Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:06

Barf. Kan ik zelf mixen. Ze vinden het heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:20

Oja tuurlijk :j heb je nog aan die barf rekenhulp geholpen. :)

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:40

De een ontgift heel erg en de andere merk je niks aan is mijn ervaring geweest.

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:49

Ben iniedergeval met DLG de nacht veilig doorgekomen :D Bij Acana kreeg Sanne 's nachts diaree, wat nu dus niet gebeurd is!
Hoop dat ze het er goed op blijven doen.

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:40

Goed zo, dat zijn goede berichten :)

@ Nikka: verschilt dus blijkbaar per hond? Interessant om te weten :)

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:44

Mijn pup (nu 5,5 mnd) krijgt sinds ze bij mij is, Orijen.
Ze doet het er op zich prima op, ze ziet er iig goed uit :) .
Wat ik me wel afvraag: ze poept echt gigantisch vaak (en veel :+ ), zeker wel 6 x per dag.
Ik dacht altijd dat als ze het voer goed opnemen/verteren, ze dan ook niet zoveel poepen.
Klopt dit, of zit ik er volledig naast en is het heel normaal dat ze zo vaak poept? :\ ?

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:30

Vind dat wel erg veel Sterre, mijn Donna kakte op RC en Farmfood ook veel (3-4) per dag, maar dat was wel de max, en logisch die brok zit vol granen.

Op Orijen kakte ze 2.- keer op een dag, vond ik zelf nog erg veel daaroom ben ik toen op vers over gegaan, toen reduceerde dat naar 1-2 keer per dag en nog maar de helft van wat de op Orijen poepte.
Reden geen idee, er zit wss toch iets in.
Wat ook kan Sterre is dat je pup nog aan het ontgiften, ik weet niet wat je voorheen voerde? (Als het een granen brok is kan dat namelijk de reden zijn)

joyce83

Berichten: 5209
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 13:37

Do is begonnen op brok en had daar ook veel ontlasting op, ben een tijdje overgestapt op kvv en ontlasting was een stuk minder en beter. Nu staat ze wegens omstandigheden weer op brok en heeft ook weer meer ontlasting (andere brok dan ze voorheen had).

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:22

Chiqa schreef:
Wat ook kan Sterre is dat je pup nog aan het ontgiften, ik weet niet wat je voorheen voerde? (Als het een granen brok is kan dat namelijk de reden zijn)

Hmm... zat/zit ik toch niet helemaal verkeerd met mijn gevoel :\ .
Ik weet niet precies wat ze bij de fokker kreeg, omdat ik (nav dit topic) al meteen had besloten om op Orijen over te stappen zodra ze bij ons in huis kwam.
Ze heeft dus de eerste weken van d´r leven een brok gekregen waar vast-en-zeker granen in zullen hebben gezeten, maar krijgt nu sinds de 15 weken dat ze bij mij is, dus Orijen.
Maar goed, kan het echt zijn dat ze zó lang ontgiften moet := ?
Ontlasting is overgens wél goed hoor, niet te dik/dun en stinkt ook niet vreselijk.

Lida3
Berichten: 340
Geregistreerd: 25-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:42

Ik lees lekker met jullie mee, per 1-10 gaat mijn winkel open en daar verkopen wij alleen maar vlees en vis e.d. voor de honden en katjes, en het pure vlees maken wij zelf(slagerij, weten wij waar het vandaan komt). Ga nu weer verder met klussen want ik heb nog maar 4 weken en volgende week komen de grote vrieskasten al binnen :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:47

Dan duurt het ontgiften wel heel erg lang. Denk zelf dat dit toch wel voorbij moet zijn, bij Donna heeft het 4 weken geduurd, ze begon ook heel erg te stinken (huidgeur)

Als proef op de som kan je een keer KVV proberen, bijvoorbeeld Smuldier, Rodi of Carnibest.
Kans is namelijk groot dat de ontlasting enorm verbeterd en minder wordt.
Als dat het geval is reageert je pup op een ingedrient van de brok....

