Mijn katten krijgen, naast hun brokjes, ’s avonds voor de lekkerheid maar toch ook een beetje voor de vulling Whiskas vlees zakjes. Maar deze zijn niet echt gezond voor een kat en bestaat grotendeels uit vocht, heb ik begrepen….
Mijn moeder maakte vroeger voor onze Bouvier iedere avond verse Hart. Het meurde als een idioot in de keuken maar de hond vond het heerlijk en het bleek een gezonde kost te zijn, naast haar brokjes.
Nu wil ik meerdere “maaltijden” van vers vlees bereiden, deze in porties verdelen en gelijk invriezen zodat ik een voorraad heb voor ongeveer 1 maand, bestemd voor 2 katten. Ik ben een liefhebber van voorraden.
Ik heb de volgende vragen:
- Welke vis mag ik gebruiken voor mijn katten? Hoe bereid ik deze?
- Welk vlees kan ik hiervoor het beste gebruiken? Hoe bereid ik deze?
- Klopt het dat Kool-vis ook daadwerkelijk gezond is? Wie heeft de bereidingstips?
- Hoeveel mag ik mijn katten geven per portie? Het zijn namelijk binnenkatten en bewegen minder dan een buitenkat.
’s Zomers zijn ze actiever in beweging omdat ze dan op vliegen- en muggenjacht gaan. (erg leuk om te zien)
Ik zoek minimaal 3 soorten vis en 3 soorten vlees gerechten. Meerdere tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Als het maar gezond is en mijn katten vitaal blijven.
Alvast super bedankt voor het meedenken en de recepten
)
Wat een openbaring. Super bedankt voor je uitleg! Je menu is top. Is de 150 gram bestemd voor 1 kat of 2 katten samen?