Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:48

annetmulder schreef:
gisteren nog even gegoogeld op "hondenvoer zonder graan".
Als je goed zoekt dan is dit er dus ook. Er zijn diverse webwinkels die specialle brokken verkopen zonder granen/kleurstoffen enz enz..... Misschien iets voor deze hond? http://www.brozu.nl/contents/nl/d2_hond ... rengo.html


Dit voer zit nokkievol granen
- koren
- haver
- volkoren tarwe
- lijnzaad
- rijst
Brok waar geen granen inzitten zijn Orijen, Acana en DLG


annetmulder

Berichten: 405
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:50

Jade schreef:
annetmulder schreef:
Ik ken meer honden in mijn omgeving die Royal Canin eten. Persoonlijk vind ik er deze honden dof uitzien invergelijking met onze honden. Wat mij opviel, sinds 3 dagen geef ik onze honden nu dus vers compleet van Renske, 1 bakje per hond, dat zij 's morgens veel minder trek hebben in de brokken! Zij halen dus echt voldoende voeding hieruit!
1 bakje Rensk zit bijna 400 gram vers in. Nu ga ik dit dus verdelen in 2x 200 gram per dag.
Ik ga ook nog verder kijken naar andere vers merken en mogelijkheden. Maar ik ben om! Ik eet toch zelf ook niet alleen maar meelballen!!!! Mijn moeder schrok echt toen zij de samenstelling van het voer is ging bekijken. En dan denk je dat je goed doet.
Merk en prijs zegt dus niets over de kwaliteit!!!!!

moet ik hier dan maar uit concluderen dat ik mijn jack russell paaseitjes moet gaan voeren? die eet ze namelijk ook liever dan brok :+ dat ze het lekker vinden en dat het vult wil toch niet per definitie zeggen dat ze alle voedingsstoffen eruit halen. ik vind renske goed voer, en ik geloof ook zo dat ze alles eruit kunnen halen wat ze nodig hebben, maar vind de redenatie zoals jij die stelt een beetje krom.



Je moet niks, maar wij voorkomen liever gezondheidsproblemen. Door deze topic heb ik over hondenvoeding veel geleerd.
http://www.voernatuurlijk.nl/
Lees eens deze site, erg veel info. en maakt veel duidelijk. wij willen thuis onze honden gewoon gezonde voeding geven.
Als ik om mij heen kijk hoeveel vieze hondendrollen op straat liggen (het hier om de kwaliteit van de drol......), doffe, te dikke honden rondlopen.
Als ik hoor op de hondenschool hoeveel honden vachtproblemen/diaree, nier, en noem maar op dan ga je toch nadenken.......
Het is ieder zijn eigen keuze. maar wij zien veel voordelen.
Laatst bijgewerkt door annetmulder op 29-05-10 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

annetmulder

Berichten: 405
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:51

Chiqa schreef:
annetmulder schreef:
gisteren nog even gegoogeld op "hondenvoer zonder graan".
Als je goed zoekt dan is dit er dus ook. Er zijn diverse webwinkels die specialle brokken verkopen zonder granen/kleurstoffen enz enz..... Misschien iets voor deze hond? http://www.brozu.nl/contents/nl/d2_hond ... rengo.html


Dit voer zit nokkievol granen
- koren
- haver
- volkoren tarwe
- lijnzaad
- rijst
Brok waar geen granen inzitten zijn Orijen, Acana en DLG



Dank je wel voor je mening en uitzoeken!

Meikje

Berichten: 429
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:22

Chiqa schreef:
annetmulder schreef:
Brok waar geen granen inzitten zijn Orijen, Acana en DLG


In Dog Lovers Gold zit zo'n 25% rijst, dat is ook een graan. Let op, de gewone Acana versies bevatten wel granen, alleen de bijzondere versies zoals Acana Grasslands bevatten geen graan. Andere graanloze brokken: fish4dogs, Arden Grange Grainfree en Luposan sport of Luposan light. Allen goede brokken.

Ervaren vakantie-oppas aan huis nodig? Www.wehomesit.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:33

Meikje schreef:
alleen de bijzondere versies zoals Acana Grasslands bevatten geen graan.


