hond blijft erin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leanneXXnona

hond blijft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 18:44

hallo.

wij hebben onze berner pilletjes gegeven voor het vuurwerk zodat ze wat rustiger word.
maar nu staat ze heel wankel op dr benen en haar oogleden hangen ;(
dit kom gebeuren of ze werd heel hyper.
maar ik maak me toch wel een beetje zorgen.
hebben jullie hier ervaring mee?

groetjes.

_00_0

Re: hond blijft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:19

het schijnt dat bepaalde pilletjes alleen het dier verlammen maar dat ze nog wel alles horen. Ze kunnen dus alleen niet reageren.

Heb je je gehouden aan de aanbevolen dosis?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:21

Heb je de pilletjes van de dierenarts gekregen? Bel eventjes de DA op, die weet wat normaal is en wat niet...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:25

Werd jullie niet aangeraden om een keertje van te voren uit te proberen hoe je hond erop reageert?
De mijne wordt helemaal hysterisch van de pillen, blijft lopen/omvallen/janken/van zich af plassen/in poten bijten.
Bij onze hond zijn die pilletjes erger dan de angst voor het vuurwerk.

vineetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:29

De hond van een vriendin van me had dit ook. Alles kwam weer goed hoor, maar t is toch niet zo leuk om naar te kijken..
Misschien kun je voortaan beter een borrelglaasje advocaat geven. Dat raadde onze DA ons aan en het werkt goed. Onze hond wordt er op een plezierige manier rustig van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:30

Tjsaaa, als jij je wat verdiept in wat jij je dieren geeft dan weet je dat die tabletten alleen maar spierverslappers zijn waardoor die beesten nog steeds doodsbang zijn en niet meer kunnen vluchten...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:34

Tja, de eenvoudig lijkende oplossing heeft zo zijn nadelen...
Mag hopen dat je dierenarts je daarvoor gewaarschuwd had.

Hond lekker onder kleedje daar waar het niet koud is neerleggen.
En verder lekker zijn roes laten uitslapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:35

breezy302 schreef:
Tjsaaa, als jij je wat verdiept in wat jij je dieren geeft dan weet je dat die tabletten alleen maar spierverslappers zijn waardoor die beesten nog steeds doodsbang zijn en niet meer kunnen vluchten...

Idd....bovendien is het erg slecht voor het dier en met name oudere dieren kan dit vervelend aflopen.
Wat schiet je hier nu mee op, een doodsbang dier die niet eens vluchten kan?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:40

breezy302 schreef:

Dat had ik ook begrepen, inderdaad. Je denkt je dier te helpen maar dat doe je niet. Hij wordt alleen maar banger. Alles meemaken, maar niets kunnen doen.....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:40

Hoe heten de tabletjes die je hebt gegeven?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:43

Ben je trouwens ook niet vroeg met het geven?
Waarschijnlijk zijn ze over een paar uur wel weer uitgewerkt.

Normaal moet je zulke pilletjes 2 a 2 1/2 uur van te voren geven en zijn na 4 a 5 uur uitgewerkt.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:44

ik denk dat jij vetranquil tabletten mee hebt gekregen, hiervan gaan de oogleden zo hangen, heb gebruik van valium is aanbevolen maar heeft niet bij elke hond genoeg effect.. en daarom wordt vetranquil (een zwaardere tranquilizer) ook voorgeschreven er wordt inderdaad over gezegt dat de hond dan nog wel alles hoort maar geen coordinatie meer heeft en het dus een hele angstige ervaring wordt voor het dier, maar goed dat wordt het zonder de tabletten ook... tis een beetje kiezen tussen twee kwaden in dat geval.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:46

Waarom proberen jullie volgend jaar geen homeopatische middelen? Alleen hier moet je ruim van te voren mee beginnen. Zeker een maand van te voren.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:49

gok het erop dat je iets hebt gekregen met
acepromazine erin klopt dat?
(is de werkzame stof, dus niet de naam van de pilletjes zelf)

Wat betreft het geven, het is wel wijs om op tijd te beginnen, als je ze al geeft.
Omdat een hond die al over de rooie is niet echt tot rust gaan komen van die dingen.
Vaak krijgen ze er dan nog 1 extra, omdat ze dus niet rustig worden. En gevolg is dat de hond nu nog steeds niet echt rustig wordt, maar vanaf zeg 1 uur vannacht tot morgen half in coma is.

Tevens maakt het met die rotdingen ook nog uit of je ze op een lege maag geeft of net nadat je hond gegeten heeft.
Heb je vorige week al een keer een pilletje geprobeert? Toen ze nog niet aan het schieten waren, om te kijken hoe ze erop reageren zou?