Lida3
Berichten: 340
Geregistreerd: 25-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 17:08

Chiqa schreef:
Dan duurt het ontgiften wel heel erg lang. Denk zelf dat dit toch wel voorbij moet zijn, bij Donna heeft het 4 weken geduurd, ze begon ook heel erg te stinken (huidgeur)

Als proef op de som kan je een keer KVV proberen, bijvoorbeeld Smuldier, Rodi of Carnibest.
Kans is namelijk groot dat de ontlasting enorm verbeterd en minder wordt.
Als dat het geval is reageert je pup op een ingedrient van de brok....


Wat dacht je van Carnivoer,kun je nog heel goed in zien welk vlees het is geweest, iedere rol Carnibest die ik open maak vindt ik net pate en geen vlees meer en of je die nou voor de hond of kat pakt het ziet er allemaal gelijk uit.

Wellicht je hond even een kuurtje probiotica geven voor de maag en darm flora.

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:18

Ben het toch met Chiqa eens, ik ben helemaal niet zo een fan meer van brok, en als ik idd zie hoe de ontlasting van mijn honden verbeterd is........

Op zich logisch dat ze van een brok waar veel granen in zitten, veel moeten poepen, een hond kan geen granen verwerken (of bietenpulp, of welk vulmiddel dan ook) en die poept-ie weer uit. Omdat dat eigenlijk niet verteerd is, stinkt het ook zo. Orijen weet ik de samenstelling zo neit van, weet wel dat van bv Acana de honden écht veel minder poepen.

Je gevoel zat niet verkeerd hoor Sterre, ik controleer de ontlasting van mijn honden altijd. Op kleur, op stevigheid, en kwantiteit is een punt. Goede ontlasting is donkerbruin (al kan het als je vers gaat voeren nog wel eens wat verschillen hoor qua kleur, maar altijd donker, behalve na een botmaaltijd), stevig, en stinkt nauwelijks. Natuurlijk ruik je het, maar als je het echt erg vindt stinken is dat een teken aan de wand.

Grappig vind ik wel dat RC voor katten van veel betere kwaliteit is, de katten van mijn ouders krijgen het, en die hebben mooie donkerbruine poep, die stevig is, en niet stinkt, en eigenlijk ook niet veel.

MissRoxyy

Berichten: 2022
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Arnhem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:27

Sorry meiden, heb niet alles meegelezen maar had toch even een vraag, misschien herkennen jullie het:

Ik heb een duitse herder reu van ongeveer 2,5 die nu ongeveer 1,5maand op de Lotgering versvlees zit en krijgt nu sinds 2weken uitslag.
Hij krijgt bultjes die jeuken, voornamelijk op zijn buik, borst en liezen.
Is dit nou een allergische reactie op het vlees of moet het lichaam er gewoon aan wennen dat het alle afvalstoffen eruit gooit via de huid?
Ik weet niet goed wat ik hiermee moet, er is namelijk verder niks veranderd.

Hopelijk weten jullie hier iets op.
Dierenarts heeft ons cortavance spray gegeven en dat helpt wel iets maar dat is toch symptoom bestrijding ben ik bang....

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:37

Ik zou zelf zoeken naar een andere KVV, misschien past de samenstelling niet goed bij hem. Schapenvet bijvoeren helpt absoluut, maar je moet ook een voer hebben dat goed past.

MissRoxyy

Berichten: 2022
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:40

Hmm.. En wat voor KVV zou jij dan aanraden?
Carnibest vind ik te duur.
Schapenvet zit bij lotgering er al doorheen :)

Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:42

Ik geef Smuldier als mijn BARF niet compleet is, ben er echt over te spreken :) De honden vinden het lekker, en geen huidklachten.

Meestal stel ik het zelf samen, had een mooie rekenhulp van Chiqa, en een vriendin die er erg handig in is. Kun je ook gaan doen :)

MissRoxyy

Berichten: 2022
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Arnhem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:45

Oke Smuldier ben ik ook wel over te spreken, vooral de pens, daar is die echt gek op!
Geven we nu 1x per week om even de boel op te schonen.

Maar is Smuldier wel compleet genoeg?