Waarom staat er dan op al die verpakkingen dat er 0% granen inzitten net als op hun website?
Typefoutje ofzo?
Afbeelding

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 00:06

annetmulder schreef:
Renske kost 1,65 Smuldier is echt goedkoop ik dacht rond de 0,50 voor 400gram.
Carnibest is ook niet zo duur. Prijzen zijn makkelijk te vinden via de site's
Een hond van 10 kg heeft aan 100 gram per voeding voldoende.
Er zijn ook groot verpakkingen, die zijn voordeliger. Merken brokken t.o. vers maakt in ons geval geen verschil.

Jenny21 schreef:
Onze hond krijgt dus Prins vers en Naturis en soms wat brok.
Zag de goede reacties op Renske en NatureDiet maar ik schrik een beetje van de prijzen?!?
1.85 per bakje! (bij Zooplus) is dit een normale prijs?


Dit klopt niet helemaal. Een hond heeft ongeveer 2% van zijn lichaamsgewicht aan vlees nodig, een hond van 10 kg dus 200 gr ;)
Renske stelt 1 bakje voor 13 kg hond. In een bakje zit 375gram.
Die smuldier can 50 cent is geen komplete voeding :j

edit: zie nu dat je schreef: "per voeding" dan klopt het wel als je 2 keer daags voert

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

Meikje

Berichten: 429
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 09:35

Chiqa schreef:
Waarom staat er dan op al die verpakkingen dat er 0% granen inzitten net als op hun website?
Typefoutje ofzo?
Afbeelding


Of er staat een typfoutje op de ingredientenlijst. Daar staat haver en rijst tussen: http://www.acana.nl/acana/Ingredienten_Acana_Adult_dogs.html

Edit: ook op de internationale website staat haver en rijst tussen. Ik vond deze afbeelding, waar je ziet dat niet alle Acanavarianten graanvrij zijn. 20% graan.
Afbeelding

Ervaren vakantie-oppas aan huis nodig? Www.wehomesit.nl

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:18

Weet iemand hoeveel je ongeveer van die duck mag voeren? staat nl niet echt op de verpakking.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:21

ik geef alles.............. vorig jaar een hele voorraad opgekocht van een failliette dierenzaak........... OOK alles overjarig.........

en ze doen het er nog brommerend goed op joh!

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:26

zitake schreef:
Weet iemand hoeveel je ongeveer van die duck mag voeren? staat nl niet echt op de verpakking.

Ligt eraan wat je hond nodig heeft, wat ie doet, hoe oud ie is, hoeveel ie weegt en hoeveel ie loopt?

Hier staat een voedingstabel op met gram per dag, enige wat je moet doen is dit nog door het aantal voerbeurten delen.
En na een tijdje kijken of het genoeg of teveel is, anders kan je het zelf nog wat aanpassen, maar dat kan je gewoon op het oog doen.
http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... stabel.cfm

Los met Lois hondenuitlaatservice | Haarlem en omstreken

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:29

Is voor een pup van om en rond de 22 kg, 6maand oud. ik bekijk de tabel iig eens. Hij heeft gister een half pak gekregen, 5 plakken dacht ik. Ontlasting was wel harder vandaag dan anders, je zag hem zooo denken, oliebol die is anders... ;) :+

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:36

Ontlasting wordt harder, minder en compacter. Vind ik persoonlijk een groot voordeel, niet meer van die megahopen.
Een volwassen hond moet je 2-3% van zijn lichaamgewicht per dag geven, een pup meestal 6-8%. Ik zou gewoon even met iets van 7% beginnen en dan kijken. Het is vaak een beetje op het oog voeren in het begin. Ik heb een pup van 4 mndn, 20 kg die een kilo KVV per dag opeet.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 30-05-10 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Langzaam zie ik hen gaan die ik nog bij mij had,
de bocht om van het pad.
Wat gouddoorschenen stof, dan wordt het in de hof nog stiller dan voorheen.
De liefsten, mijn liefsten - Eén voor één.