Mijn hond heeft zich gewoon verschanst onder de tafel en wordt stelselmatig door iedereen genegeerd.
Af en toe struikel ik erover, als ie achter me aan plakt naar de keuken.
Doe gewoon tot 1 uur vanacht of ie niet bestaan, morgen is het allemaal weer over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:51

Negeren is ook niet altijd even goed en ook in veel gevallen alweer achterhaald alleen.. dus ook niet altijd even leuk voor je hond.

Mjay schreef:
ik denk dat jij vetranquil tabletten mee hebt gekregen, hiervan gaan de oogleden zo hangen, heb gebruik van valium is aanbevolen maar heeft niet bij elke hond genoeg effect.. en daarom wordt vetranquil (een zwaardere tranquilizer) ook voorgeschreven er wordt inderdaad over gezegt dat de hond dan nog wel alles hoort maar geen coordinatie meer heeft en het dus een hele angstige ervaring wordt voor het dier, maar goed dat wordt het zonder de tabletten ook... tis een beetje kiezen tussen twee kwaden in dat geval.

Ik denk persoonlijk dat het vele malen traumatischer is als een dier angst ervaart maar daar op een normale manier nog op kan reageren, zoals bijv vluchten of schuilen, dan als een dier angst ervaart en wel weg WILT of wel WILT reageren maar niets meer 'kan'.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:58

Met die van mij kun je weinig anders dan negeren..
Tot vandaag ging het wel, maar vandaag wordt er veel geschoten, dus heeft hij besloten als schaduw te fungeren en zich maar ergens veilig te verstoppen.
Als je die van mij hierin bevestigd loopt hij helemaal te bibberen als een halve gare. Bij negeren, aangezien ik niet de hele tijd in huis mijn hond loop te aaien op een normale avond, evenaar ik nog het meest dat wat hij gewend is.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:01

daarom zeg ik ook... kiezen tussen twee kwaden... beide situaties zijn niet wenselijk

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:31

Ik ben er geen voorstander van. Hond snapt er niks van, Baasjes zijn in de stress omdat ze de werking van de tabletten niet kennen, dragen het over op d ehond. enz.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:13

Morgen is het weer over, voor een jaar..
In de auto vind hij alles best, dus eigenlijk moet ik eindeloos rondjes blijven rijden op oudjaarsavond!

Ligt ondertussen trouwens te snurken..

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 21:20

de arts zij dat dit mogelijk kon zijn.
ik vind sommige reactie's een beetje raar.
zou ik mn hond expres zo laten worden? nee.
dit zijn pillen die haar gewoon laten lopen hoor, ze word enkel wat suffig maar lopen doet ze gewoon.
we hebben haar 3 gegeven terwijl ze er 6 mocht dus teveel kan het niet zijn.
ze ligt nu gewoon te slapen. dus denk dat het wel goed komt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:21

Heb net de honden 1 voor 1 uitgelaten, jeeh wat een ramp.
Toen ik met mijn halve Malamute liep ging het goed (die gaat wel tekeer tegen ze) maar met de kleintjes... tjonge leuk hoor een hondje expresse bang maken.
Ik ben blij als het morgen weer afgelopen is.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 21:22

calmivet dragee zo heten de pilletjes.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:23

Je moet niet vergeten dat je hond alles hoort. Maar doordat ze suf is, niet kan vluchten. Dus ze zit alware opgesloten in haar eigen lichaam.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:24

Dit staat bij een gerenommeerde DA op de site:
Citaat:
Ieder jaar worden wij overspoeld met de vraag naar kalmerende tabletjes voor de hond of kat.

Tot voor kort was de meest gebruikte "therapie" een kalmeringstablet, Calmivet of Vetranquil (werkzame stof acepromazine) om het dier de jaarwisseling door te loodsen.
Uit recent onderzoek is gebleken dat deze middelen de hond of kat wel lichamelijk verslappen, maar geestelijk juist extra gevoelig maken voor geluid.
Uw huisdier is dus nog angstig, maar kan dit alleen niet uiten!
Geen fijne situatie dus en bovendien niet zonder gevaar.

Wacht daarom niet te lang om uw huisdier door de december maand heen te loodsen en begin op tijd!!

Vanwege de nadelen van de kalmeringstabletjes met acepromazine is er steeds meer gezocht naar alternatieven.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 21:24

ze kan wel vluchten.
ze loopt gewoon rond dat gewankel is alweer over.
ze slaapt nu maar wankelt niet maar als ze loopt.