En hoe stel je zoiets zelf samen?
Heb je daar een site voor of iets? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 21:47

Smuldier Compleet wel :)

Dat heb je in pens en vlees en ook in vlees.

:j

http://www.barfclub.nl/images/stories/b ... hulpi2.xls

Ik zeg: vermaak je ermee :)

Hij is echt heel makkelijk, er staat gewoon welk percentage je waarvan nodig hebt (ik geef zelf iets minder bot, en iets meer pens).
Verder staat er: rauwe/gepureerde groente. Mijn vriendin raadt aan groente toch even te koken en dan in de blender te doen, om het te pureren, honden kunnen rauwe groente niet goed verwerken, gepureerd en gekookt gaat dat beter.
Wat er niet op staat, is kwark: geef ik 3x in de week voor de darmflora.

Vis kun je ook eens geven, voor de Omega 3 en 6 vetzuren.

Nog een interessante link: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:01

Jeuk kan ook een teken zijn van ontgiften soms heeft dat tijd nodig.
Smuldier is een goed KVV maar er zijn betere omdat de calcium niet van gemalen botten afkomstig is,
het calcium verhaal staat ook in dit topic een link van.
Met name voor jonge honden is gemalen bot veel beter.

Ik zou even door zetten als ik jou was, zelf ben ik ook niet zo'n fan van Lotgering.

Yamcha ik kijk ook altijd naar het eindproduct, dat verteld je of het menu klopt.
Witte drollen betekend teveel bot, donker is meestal van orgaan.

Ik ben ook van mening (En ervaring) dat vers veel beter voor de ontlasting is, minder en droger.

MissRoxyy

Berichten: 2022
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Arnhem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:12

Kijk, hier heb ik iets aan! :D
Bedankt!
Ik ga zowiezo door met vlees geven, brok vind hij helemaal niks en heeft hij ook steeds dunne ontlasting van.
Nu op het KVV doet hij het verder super goed, eet goed, goede ontlasting, komt aan en glimt als een spiegel.
Enige nadeel is dus de uitslag/jeuk.

Chiqa: Je bent zelf geen fan van Lotgering, waardoor precies?

Ik ga ook even de links van Yamcha bekijken, bedankt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:21

Lotgering ben ik niet kapot van omdat er al een jaar op hun website staat dat ze de samenstelling van hun product niet kunnen vermelden omdat ze bezig zijn met een vriescel.
Dit duurt wel heel erg lang.
Zelf weet ik als Barfer hoe belangrijk die percentages zijn en ik wil ook graag weten wat er in mijn hond gaat.
Bovendien is er tekort afwisseling.

Huidproblemen is wel een heel bekend verschijnsel als het om ontgiften gaat.
Hier staat wel een mooi artikel mss heb je dr iets aan?
klik

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 22:53

Chiqa schreef:
Lotgering ben ik niet kapot van omdat er al een jaar op hun website staat dat ze de samenstelling van hun product niet kunnen vermelden omdat ze bezig zijn met een vriescel.
Dit duurt wel heel erg lang.
Zelf weet ik als Barfer hoe belangrijk die percentages zijn en ik wil ook graag weten wat er in mijn hond gaat.
Bovendien is er tekort afwisseling.
]


even een mailtje naar ze sturen en ze leggen alles duidelijk uit + een lijst met de samenstelling van de producten..

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:09

MissRoxyy schreef:
Hij krijgt bultjes die jeuken, voornamelijk op zijn buik, borst en liezen.


Weet je heel zeker dat er geen vlo in het spel is?!

Je zou eens kunnen proberen of een andere KVV verbetering brengt, indien het zeker geen uitslag is van een vlooienbeet. Zelf vind ik Naturis, Tinlo en Carnivoer de betere merken.

MissRoxyy

Berichten: 2022
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Arnhem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 23:37

Hij is in 2weken tijd 2x gedruppelt en dan niet met frontline want dat werkt amper..
Moet wel een hele taaie vlo zijn als die de andere druppels heeft overleefd :+
Kwam vd dierenarts af dus neem aan dat het wel heeft geholpen.
Hij is daarna ook nog gewassen, om te helpen tegen de jeuk dus dat kan ook niet daarvan komen.