dat hij het niet met tegenzin eet want
anders zou hij tussen de middag niks eten maar echt wachten tot
de avond en dan als ie echt niks anders krijgt maar brokken gaan
eten..

Aight
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 17:40

onze hond eet royal canin, hij was laast in een pension vanwege vakantie en daar kreeg hij lam-rijstbrokken met (verse) gestoomde kip, maar dat at hij niet, dus hebben ze hem z'n eigen voer gegeven. maar hij is absoluut geen schrokker, echt hij eet het liefst niet...als pup zijnde ook niet, maar daar at hij wel snel zijn bak leeg omdat hij bij een andere hond zat

Leinearthur
Berichten: 4283
Geregistreerd: 06-07-09

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 23:12

Hooi hooi,
ik heb hier laatst regelmatig vraagjes gesteld over voer...
Ik zei dat vlees voer geen optie was, nou ik zat er mooi naast.
blijkbaar kon Romeo gewoon niet tegen het 'Rodi' vleesvoer.
daarvan ging hij aan de diarree.

Nu krijgt hij Renske vers vlees voer, hij doet het er super op.
mooi in zn vacht. vindt het heerlijk en is nog goed ook! :)

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:06

Dat klinkt goed Leinearthur.
Ik heb er hier een die niet kan tegen AHV (merk versvoer), voor de rest van de soorten geen probleem. Tja soms moet je gewoon wat proberen.

Langzaam zie ik hen gaan die ik nog bij mij had,
de bocht om van het pad.
Wat gouddoorschenen stof, dan wordt het in de hof nog stiller dan voorheen.
De liefsten, mijn liefsten - Eén voor één.

Leinearthur
Berichten: 4283
Geregistreerd: 06-07-09

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 00:12

Idd, ik heb ook van alles gehad hoor :)) , Maar gelukkig eindelijk te vrede.

weten jullie trouwens of er meerder smaken zijn in Renkse voeding Puppy/Junior. want hier in de dierenzaak hebben ze alleen de voeding met moestuingroenten etc.

en ik dacht als er ook nog een andere smaak is , is misschien wel handig voor de afwisseling :j

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 01:03

Er is van Renske maar 1 pup/junior variant, maar voor volwassen honden zijn er verschillende smaken.
Ik zou afwisselen met een andere goede KVV.


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:45

Jongens ff een vraagje.
Ik heb een molosser teefje van 10 maandjes, ze is qua hoogte al mooi op niveau maar ik zou haar zo graag wat willen zien uitzwaaien. Ze is niet mager hoor. Zijn er dingen die daarbij kunnen helpen? Ben haar nu wel kipfilet met rijst aan het bijvoeren maar wellicht zijn er nog meer dingen die daar wat bij zouden kunnen helpen.

We'll meet again
Dont know where, dont know when
But i do know that we'll meet
Some sunny
day

Schoentje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 bezoekers