Via e-mail kreeg ik deze foto's doorgestuurd en ik moest er een beetje bij slikken hoor. Ik had dit ook nog nooit eerder gezien. Op de foto's is een mannetjes zwaluw te zien. Zijn vrouwtje overlijd door de gevolgen van een aanrijding. Terwijl ze gewond is, blijft hij op en neer vliegen om haar eten te brengen, maar als hij na een aantal keer terugkeert, leeft ze niet meer...
Dat is pas liefde ! Kende mensen dit ook maar, zou een hoop schelen in pijn en verdriet !
Marigold
Geplaatst: 21-12-09 00:32
och arm diertje...
Annetje
Geplaatst: 21-12-09 00:33
Aaahhh.... dat is serieus heel erg zielig! Arm ding, allebei
EvelijnS
Geplaatst: 21-12-09 00:34
Heel ontroerend... Erg sneu, maar tegelijkertijd ook prachtig om te zien hoe dit mannetje zijn vrouwtje tot het laatste moment verzorgt. Ook ik heb even moeten slikken bij de foto's...
Diablo
Geplaatst: 21-12-09 00:34
Agossie, dat ziet er sneu uit.....
Nic
Geplaatst: 21-12-09 00:35
Aaaa ik wist ook niet dat zwaluwen bij elkaar bleven maar er kwam op stal altijd hetzelfde paartje in een nest, elk jaar. Ik denk dat het hetzelfde paartje was, want het nest zat in de 'kantine'.
Een tijdje geleden heb ik in 10 km file op de A2 gestaan omdat er 1 zwaan was aangereden en de andere wilde niet van haar zijde af...
Wat zielig zeg.. Een aantal jaar geleden zaten er 2 eenden een tijd in een sloot. Op een dag lag het vrouwtje dood in het water, het mannetje heeft er ongeveer 2 dagen bijgezeten..
Ach erm Wij hebben vorig jaar een bijna gelijk schouwspel gezien alleen toen ging het om een jonge zwaluw die net vlak voor ons doodgereden was en waarbij de ouders in paniek rondvlogen en aan het jong z'n veertjes trokken. Ik ben gestopt en heb het dode vogeltje in de berm gelegd om verdere slachtoffertjes te voorkomen.
Ben de hele avond van slag geweest na het zien van die zwaluwouders die zo in paniek waren door de dood van hun kind.