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:37

Ben je dit gaan voeren omdat de ontlasting nooit echt hard was?
Toevallig, de onze, die nu 9 maanden is, hebben we ook over gezet naar vlees aangezien ze brokken nooit goed verteerde.
Wij hebben Duck gevoerd, maar daar zit naar ons idee niet genoeg in voor een jonge hond, wij voeren nu de Carnibest vlees worsten.
Plus dat er in Duck granen zitten die ze niet nodig hebben en niet verteren, dus dat is nutteloze toevoeging.
Wat voor hond heb je? Misschien vind je dit topic wel gezellig ;) [HK] het puppie topic !!!! (???)

Los met Lois hondenuitlaatservice | Haarlem en omstreken

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:41

Ik heb een duitse staande pup, van 6 maand, niet echt omdat de ontlasting niet goed was, die was al een stuk verbeterd, maar hij heeft te snel overvolle anaalklieren. Ik voer ook niet alleen maar duck, hij staat nu nog gedeeltelijk op brok ook. Tja en over de granen zijn de meningen verdeeld ;). Maar goed geen discussies meer hierover. :D. Is wel allesbehalve goedkoop om volledige op duck of gelijkaardige voeding over te gaan, als ik uitreken dan komt dit op een gemiddelde 3.50 per dag.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:47

Je kan ook andere dingen wat betreft KVV voeren. Lotgering kost bijv tussen 1,16 en 1,30 euro per kilo en dat is prima voer zonder granen. Je moet dan wel een vriezer hebben.
Zorg wel dat er voldoende tijd tussen brokken en KVV zit ivm met het anders verteren.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 30-05-10 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Langzaam zie ik hen gaan die ik nog bij mij had,
de bocht om van het pad.
Wat gouddoorschenen stof, dan wordt het in de hof nog stiller dan voorheen.
De liefsten, mijn liefsten - Eén voor één.

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:47

Oh leuk, ook een Duitser :D
Ach, wij voerde Royal Canin, dat was duurder dan we nu met Carnibest betalen ;)
En we hebben een extra vriezer, dus we halen altijd grote hoeveelheden tegelijk, ook goedkoper.

Lotgering is geweldig vlees, alleen, de inhoud is niet bekend en daarom hebben wij besloten dit pas te voeren als Jua
helemaal uitgegroeit is, zeker aangezien ze 80cm hoog werd heeft ze de juiste bouwstoffen hard nodig.
Zodra Jua uitgegroeit is gaan we Lotgering met Carnibest combineren.
Lotgering is wel heel fijn vlees, hebben we tijdelijk gevoerd.

Los met Lois hondenuitlaatservice | Haarlem en omstreken

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:52

Idd Nikka, maar die moeten ook weer in de buurt te krijgen zijn. Voorlopig nog maar enkel Duck en Farmfood gezien. Hij heeft gisterenmiddag laatste maaltijd duck gekregen en nu vanmorgen 10.30 bakje brok, dus zit wel voldoende tijd tussen. Extra vriezer is hier dus een beetje een probleem, ik heb wel wat ruimte, maar niet dat ik heel veel kan opslaan. Daarbij gaan we ook vaak een weekendje weg, dus dan is het handig als hij ook wat brok gewend is, ik heb nl geen vriezer in mn auto of tentje zitten ;). en om bakjes half rottend versvoer mee te nemen in een warme auto ;). Maar ik ga normaal wel over op een ander brokvoer, geen rc meer, maar waarschijnlijk casa fera. Even proberen dus...

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:56

In mijn ervaring kan je beter brok 's avonds geven, want dat heeft een langere verteertijd nodig.
Hmm das wel een probleem inderdaad, wij nemen een minivriezer op vakantie mee en hebben zogoed als altijd wel een huisje met vriezer, die zoeken we dan ook specifiek.
Nou kan het bij ons ook niet anders, want onze mevrouw word doodziek van brokken (bijna alle merken geprobeerd), dus wij zijn 'verplicht' op vlees overgegaan en dat bevalt prima.

Los met Lois hondenuitlaatservice | Haarlem en omstreken

annetmulder

Berichten: 405
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:45

zitake schreef:
Idd Nikka, maar die moeten ook weer in de buurt te krijgen zijn. Voorlopig nog maar enkel Duck en Farmfood gezien. Hij heeft gisterenmiddag laatste maaltijd duck gekregen en nu vanmorgen 10.30 bakje brok, dus zit wel voldoende tijd tussen. Extra vriezer is hier dus een beetje een probleem, ik heb wel wat ruimte, maar niet dat ik heel veel kan opslaan. Daarbij gaan we ook vaak een weekendje weg, dus dan is het handig als hij ook wat brok gewend is, ik heb nl geen vriezer in mn auto of tentje zitten ;). en om bakjes half rottend versvoer mee te nemen in een warme auto ;). Maar ik ga normaal wel over op een ander brokvoer, geen rc meer, maar waarschijnlijk casa fera. Even proberen dus...



Ik las op de site van Casa Fera dat er wel veel graanproducten in zijn verwerkt.......
ookal is een brok natuurzuiver, d.w.n.z. dat er gen granen/rijst/bietenpulp enz in verwerk zitten.
Juist deze toevoegingen, hoofdbestandeel van de meeste brokken veroorzaken een slechte spijsvertering/tandsteen enz.....
Kijk goed naar de samenstelling van de brokken.
Misschien is Orijen toch een betere optie. Dit gaan wij bijvoeren i.c.m. Carnibest en Renke vers.
De pakjes vlees van Renske zijn gewoon buiten de koelkast houdbaar en makkelijk mee te nemen in de auto.
Je kan natuurlijk ook een koelbox gebruiken als je niet 2 dagen in de auto moet reizen om diepvries mee te nemen.
Blijft heus wel enkele uren goed bevroren met koelelement natuurlijk!

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:53

Hier gister 1 bakje Renske meegenomen van de dierenspeciaalzaak. Ik dacht, gewoon eens testen en dan kan ik er altijd een paar kopen en op voorraad houden voor noodgevallen :D
Vanmorgen de 1e porte gegeven, de eerste paar happen waren erg bedenkelijk! Maar uiteindelijk werd de voerbak ZEER grondig uitgelikt ;) Mevr vond het erg smakelijk :))

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:57

Wat zou je dan gaan verkiezen, acana of orijen?
orijen is hier niet heel erg in de buurt te vinden, maar wel via internet te bestellen.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!

annetmulder

Berichten: 405
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:40

Bij Acana is er maar 1 soort brok zonder granen.
Wij bestellen thuis altijd via internet.
Ook Renske kan je rechtstreeks bestellen.
Wij gaan Orijen betellen. Via Zooplus.nl
Je kan ook bij Zooplus.de bestellen dit is vaak voordeliger.
Wij hebben zowel met Zooplus als via webshop Renske beide goede ervaring.
Wij merken nu al aan onze honden dat zij vlees lekkerder vinden dan brok.
Deze brokken lijken misschien duur, maar door het hoger goede voedingsgehalte heeft de hond minder nodig, dan maakt het niet uit.

http://www.renske.com/index.html

annetmulder

Berichten: 405
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Tholen

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:48

Ik zag zojuist op de site van Renske, dat er ook speciaal vlees compleet maaltijd voor pups in het assortiment zit!

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:03

Klopt inderdaad! Hun hebben ook bakjes voor pups!
Blijf er alleen bij dat het erg duur is en dat ik het alleen als 'uitzondering' ga voeren!

Cemlys

Berichten: 14950
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:10

annetmulder schreef:
Bij Acana is er maar 1 soort brok zonder granen.
Wij bestellen thuis altijd via internet.
Ook Renske kan je rechtstreeks bestellen.
Wij gaan Orijen betellen. Via Zooplus.nl
Je kan ook bij Zooplus.de bestellen dit is vaak voordeliger.
Wij hebben zowel met Zooplus als via webshop Renske beide goede ervaring.
Wij merken nu al aan onze honden dat zij vlees lekkerder vinden dan brok.
Deze brokken lijken misschien duur, maar door het hoger goede voedingsgehalte heeft de hond minder nodig, dan maakt het niet uit.

http://www.renske.com/index.html

Ik had daarnet al een klein zakje besteld van orijen puppy bij zooplus. Dus even kijken of hij het lekker vind en dan komt er een grote zak, eerst even aankijken, je weet maar nooit. :) Zooplus is zowiezo voordeliger dan een aantal andere webshops.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, AnnickT, Mitch_Beauty, ogidni en 108 bezoekers